آناناس در رژیم کتوژنیک: آنچه باید بدانید

رژیم کتوژنیک در چند سال اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است – و فهمیدن دلیل آن سخت نیست! برای افرادی که امیدوارند وزن خود را کاهش دهند، عضله به دست آورند یا شکل بدن خود را به نوعی تغییر دهند، نتایج سریع و چشمگیری ارائه می دهد.

آناناس در رژیم کتوژنیک: آنچه باید بدانید

با این حال، این می تواند یک رژیم غذایی کاملاً محدود کننده باشد. با توجه به اینکه غذاهای پر کربوهیدرات را محدود می کند، بسیاری از مواد ضروری از جدول خارج می شوند.

و بسیاری از غذاهایی که تصور می کنید کربوهیدرات کمی دارند، اینطور نیستند!

به عنوان مثال، بسیاری از میوه ها در واقع سرشار از کربوهیدرات هستند و به همین دلیل نباید در رژیم کتوژنیکمصرف شوند. برای اینکه بدانید آیا می توانید آناناس را در رژیم کتوژنیک مصرف کنید، بهترین راهنمای زیر را ببینید.

ما همه چیزهایی را که باید بدانید، از مشخصات غذایی خاص آناناس گرفته تا میوه‌های مناسب برای کتوژنیک و هر چیزی که بین آن‌ها باید بدانید را پوشش می‌دهیم! آن را بررسی کنید، در کمترین زمان یک متخصص کتوژنیک خواهید شد.

مشخصات تغذیه ای آناناس

آناناس به طور کامل سرشار از مواد مغذی است و کالری بسیار کمی دارد. این باعث می شود که مشخصات تغذیه ای او به ویژه چشمگیر باشد.

جدول زیر را ببینید تا خودتان متوجه شوید – این جدول مواد مغذی و مواد معدنی موجود در ۱ فنجان برش های آناناس را توصیف می کند.

کالری۸۳
ضخیم۱.۷ گرم
پروتئین۱ گرم
کربوهیدرات ها۲۱.۶ گرم
فیبر۲.۳ گرم
ویتامین سی۸۸ درصد ارزش روزانه
منگنز۱۰۹% ارزش روزانه
ویتامین B6۱۱ درصد ارزش روزانه
فلز مس۲۰ درصد ارزش روزانه
تیامین۱۱ درصد ارزش روزانه
اسید فولیک۷ درصد ارزش روزانه
پتاسیم۴ درصد ارزش روزانه
منیزیم۵% ارزش روزانه
نیاسین۵% ارزش روزانه
اسید پانتوتنیک۷ درصد ارزش روزانه
ریبوفلاوین۴ درصد ارزش روزانه
اهن۳ درصد ارزش روزانه

فواید سلامتی آناناس

آیا آناناس برای کتوژنیک مناسب است؟

بنابراین، با چنین مشخصات تغذیه ای، شما انتظار دارید که آناناس فواید سلامتی چشمگیری داشته باشد – و واقعا هم همینطور است! فواید سلامتی خوردن آناناس را در زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک برای بیماری زنان

حاوی آنتی اکسیدان های قوی

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان است. آنها به بدن شما کمک می کنند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند، که در نهایت می تواند باعث بیماری ها و شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت و مشکلات ایمنی شود.

آنها به خصوص سرشار از فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی هستند. اگرچه برای تأیید این نتایج به کار بیشتری نیاز است، برخی از مطالعات روی موش‌ها نشان داده‌اند که این آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آناناس احتمالاً از قلب محافظت می‌کنند.

به هضم غذا کمک می کند

در بسیاری از کشورهای مختلف، آناناس اغلب با وعده های غذایی سنگین یا گوشت برای کمک به هضم غذا سرو می شود.

در واقع، آناناس حاوی بروملین است، گروهی از آنزیم‌های گوارشی که تصور می‌شود به هضم گوشت کمک می‌کنند.

بروملین به تجزیه مولکول های پروتئین به آمینو اسیدها و سایر بلوک های ساختمانی کمک می کند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، روده کوچک آنها را راحت تر جذب می کند. آناناس همچنین منبع خوبی از فیبر است که به طور قابل توجهی از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند.

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک در ماه رمضان ، فستینگ یا روزه در رژیم کتو

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

چندین مطالعه به این نتیجه رسیده اند که ترکیبات موجود در آناناس می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

این با به حداقل رساندن استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب به دست می آید. به طور خاص، اعتقاد بر این است که بروملین این خواص را دارد.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که بروملین به کند کردن رشد سلول های سرطان سینه کمک می کند.

یکی دیگر از موش ها به این نتیجه رسید که بروملین با درمان های ضد سرطان نتیجه را بهبود می بخشد.

علائم آرتریت را کاهش می دهد

بروملین تا حدی ترکیب اصلی آناناس معمولی است. این ماده دارای خواص ضد التهابی است که اعتقاد بر این است که در افرادی که از آرتریت التهابی رنج می برند، تسکین دهنده درد است.

یک مطالعه خاص به این نتیجه رسید که مکمل های بروملین به اندازه درمان معمولی برای تسکین دردهای مرتبط با آرتروز موثر هستند.

دیگری دریافت که بروملین در برابر تجزیه بافت غضروف کمک می کند.

به بهبودی پس از جراحی و ورزش کمک می کند

بسیاری از مطالعات تأیید می‌کنند که بروملین به کاهش التهاب، تورم، کبودی و درد پس از بسیاری از انواع جراحی‌ها و ورزش‌ها کمک می‌کند.

تحقیقات بیشتری برای تایید این مزیت مورد نیاز است، اما مطالعات تا به امروز نتایج بسیار امیدوار کننده ای به همراه داشته است.

خوشمزه و جهانی

از نظر فنی، این یک مزیت برای سلامتی نیست. اما طعم و انعطاف پذیری آناناس قطعا یک مزیت محسوب می شود.

به لطف طعم شیرین و توانایی کار با هر غذایی، دسترسی به فواید آناناس آسانتر نیست!

بیشتر بخوانید
جلوگیری از کمبود ویتامین و مواد معدنی در رژیم کتوژنیک

به عنوان مثال، می توانید آن را در یک اسموتی برای صبحانه، در یک سالاد گرمسیری برای ناهار یا (به طور بحث برانگیز) روی پیتزا برای شام قرار دهید! آناناس همچنین در انواع مختلف دسرها کار می کند – بنابراین هیچ بهانه ای برای از دست دادن این میوه وجود ندارد!

آیا آناناس برای کتوژنیک مناسب است؟

بنابراین، پس از خواندن تمام فواید فوق العاده آناناس برای سلامتی، احتمالاً از خود می پرسید که … اما آیا برای کتوژنیک مناسب است؟ خب، ما از خبر بد بودن متنفریم، اما متاسفانه برای کتوژنیک مناسب نیست.

بیشتر میوه ها، اگرچه فیبر زیادی دارند، کربوهیدرات بالایی نیز دارند. به این ترتیب، اکثر مردم زمانی که در رژیم کتوژنیک قرار دارند از آنها اجتناب می کنند.

با این حال، اگر از طرفداران آناناس هستید، تمام امیدتان برای شما از بین نمی رود.

همانطور که در بالا ذکر شد، یک لیوان آناناس حاوی ۲۱.۶ گرم کربوهیدرات است. به این ترتیب، اگر می خواهید آناناس را در رژیم غذایی کتوژنیک خود بگنجانید، توصیه می کنیم آن را در وعده های کوچک بخورید یا از آب آن در اسموتی استفاده کنید.

همچنین می توانید از عصاره آناناس برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید.

مناسب برای جایگزین های آناناس کتوژنیک

اگر ترجیح می دهید به شدت به رژیم کتوژنیک خود پایبند باشید، چندین نوع میوه دیگر وجود دارد که می توانید بخورید که ارزش غذایی عالی نیز دارند. موارد مورد علاقه ما را در لیست زیر مشاهده کنید.

تمشک

تمشک میوه ای عالی برای خوردن در رژیم کتوژنیک است. نصف فنجان تمشک فقط ۳ گرم کربوهیدرات دارد. آنها همچنین طعم فوق العاده ای را اضافه می کنند و تعدادی از مزایای سلامتی عالی دارند.

بیشتر بخوانید
راهنمای کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1

تمشک ها

نصف فنجان شاه توت فقط ۴ گرم کربوهیدرات دارد. به این ترتیب، شاه توت یک مکمل عالی برای رژیم کتوژنیک است. وقتی با ماست یونانی مناسب برای کتوژنیک ترکیب می شوند طعم شگفت انگیزی دارند.

انواع توت ها

حدود ۷ و ۸ توت فرنگی حاوی ۶ گرم کربوهیدرات است. آنها همچنین برای سلامت کلی شما عالی هستند.

آنها برای محافظت از قلب شما، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشار خون شما کار می کنند. آنها حتی می توانند با سرطان مبارزه کنند.

آلو

یک آلو حاوی حدود ۷ گرم کربوهیدرات است. آلو کاملاً پر از فیبر است که به کاهش جهش قند خون پس از مصرف کربوهیدرات کمک می کند.

آنها همچنین برای سلامت استخوان و سیستم گوارش عالی هستند.

کیوی

یک کیوی متوسط ​​حاوی ۸ گرم کربوهیدرات است. کیوی سرشار از ویتامین C و فیبر غذایی است. آنها قادر به حمایت از فرآیندهای گوارشی، سلامت قلب و ایمنی در برابر ویروس ها و بیماری های رایج هستند.

گیلاس

نصف فنجان گیلاس نیز حاوی ۸ گرم کربوهیدرات است. آنها سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند. در واقع، آنها حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان قوی هستند که برای سلامتی بسیار مفید هستند.

نتیجه گیری

آناناس یک مکمل عالی برای اکثر رژیم‌های غذایی است. آنها کم کالری، پر از مواد مغذی شگفت انگیز و طعم شگفت انگیزی هستند! با این حال، مانند بسیاری از میوه ها، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید، نباید آنها را مصرف کنید.

امیدواریم این مقاله اطلاعاتی را که برای آگاهانه‌ترین انتخاب رژیم غذایی لازم دارید در اختیار شما قرار داده باشد.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه