آنچه در مورد گرفتگی عضلات پا در شب باید بدانید

گرفتگی عضلات پا در شب، یا گرفتگی عضلات پا در شب (NLCs)، می تواند به دلیل عدم تحرک در طول روز، عضلات خسته یا شرایط خاص پزشکی رخ دهد. کشش و ماساژ پا یا اعمال گرما ممکن است به تسکین ناراحتی کمک کند. دارو نیز ممکن است در برخی موارد کمک کند.

پای شخص روی تخت در تاریکی.

NLC ها که اسب های چارلی نیز نامیده می شوند، اسپاسم های کنترل نشده در عضلات پا هستند که ممکن است دردناک باشند. اسپاسم ها معمولاً در عضلات ساق پا رخ می دهند، اگرچه ممکن است در ران ها یا پاها نیز ظاهر شوند.

در بیشتر مواقع، کشش های ساده ممکن است به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. همچنین روش های درمانی و پیشگیری دیگری نیز وجود دارد. هر کسی که مرتباً با گرفتگی عضلات پا سر و کار دارد باید برای تشخیص کامل با پزشک تماس بگیرد.

آنها چه هستند؟

تجربه گرفتگی عضلات پا در شب نسبتاً رایج است. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، محققان دریافتند که در مورد ۳۰% بزرگسالان حداقل پنج بار در ماه گزارش می دهند که NLC دارند.

آنچه در مورد گرفتگی عضلات پا در شب باید بدانید

گرفتگی ساق پا اسپاسم عضلانی غیرارادی در هر نقطه از ساق پا است، اگرچه بیشتر در ساق پا دیده می شود. عضله منقبض می شود و باعث ناراحتی یا درد و گرفتگی متوسط ​​تا شدید در ناحیه می شود.

NLC ها ممکن است به مسائل دیگری نیز منجر شوند. این می تواند خواب را مختل کند و چرخه خواب فرد را از بین ببرد، که می تواند باعث شود فرد در روز بعد احساس خستگی یا بی حالی کند. گرفتگی عضلات پا ممکن است خوابیدن را بسیار سخت کند و این می تواند به مرور زمان منجر به مشکلاتی مانند بی خوابی شود.

افراد ممکن است NLC ها را با سندرم پای بی قرار اشتباه بگیرند.

علل و عوامل خطر

در بخش‌های بعدی علل احتمالی گرفتگی عضلات پا در شب و عوامل خطری که احتمال ابتلای فرد به آن‌ها را افزایش می‌دهند، بحث می‌شود.

بیشتر بخوانید
غده تیموس چیست؟

عضلات خسته

پژوهش نشان می دهد که خستگی عضلانی ممکن است علت اصلی باشد. ورزشکاران پس از انجام فعالیت‌های بالاتر از حد معمول، بیشتر دچار گرفتگی عضلات پا می‌شوند.

فشار بیش از حد، مانند ورزش کردن ماهیچه ها به مدت طولانی، ممکن است باعث شود برخی افراد در اواخر روز گرفتگی بیشتری را تجربه کنند.

عدم تحرک در طول روز

یکی دیگر از نظریه های پیشرو این است که نشستن برای مدت طولانی، مانند هنگام کار پشت میز، ممکن است باعث شود ماهیچه ها به مرور زمان کوتاه می شوند.

این عدم تحرک فیزیکی زمانی که فرد برای مدتی عضلات خود را کشیده نمی‌تواند خطر گرفتگی عضلات را افزایش دهد. این گرفتگی معمولاً در شب در رختخواب رخ می دهد.

افرادی که عضلات خود را کشش نمی دهند یا به طور منظم ورزش نمی کنند ممکن است بیشتر در معرض خطر گرفتگی عضلات پا در شب باشند. عضلات در افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند ممکن است کوتاهتر باشد که ممکن است خطر گرفتگی یا اسپاسم را افزایش دهد.

وضعیت بدن

نشستن یا دراز کشیدن به روش خاصی که حرکت یا جریان خون در پاها را محدود می کند، مانند استراحت دادن به یک پا روی پای دیگر یا نشستن با پاهای روی هم، ممکن است منجر به گرفتگی عضلات شود.

افراد ممکن است بخواهند خوابیدن در حالت های کشیده تر را آزمایش کنند تا ببینند آیا این کار باعث کاهش گرفتگی عضلات پا در شب می شود یا خیر.

سن بالاتر

با افزایش سن، احتمال گرفتگی عضلات پا در شب نیز بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که حداقل ۳۷% افراد بالای ۶۰ سال NLC دریافت می کنند.

ایستادن طولانی مدت در طول روز، که در بسیاری از مشاغل رایج است، ممکن است عضلات را خسته کند. ماهیچه ها در طول روز خسته می شوند و ممکن است بعداً در طول شب بیشتر دچار گرفتگی شوند.

بیشتر بخوانید
معرفی مزانتری: جدیدترین اندام شما

بارداری

آنجا نیز ممکن است باشد ارتباط بین بارداری و گرفتگی عضلات پا در شب این ممکن است به دلیل افزایش نیازهای غذایی یا تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری باشد.

یک عارضه جانبی دارو

بسیاری از داروها گرفتگی عضلات را به عنوان یک عارضه جانبی ذکر می کنند. تعداد کمی از اینها به طور مستقیم با گرفتگی عضلات پا مرتبط هستند، اما برخی از آنها وجود دارد. شامل:

  • ساکارز آهن داخل وریدی (ونوفر)
  • ناپروکسن (Aleve)
  • تری پاراتید (فورتئو)
  • رالوکسیفن (Evista)
  • لوالبوترول (Xopenex)
  • آلبوترول/ایپراتروپیوم (Combivent)
  • استروژن مزدوج (Duavee)
  • پره گابالین (Lyrica)

شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی مزمن نیز ممکن است فرد را در معرض خطر قرار دهد گرفتگی مزمن پا، مانند:

  • بیماری قلب و عروقی
  • دیابت
  • اختلال مصرف الکل
  • نارسایی کلیه
  • نارسایی کبد
  • تنگی کانال کمر
  • کف پای صاف
  • کم کاری تیروئید
  • آرتروز
  • آسیب عصبی
  • اختلالات عصبی

هر کسی که فکر می کند یکی از این شرایط ممکن است علت گرفتگی عضلات پا باشد، باید برای کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی با پزشک صحبت کند.

درمان

درمان گرفتگی عضلات پا در شب، در لحظه بروز آن، ممکن است به فرد کمک کند تا بیشتر استراحت کند.

برخی از درمان های خانگی ممکن برای یافتن تسکین در لحظه عبارتند از:

  • به آرامی عضله را دراز کنید
  • ماساژ دادن ناحیه با دست
  • با استفاده از فوم غلتک پا را ماساژ دهید
  • خم کردن و باز کردن پا برای کمک به گسترش عضلات پا
  • اعمال گرما به منطقه

مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن یا آسپرین، به کاهش گرفتگی عضلات کمکی نمی کند زیرا گرفتگی عضلات به التهاب مربوط نمی شود. آنها ممکن است به مقابله با درد ناشی از گرفتگی کمک کنند، اما گرفتگی را تسکین نخواهند داد.

بیشتر بخوانید
علل و درمان گرفتگی پا

در برخی موارد، پزشکان داروهایی را برای درمان گرفتگی مزمن ساق پا تجویز می‌کنند، اگرچه شواهدی در مورد اثربخشی این داروها وجود دارد. محدود. این شامل:

  • کاریزوپرودول (سوما)
  • گاباپنتین (Horizant، Gralise و Neurontin)
  • دیلتیازم (کاردیزم)
  • وراپامیل (ورلان و کالان)
  • اورفنادرین (نورفلکس و نورجزیک)

فرد باید با پزشک صحبت کند تا درباره این داروها و هرگونه عوارض جانبی احتمالی صحبت کند.

نیتروزامین، یک سرطان‌زای شناخته شده با پتانسیل ایجاد سرطان، در این دارو در سطوحی بیشتر از میزان مصرف روزانه قابل قبول، همانطور که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تعیین شده است، وجود دارد.

این فراخوان فقط مختص تعداد انگشت شماری است و بر تمام قرص های اورفنادرین ساخته شده توسط ساندوز تأثیر نمی گذارد.

اگر فردی قرص ارفنادرین سیترات ۱۰۰ میلی گرمی ER مصرف می کند، باید با داروساز یا پزشک صحبت کند، که می تواند در تعیین اینکه آیا داروی او تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته است یا خیر، صحبت کند.

جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب

پیشگیری از گرفتگی عضلات پا در درازمدت ممکن است بهترین گزینه برای برخی افراد باشد، اگرچه این همیشه ممکن نیست.

انجام ورزش های ملایم

برخی از افراد اگر در پایان روز ورزش های ملایم انجام دهند، احساس می کنند که گرفتگی عضلات را تجربه نمی کنند. این ممکن است شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی یا گذراندن چند دقیقه با دوچرخه ثابت قبل از خواب باشد.

نوشیدن آب فراوان

مایعات به انتقال مواد مغذی و مواد زائد به ماهیچه ها کمک می کنند. نوشیدن مایعات، به ویژه آب، در طول روز می تواند با حفظ عملکرد خوب ماهیچه ها از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

تعویض کفش

برخی از افراد وقتی کفش های حمایتی بیشتری می پوشند ممکن است متوجه شوند گرفتگی کمتری دارند. هر کس در مورد حمایت از کفش خود مطمئن نیست می تواند با یک متخصص پا مشورت کند.

بیشتر بخوانید
درماتومیوزیت: آنچه باید بدانیم

خلاصه

تجربه گاه به گاه گرفتگی عضلات پا در شب طبیعی است و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. درمان‌های خانگی ساده ممکن است در لحظه به شما کمک کند، مانند خم کردن پا، کشش پاها، یا ماساژ دادن عضلات منقبض.

هر کسی که در شب برای مدت طولانی گرفتگی عضلات پا را تجربه می کند باید برای تشخیص کامل با پزشک تماس بگیرد. آنها ممکن است دارو یا درمان های دیگری را برای مدیریت NLC ها و کمک به خواب بهتر فرد تجویز کنند.

سوالات متداول

در زیر سوالات متداول در مورد NLC ها و پاسخ آنها آمده است.

چه زمانی یک فرد باید برای NLC با پزشک تماس بگیرد؟

اگر فردی به طور مکرر آنها را تجربه می کند، اگر در مسیر زندگی روزمره قرار می گیرد، و اگر روش های خانگی کمکی نمی کند، باید در مورد علل و درمان های احتمالی با پزشک صحبت کند.

به همین ترتیب، اگر گرفتگی به سایر عضلات سرایت کرد یا شدید شد، افراد می توانند برای تشخیص کامل با پزشک تماس بگیرند.

چه کمبودی باعث گرفتگی عضلات پا در شب می شود؟

برخی منابع می گویند که کمبود مواد معدنی باعث ایجاد NLC می شود. با این حال، وجود دارد محدود شواهدی مبنی بر اینکه مکمل‌های معدنی مانند منیزیم، ویتامین B6 یا ویتامین E می‌توانند این گرفتگی‌های عضلانی را کاهش یا تسکین دهند.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه