آیا آب میوه در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

آب میوه رنگارنگ طعم شیرینی دارد، احساس طراوت می کند و طیف وسیعی از مواد مغذی را به رژیم غذایی شما می آورد. فشردن توت فرنگی یا پرتقال تازه در آب یک راه لذت بخش برای شروع روز، ارائه مقداری شیرینی، انرژی بخشیدن به تمرین و نگه داشتن شما تا ناهار یا شام است. برخی از آب میوه ها، مانند سیب و انگور، ممکن است شما را به یاد دوران کودکی خود بیاندازند. اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید چه؟ آیا آب میوه کتو است؟

آیا آب میوه کتو است؟

پاسخ به اینکه آیا آب میوه کتو است یا خیر، بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است از مصرف آب روی کتو خودداری کنید، زیرا بیشتر آب میوه‌ها از میوه‌های شیرین درست می‌شوند، بنابراین کربوهیدرات‌های زیادی برای کتو ماکرو وجود ندارد. بیش از حد شکر، به خصوص به شکل مایع، می تواند به سرعت شما را از کتوز خارج کند.

فروشگاه بطری آب میوه خرید

آب‌گیری میوه‌ها و سبزیجات با دستگاه آب‌گیری نیز بخش زیادی از فیبر را از بین می‌برد. فیبر و چربی به کاهش هر گونه افزایش قند خون کمک می کند. آبمیوه گیری یک راه عالی برای دریافت مواد مغذی است، اما باید فیبر سالم خود را از جای دیگری تهیه کنید و مراقب تعداد کربوهیدرات ها باشید.

اکثر آبمیوه های خریداری شده در فروشگاه بیش از ۱۰ گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده دارند که برای اکثر کسانی که رژیم کتو دارند بسیار زیاد است. به عنوان مثال، یک بطری کوچک آب سیب ۸ اونسی از Family Dollar Stores Inc. دارای ۲۸ گرم کربوهیدرات خالص  است. این بدون شکر اضافه شده و فقط سه ماده است: کنسانتره آب سیب، آب، و ویتامین C (اسید اسکوربیک). ۱] بیشتر کسانی که رژیم کتو دارند مقدار کربوهیدرات روزانه ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

یک نوشیدنی ۸ اونس آب کرن بری از شرکت Ocean Spray Cranberries Inc. نیز کمی بیش از ۲۸ گرم کربوهیدرات خالص دارد. مواد تشکیل دهنده عبارتند از: کنسانتره آب زغال اخته، کنسانتره آب انگور، کنسانتره آب سیب، کنسانتره آب گلابی، طعم دهنده های طبیعی، پکتین و اسید اسکوربیک. ۲]

به راحتی می توان فهمید که چگونه اکثر آب میوه ها برای افرادی که رژیم کتو دارند، ممنوع است، حتی بدون هیچ قند اضافه. این بدان معنا نیست که شما کاملاً از گزینه های آب میوه محروم شده اید.

نکات مهم برای انتخاب آب میوه در کتو

برخی میوه‌ها، مانند لیموترش و آب لیمو ، کتوپسند هستند و کربوهیدرات کمتری دارند بدون اینکه طعم و مزه‌شان به خطر بیفتد. اگر از نوشیدن آب ساده حوصله دارید و آب میوه ندارید، مقداری آب لیمو یا لیموترش به آب اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. از آب گازدار برای نوشیدنی گازدار استفاده کنید.

اگر محصولی از آب میوه می‌خرید، همیشه مقدار کربوهیدرات روی برچسب روی برچسب را بررسی کنید و مراقب هرگونه شکر یا شکر اضافه شده باشید. شربت. اگر با میوه‌ای با قند بالاتر مانند پرتقال یا سیب شروع می‌کنید، می‌دانید که آب میوه به‌طور طبیعی غنی از قند است، علی‌رغم ادعایی که شرکت ممکن است روی برچسب آن داشته باشد. 

بسیاری از رژیم‌های کتو حتی از آب میوه‌هایی که تعداد کربوهیدرات کمتری دارند اجتناب می‌کنند، زیرا حاوی موادی هستند که کتو دوست نیستند، مانند شهد آگاو. به عنوان مثال، یک وعده ۸ اونس آب لیموناد توت فرنگی از Whole Foods Market حدود ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارد، اما اکثر رژیم های کتو به دلیل قند فروکتوز و تداخل احتمالی با کتوز، از موادی مانند شهد آگاو دوری می کنند. ۳]

شما همیشه می توانید پس از مصرف یک آب میوه خاص، کتون ها و پاسخ قند خون خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید. همچنین می‌توانید از نوشیدنی‌های دوستدار کتو مانند چای، قهوه، آب گازدار، و مقداری آب سبزیجات (با سبزیجات و سبزیجات سازگار با کتو و بدون شکر یا شربت اضافه شده) استفاده کنید. دوستدارترین سبزیجات کتو شامل کرفس و سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و اسفناج است.

بهترین مواد تشکیل دهنده برای آب میوه های کم کربوهیدرات

به سراغ میوه هایی بروید که قند کمتر و چربی و فیبر بیشتری دارند. میوه های کم کربوهیدرات میوه ها مانند توت ها شیرینی زیادی را با مقادیر کم به ارمغان می آورند. شکر، آنها را به یک انتخاب عالی کتوپسند تبدیل می کند. 

در اینجا برخی از بهترین مواد برای آب میوه کتو آورده شده است:

درست کردن آبلیمو
  • میوه ستاره ای
  • توت ها
  • لیمو
  • لیموترش سبز
  • آووکادو
  • خیار
  • نارگیل شیر
  • آب نارگیل

مطالب مرتبط

نمونه رژیم کتوژنیک یا کتو جهت لاغری سریع

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک چیست؟

غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

رژیم کتوژنیک برای دیابت نوع ۱ و نوع ۲

قیمت رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه رایگان

رژیم کتوژنیک pdf

رژیم کتوژنیک ۷ روزه

مدت زمان رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک تخصصی توسط متخصص تغذیه (بهترین دکتر کتو)

بیشتر بخوانید
کره زرد: سوپر غذای واقعی یا کلاهبرداری کامل؟

ورزش در رژیم کتوژنیک رژیم کتو در بدنسازان و عضله سازی

رژیم کتوژنیک در کبد چرب

رژیم کتوژنیک گیاهی

عوارض رژیم کتوژنیک ۷ علائم ورود به کتوز

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

رژیم غذایی کتوژنیک در سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS

کتوراش چیست

چرا در رژیم کتو وزن کم نمیکنم علل استپ وزنی یا افزایش وزن

بیشتر بخوانید
بهترین جایگزین های شیر کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟

مکمل های مورد نیاز در رژیم کتوژنیک + لیست ۹ تا از بهترین ها

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان ، فستینگ یا روزه در رژیم کتو

بیشتر بخوانید
آیا مالتودکسترین در رژیم کتوژنیک است؟ (به علاوه 3 جایگزین کتو دوستدار)

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ یک راهنمای ساده برای مبتدیان

انواع رژیم کتوژنیک : استاندارد هدفمند دوره ای ۲۱۶ کتوپلاس

فواید رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و پریود، اثر کتو بر قاعدگی چیست؟

دلایل عدم کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای CKD چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

آنفولانزای کتوژنیک: علائم و نحوه خلاص شدن از شر آن

لینک منبع

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه