قهوه نه تنها یک منبع عالی از کافئین است که باعث افزایش مناسب انرژی می شود، بلکه دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید زیادی نیز می باشد.

یک روند اخیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه است تا از مزایای سلامتی این چربی محبوب نیز بهره مند شوید.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا این عمل سالم است یا خیر.

آیا باید قهوه را با روغن نارگیل بنوشید؟

این مقاله به شما می گوید که آیا باید قهوه را با روغن نارگیل بنوشید یا خیر.

می تواند به شما کمک کند در کتوز باقی بمانید

روغن نارگیل به طور فزاینده ای در بین افرادی که از رژیم کتوژنیک پرچرب و کم کربوهیدرات پیروی می کنند محبوب می شود.

افزودن آن به قهوه می تواند به شما کمک کند تا به کتوز برسید یا حفظ کنید، یک حالت متابولیک که در آن بدن شما از کتون ها – مولکول های تولید شده از تجزیه چربی – به جای گلوکز، نوعی قند، به عنوان سوخت استفاده می کند.۱).

حفظ کتوز در رژیم کتوژنیک با مزایای سلامتی مانند کاهش وزن، بهبود کنترل قند خون و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مرتبط است.۲، ۳، ۴).

روغن نارگیل می تواند به شما کمک کند در کتوز باقی بمانید زیرا سرشار از چربی هایی به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است.

در مقایسه با سایر چربی ها، MCT ها به سرعت جذب می شوند و بلافاصله به کبد منتقل می شوند. در اینجا آنها یا به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند یا به اجسام کتون تبدیل می شوند.۵).

بیشتر بخوانید
چگونه از روغن MCT برای کاهش وزن استفاده کنیم

جالب اینجاست که روغن های MCT راحت تر از تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند، نوع دیگری از چربی موجود در غذاها، به کتون تبدیل می شوند.۶).

تحقیقات نشان می‌دهد که MCTs می‌تواند به شما کمک کند در کتوز باقی بمانید – حتی اگر پروتئین و کربوهیدرات کمی بیشتر از آنچه در رژیم کتوژنیک کلاسیک توصیه می‌شود، مصرف کنید.۶).

روغن نارگیل دارای ۴ نوع MCT است و ۵۰ درصد چربی آن از اسید لوریک MCT بدست می آید.۷).

اسید لوریک به نظر می رسد که کتون ها را با سرعت کندتر اما پایدارتر تولید می کند زیرا نسبت به سایر MCT ها با ثبات تر متابولیزه می شود. بنابراین، افزودن روغن نارگیل به قهوه یک راه موثر برای کمک به ماندن در کتوزیس است.۷، ۸).

روغن نارگیل به بدن شما کمک می کند تا کتون تولید کند. اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید، افزودن آن به فنجان قهوه می تواند به شما کمک کند تا به کتوزیس برسید و در آن بمانید.

مزایا و معایب سلامتی

افزودن روغن نارگیل به قهوه راهی آسان برای بهره مندی از فواید سلامتی هر دو است.

در اینجا چند راه وجود دارد که افزودن روغن نارگیل به قهوه می تواند سلامت شما را بهبود بخشد:

  • می تواند متابولیسم شما را تسریع کند. مطالعات نشان می دهد که MCT موجود در روغن نارگیل و کافئین موجود در قهوه می تواند متابولیسم شما را تسریع کند، که می تواند تعداد کالری هایی را که در یک روز می سوزانید افزایش دهد.۹، ۱۰، ۱۱).
  • می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد. قهوه حاوی کافئین است که می تواند به شما کمک کند کمتر احساس خستگی کنید. روغن نارگیل حاوی MCT ها است که مستقیماً به کبد منتقل می شود و همچنین می تواند به عنوان یک منبع سریع انرژی عمل کند.۱۲، ۱۳).
  • می تواند به منظم نگه داشتن روده شما کمک کند. MCT های روغن نارگیل و ترکیبات موجود در قهوه مانند کافئین و اسید کلروژنیک می توانند به تحریک روده و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کنند.۱۴، ۱۵).
  • می تواند به افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که روغن نارگیل می تواند سطح کلسترول HDL را افزایش دهد که از بیماری قلبی محافظت می کند.۱۶، ۱۷).
بیشتر بخوانید
فواید کلم ترش در رژیم کتوژنیک

با این حال، افزودن روغن نارگیل به قهوه دارای معایبی است.

برای شروع، بسیاری از افرادی که آن را به قهوه صبح خود اضافه می کنند، از آن به عنوان جایگزین صبحانه استفاده می کنند. این بدان معناست که ممکن است بسیاری از مواد مغذی مهمی را که با خوردن صبحانه متعادل‌تر دریافت می‌کنید، از دست بدهید.

اگرچه روغن نارگیل دارای برخی مواد مغذی است، اما به اندازه یک صبحانه مغذی که حاوی گروه های غذایی مختلف است، نخواهد داشت.

علاوه بر این، روغن نارگیل کالری بالایی دارد و ۱۲۱ کالری در هر قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) تامین می کند. اکثر افرادی که آن را به قهوه اضافه می کنند، تمایل دارند از ۲ قاشق غذاخوری یعنی ۲۴۲ کالری اضافی استفاده کنند.۱۸).

اگر زیاد به نظر نمی رسد، در نظر بگیرید که یک فرد ۱۵۵ پوندی (۷۰ کیلوگرمی) برای سوزاندن این مقدار کالری به ۵۰ دقیقه پیاده روی با سرعت تند (۳.۵ مایل یا ۵.۶ ​​کیلومتر در ساعت) نیاز دارد.۱۹).

بیشتر بخوانید
فواید رژیم کتوژنیک

همچنین، در حالی که اثر ترکیبی روغن نارگیل و قهوه ممکن است کمی متابولیسم شما را افزایش دهد، اگر کالری اضافه شده را حساب نکنید، احتمال افزایش وزن شما بیشتر است.

کالری موجود در چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل به دلیل افزایش اندک در متابولیسم مرتبط با مصرف MCT و کافئین، احتمالاً از کالری سوزانده شده بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، برخی از شرایط پزشکی مانند مشکلات کیسه صفرا یا پانکراتیت (التهاب پانکراس) ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف چربی داشته باشد.۲۰، ۲۱).

روغن نارگیل زمانی بسیار مؤثرتر است که از آن برای جایگزینی چربی‌های کمتر سالم در رژیم غذایی خود، مانند چربی‌های حاصل از غذاهای فرآوری‌شده، استفاده کنید تا علاوه بر چربی‌هایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید.

افزودن روغن نارگیل به قهوه ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. با این حال، معایب احتمالی وجود دارد، مانند جایگزینی مواد غذایی مغذی تر و اضافه کردن کالری بیش از حد. علاوه بر این، برخی شرایط پزشکی ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف چربی داشته باشد.

چه مقدار از روغن نارگیل باید استفاده کنید؟

اگر می خواهید روغن نارگیل را در فنجان جو خود امتحان کنید، با اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) به قهوه داغ شروع کنید و آن را کاملاً هم بزنید تا مطمئن شوید روغن به خوبی مخلوط شده است.

برخی از افراد ترجیح می دهند کره را با قهوه در مخلوط کن مخلوط کنند تا یک نوشیدنی خوشمزه به سبک گرمسیری درست کنند.

بیشتر بخوانید
لیمو و لیموترش در رژیم کتوژنیک

اگر می خواهید مصرف چربی خود را افزایش دهید، در نهایت می توانید تا ۲ قاشق غذاخوری (۲۸ گرم) روغن نارگیل مصرف کنید. این ممکن است برای کسانی که سعی در رسیدن و حفظ کتوز دارند مناسب باشد.

از افزودن خیلی سریع روغن نارگیل خودداری کنید، به خصوص اگر از رژیم غذایی کم چرب تا متوسط ​​پیروی می کنید، زیرا این امر می تواند باعث حالت تهوع و علائمی شبیه ملین شود.

به علاوه، ۲ قاشق غذاخوری (۲۸ گرم) برای بهره مندی از مزایای سلامتی این چربی خوشمزه و سالم کافی است.۲۲، ۲۳).

با افزودن ۱ قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) روغن نارگیل به قهوه داغ خود شروع کنید. می توانید به آرامی تا دو برابر بیشتر از این مقدار کار کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن خیلی سریع روغن نارگیل می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند.

 خلاصه

اگر به دلایل پزشکی یا شخصی مراقب کالری یا چربی دریافتی خود هستید، از ریختن روغن نارگیل در قهوه خودداری کنید.

با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید یا می خواهید این چربی سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید، افزودن آن به قهوه می تواند راهی آسان برای افزایش مصرف شما باشد.

برای جلوگیری از عوارض ناخوشایند، به آرامی شروع کنید و در ابتدا بیش از ۱ قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) روغن نارگیل اضافه نکنید.