آیا بی خوابی شما را تنها می کند؟

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن ارتباطی بین کیفیت خواب ضعیف و تنهایی پیدا کرده است

ساعت ۲ بامداد است. شما در تاریکی دراز کشیده اید و به تازگی برای صدمین بار غلتیده اید – پرت می کنید و می چرخید، چند بار زمان را در تلفن خود بررسی می کنید تا در نهایت چیزی را مدیریت کنید که شبیه به خوابیدن است – آشنا به نظر می رسد؟

بی خوابی یا کیفیت بد خواب تقریباً نیمی از زنان در بریتانیا را تحت تأثیر قرار می دهد. ۴۳ درصد از ما در بریتانیا می گویند که به اندازه کافی نمی خوابیم و ۳۳ درصد در طول شب از خواب بیدار می شوند. نظر سنجی از ۴۱۰۰ بزرگسال بریتانیایی که توسط YouGov و توسط انجمن اعتماد آپنه خواب (SATA).

اما نتیجه بد خوابی ممکن است کمی بدتر از احساس بدخوابی در روز بعد باشد. جدای از کاهش متابولیسم شما، شما را عصبانی تر می کند و روی شما تاثیر می گذارد روز به روز بهره وری، تحقیقات جدید از کینگز کالج لندن نشان می دهد که کیفیت پایین خواب نیز ممکن است با احساس تنهایی مرتبط باشد. این بدان معناست که افزایش ساعت‌های اضافی زیر لحاف ممکن است حتی مهم‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید
فواید و خطرات خواب آورها کلونازپام و سایر بنزودیازپین ها

زن تنها در رختخواب، ممکن است بدخوابی شما را تنها کند

بنیاد سلامت روان گزارش می دهد که تنهایی در افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله که احساس می کنند روابط در زندگی شان ناکافی است، شایع تر است. همانطور که مشخص است ما چیز زیادی در مورد مشکلات سلامتی مرتبط با تنهایی نمی دانیم و بنابراین، ویزهای علمی در کالج کینگ ماموریت یافتن کمی بیشتر را داشتند.

آنها از شرکت کنندگان سوالاتی مانند “چند وقت یک بار احساس می کنید که فاقد همراهی هستید؟”، “چند وقت یک بار احساس می کنید که کنار گذاشته شده اید؟”، “چند وقت یک بار احساس می کنید از دیگران جدا شده اید؟” و “چند وقت یک بار احساس تنهایی می کنید؟” تا بفهمم این افراد چقدر تنها بودند. سپس آنها اطلاعاتی را در مورد اینکه آن افراد در ماه گذشته چقدر خوب خوابیده اند جمع آوری کردند و متوجه شدند که چه مدت طول می کشد تا سرشان را تکان دهند، چه مدت می توانند بخوابند و آیا اختلالات زیادی در شب دارند یا خیر. سپس علاوه بر آن، آنها می خواستند بدانند که این افراد چقدر در طول روز بیدار می مانند.

خانم تنها، ممکن است بدخوابی شما را تنها کند

نتایج قطعی بود – افرادی که نمی‌توانستند خوب بخوابند، به احتمال زیاد احساس تنهایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید
خواب آلودگی: علل، درمان و پیشگیری

حتی پس از محاسبه افرادی که از مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی و اضطراب رنج می‌برند (زیرا به هر حال احتمال کمتری دارد که بتوانند خوب بخوابند) – ارتباط بین تنهایی و بد خوابی واضح بود. و این نتایج تحقیقات قبلی را تأیید می کند – مطالعات انجام شده توسط پزشکی روانشناسی و نشان می دهد که افراد تنها ۲۴ درصد بیشتر احساس خستگی می کنند و در طول روز مشکل تمرکز دارند.

ارتباط بین تنهایی و کیفیت بد خواب در میان افرادی که در معرض شدیدترین اشکال خشونت قرار داشتند تقریباً ۷۰ درصد قوی‌تر بود.

چرا افراد تنها نمی توانند بخوابند؟

یک پیشنهاد این است که افراد تنها ممکن است بیش از دیگران احساس ناامنی کنند و این ممکن است چیزی باشد که آنها را تمام شب بیدار نگه می دارد. بنابراین محققان کمی عمیق‌تر کاوش کردند و دریافتند افرادی که سابقه خشونت داشته‌اند ۷۰ درصد بیشتر از این شانس دارند که هم تنها باشند و هم کم خواب باشند.

بیشتر بخوانید
بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک می توانند باعث مشکلات خواب شوند

زن ترسیده در رختخواب، ممکن است بدخوابی شما را تنها کند

و کارشناسان می گویند که این همه منطقی است. تیموتی متیوز از IoPPN در کینگز کالج لندن گفت: “ما دریافتیم که قرار گرفتن در معرض خشونت در گذشته ارتباط بین تنهایی و بد خوابی را تشدید می کند… این منطقی است زیرا خواب حالتی است که در آن غیرممکن است که مراقب ایمنی خود باشیم، بنابراین احساس انزوا می کنیم. از سوی دیگران می تواند خواب آرام را دشوارتر کند، و حتی برای افرادی که در گذشته در معرض خشونت قرار گرفته اند.

نویسندگان این مطالعه همچنین ارتباطی بین تنهایی، کیفیت خواب و افزایش پاسخ استرس بیولوژیکی ایجاد کرده‌اند.

اما حتی اگر احساس ناامنی نکنید، ممکن است بین بی خوابی و احساس تنهایی شما ارتباطی وجود داشته باشد. چرا؟ همه چیز به سطح استرس شما بستگی دارد. هنگامی که ما به اندازه کافی نمی خوابیم، هورمون استرس ما سرعت خود را افزایش می دهد که پس از آن بر خواب شما تأثیر می گذارد – این یک چرخه معیوب است.

بیشتر بخوانید
بی خوابی در رژیم کتوژنیک ؛ اختلالات خواب در کتو

زن نمی تواند بخوابد، ممکن است بدخوابی شما را تنها کند

پروفسور لوئیز آرسنول از موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کینگز کالج لندن، گفت: کاهش کیفیت خواب یکی از راه هایی است که در آن احساس تنهایی به زیر پوست می رسد و یافته های ما بر اهمیت رویکردهای درمانی اولیه تاکید دارد. افکار و ادراکات منفی را هدف قرار دهید که می تواند تنهایی را به یک چرخه معیوب تبدیل کند.

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه