آیا جو در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

آیا علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک هستید؟ این رژیم غذایی کم کربوهیدرات در دهه گذشته به دلیل توانایی آن در بهبود سلامت کلی و کاهش چربی بدن محبوبیت پیدا کرده است.

اگر می خواهید سفر خود را به سمت سبک زندگی کتوژنیک آغاز کنید، پس باید مقاله ما را در مورد اصول رژیم کتوژنیک بخوانید.

خوردن جو در رژیم کتوژنیک: آنچه باید بدانید

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پر چربی، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات بسیار کم است. این رژیم در سال ۱۹۲۱ توسط دکتر رابرت اتکینز ساخته شد و ادعا کرد که به درمان صرع کمک می کند.

در سال های اخیر، این رژیم غذایی به دلیل توانایی آن در کاهش وزن، افزایش سطح انرژی و بهبود وضوح ذهنی بسیار محبوب شده است.

کتوز زمانی حاصل می شود که کبد اسیدهای چرب را از تری گلیسیریدهای ذخیره شده به کتون تبدیل کند. اجسام کتونی در طول دوره‌های روزه‌داری تولید می‌شوند و مسئول تولید یک حالت متابولیک به نام کتوز هستند.

هنگامی که بدن وارد کتوز می شود، تبدیل به یک دستگاه چربی سوز قدرتمند می شود. برخی افراد به این فرآیند می گویند “چربی سوزی دیوانه وار”!

کتوز را می توان از طریق روش های مختلفی از جمله رژیم غذایی، مکمل ها و حتی جراحی (در موارد نادر) به دست آورد.

مزایای بسیاری در ارتباط با کتوزیس وجود دارد، از جمله اما نه محدود به: بهبود خلق و خو، عملکرد مغز، افزایش انرژی، بهبود پوست و عملکرد ورزشی. با این حال، ممکن است خطراتی مانند کم آبی، نازک شدن استخوان ها و مشکلات گوارشی نیز وجود داشته باشد.

بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید نگاهی به ارتباط بین کتوژنیک و خوردن جو دوسر بیندازیم و اینکه چگونه می تواند به طور کلی برایرژیم کتوژنیک مفید باشد!

بلغور جو دوسر چیست؟

بلغور جو دوسر یک غذای صبحانه خوشمزه است که سرشار از مواد مغذی است. جو دوسر همه کاره است و به خوبی با سایر غذاها سازگار است. می توانید بلغور جو دوسر را بدون مواد اضافی بخورید. بلغور جو دوسر نیز برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از فیبر و پروتئین است.

بیشتر بخوانید
نحوه اندازه گیری روغن (5 روش) + نمودار برای تبدیل سریع

با این حال، جو حاوی کربوهیدرات است، بنابراین اگر از رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی می کنید، باید از خوردن آن خودداری کنید. بلغور جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا حاوی فیبر و پروتئین است.

می توانید آن را گرم یا سرد بخورید اما وقتی گرم است طعم بهتری دارد. همچنین کمک می کند معده شما برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

جو یک محصول غلات است که از علف ها به دست می آید. آنها در بسیاری از غذاها به خصوص در غلات صبحانه استفاده می شوند. جو را می توان به صورت آرد آسیاب کرد یا به شکل پولک درآورد. رایج ترین انواع جو دو سر استیل و جوی قدیمی است. جو را می توان به سرعت یا به آرامی پخت.

آنها را می توان به سایر غذاها اضافه کرد تا مغذی تر شوند. بلغور جو دوسر یک غلات صبحانه است که از جو دوسر تهیه می شود. معمولاً به صورت گرم و با شیر سرو می شود، اما برخی از انواع آن سرد سرو می شود.

گاهی اوقات با شربت افرا یا عسل طعم دار می شود.

رایج ترین برند بلغور جو دوسر از Quaker Oats می آید. در آمریکای شمالی، بلغور جو را معمولا با آب جوش روی اجاق می‌پزند. با این حال، بلغور جو را می توان در اجاق مایکروویو پخت.

بلغور جو دوسر به دلیل داشتن فیبر، پروتئین و کربوهیدرات سالم در نظر گرفته می شود.

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک به رژیم کتوژنیک معروف است که امروزه یک رژیم غذایی بسیار محبوب است. این رژیم شامل سه عملکرد است – کربوهیدرات کمتر، چربی بیشتر و پروتئین متوسط. رژیم غذایی پرچرب به شما کمک می کند تا چربی سوزی موثرتری داشته باشید. شما همچنین مصرف کربوهیدرات ها را کاهش داده و آنها را با چربی جایگزین خواهید کرد.

بیشتر بخوانید
رژیم مار چیست و آیا باید آن را امتحان کرد؟

کربوهیدرات ها در واقع منبع اصلی سوخت سلول ها، اندام ها و بافت های بدن هستند. بدن ما کربوهیدرات ها را به گلوکز تجزیه می کند.

به طور خاص برای رژیم کتوژنیک، فرآیند فوق اعمال نمی شود. در عوض، مصرف زیاد این چربی‌ها به بدن اجازه می‌دهد از مصرف گلوکز به استفاده از چربی روی بیاورد. به این حالت کتوز می گویند، جایی که بدن شما برای انرژی به چربی متکی است.

حقایق تغذیه ای در مورد جو دوسر چیست؟

جو دوسر حاوی ۱۴ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی، ۶۸ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم فیبر و ۵۸ گرم کربوهیدرات خالص است.

شاخص گلیسمی جو دوسر چقدر است؟

جو دوسر به دلیل داشتن فیبر سالم در نظر گرفته می شود، اما سطح قند خون را نیز افزایش می دهد. آنها را باید در حد اعتدال مصرف کنید.

آیا جو دوسر و بلغور جو دوسر فوایدی برای سلامتی دارند؟

جو دو سر سالم و مغذی است. آنها به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و وزن کم کنید. آنها حاوی سطوح بالایی از بتا گلوکان هستند که آنها را در کنترل اشتهای شما بسیار موثر می کند.

بتا گلوکان بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن است. تحقیقات نشان می دهد که بتاگلوکان ها سطح کلسترول خون را کاهش می دهند و سلامت روده را بهبود می بخشند.

آیا می توانید جو را در رژیم کتوژنیک مصرف کنید؟

جو حاوی بیش از دو برابر میزان کربوهیدرات مجاز در رژیم غذایی سخت کتوژنیک است. به این ترتیب، گنجاندن آنها در رژیم کتوژنیک و رژیم کم کربوهیدرات دشوار است.

بیشتر بخوانید
استواستات چیست، چرا مهم است و مزایا در رژیم کتوژنیک

بلغور جو دوسر یک گزینه صبحانه عالی برای افرادی است که می خواهند در کتوز باقی بمانند اما نگران هستند که با خوردن کربوهیدرات زیاد از کتوز خارج شوند.

با این حال، به دلیل تعداد کربوهیدرات خالص و شاخص گلیسمی بالا، بلغور جو دوسر برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات توصیه نمی شود.

خوردن جو در رژیم کتوژنیک: آنچه باید بدانید

بلغور جو دوسر یک صبحانه سالم محبوب است که مورد علاقه مردم در سراسر جهان است. می توان آن را به عنوان بلغور جو دوسر مصرف کرد و یا در غذاهای مختلف پخت.

بلغور جو دوسر از نشاسته و پروتئین تشکیل شده است که آن را به یک منبع عالی انرژی تبدیل می کند. سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است.

با این حال، حاوی مقداری کربوهیدرات است، به این معنی که برای کسانی که رژیم غذایی سخت دارند، مناسب نیست.

شما باید مراقب باشید که چه مقدار می خورید زیرا در صورت پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مشکلاتی ایجاد کند. شیر جو دوسر کتوژنیک است.

آیا می توانید فیبر جو را به طور خاص در رژیم کتوژنیک مصرف کنید؟

فیبر جو دوسر کاملاً کتوژنیک دوست است. می توانید بدون مشکل غذا بخورید. هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. می توانید آن را به صبحانه یا میان وعده های خود اضافه کنید. به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک می کند.

چرا جو دوسر دقیقا برای رژیم کتوژنیک عالی نیست؟

جو برای کتوژنیک کاملاً بد یا منفی نیست. با این حال، تنها مشکل واقعی جو دوسر محتوای کربوهیدرات آن است. یک وعده ۱۰۰ گرمی جو دوسر تقریباً حاوی ۶۶ گرم کربوهیدرات است که دقیقاً ۵۵ گرم کل کربوهیدرات خالص را شامل می شود. این مقدار کربوهیدرات برای یک رژیم کتوژنیک بسیار زیاد است.

بلغور جو دوسر منبع عالی فیبر و پروتئین است، اما حاوی کربوهیدرات نیز می باشد. اگر از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنید، باید بلغور جو بخورید.

بیشتر بخوانید
خرما در رژیم کتوژنیک

با این حال، باید از خوردن بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد.

آیا می توان جو را با رژیم کم کربوهیدرات مصرف کرد؟

جو دوسر سرشار از کربوهیدرات است. اگر می خواهید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید از جو دو سر خودداری کنید. جو یک منبع عالی از فیبر و مواد مغذی است. شما باید آن را به طور منظم مصرف کنید زیرا به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

خوردن جو همچنین احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد. بلغور جو دوسر یک انتخاب عالی برای زمانی است که می خواهید وزن کم کنید.

افکار نهایی

بلغور جو دوسر یک صبحانه خوشمزه و سالم است. مردم این غذا را دوست دارند زیرا تهیه آن آسان است و طعم خوبی دارد. اما برای همه مناسب نیست. برخی از افراد نمی توانند جو را تحمل کنند زیرا حاوی کربوهیدرات های زیادی است.

برخی دیگر طعم این غذا را دوست ندارند. بلغور جو دوسر جایگزین مناسبی برای نان و پاستا است. تغذیه سیر کننده ای را فراهم می کند که شما را در طول روز حفظ می کند. یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن و عضله سازی است.

به طور کلی، جو دوسر دقیقاً به عنوان بخشی از یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک توصیه نمی شود، اما می توانید راه هایی برای تبدیل آن به یک برنامه غذایی که برای شما مناسب است پیدا کنید!

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

۴.۲/۵ - (۱۰ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه