سفیده تخم مرغ و کلسترول: وقتی کلسترول بالا دارید، دائماً برچسب‌های تغذیه را بررسی می‌کنید و با دقت غذاهای خود را انتخاب می‌کنید تا خطر ابتلا به بیماری قلبی را بیش از آنچه که هست افزایش ندهید.

وقتی صحبت از سفیده تخم مرغ می شود، درست است که در قسمت سفید تخم مرغ کلسترولی وجود ندارد. یک تخم مرغ کامل حاوی ۱۸۶ میلی گرم کلسترول، اما همه آن در زرده یا قسمت زرد یافت می شود.

اما اثرات تخم مرغ بر روی قلب شما ممکن است آنقدر بد نباشد که قبلا تصور می شد.

بر اساس کلینیک مایوتأثیر کلسترول در تخم مرغ شما تنها تأثیر کمتری بر کلسترول در گردش خون شما دارد. در واقع، اکثر مردم می توانند تا هفت تخم مرغ در هفته بدون نگرانی در مورد افزایش سطح کلسترول خود بخورند.

آیا در سفیده تخم مرغ کلسترول وجود دارد؟

با این حال، این همیشه برای افراد مبتلا به دیابت صدق نمی کند. برای آنها، خوردن این تعداد تخم مرغ ممکن است به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید
دارچین فواید سلامتی، کاهش وزن و دستور العمل ها

بنابراین، چه راه حل خوبی وجود دارد؟ تخم مرغ کامل را در حد اعتدال مصرف کنید. اگر واقعاً از تخم‌مرغ لذت می‌برید، به دستور العمل‌هایی بروید که بیشتر از سفیده تخم‌مرغ استفاده می‌کنند.

شما همیشه می توانید دو سفیده تخم مرغ را به جای یک تخم مرغ کامل در دستور العمل ها جایگزین کنید. آنها مملو از پروتئین هستند و فقط چربی و کلسترول ندارند. خوردن پروتئین در صبحانه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.