آیا شکر نارگیل در رژیم کتوژنیک است؟

ممکن است نارگیل را به دلیل چربی زیاد و کربوهیدرات کم با کتو مرتبط کنید. با این حال، وقتی صحبت از شکر نارگیل می شود، این سوال مطرح می شود: “آیا شکر نارگیل کتو دوست است؟” در این مقاله، به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا شکر نارگیل کتو دوست است یا خیر و برخی جایگزین های مناسب تر را بررسی می کنیم.

شکر نارگیل چیست؟

شکر نارگیل یک شیرین کننده طبیعی است که از شیره درختان نارگیل به دست می آید. برای تهیه آن گل درخت را می برند و شیره چکه آن را جمع می کنند.

سپس این شیره گرم می شود تا زمانی که تمام آب تبخیر شود و شکر دانه ریز و شیرینی باقی بماند که ظاهر و طعم آن با شکر سفید معمولی متفاوت است. شکر طعم شیرین منحصر به فردی دارد که شبیه شکر کارامل یا قهوه ای است.

در چند سال گذشته، شکر نارگیل محبوبیت پیدا کرده است زیرا مردم به دنبال جایگزین های سالم تری برای شکر معمولی هستند. در مقایسه با شکر سفید، فواید تغذیه‌ای دارد، اما لزوماً یک غذای سالم نیست.

معمولاً مردم از شکر نارگیل درست مانند شکر معمولی استفاده می کنند. می توانید از آن در قهوه، دسرهای پخته شده یا حتی غذاهای خوش طعمی که نیاز به کمی شکر دارند استفاده کنید.

آیا شکر نارگیل کتو است؟

نه، شکر نارگیل کتو نیست. یک وعده دو قاشق چایخوری شکر نارگیل حاوی تقریباً ۸ گرم کربوهیدرات است. برای افرادی که از رژیم کتو با محدودیت روزانه حدود ۵۰ گرم کربوهیدرات استفاده می کنند، یک وعده شکر نارگیل ۱۶ درصد از کربوهیدرات مصرفی روزانه شما را مصرف می کند و آن را به یک انتخاب غیرعملی تبدیل می کند.

در حالی که شکر نارگیل به هیچ وجه کتوپسند نیست، در مقایسه با شکر سفید (۵۸) دارای شاخص گلیسمی پایین تری است (تا ۳۵). شاخص گلیسمی نشان می دهد که یک غذا با چه سرعتی سطح قند خون را بعد از خوردن غذا افزایش می دهد. غذاهای با GI پایین دیرتر هضم و جذب می شوند و باعث افزایش آهسته تر در سطح قند خون می شوند که می تواند برای کنترل قند خون مفید باشد.

بیشتر بخوانید
آیا باید از روغن آفتابگردان استفاده کرد؟ مزایا و خطرات

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که اگرچه GI قند نارگیل ممکن است پایین‌تر باشد، اما هنوز یک گزینه کم کربوهیدرات نیست.

کربوهیدرات های موجود در شکر نارگیل

یک قاشق چایخوری شکر نارگیل حاوی حدود ۴ گرم کربوهیدرات خالص است.*). شکر نارگیل حاوی فیبر نیست، به این معنی که ترکیب کربوهیدرات آن ۱۰۰٪ کربوهیدرات های ساده یا قندهایی است که بدن می تواند به سرعت از آنها برای انرژی استفاده کند.

در حالی که برخی از ریزمغذی‌ها مانند آهن، پتاسیم و کلسیم در قند نارگیل وجود دارد، اما مقدار آنها بسیار کم است. برای دریافت مقدار قابل توجهی از این مواد مغذی، باید مقدار زیادی شکر نارگیل مصرف کنید.

بنابراین، در حالی که از نظر فنی این درست است که شکر نارگیل دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به شکر سفره است، از نظر عملی، این تفاوت قابل توجهی در تغذیه کلی شما ایجاد نمی کند.

در مقایسه شکر نارگیل با شکر سفره، این دو از نظر ترکیب کربوهیدراتی تقریباً یکسان هستند و تفاوت اصلی آنها در فرآوری است.

شکر نارگیل کمتر از شکر رومیزی پردازش می شود. این معمولاً سفید یا تغییر شیمیایی ندارد، که ممکن است آن را برای شما جذاب تر کند.

جایگزین کتوژنیک دوست برای شکر نارگیل

اگر به دنبال یک جایگزین کتوپسند برای شکر نارگیل هستید، چند گزینه وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که این جایگزین ها ممکن است نمایه های طعم کمی متفاوت داشته باشند، بنابراین ایده خوبی است که آزمایش کنید و بهترین گزینه را پیدا کنید که با ترجیحات شما مطابقت دارد:

  • استویا: استویا یک شیرین کننده است که از برگ های گیاه Stevia rebaudiana به دست می آید. این شیرین کننده حاوی کالری صفر و کربوهیدرات صفر است و برای رژیم های کم کربوهیدرات عالی است. بهتر از آن، استویا هیچ تاثیری بر سطح قند خون ندارد.*). علاوه بر این، استویا منبع آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کند.*). شما می توانید از استویا مانند شکر استفاده کنید: در قهوه یا چای خود، روی غلات یا میوه پاشیده شده، یا به عنوان یک عنصر در دستور پخت پخت کم کربوهیدرات. با این حال، از آنجایی که بسیار شیرین تر از شکر است، برای رسیدن به همان شیرینی به مقدار کمتری از آن نیاز خواهید داشت.
  • میوه راهب: میوه راهب، همچنین به عنوان Luo Han Guo شناخته می شود، یکی دیگر از جایگزین های عالی قند است که حاوی کالری و کربوهیدرات نیست. مشابه استویا، تاثیری بر سطح قند خون ندارد. میوه راهب همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به طور بالقوه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند.
  • اریتریتول: اریتریتول در بین الکل های قندی به دلیل حداقل عوارض جانبی آن متمایز است. برخلاف برخی دیگر از الکل های قندی، معمولاً در صورت مصرف متعادل باعث نفخ یا ناراحتی گوارشی نمی شود. از نظر فنی، اریتریتول یک کربوهیدرات است. با این حال، بدن نمی تواند آن را هضم کند، بنابراین به گلوکز تبدیل نمی شود و سطح قند خون را افزایش نمی دهد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اریتریتول به شیرینی شکر معمولی نیست. به طور معمول، حدود ۷۰ درصد از شیرینی شکر سفره را دارد. بنابراین، ممکن است لازم باشد از کمی بیشتر اریتریتول برای رسیدن به همان سطح شیرینی هنگام جایگزین کردن آن در دستور العمل ها یا نوشیدنی ها استفاده کنید.
  • آلولوز: آلولوز قند کمیاب است که به طور طبیعی به مقدار کم در گندم، برخی میوه ها و سایر غذاها وجود دارد. آنچه در مورد آلولوز قابل توجه است این است که اگرچه این یک قند است، اما توسط بدن متابولیزه نمی شود و بنابراین سطح قند خون یا انسولین را افزایش نمی دهد. همچنین به شیرینی شکر سفره نیست، بنابراین ممکن است برای رسیدن به طعم دلخواه خود کمی بیشتر نیاز داشته باشید.
بیشتر بخوانید
رژیم کتو برای مبتدیان | راهنمای کتو مبتدی نهایی

خلاصه

در حالی که شکر نارگیل طعم منحصر به فرد و مشخصات تغذیه ای کمی بهتر در مقایسه با شکر سفره ارائه می دهد، به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارد، دوستدار کتو نیست. خوشبختانه، جایگزین هایی مانند استویا، میوه راهب، اریتریتول و آلولوز شیرینی بدون کربوهیدرات را فراهم می کنند و آنها را به انتخاب های عالی برای افرادی که به سبک زندگی کم کربوهیدرات پایبند هستند تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید
حبوبات در رژیم کتوژنیک

مطالب مرتبط

نمونه رژیم کتوژنیک یا کتو جهت لاغری سریع

غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

رژیم کتوژنیک برای دیابت نوع ۱ و نوع ۲

قیمت رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه رایگان

رژیم کتوژنیک pdf

رژیم کتوژنیک ۷ روزه

مدت زمان رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک تخصصی توسط متخصص تغذیه (بهترین دکتر کتو)

بیشتر بخوانید
آیا جو در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

ورزش در رژیم کتوژنیک رژیم کتو در بدنسازان و عضله سازی

رژیم کتوژنیک در کبد چرب

رژیم کتوژنیک گیاهی

عوارض رژیم کتوژنیک ۷ علائم ورود به کتوز

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

رژیم غذایی کتوژنیک در سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS

کتوراش چیست

چرا در رژیم کتو وزن کم نمیکنم علل استپ وزنی یا افزایش وزن

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟

مکمل های مورد نیاز در رژیم کتوژنیک + لیست ۹ تا از بهترین ها

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان ، فستینگ یا روزه در رژیم کتو

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ یک راهنمای ساده برای مبتدیان

انواع رژیم کتوژنیک : استاندارد هدفمند دوره ای ۲۱۶ کتوپلاس

فواید رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و پریود، اثر کتو بر قاعدگی چیست؟

دلایل عدم کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای CKD چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

آنفولانزای کتوژنیک: علائم و نحوه خلاص شدن از شر آن

۳ مرجع

FoodData Central. شکر نارگیل. ۱۱ مه ۲۰۲۱

استفن دی و همکاران اثرات استویا، آسپارتام و ساکارز بر مصرف غذا، سیری و سطح گلوکز و انسولین پس از غذا. ۱ اوت ۲۰۱۰

سریجانی جی و همکاران. فعالیت پیشگیرانه آسیب اکسیداتیو DNA و پتانسیل آنتی اکسیدانی Stevia rebaudiana (Bertoni) Bertoni، یک شیرین کننده طبیعی. نوامبر ۲۰۰۷

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه