آیا می توانید پودر قهوه بخورید؟

همه می دانند که پودر قهوه بوی شگفت انگیزی دارد. اما آیا تا به حال به خوردن پودر قهوه فکر کرده اید؟ اگرچه ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد، اما مزایای مصرف پودر قهوه ممکن است شما را شگفت زده کند.

قهوه سیاه در یک فنجان شیشه ای شفاف در پس زمینه

مصرف پودر های قهوه در مقادیر کم بی خطر است. خوردن پودر قهوه می تواند آنتی اکسیدان و فیبر بیشتری برای شما فراهم کند و باعث کاهش وزن شود.

این مقاله هر آنچه را که باید در مورد مصرف پودر قهوه بدانید را به شما آموزش می دهد. پس از همه، شما ممکن است یک راه طبیعی جدید برای بهبود سلامت خود پیدا کرده باشید.

فواید مصرف پودر قهوه

پس چرا کسی باید پودر قهوه بخورد؟ مطمئناً به اندازه نوشیدن یک فنجان قهوه جذاب به نظر نمی رسد.

تحقیقات طیف وسیعی از مزایای سلامتی بالقوه مصرف پودر قهوه را نشان می دهد.

یکی از فواید آن این است که پودر قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضری که می توانند باعث آسیب و بیماری در بدن شما شوند کمک کنند.

مزیت دیگر این است که پودر های قهوه سرشار از فیبر هستند. فیبر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، کاهش کلسترول و کمک به بیماری های دستگاه گوارش کمک کند.

یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که موش هایی که پودر قهوه خوردند کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند. اگرچه خوردن پودر قهوه ممکن است برای شما جذاب نباشد، اما ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

یک قاشق غذاخوری پر از قهوه آسیاب شده روی انبوهی از دانه های کامل قهوه قرار داده شده است

مضرات خوردن پودر قهوه

قبل از افزودن پودر قهوه به رژیم غذایی خود، مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید.

واضح ترین نقطه ضعف این است که خوردن پودر قهوه به طور کلی کمتر از نوشیدن قهوه لذت بخش است. بافت و طعم پودر قهوه کاملاً قوی و تلخ است.

بیشتر بخوانید
GERD (رفلاکس اسید مداوم): علائم، درمان و علل

یکی دیگر از معایب خوردن پودر قهوه این است که می تواند باعث نفخ و گاز شود. فیبر موجود در پودر قهوه پتانسیل تشدید مکشلات دستگاه گوارش را دارد. بنابراین توصیه می شود که پودرقهوه را به مقدار کم مصرف کنید.

پودر قهوه همچنین می تواند باعث شود کافئین سریعتر در دهان شما جذب شود. در حالی که ممکن است این را به عنوان یک مزیت بدانید، اما اگر به کافئین حساس هستید، می تواند یک نقطه ضعف باشد. افراد حساس به کافئین ممکن است متوجه شوند که کافئین یکباره خیلی قوی است.

به طور کلی، هیچ علمی وجود ندارد که مصرف پودر قهوه را در مقادیر زیاد توصیه کند. این را در نظر داشته باشید زیرا خوردن پودر های قهوه بیشتر می تواند اثرات منفی بیشتری داشته باشد تا مثبت.

کافئین موجود در قهوه آسیاب شده

در هر قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده حدود ۶۰ میلی گرم کافئین دریافت خواهید کرد. این مقدار ممکن است بسته به برشته شدن، اندازه پودر و نوع دانه های قهوه کمی متفاوت باشد.

اگر آن را بر اساس گرم اندازه گیری کنید، چیزی بین ۳.۵۹ تا ۸.۰۹ میلی گرم در هر گرم کافئین دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که کافئین موجود در پودر قهوه ممکن است کمی سریعتر از قهوه مایع جذب شود. این به این دلیل است که رسوب با غدد دهان شما تعامل بیشتری دارد و در نتیجه جذب سریع‌تر می‌شود.

بنابراین اگر به دنبال رفع سریع کافئین هستید، خوردن مقداری پودر قهوه ممکن است این کار را انجام دهد.

آیا خوردن پودر قهوه به شما آسیب می رساند؟

این کاملا طبیعی است که تعجب کنید که آیا خوردن پودر قهوه می تواند به شما آسیب برساند. این تا حدی به این دلیل است که ما افراد زیادی را در حال خوردن پودر قهوه نمی بینیم.

بیشتر بخوانید
جسم خارجی بلعیده شده (یا استنشاق شده).

اگر محدودیت های غذایی نداشته باشید پودرهای قهوه به شما آسیبی نمی رساند. مشخص شده است که آنها برای مصرف بی خطر هستند.

با این حال، چند مورد وجود دارد که در مصرف پودر قهوه باید مراقب باشید. و اگر نگران سلامت دستگاه گوارش هستید، همیشه بهتر است در مورد تغییرات رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

افراد مبتلا به IBS یا سایر مشکلات گوارشی ممکن است بخواهند از خوردن پودر قهوه خودداری کنند. به دلیل محتوای بالای فیبر و افزایش تراکم اسید در پودر  های قهوه، می توانند علائم گوارشی را تحریک کنند.

افرادی که حساسیت خاصی به کافئین دارند نیز ممکن است از مصرف پودر قهوه احتیاط کنند. به یاد داشته باشید که کافئین موجود در پودر قهوه راحت تر جذب می شود. این بدان معنی است که کافئین می تواند بیشتر روی شما تأثیر بگذارد.

خوردن پودر قهوه برای کاهش وزن

بسیاری از مردم نمی دانند که پودر قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که پودر قهوه می‌خورند، ۵ درصد بیشتر از موش‌هایی که این کار را نمی‌خورند، کاهش وزن داشتند. پودر قهوه همچنین به کاهش فشار خون، قند خون و کلسترول کمک می کند.

توجه داشته باشید که این مطالعه بر روی موش ها انجام شده است. این یافته ها هنوز در انسان تکرار نشده است، بنابراین ما نمی توانیم لزوماً فرض کنیم که این نتایج به انسان منتقل می شود.

هنگام تلاش برای کاهش وزن پایدار، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اما اینکه از پزشک خود بپرسید که آیا مصرف مقدار کمی پودر قهوه ممکن است کمک کند یا خیر، ضرری ندارد.

بیشتر بخوانید
آیا اسهال صبحگاهی طبیعی است؟

مقدار پودرقهوه مورد استفاده در مطالعه کم بود. بنابراین اگر از این تکنیک استفاده می کنید، بدانید که نیازی به مصرف بیش از یک قاشق غذاخوری در روز نخواهید داشت.

خوردن چه مقدار پودر قهوه بی خطر است؟

آسیاب، قهوه، ریخته شده، از، A، قهوه، قاشق

در حال حاضر هیچ دستورالعمل رژیم غذایی محکمی در مورد مصرف قهوه آسیاب شده وجود ندارد.

به طور کلی، مصرف بیش از دو قاشق غذاخوری پودر قهوه در روز توصیه نمی شود. خوردن بیش از این مقدار می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود.

بسیاری از افراد برای آزمایش واکنش بدن خود با یک قاشق کوچک شروع می کنند. اگر مشکلی با دستگاه گوارش ندارید، می توانید به تدریج آن را به دو قاشق غذاخوری در روز افزایش دهید.

اگر روزی دو قاشق غذاخوری بخورید، حدود ۱۲۰ میلی گرم کافئین است. اگر هنوز کافئین می نوشید، این مقدار می تواند به سرعت اضافه شود.

اطمینان حاصل کنید که برای ایمنی خود از حد مجاز کافئین توصیه شده FDA یعنی ۴۰۰ میلی گرم تجاوز نکنید.

پودر قهوه تازه در مقابل پودر قهوه دم شده

می توانید پودرقهوه تازه یا آب پز میل کنید. اگرپودرهای قهوه تازه می‌خورید، ابتدا آن‌ها را با آب خیس کنید. در غیر این صورت، منجر به یک تجربه ناخوشایند خواهد شد.

پودرقهوه تازه ممکن است حاوی کافئین بیشتری باشد زیرا کافئین به قهوه شما تزریق نشده است. با این حال، پودرهای قهوه تازه نیز کمی اسیدی‌تر هستند، که در صورت حساس بودن می‌تواند روده شما را تحریک کند.

پودرقهوه دم کرده همچنان حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است، در حالی که اسیدیته کمتری نسبت به پودرهای تازه دارد. همچنین تحقیقات فعلی در مورد خوردن پودرقهوه بیشتر با پودرقهوه دم شده انجام می شود. بنابراین مزایای تحقیقاتی ممکن است بیشتر برای لجن قابل استفاده باشد.

بیشتر بخوانید
عدم تحمل فروکتوز یا سوء جذب فروکتوز

اگر قصد دارید پودر قهوه بخورید، توصیه می کنم ابتدا پودر قهوه دم کنید. و اگر خوب پیش رفت، می‌توانید دست به کار شوید و پودر های قهوه تازه را امتحان کنید.

خلاصه

جزئیات نزدیک قهوه آسیاب شده در یک قاشق چوبی

حقیقت این است که می توانید با خیال راحت پودر قهوه بخورید. و ممکن است شما را شگفت زده کند که خوردن پودر قهوه فواید سلامتی زیادی دارد.

مزایای بالقوه مصرف پودرقهوه برای سلامتی شامل افزایش آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی در بدن شما است. مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد که مقادیر کم می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر هیچ مشکل تغذیه ای و گوارشی نداشته باشید، خوردن پودر قهوه به شما آسیبی نمی رساند. با این حال، افراد حساس به کافئین و کسانی که مشکلات معده دارند ممکن است بخواهند هنگام خوردن پودر قهوه مراقب باشند.

هیچ دستورالعمل رژیم غذایی دقیقی در مورد مصرف پودر قهوه وجود ندارد. همیشه بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، اما به طور کلی توصیه می شود بیش از دو قاشق غذاخوری در روز مصرف نکنید.

حالا که از تمام فواید پودرهای قهوه مطلع شدید، قبل از دور ریختن آن ها دو بار فکر کنید. روزانه یک قاشق کوچک پودر قهوه سلامتی شما را بهتر می کند.

غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا می توانید پودر قهوه بخورید؟;

  1. باسلام و سپاس
    استفاده بردم از مقاله .
    فقط سوالم اینه که آیا اصولا مقالات اینترنتی قابل اطمینان کامل هستند یاخیر و چه جوری صحیح رو از ناصحیح تشخیص بدیم.
    بدرود

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم. بطور کلی خیر.
      برای صحت سنجی اولن ببینید آیا یک مطلب تخصصی توسط متخصص اون نوشته شده یا خیر. مثلا در مورد پزشکی، پزشک بوده.
      دوما دارای رفرنس از مقالات معتبر باشه مثلا در مورد پزشکی از pubmed رفرنس باشه. من توی این مقاله یادم رفته رفرنس بدم. در اکثر مقالات سایت میتونید رفرنسها رو ببینید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه