آیا پیاز در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

پیاز یک سبزی همه کاره است! از سالاد تا برگر. اما آیا پیاز در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که آیا این سبزی کربوهیدرات کمی دارد یا خیر.

هنگامی که رژیم کتوژنیک دارید، یکی از مهم ترین چیزهایی که به آن توجه می کنید، میزان کربوهیدرات هایی است که می خورید.

زمانی که پیاز در غذاهایی با سیر و فلفل پخته شود معطر است، پیاز طعم و بافت باورنکردنی به هر غذایی می دهد. اما آیا پیاز کتوژنیک دوست است؟

بله، پیاز در کتوژنیک مجاز است!

اگرچه یک پیاز کامل کربوهیدرات بسیار کمی ندارد، اما ما تمایل داریم که مقادیر کمتری از این سبزی بخوریم، زیرا مقدار کم آن تاثیر زیادی دارد. به علاوه، پیاز فیبر نیز دارد!

در رژیم‌های کم کربوهیدرات، تعداد خالص کربوهیدرات مهم‌تر از تعداد کل کربوهیدرات است. برای فهمیدن این موضوع، میزان گرم فیبر رژیمی را از مقدار کل کربوهیدرات ها کم می کنیم. بسیاری از رژیم های کتوژنیک فقط بر روی کربوهیدرات خالص تمرکز دارند.

پیاز کتوژنیک مربع تصویر برجسته هستند.

انواع پیاز

قبل از اینکه به کربوهیدرات ها و ارزش غذایی در انواع مختلف پیاز نگاه کنیم، مهم است که تفاوت بین پیازهای کتوژنیک را درک کنیم.

هر نوع پیاز طعم منحصر به فرد خود را دارد اما مشخصات غذایی مشابهی دارد.

پیاز قرمز

پیاز قرمز با طعمی تند و طعم شیرین تر، محبوب است که در سالاد بیشتر استفاده می شود و به ساندویچ یا همبرگر اضافه می شود.

بیشتر بخوانید
کلسترول و رژیم کتوژنیک و لوکرب

این پیاز کتوژنیک در ابتدا در رومانی، ایتالیا و کانکتیکات کشت می شد.البته در واقع بومی ایالات متحده است.

پیازچه

پیاز سبز نام دیگر آن است. می توانید پیاز سفید کوچک را در قسمت پایین خرد کنید و با آن بپزید یا ساقه های سبز بلند را خرد کرده و روی سوپ یا سالاد خود بپاشید.

پیاز زرد

طعم ملایمی دارد و سایز نسبتا بزرگی دارد.

پیاز زرد وقتی خام است طعم تلخی دارد، اما وقتی سرخ شده یا کاراملی شود طعم شیرین‌تر و ملایم‌تری دارد.

تفت دادن پیاز

پیاز سفید

آنها نسبت به پیاز زرد طعم کمتری دارند. آنها در غذاهای مکزیکی یا آمریکای لاتین محبوب هستند.

ریز خرد کردن پیاز سفید و خیساندن آن در آب سرد تلخی آن را کاهش می دهد و آن را به اندازه کافی شیرین می کند تا در سالاد به صورت خام از آن استفاده کنید.

پیاز ویدالیا

آنها در ایالت واشنگتن و جورجیا رشد می کنند و شیرین تر و ملایم تر از پیازهای سفید یا زرد هستند. طعم ویدالیا به صورت خام یا سرخ شده در حلقه های پیاز بهتر است.

پس آیا پیاز کتوژنیک دوست است؟

بله، پیاز یک سبزی خوب برای رژیم های کم کربوهیدرات است. و پیاز نه تنها کربوهیدرات کمی دارد، بلکه برای شما نیز مفید است.

بیشتر بخوانید
در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

وقتی نوبت به مصرف کربوهیدرات می رسد، حتما مراقب مصرف خالص کربوهیدرات خود باشید ، نه همه کربوهیدرات ها. حدود ۶ گرم کربوهیدرات خالص در ½ فنجان پیاز خرد شده وجود دارد.

در بیشتر غذاها و دستور العمل ها از پیاز زیاد استفاده نمی شود، بنابراین تعداد کربوهیدرات شما همچنان کم خواهد بود.

مشخصات غذایی پایه انواع پیازها یکسان است.

یک وعده نصف فنجان دارای:

  • ۳ گرم شکر
  • ۷ گرم کربوهیدرات کل
  • ۱ گرم فیبر
  • ۳۲ کالری
  • ۱ گرم پروتئین
  • ۰ گرم چربی
پیاز و سیر برای سوپ کلم

فواید پیاز برای سلامتی

وقتی صحبت از انواع مختلف غذاهای کتوژنیک می شود، نمی توانید مزایای سلامتی یک پیاز کامل را انکار کنید.

  • این یک منبع شگفت انگیز از فیبر رژیمی است. این چیزی است که تعداد خالص کربوهیدرات را پایین نگه می دارد.
  • پیازهای زرد، سفید و بنفش سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها با التهاب مبارزه می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند.
  • پیاز همچنین حاوی قندهای گیاهی به نام فروکتولیگوساکارید است. این پری بیوتیک باکتری های سالم روده شما را تغذیه می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • همچنین برای سلامت استخوان شما شگفت انگیز است! طبق یک مطالعه اخیر، خوردن پیاز برای تراکم استخوان مفید است. زنانی که پیاز بیشتری می خورند می توانند خطر شکستگی لگن را تا بیش از ۲۰ درصد کاهش دهند.
بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

طرز تهیه پیاز

راه های مختلفی برای خوردن پیاز وجود دارد. برخی از روش‌های آماده‌سازی پیاز نسبت به روش‌های دیگر کتوژنیک دوستانه‌تر هستند.

کاراملی شده

وقتی پیازها را به آرامی روی حرارت ملایم بپزید و قندهای موجود در آنها را آزاد کنید، به این کار کاراملیزه می گویند.

اجازه ندهید این نام شما را گول بزند – پیاز کاراملی بیش از پیاز خام قند یا کربوهیدرات ندارد. آنها فقط طعم شیرین تر دارند!

نان خورده

همچنین می توانید آنها را در آرد بادام بپزید تا حلقه های پیاز درست کنید. اینها کتوژنیک دوستانه هستند زیرا کربوهیدرات به آنها اضافه نمی کنید.

ترشی شده

مانند انواع دیگر دستور العمل های ترشی، پیاز ترشی اساساً فرآیند خیساندن پیاز در مایعی مبتنی بر سرکه است. این یکی دیگر از راه‌های دوستدار کتوژنیک برای لذت بردن از پیاز است.

حلقه پیاز کتوژنیک پخته شده

سوالات متداول

در اینجا سؤالاتی وجود دارد که مردم اغلب در مورد خوردن پیاز هنگام رژیم کتوژنیک می پرسند. اگر سوال خود را در این لیست نمی بینید، لطفاً آن را در نظرات بنویسید.

آیا می توانم غذای کتوژنیک بخورم که در آن پیاز وجود دارد؟

بله، می توانید وعده های غذایی کتوژنیک بخورید که در مواد آن پیاز وجود دارد. فقط ماکروهای خود را پیگیری کنید و در محدوده خود بمانید.

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک چیست؟

چه تعداد کربوهیدرات در پیاز وجود دارد؟

حدود ۶ گرم کربوهیدرات خالص در ½ فنجان پیاز خرد شده وجود دارد. محتوای کربوهیدرات پیاز بسته به نوع پخت شما می تواند تغییر کند.

در مورد خوردن پیاز، پیاز خام بهتر است یا پخته؟

فرقی نمی کند آنها را بپزید یا خام بخورید – مشخصات غذایی این سبزیجات تغییر نمی کند.

آیا پیاز کاراملی شده کتوژنیک دوست است؟

بله، پیازهای کاراملی شده برای خوردن در هنگام رژیم کتوژنیک بی خطر هستند. فقط شکر اضافی به آنها اضافه نکنید، خوب خواهید شد.

مطالب مشابه

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

توجه

این پاسخ توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم کتوژنیک داده شده است. در صورتی که تمایل به دریافت رژیم کتوژنیک تخصصی که مشخصات زیر را دارد:

  • رژیم متناسب با شرایط شما
  • شامل بیش از ۱۵ صفحه رژیم به شکل pdf
  • توضیحات کامل و مفصل صوتی
  • پشتیبانی و ارتباط مستقیم با خود دکتر (شماره دکتر را خواهید داشت و هر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید بپرسید)
  • گزارش هفتگی و درصورت لزوم تغییر رژیم جدید بطور رایگان

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

1 دیدگاه دربارهٔ «آیا پیاز در رژیم کتوژنیک مجاز است؟;

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه