آیا کلم در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

مردم برای سال‌ها از کاسه‌های گرم سوپ کلم شفابخش لذت می‌برند. اگر به رژیم کتوژنیک روی آورده اید و از پیشرفت و نتایج خود تا کنون هیجان زده هستید، ممکن است در مورد گسترش کام و مصرف طیف وسیع تری از غذاها نیز هیجان زده باشید. مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات در رژیم کتو وجود دارد، از جمله بوک چوی. در مورد کلم چطور؟ بیایید در مورد اینکه آیا کلم کتو است و چگونه آن را در رژیم غذایی کتو خود بگنجانید صحبت کنیم. 

کلم چیست؟

کلم سبزی از خانواده Brassicaceae است که حاوی سبزیجات چلیپایی است. نشان داده شده است که مصرف سبزیجات چلیپایی در برابر سرطان محافظت می کند. سایر سبزیجات این خانواده عبارتند ازکدو سبز، گل کلم و بوک چوی.

کلم در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که سبز رایج‌ترین رنگی است که ممکن است در بازار کشاورزان محلی خود ببینید. همچنین ممکن است کلم قرمز، ناپا، ساوی و سفید پیدا کنید. رایج‌ترین نوع کلم شبیه توپی است که برگ‌های سبز کم‌رنگ به شکل بادبزنی بسته شده است. کلم نوک تیز (Sugar Loaf) یک کلم سبز کوچکتر با سر مخروطی مانند، برگ های پهن تر و طعم شیرین تر است.

کلم خام بافتی سفت و ترد دارد و با پختن آن نرم تر می شود. کلم یک انتخاب محبوب در کاسرول و غذاهای پخته است و همچنین سرشار از مواد معدنی وویتامین‌ها، مانند ویتامین‌ها است. C و K. ویتامین C نقش کلیدی در تنظیم سیستم ایمنی بدن و محافظت از شما در برابر عفونت دارد. 

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است بهترین مصرف با چربی‌های سالم< یک i=4> مانند روغن نارگیل، آووکادو،  روغن زیتون و گوشت‌های چرب. ویتامین K به شدت در جلوگیری از لخته شدن خون و ارتقای عملکرد مغز و متابولیک سالم نقش دارد. همچنین می‌توانید فولات، ویتامین E و ریزمغذی‌ها را از کلم ساده به‌دست آورید.

مواد مغذی گیاهی موجود در کلم قرمز بالاتر از بقیه است، از جمله سولفورافان، که یک مبارزه کننده قدرتمند در برابر التهاب است. 

آیا کلم کتو است؟

پاسخ کوتاه بله است. کلم به یقین کتوپسند است، پس چوپان بزنید! کلم پخته در مقایسه با کلم خام مقدار کمی کربوهیدرات بیشتری دارد، اما همچنان یک غذای کم کربوهیدرات محسوب می شود. همه انواع کلم خام یا پخته انتخابی عالی برای رژیم کتوژنیک شما هستند. کلم معمولاً حاوی کمتر از ۵ گرم  کربوهیدرات خالص در هر فنجان است، بنابراین به راحتی در تعداد کل کربوهیدرات خالص کتو معمولی کمتر از ۵۰ گرم در روز قرار می گیرد. بیایید به کربوهیدرات ها در انواع مختلف کلم نگاهی بیندازیم تا به شما ایده بدهیم.

کلم قرمز خرد شده

کلم قرمز

بلوغ کلم قرمز بیشتر از کلم سبز طول می کشد و بافت خشن تری دارد. کربوهیدرات کلم قرمز کمی بیشتر از کلم سبز است. یک فنجان کلم قرمز خام خرد شده حدود ۴.۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد. یک فنجان کلم قرمز خرد شده ۳.۷ گرم کربوهیدرات خالص دارد. ۴

یک فنجان کلم قرمز پخته، آب پز و رنده شده ۶.۵ گرم کربوهیدرات خالص دارد که تا حدودی بیشتر از کلم قرمز خام است. ۵

کلم سبز

یک فنجان کلم سبز خام خرد شده حدود ۲.۹ گرم کربوهیدرات خالص را فراهم می کند. ۶

کلم ناپا

کلم چینی یا کلم ناپا حتی کربوهیدرات کمتری نسبت به کلم سبز معمولی دارد و قطعا کتو دوست است. یک فنجان کلم ناپا خام و خرد شده کمتر از ۲ گرم کربوهیدرات خالص دارد، بنابراین اگر عاشق کلم هستید و همچنان در کتوزیس هستید، می توانید به شهر بروید. <[۷] کلم ناپا نوعی است که معمولاً برای تهیه کلم کره ای استفاده می شود. کیمچی ظرف تخمیر شده.

دستور العمل های کلم کم کربوهیدرات

کلم می تواند:

  • سرخ شده را هم بزنید
  • در یک قابلمه مخلوط کنید
  • تبدیل به سالاد کلم
  • در کنار پروتئین موردعلاقه شما سرو می‌شود
  • مارپیچ شده به رشته فرنگی
  • برای حجیم کردن پوره گل کلم استفاده می شود
  • در فنجان های کلم برای سالاد مرغ یا ماهی تن درست می شود
  • به‌عنوان ماکارونی به‌عنوان جایگزین لازانیا استفاده می‌شود
  • تخمیر شده به کلم ترش یا کیمچی
  • برشته شده
  • تبدیل به رول تخم مرغ

منبع

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه