آیا کینوآ در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

کینوا یک ابر غذای محبوب در جامعه سلامت است. سرشار از مس و منگنز است و فیبر بالای آن به هضم غذا کمک می کند.

اما آیا کینوا کتوژنیک است؟

خوب، در این مقاله قصد دارم به شما بگویم که آیا می‌توانید کینوا را با کتوژنیک و جایگزین‌های مناسب کتوژنیک بخورید.

آیا می توان با رژیم کتوژنیک کینوا مصرف کرد؟

نه، شما نمی توانید کینوا را در رژیم کتوژنیک بخورید. . یک کاسه کینوآ پخته شده ۳۹ گرم کربوهیدرات دارد، مانند برنج قهوه ای. این سرو به راحتی شما را از کتوز خارج می کند 😣

این ماده دارای شاخص گلیسمی یا نمره GI فقط ۵۳ است، اما به دلیل مصرف بالای کربوهیدرات، قند خون را افزایش می دهد.

کینوا حاوی گلوتن نیست، بنابراین عوارض جانبی در بیماران سلیاک ایجاد نخواهد کرد. اما توجه داشته باشید که معمولاً در کارخانه هایی که نان تولید می کنند، فرآوری می شود. بنابراین، می توان آن را قبل از خرید در معرض گندم قرار داد.

اما اگر می خواهید کینوا را وارد رژیم غذایی کم کربوهیدرات خود کنید، آن را در مقادیر کم مصرف کنید. من پیشنهاد می کنم یک قاشق را روی سالاد بپاشید. همچنین مهم است که از مصرف منظم آن خودداری کنید. شما می خواهید به مصرف کینوا یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار پایبند باشید. این تضمین می کند که شما همیشه در کتوز هستید.

بیشتر بخوانید
رژیم غذایی کتوژنیک در سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS

اگر مقدار کمی کینوا می خورید، مقداری کتوژنیک بار تهیه کنید. به این ترتیب می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا هنوز در کتوز هستید یا خیر. اگر اینطور نیستید، باید میزان کینوا و سایر کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

اما بهتر است به طور کلی از آن اجتناب کنید.

ارزش غذایی کینوا

۱۵۰ گرم کینوا پخته شده حاوی:

  • ۳۹ گرم کربوهیدرات
  • هشت گرم پروتئین
  • ۲۲ کالری
  • ۳.۵۵ گرم چربی
  • پنج گرم فیبر رژیمی
  • ۳۹ درصد از نیاز روزانه شما به مس
  • ۵۱ درصد از نیاز روزانه شما به منگنز

بنابراین، اگرچه کینوا حاوی تعداد زیادی ریزمغذی‌های ضروری و فواید سلامتی است، شما کربوهیدرات‌های زیادی را همراه با آن مصرف می‌کنید. در عوض، اگر به دنبال غذاهای کتوژنیک منگنز هستید، صدف یا صدف را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
چگونه به راحتی حبه های سیر را در فر برشته کنیم

یا اگر می خواهید مصرف عسل خود را افزایش دهید، به جای خوردن کینوا، جگر گاو، قارچ و خرچنگ را در نظر بگیرید.

اکنون که ارزش غذایی کینوا را می دانیم، بیایید ببینیم که چگونه آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید بدون اینکه از کتوز خارج شوید.

دستور العمل های کتوژنیک کینوا

اگر هنوز هم طعم تازه و آجیلی کینوآ را در رژیم کتوژنیکخود می خواهید، دستور العمل های زیر را در نظر بگیرید. آنها کربوهیدرات کمی دارند اما همچنان طعم معروف کینوا را دارند.

سالاد کتوژنیک میگو کینوا

این سالاد میگو و کینوآ پس از یک روز کاری طولانی یک گزینه مناسب برای شام است. می توانید از مهمانانی که می آیند نیز پذیرایی کنید.

برای این سالاد شما نیاز دارید:

  • دو قاشق غذاخوری کره
  • ۴۵۰ گرم میگو
  • سس مایونز کتوژنیک
  • خردل کتوژنیک
  • ½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ½ پیاز
  • یک وکیل
  • دو ساقه کرفس
  • دو قاشق غذاخوری کینوا

روغن را به یک تابه داغ اضافه کنید و میگو را بریزید. هر طرف را دو دقیقه بپزید و بردارید.

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک برای بیماری زنان

سپس سس مایونز، خردل، پودر چیلی و آبلیمو را اضافه کرده و مخلوط کنید. از آنجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبزیجات خود را خرد کرده، به سس و میگو اضافه کنید و مقداری کینوا روی آن بپاشید.

به این ترتیب می توانید از یک وعده غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات با طعم بی نظیر کینوا لذت ببرید.

جایگزین های کینوا کم کربوهیدرات در کتوژنیک

در اینجا چند جایگزین خوشمزه برای کینوا وجود دارد که کربوهیدرات بالایی ندارند.

برنج بروکلی

بروکلی یک سبزی چلیپایی است که مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. ۱۰۰ گرم حاوی:

  • ۳۱ کالری
  • شش گرم کربوهیدرات
  • ۹۰ درصد آب
  • ۲.۵ گرم پروتئین
  • ۲.۴ گرم فیبر
  • ۰.۴ گرم چربی سالم

بروکلی همچنین حاوی ترکیبی به نام سولفورافان است که از سرطان پروستات و سینه جلوگیری می کند.

این باعث می شود که آن را به گزینه ای بسیار بهتر از کینوا برای رژیم های کتوژنیک تبدیل کند. یکی از روش های مورد علاقه من برای خوردن کلم بروکلی، تهیه برنج بروکلی است.

بیشتر بخوانید
آیا روغن ذرت سالم است؟ آنچه علم می گوید

برنج کتوژنیک بروکلی فقط چند دقیقه طول می کشد تا آماده شود. ابتدا ۵۰۰ گرم کلم بروکلی را خرد کرده و در غذاساز بریزید. چند ثانیه آن را هم بزنید تا یک قوام خوب در بیاید. سپس یک قاشق غذاخوری کره را به یک تابه بسیار داغ اضافه کنید، کلم بروکلی را چند دقیقه تفت دهید و نوش جان کنید.

بنابراین هر زمان که دستور پخت کینوآ را خواستار شد، فقط از این برنج کلم بروکلی استفاده کنید.

آخرین کلمه در مورد خوردن کینوا با کتوژنیک

اگر کتوژنیک می خورید، باید از سبزیجات نشاسته ای مانند کینوا پرهیز کنید زیرا سرشار از کربوهیدرات هستند. اما اگر می خواهید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید، فقط به مقدار کم استفاده کنید و زیاد آن را نخورید.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه