آیا گلابی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

گلابی یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده است، با ماندگاری طولانی و طعم و بافت متمایز. این میوه های شیرین لذت بخش قرن ها در ادبیات مانند ادیسه رایج شده اند، جایی که هومر، شاعر یونانی برنده جایزه، آنها را “هدیه خدایان” می نامد و حتی در سرود کریسمس قرن هجدهم، دوازده روز کریسمس، با جمله معروف “کبک در درخت گلابی.» ۱]

گلابی آسیایی بیشتر از گلابی های معمولی کتو دوست است

هنگامی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کنید، می دانید که برخی از میوه ها کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایرین دارند. اگر از طعم گلابی لذت می برید و از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که آیا گلابی کتو دوست است یا خیر. آیا می توانید گلابی را روی کتو بخورید؟ 

مشخصات تغذیه گلابی

گلابی طیف وسیعی از مواد مغذی را فراهم می کند. به عنوان مثال، یک گلابی بارتلت (۱۷۸ گرم) دارای ۸۷ میلی گرم پتاسیم است که به شما کمک می کند  استخوان‌ها، قلب و عضلات. یک گلابی بارتلت (۱۷۸ گرم) همچنین ۱۰ میلی گرم فسفر، ۸ میلی گرم کلسیم و ۴.۴ میلی گرم  را فراهم می کند. ویتامین C. می‌توانید مواد مغذی دیگری مانند ویتامین A و فولات را از این میوه‌های آبدار دریافت کنید. ۲]

آیا گلابی کتو است؟

متأسفانه، تعداد کربوهیدرات گلابی برای گنجاندن در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار زیاد است. به طور کلی، میوه های گوشت سفید مانند سیب و گلابی دارای کربوهیدرات بیشتری هستند. یک گلابی بارتلت (۱۷۸ گرم) دارای ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص است که برای اکثر کسانی که رژیم کتو برای یک نشستن دارند بسیار زیاد است. یک فنجان گلابی مکعبی نیز حدود ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص دارد. ۳] گلابی‌های دیگر مانند گلابی قرمز یا آنژو دارای تعداد مشابهی کربوهیدرات  هستند.

از آنجایی که رژیم‌های کتو استاندارد معمولاً روزانه فقط ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص مصرف می‌کنند، و بسیاری از رژیم‌داران به دنبال تعداد کربوهیدرات‌های کمتری هستند، ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص برای یک بار نشستن بسیار زیاد است. درمانی رژیم های کتوژنیک اغلب شامل کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز هستند. 

گلابی آسیایی کمی کربوهیدرات کمتری دارد، اما هنوز برای اکثر کسانی که رژیم کتو دارند بسیار زیاد است. یک گلابی آسیایی (۲۷۵ گرم) به شما ۷ گرم کربوهیدرات خالص می دهد. ۴]که گفته شد، برخی از رژیم‌های کتو ممکن است بتوانند نصف گلابی آسیایی یا یک گلابی آسیایی متوسط ​​را مصرف کنند و در کتوز باقی بمانند، اما این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله فردی. متابولیسم، اهداف، و ماکرو روزانه شما. اگر تا به حال در مورد یک غذای خاص یا اندازه وعده و نحوه تأثیر آن بر کتوز مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید  آزمایش کنید سطح کتون شما در خانه بعد از خوردن آن.

جایگزین های گلابی کتو

به جای جلوگیری از کتوز با فرو بردن دندان های خود در گلابی، این جایگزین های گلابی دوستدار کتو را امتحان کنید:

  • میوه های کتوپسند و کم شکر ، مانند توت فرنگی و زغال اخته

شیرین کننده های کتو شیرینی بدون قند را ایجاد می کنند و عصاره گلابی طعم متمایزی را که شما مشتاق آن هستید ارائه می دهد.

نوشیدن آب اسانس گلابی یا پختن یک دستور کتو با شیرین کننده های کتو، عصاره گلابی و میوه های دوستدار کتو می تواند به شما کمک کند تا در مسیر کم کربوهیدرات باقی بمانید و در عین حال کام و هوس شما را برآورده کند.

مطالب مرتبط

نمونه رژیم کتوژنیک یا کتو جهت لاغری سریع

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای CKD چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

رژیم کتوژنیک برای دیابت نوع ۱ و نوع ۲

قیمت رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

رژیم کتو

لینک منبع

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه