انجیر – و برگ‌های آن – مملو از مواد مغذی است و فواید بالقوه‌ای برای سلامتی دارد.

انجیر میوه ای منحصر به فرد شبیه قطره اشک است. آنها تقریباً به اندازه انگشت شست شما هستند، با صدها دانه ریز پر شده و دارای پوستی ارغوانی یا سبز خوراکی هستند. گوشت میوه به رنگ صورتی است و طعم ملایم و شیرینی دارد. نام علمی انجیر است درخت انجیر.

انجیر – و برگ‌های آن – مملو از مواد مغذی است و فواید بالقوه‌ای برای سلامتی دارد. آنها ممکن است هضم سالم را تقویت کنند، خطر بیماری قلبی را کاهش دهند و به شما در مدیریت سطح قند خون کمک کنند.

انجیر: تغذیه، فواید، و Downsideshealthline.comhttps://www.healthline.com › انجیر...

این مقاله به بررسی انجیر، از جمله تغذیه، فواید و مضرات آن و همچنین نحوه افزودن آن به رژیم غذایی می پردازد.

تغذیه انجیر

انجیر تازه سرشار از مواد مغذی است در حالی که کالری نسبتاً کمی دارد، و آن را به یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند.

یک انجیر تازه کوچک (۴۰ گرمی) حاوی (۱):

  • کالری: ۳۰
  • پروتئین: ۰ گرم
  • چربی: ۰ گرم
  • کربوهیدرات ها: ۸ گرم
  • فیبر: ۱ گرم
  • فلز مس: ۳٪ از ارزش روزانه (DV)
  • منیزیم: ۲ درصد از DV
  • پتاسیم: ۲ درصد از DV
  • ریبوفلاوین: ۲ درصد از DV
  • تیامین: ۲ درصد از DV
  • ویتامین B6: ۳ درصد از DV
  • ویتامین K: ۲ درصد از DV

انجیر تازه حاوی مقداری کالری از قند طبیعی است، اما خوردن چند انجیر یک میان وعده معقول و کم کالری یا افزودنی به یک وعده غذایی است.

از سوی دیگر، انجیر خشک سرشار از قند و کالری است، زیرا با خشک شدن میوه ها، قند غلیظ می شود.

انجیر همچنین حاوی مقادیر کمی از طیف گسترده ای از مواد مغذی است، اما به ویژه سرشار از مس و ویتامین B6 است.

مس یک ماده معدنی حیاتی است که در چندین فرآیند بدن از جمله متابولیسم و ​​تولید انرژی و همچنین تشکیل سلول های خونی، بافت های همبند و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد.۲).

ویتامین B6 یک ویتامین کلیدی است که برای کمک به بدن در تجزیه پروتئین های غذایی و ایجاد پروتئین های جدید ضروری است. همچنین نقش مهمی در سلامت مغز دارد (۳).

انجیر تازه کالری کمی دارد و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. با این حال، انجیر خشک قند و کالری بالایی دارد.

فواید

انجیر فواید بالقوه زیادی دارد، از جمله ارتقای سلامت دستگاه گوارش و قلب، همراه با کمک بالقوه به مدیریت سطح قند خون.

بیشتر بخوانید
نودل شیراتاکی: نودل معجزه آسای صفر کالری

ارتقاء سلامت دستگاه گوارش

مدت‌هاست که انجیر به عنوان یک درمان خانگی یا یک درمان جایگزین برای مشکلات گوارشی مانند یبوست استفاده می‌شود.۴).

آنها حاوی فیبر هستند که ممکن است با نرم کردن و افزایش حجم مدفوع، کاهش یبوست، و خدمت به عنوان یک پری بیوتیک – یا منبع غذایی برای باکتری های سالمی که روده شما را تشکیل می دهند، به سلامت دستگاه گوارش کمک کند.۵، ۶).

در مطالعات حیوانی، عصاره یا خمیر میوه انجیر به سرعت حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش، کاهش یبوست و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو کمک کرد.۷، ۸).

یک مطالعه بر روی ۱۵۰ فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر همراه با یبوست (IBS-C) نشان داد که افرادی که حدود ۴ انجیر خشک (۴۵ گرم) را دو بار در روز مصرف کردند، در مقایسه با گروه شاهد، کاهش قابل توجهی در علائم – از جمله درد، نفخ و یبوست داشتند. گروه (۹).

علاوه بر این، یک مطالعه مشابه روی ۸۰ نفر نشان داد که مصرف مکمل با حدود ۱۰ اونس (۳۰۰ گرم) خمیر میوه انجیر در روز به مدت ۸ هفته به طور قابل توجهی یبوست را در مقایسه با گروه کنترل کاهش می دهد.۱۰).

ممکن است سلامت عروق و قلب را بهبود بخشد

انجیر ممکن است فشار خون و سطح چربی خون را بهبود بخشد، که می تواند به بهبود سلامت عروق و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که عصاره انجیر باعث کاهش فشار خون در موش‌هایی با فشار خون طبیعی و همچنین در موش‌هایی با سطوح بالا می‌شود.۱۱).

مطالعات حیوانی همچنین بهبود سطح کلسترول تام، کلسترول HDL (خوب) و تری گلیسیرید را هنگام مصرف مکمل با عصاره برگ انجیر نشان داده است.۱۲، ۱۳).

با این حال، در یک مطالعه ۵ هفته ای بر روی ۸۳ فرد مبتلا به کلسترول بد (LDL) بالا، محققان خاطرنشان کردند کسانی که روزانه ۱۴ انجیر خشک (۱۲۰ گرم) را به رژیم غذایی خود اضافه می کردند، در مقایسه با گروه کنترل، هیچ تغییری در سطح چربی خون نداشتند. (۱۴).

بیشتر بخوانید
7 فواید و کاربردهای دانه انیسون برای سلامتی

مطالعات انسانی بیشتری برای درک بهتر رابطه بین انجیر و سلامت قلب مورد نیاز است.

ممکن است به مدیریت سطح قند خون کمک کند

یک مطالعه تاریخی در سال ۱۹۹۸ روی ۱۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ نشان داد که مصرف چای برگ انجیر همراه با صبحانه ممکن است نیاز آنها به انسولین را کاهش دهد. در ماهی که چای برگ انجیر دریافت کردند، دوز انسولین آنها حدود ۱۲ درصد کاهش یافت.۱۵).

علاوه بر این، یک مطالعه جدیدتر نشان داد که نوشیدنی های حاوی دوزهای بالای عصاره میوه انجیر نسبت به نوشیدنی های بدون عصاره میوه انجیر دارای شاخص گلیسمی (GI) پایین تری هستند، به این معنی که این نوشیدنی ها تأثیر مطلوب تری بر سطح قند خون دارند.۱۶).

با این حال، میوه های انجیر – به ویژه انجیر خشک – قند زیادی دارند و ممکن است در کوتاه مدت سطح قند خون را افزایش دهند. اگر در مدیریت سطح قند خون خود مشکل دارید، باید مصرف انجیر خشک را محدود کنید.

خواص ضد سرطانی بالقوه

بسیاری از مطالعات لوله آزمایش امیدوارکننده در مورد اثرات برگ انجیر بر سلول های سرطانی انجام شده است.

نشان داده شده است که برگ انجیر و لاتکس طبیعی گیاه انجیر دارای فعالیت ضد توموری در برابر سرطان روده بزرگ انسان، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سلول های سرطانی کبد هستند.۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰).

با این حال، این بدان معنا نیست که خوردن انجیر یا نوشیدن چای برگ انجیر همان اثرات را دارد. مطالعات لوله آزمایش نقطه شروع امیدوارکننده ای را ارائه می دهد، اما مطالعات انسانی برای ارزیابی چگونگی تاثیر خوردن انجیر یا برگ انجیر بر رشد سرطان مورد نیاز است.

ممکن است باعث سلامت پوست شود

انجیر ممکن است اثرات مفیدی بر روی پوست داشته باشد، به ویژه در افرادی که مبتلا به درماتیت آلرژیک هستند – یا پوست خشک و خارش دار در نتیجه آلرژی.

یک مطالعه روی ۴۵ کودک مبتلا به درماتیت نشان داد که کرم تهیه شده از عصاره میوه خشک انجیر دو بار در روز به مدت ۲ هفته در درمان علائم درماتیت از کرم هیدروکورتیزون، درمان استاندارد، موثرتر است.۲۱).

بیشتر بخوانید
بروملین

علاوه بر این، ترکیبی از عصاره‌های میوه – از جمله عصاره انجیر – اثرات آنتی‌اکسیدانی روی سلول‌های پوست نشان می‌دهد، تجزیه کلاژن را کاهش می‌دهد و ظاهر چین و چروک‌ها را در یک مطالعه آزمایشگاهی و حیوانی بهبود می‌بخشد.۲۲).

با این حال، تعیین اینکه آیا این اثرات مثبت از عصاره انجیر یا یکی از دیگر عصاره های مورد مطالعه ناشی می شود، دشوار است. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات انجیر بر سلامت پوست مورد نیاز است.

انجیر دارای فواید بالقوه مختلفی برای سلامتی است. آنها ممکن است هضم را بهبود بخشند و یبوست را کاهش دهند، به مدیریت چربی خون و سطح قند خون کمک کنند و سلول های سرطانی را از بین ببرند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

جنبه های منفی

انجیر دارای برخی مضرات بالقوه است. به عنوان مثال، از آنجایی که انجیر گاهی اوقات به عنوان یک درمان خانگی برای یبوست استفاده می شود، ممکن است باعث اسهال یا سایر مشکلات گوارشی شود.۱۰).

انجیر همچنین نسبتاً غنی از ویتامین K است که می تواند با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و باعث کاهش اثربخشی آنها شود.۱، ۲۳).

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، باید مصرف انجیر و سایر غذاهای غنی از ویتامین K را به طور روزانه حفظ کنید تا خطر عوارض را کاهش دهید.۲۳).

در نهایت، برخی از افراد ممکن است به انجیر حساسیت داشته باشند. اگر به گرده غان حساسیت دارید، ممکن است به احتمال زیاد به انجیر نیز حساسیت داشته باشید. درختان انجیر همچنین حاوی لاتکس طبیعی هستند که برخی افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.۲۴).

انجیر به دلیل اثرات ضد یبوست ممکن است باعث ناراحتی گوارشی یا اسهال شود. آنها همچنین ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشند و برخی افراد ممکن است به آنها حساسیت داشته باشند.

چگونه انجیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

راه های مختلفی برای افزودن انجیر به رژیم غذایی شما وجود دارد که هر کدام فواید بالقوه خود را دارند. در اینجا چهار راه اصلی وجود دارد که می توانید انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • تازه. انجیر تازه کالری کمی دارد و یک میان وعده عالی است و افزودنی عالی برای سالاد یا دسر است. با انجیر تازه هم می توانید مربا یا کنسرو انجیر درست کنید.
  • خشک شده. انجیر خشک سرشار از قند و کالری است، بنابراین باید در مصرف آن متعادل باشد. آنها ممکن است در درمان یبوست مؤثرتر از انجیر تازه باشند.۹، ۱۰).
  • برگ انجیر. اگرچه یافتن آن‌ها در خارج از خواربارفروشی‌های تخصصی دشوار است، اما برگ‌های انجیر مغذی هستند و می‌توان از آن به روش‌های مختلفی استفاده کرد. آنها اغلب مانند برگ های انگور استفاده می شوند، به عنوان بسته بندی برای ظروف حاوی برنج، گوشت یا سایر مواد پرکننده.
  • چای برگ انجیر. چای برگ انجیر از برگ خشک انجیر تهیه می شود. می توانید خودتان آن را درست کنید یا دمنوش برگ انجیر را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های تخصصی خریداری کنید.
بیشتر بخوانید
رازهای سلامتی مغزیجات

شما می توانید انجیر را به روش های مختلفی میل کنید، اما به دلیل داشتن قند زیاد، فقط باید انجیر خشک را در حد اعتدال مصرف کنید یا از آن به عنوان یک درمان خانگی گهگاهی برای یبوست استفاده کنید.

برای بهره مندی از فواید انجیر، می توانید انجیر تازه، انجیر خشک، برگ انجیر یا چای برگ انجیر را خریداری کنید تا به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حتما از انجیر خشک به دلیل داشتن قند در حد اعتدال استفاده کنید.

خلاصه

انجیر دارای فواید بالقوه مختلفی برای سلامتی است. به نظر می رسد همراه با میوه، برگ انجیر و چای برگ انجیر برای سلامتی مفید است. به ویژه انجیر خشک ممکن است به رفع یبوست کمک کند.

با این حال، انجیر به دلیل محتوای ویتامین K ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و انجیر خشک به دلیل محتوای قند بالا باید در حد اعتدال مصرف شود.
Source link