با مزایای سلامتی مرکبات زمستانی آشنا شوید: گریپ فروت

البته، رنگ های جذاب و تطبیق پذیری آشپزی تنها دلایل خوبی برای حفاری نیستند. گریپ فروت ها برای سلامتی شما نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارند. در اینجا هفت دلیل برای دستیابی به قاشق گریپ فروت آورده شده است.

۱. گریپ فروت آبرسان است

افتخار اکثر میوه های آبرسان ممکن است به هندوانه برود، اما گریپ فروت نیز از این موضوع دور نیست. بر اساس وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، گونه های صورتی و قرمز فلوریدا حاوی ۹۱.۶ درصد آب هستند.

در حالی که نوشیدن آب همیشه هوشمندانه است، خوردن بخشی از آب روزانه خود نیز ایده خوبی است. «دریافت آب از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند به اطمینان از دریافت آب کافی کمک کنند.» کیمبرلی ویمن، RDN، که در لانگ آیلند، نیویورک تمرین می کند. “گاهی اوقات مردم فقط با تمرکز روی آب خسته می شوند. مصرف غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از آب هستند می تواند به اهداف هیدراتاسیون کمک کند. هیدراتاسیون سالم با مزایایی مانند جلوگیری از یبوست، بهبود عملکرد شناختی، ترویج کاهش وزنو بیشتر، همانطور که تحقیقات نشان می دهد.

۲. گریپ فروت می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد

فصل گریپ فروت با فصل آنفولانزا همزمان است – و خدا را شکر! بارگذاری روی میوه می تواند حرکت خوبی باشد در حالی که حشرات مسری در اطراف هستند. پتانسیل ایمنی گریپ فروت تا حدی به فیبر گیاهی آن مربوط می شود. مون می گوید: فیبر پکتین موجود در گریپ فروت ممکن است با کمک به سفت نگه داشتن پوشش روده، مسدود کردن سیگنال های التهابی و تولید متابولیت های حمایت کننده سیستم ایمنی، کمک کننده سیستم ایمنی بدن باشد. پژوهش این دیدگاه را تایید می کند).

با مزایای سلامتی مرکبات زمستانی آشنا شوید: گریپ فروت

سپس، البته، تمام آن ویتامین C (85 میلی گرم) وجود دارد [mg] در هر ۱ فنجان از بخش ها، در هر USDA). مون می گوید: «ویتامین C موجود در گریپ فروت به تنهایی برای کسب اعتبار آن به عنوان یک حامی سیستم ایمنی کافی است. به گفته یک مجموعه علمی قوی، ویتامین C می تواند طول و شدت سرماخوردگی را کاهش دهد. مرور از ۲۹ مطالعه که شامل بیش از ۱۱۰۰۰ بزرگسال و کودک بود.

بیشتر بخوانید
قهوه کاسنی: جایگزینی سالم برای قهوه?

گفته می شود، مون به یک هشدار اشاره می کند. نکته مهم این است که شما باید ویتامین C خود را قبل از شروع سرماخوردگی برای بهترین فواید دریافت کنید. به این معنا که ویتامین C سیستم ایمنی را برای عملکرد بهتر تقویت می کند. به عبارت دیگر، گریپ فروت را حتی قبل از اینکه در گلوی خود احساس کنید، گریپ فروت را در بشقاب خود قرار دهید.

۳. گریپ فروت ممکن است از کاهش وزن حمایت کند

برای گنجاندن این غذا در یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن، نیازی به رژیم گریپ فروت ندارید. (در واقع، متخصصان تغذیه متخصص تغذیه اکیداً توصیه می کنند که از هرگونه برنامه غذایی که فقط یک غذا را در خود دارد خودداری کنید.) در ۳۷ کالری در هر نصف، گریپ فروت کمک زیادی به کل کالری روزانه شما نخواهد کرد. ویمن می‌گوید ۲ گرم (گرم) فیبر آن در هر نصف باعث سیری می‌شود و به شما کمک می‌کند بین وعده‌های غذایی احساس سیری کنید. خوشبختانه، گریپ فروت در بسیاری از برنامه های غذایی که ممکن است با کاهش وزن مرتبط باشد، مانند رژیم مدیترانه ای، رژیم DASH، رژیم اتکینز یا رژیم سرخپوشان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید
رامبوتان تغذیه، فواید سلامتی و دستور العمل ها

برخی از تحقیقات علمی اثرات مستقیم گریپ فروت بر کاهش وزن را بررسی کرده اند. آ مطالعه قبلی دریافتند افرادی که به مدت شش هفته با هر وعده غذایی نصف گریپ فروت می خورند کاهش وزن متوسط ​​و کاهش قابل توجهی در دور کمر داشته اند.

۴. گریپ فروت می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند

مقاومت به انسولین زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های شما به خوبی به انسولین پاسخ نمی‌دهند و از دریافت گلوکز مورد نیاز خون شما جلوگیری می‌کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن مقادیر فزاینده ای انسولین تولید می کند که می تواند همزمان با شروع دیابت نوع ۲ باشد.

گریپ فروت می تواند به کاهش مقاومت شما در برابر انسولین کمک کند. در یک مطالعه قدیمی تر۹۱ بزرگسال مبتلا به چاقی یک دارونما، آب سیب، آب گریپ فروت یا نصف گریپ فروت تازه را سه بار در روز به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند. در پایان کارآزمایی، افرادی که در گروه گریپ فروت بودند، بهبود قابل توجهی در مقاومت به انسولین داشتند.

اگرچه دانشمندان مکانیسم این تغییر را به طور کامل درک نمی کنند، اما ویمن می گوید که ممکن است به محتوای فیبر گریپ فروت مربوط باشد. او خاطرنشان می کند: «فیبر می تواند به کاهش جذب غذا در سیستم گوارشی کمک کند، که می تواند به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک کند.

۵. گریپ فروت از پوست سالم حمایت می کند

کلاژن پرکننده پوست این روزها رایج است که در غذاهایی مانند آبگوشت استخوان و ساردین یافت می شود. اما سایر غذاها – مانند گریپ فروت – می توانند نقش حمایتی در تولید کلاژن داشته باشند. گرچه گریپ فروت خود حاوی کلاژن نیست، اما میکند سطح بالایی از ویتامین C دارد.

بیشتر بخوانید
میوه شور یا پشن فروت - فواید سلامتی، تغذیه و تقویت چگونه آن را بخوریم

ویتامین C به عنوان پیش ساز کلاژن شناخته می شود. مون توضیح می‌دهد: «ویتامین C یک مولکول کمکی در فرآیند تولید کلاژن است. این کمک می کند تا اسیدهای آمینه خاصی را به اشکالی تبدیل کند که کلاژن را پایدار و قوی می کند. همچنین سلول های پوست را تشویق می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند. وقتی پوست کلاژن بیشتری تولید می کند، به ایجاد ظاهری پر شده و سالم کمک می کند که بسیار مطلوب است.

ویتامین C ممکن است از راه های دیگری نیز سلامت پوست را تقویت کند. پژوهش دریافته است که پوست نرمال و سالم حاوی غلظت بالایی از ویتامین C است و فعالیت آنتی اکسیدانی این ویتامین آن را به یک کاندید عالی برای محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش تبدیل می کند.

۶. گریپ فروت می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند

تحقیقات در مورد اثرات گریپ فروت بر سرطان هنوز قطعی نیست، اما برخی از مطالعات نشان می دهد که می تواند مزایایی برای سرطان پروستات داشته باشد. لوله آزمایش پژوهشبه عنوان مثال، دریافت که فورانوکومارین برگاموتین، ترکیبی در آب گریپ فروت، از رشد سلول های سرطانی پروستات جلوگیری می کند. گریپ فروت های صورتی و قرمز همچنین حاوی لیکوپن هستند، آنتی اکسیدانی که با کاهش خطر سرطان پروستات مرتبط است. پژوهش.

اینکه آیا گریپ فروت می تواند به طور خاص سلول های سرطانی پروستات را هدف قرار دهد، ناشناخته است، اما یک چیز قطعی است: رژیم های غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را به طور کلی کاهش می دهد. انجمن سرطان آمریکا.

بیشتر بخوانید
عسل خام و عسل معمولی چه تفاوتی دارند؟

۷. گریپ فروت ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

ویتامین C تنها ریز مغذی گریپ فروت نیست که به وفور دارد. همچنین به دلیل محتوای پتاسیم خود می درخشد. یک فنجان از قطعات حاوی ۲۹۲ میلی گرم است که منبع خوبی از این ماده مغذی است. ویمن می گوید این ماده معدنی می تواند به مدیریت سطح فشار خون کمک کند. بر اساس انجمن قلب آمریکاپتاسیم اثرات مضر سدیم بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد و تنش دیواره رگ های خونی را کاهش می دهد.

در واقع، یک مطالعه فوق الذکر که پتانسیل گریپ فروت را برای افزایش کاهش وزن نشان داد، یافته جالب دیگری در مورد فشار خون داشت. افرادی که در گروه گریپ فروت مصرف می کردند، در مقایسه با گروه کنترل، بهبود قابل توجهی در فشار خون سیستولیک داشتند. به همین ترتیب، الف مطالعه دریافتند که زنان میانسالی که به مدت شش ماه روزانه آب گریپ فروت می نوشند، سفتی شریانی را کاهش می دهند که با فشار خون بالا مرتبط است.

اگر برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنید، بدانید که برخی از داروهای فشار خون بالا نباید با گریپ فروت یا آب آن مخلوط شوند. قبل از فرو بردن دندان در این میوه حتما با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

[ad_2]

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه