بهترین راه هایی که ممکن است علائم آرتریت روماتوئید را بدتر کنید

در حالی که درک گزینه های درمانی برای  آرتریت روماتوئید  (RA) برای کمک به مدیریت علائم RA و پیشرفت بیماری مهم است، به همان اندازه مهم است که از آنچه می تواند RA را بدتر کند آگاه باشید. شما باید بدانید که چه کاری را نباید  انجام دهید، به همان اندازه که باید انجام دهید.

مواردی که باید در هنگام ابتلا به RA اجتناب کنید

در زیر ده‌ها چیز وجود دارد که می‌توانند در هنگام ابتلا به آرتریت روماتوئید، احساس بدتری در شما ایجاد کنند، علائم شما را تشدید کنند یا باعث پیشرفت بیماری شوند.

۱. به درمان RA خود پایبند نباشید

پس از تشخیص RA، پزشک شما یک دوره درمانی را برای کمک به مدیریت  علائم RA  و فعالیت بیماری توصیه می کند. اگر از رژیم درمانی پیروی نکنید – با پر نکردن نسخه ها، مصرف نکردن دارو طبق دستور، ورزش نکردن، یا حذف قرار ملاقات ها – خطر بدتر شدن علائم و فعالیت بیماری افزایش می یابد. این مورد حتی زمانی که ناخواسته است، مانند زمانی که شما فراموش می کنید. 

در حالی که دلایل شما برای پیروی نکردن از برنامه درمانی شما ممکن است کاملاً معتبر باشد، این مسئولیت شماست که این دلایل را قبل از ایجاد تغییرات در رژیم تجویز شده با پزشک خود در میان بگذارید. شما می توانید از تغییر دارو یا افزودن یک درمان سود ببرید. حتماً با پزشک خود صحبت کنید و در مورد حرکت بعدی خود تصمیم بگیرید.

بهترین راه هایی که ممکن است علائم آرتریت روماتوئید را بدتر کنید

۲. رهبری سبک زندگی کم تحرک

فعالیت بدنی منظم برای همه افراد از جمله افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید ضروری است و فواید سلامتی متعددی  در ارتباط با آن وجود دارد  . بهبود قدرت عضلانی و همچنین سلامت بهتر استخوان و مفاصل برای افراد مبتلا به RA ضروری است. همچنین برای بازگرداندن بدن از دوره‌های درد و خستگی شدید که مشخصه RA هستند، استراحت لازم است. اما استراحت نمی تواند به یک روش زندگی تبدیل شود. ایجاد تعادل بین استراحت و فعالیت بهینه است. سبک زندگی بی تحرک در واقع برعکس آنچه شما می خواهید عمل می کند و منجر به افزایش درد، خستگی و ضعف می شود.

۳. خوردن یک رژیم غذایی ضد التهابی

اعتقاد بر این است که برخی غذاها و افزودنی ها التهاب را در بدن افزایش می دهند، مانند قند، چربی های اشباع، چربی های ترانس، اسیدهای چرب امگا ۶، کربوهیدرات های تصفیه شده، مونوسدیم گلوتامات (MSG)، گلوتن، آسپارتام و الکل. برای برخی از ایده ها و راهنمایی ها ، هرم غذایی ضد التهابی دکتر اندرو ویل را بررسی کنید   .

۴. بیش از حد فعالیت ها

با وجود اهمیت فعالیت بدنی منظم، محدودیتی وجود دارد. ضروری است که به سیگنال های درد احترام بگذارید و محدودیت فیزیکی خود را بشناسید و درست قبل از رسیدن به آن متوقف شوید. اگر زیاده روی کنید، در خطر تشدید علائم هستید.

بیشتر بخوانید
شناسایی راش آرتریت روماتوئید: Livedo Reticularis

۵. سیگار کشیدن

یک مطالعه دریافتند که سیگار کشیدن با سطوح بالاتر فعالیت بیماری در RA، از جمله مفاصل متورم بیشتر، مرتبط است. علاوه بر این، سیگار کشیدن می تواند توده استخوانی را کاهش دهد و شما را مستعد ابتلا به پوکی استخوان می کند. بنیاد آرتریت. ترک یک راه مطمئن برای بهبود RA، سلامت ریه، سلامت استخوان و سلامت کلی شما است.

بیشتر بخوانید
آرتروز ستون فقرات: علائم، علل

۶. استرس گرفتن

اگر مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید، لازم نیست به شما گفته شود که استرس آن را بدتر می کند. میدونی چون زندگی میکنی جالب اینجاست که بسیاری از افراد مبتلا به RA می‌توانند به یک رویداد استرس‌زا یا آسیب‌زا اشاره کنند که درست قبل از شروع شعله‌ور شدن رخ داده است. پژوهش نشان داده است که زنانی که اخیراً مبتلا به RA تشخیص داده شده اند، در سال قبل از شروع علائم، در مقایسه با کسانی که RA نداشته اند، حوادث زندگی استرس زاتری را گزارش کرده اند.

۷. تمرکز بر منفی گرایی و بدبینی

به زبان ساده، برای دستیابی به نتایج مثبت، به جای نگرش منفی یا بدبینانه، یک نگرش مثبت نیاز است. منطقی است که شما به یک رویکرد مثبت برای ادامه رژیم درمانی، برنامه ورزشی، رژیم غذایی و موارد دیگر نیاز دارید. شما باید به هدف ایمان داشته باشید. که در یک مطالعهمحققان دریافتند که خوش بینی و انعطاف پذیری ذهنی با شدت درد کمتر در افراد مبتلا به آرتروز زانو یا در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو مرتبط است.

۸. کم آبی شدن

اغلب به ما یادآوری می شود که آب بنوشیم و به خوبی هیدراته بمانیم، اما به دلایلی همیشه آن را دنبال نمی کنیم. کم آبی با خستگی، متابولیسم کندتر، عملکرد شناختی بدتر و تشکیل سنگ کلیه مرتبط است. ممکن است تعجب کنید که بدانید کمبود هیدراتاسیون نیز با افزایش درد مفاصل مرتبط است.

بیشتر بخوانید
آرتریت مهاجرتی چیست؟

۹. فراموش کردن محافظت از مفاصل

حفاظت از مفاصل بخش مهمی از هر برنامه درمانی برای RA است. هدف کاهش درد، جلوگیری از تغییر شکل، تثبیت مفاصل و کاهش استرس روی مفاصل است. این کار از طریق استفاده از آتل ها، بریس ها یا وسایل کمکی انجام می شود. ورزش؛ مکانیک مناسب بدن؛ سرعت بخشیدن به فعالیت های خود؛ و در صورت لزوم محیط خود را اصلاح کنید. عدم محافظت از مفاصل می تواند RA را بدتر کند.

۱۰. بی توجهی به سلامت دهان و دندان

تحقیقات نشان می دهد که از دست دادن دندان ممکن است RA و شدت آن را پیش بینی کند. محققانی که ارتباط بین RA و بیماری پریودنتال را مطالعه کرده‌اند، شباهت‌هایی را در بافت‌های مفصلی و دهان و در فرآیندهای التهابی که بر آنها تأثیر می‌گذارند، کشف کردند. انواع سلول هایی که به هر دو بافت مفاصل در RA و دهان در پریودنتیت – شکل پیشرونده بیماری لثه – نفوذ می کنند مشابه هستند. همچنین، سطوح پروتئین های پیش التهابی مانند فاکتور نکروز تومور (TNF)، اینترلوکین-۱ و اینترلوکین-۶ نیز در هر دو RA و پریودنتیت مشابه است. هنگامی که سلامت دهان نادیده گرفته شود، عواقب بالقوه ای وجود دارد.

۱۱. سرمایه گذاری در Quack Cures

درمان کواک اساساً “امید در یک بطری” است، درمانی اثبات نشده که در بهترین حالت بی اثر و در بدترین حالت بالقوه مضر است. این اتلاف وقت و پول است، به خصوص اگر درمان تجویز شده توسط روماتولوژیست خود را به نفع درمان اثبات نشده ای که پوشیده از فریب است، کنار بگذارید. خطر بدتر شدن RA خود را دارید.

بیشتر بخوانید
آنچه باید در مورد آرتریت روماتوئید و نارسایی قلبی بدانید

۱۲. نادیده گرفتن علائم RA

هنگامی که اولین علائم RA را تجربه می کنید، غیرعادی نیست که تصور کنید خود را مجروح کرده اید. شما امیدوارید که به مرور زمان از بین برود، و اگر اینطور نشد، خودتان را با داروهای مسکن بدون نسخه خوددرمانی می‌بینید. مدت زمانی که در این مرحله از انتظار و خوددرمانی سپری می کنید بسیار مهم است زیرا با RA، تشخیص زودهنگام و درمان زودهنگام برای کند کردن پیشرفت بیماری و جلوگیری از تغییر شکل مفصل ضروری است. انتظار طولانی مدت می تواند RA شما را بدتر کند.

همین قانون پس از تشخیص RA در شما اعمال می شود. هر گونه علائم جدید یا بدتر که قبلاً به خوبی مدیریت شده بود می تواند نشانه پیشرفت RA باشد. حتماً با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد مراحل بعدی که ممکن است شامل تغییر در درمان باشد صحبت کنید.

پیوند منبع

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه

>