بهترین زمان روز برای خوردن کره بادام زمینی برای کاهش وزن

لازم نیست. پاسخ به اهداف کاهش وزن شما و میزان گرسنگی بین وعده های غذایی بستگی دارد. اگر میان‌وعده برای شما مهم است و فکر می‌کنید این تضمین می‌کند که در وعده غذایی بعدی خود پرخوری نکنید، شاید بتوانید انتخاب کنید که کره بادام زمینی خود را در اوایل بعدازظهر و اوایل شب به عنوان میان‌وعده پخش کنید.

حتی در مورد خوردن کره بادام زمینی قبل از خواب هم باید گفت. در حالی که باید مراقب میزان مصرف خود باشید (زیرا کره بادام زمینی یک غذای پرکالری است)، مشخصات تغذیه ای کره بادام زمینی – نیاسین، منیزیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و ویتامین های B6 و E – همچنین شامل تریپتوفان، یک اسید آمینه است که با خواب بهتر مرتبط است. علاوه بر این، اگرچه مختص کره بادام زمینی نیست، مطالعه ۲۰۱۵ منتشر شده در مجله Nutrients نشان داد که خوردن غذاهای غنی از پروتئین قبل از خواب به سنتز پروتئین ماهیچه در طول شب و متابولیسم صبحگاهی در مردان کمک می کند. مطالعه ۲۰۱۳ انجام شده بر روی مردان فعال در سن دانشگاه و منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نتایج مشابهی داشت.

بیشتر بخوانید
بهترین مواد غذایی برای خوردن در صورت تجویز سماگلوتاید کدامند؟

اما اگر می خواهید از روش کلاسیک نگهداری کره بادام زمینی برای صبحانه استفاده کنید، این برای کاهش وزن نیز عالی است. باز هم، ماهیت سیر کننده این کره آجیل برای سیر نگه داشتن شما تا زمان ناهار عالی است. شروع روز تعطیل برای برخی افراد و سفرهای کاهش وزن آنها مهم است.

آیا این بدان معنی است که شما باید از شروع روز خود با کره بادام زمینی اجتناب کنید؟

لزوماً نه. پاسخ به اهداف کاهش وزن شما و میزان گرسنگی بین وعده های غذایی بستگی دارد. اگر میان‌وعده برای شما مهم است و فکر می‌کنید این تضمین می‌کند که در وعده غذایی بعدی خود پرخوری نکنید، شاید بتوانید انتخاب کنید که کره بادام زمینی خود را در اوایل بعدازظهر و اوایل شب به عنوان میان‌وعده پخش کنید. 

بهترین زمان روز برای خوردن کره بادام زمینی برای کاهش وزن

حتی در مورد خوردن کره بادام زمینی قبل از خواب هم باید گفت. در حالی که باید مراقب میزان مصرف خود باشید (زیرا کره بادام زمینی یک غذای پرکالری است)، مشخصات تغذیه ای کره بادام زمینی – نیاسین، منیزیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و ویتامین های B6 و E – همچنین شامل تریپتوفان، یک اسید آمینه است که با خواب بهتر مرتبط است. علاوه بر این، اگرچه مختص کره بادام زمینی نیست، اما مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ که در مجله Nutrients منتشر شد، نشان داد که مصرف میان وعده‌های غذایی غنی از پروتئین قبل از خواب به سنتز پروتئین ماهیچه‌ای در طول شب و متابولیسم صبحگاهی در مردان کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ بر روی مردان فعال در سن دانشگاه انجام شد و در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، نتایج مشابهی داشت.  

اما اگر می خواهید از روش کلاسیک نگهداری کره بادام زمینی برای صبحانه استفاده کنید، این برای کاهش وزن نیز عالی است. باز هم، ماهیت سیر کننده این کره آجیل برای سیر نگه داشتن شما تا زمان ناهار عالی است. شروع روز تعطیل برای برخی افراد و سفرهای کاهش وزن آنها مهم است. 

نحوه مصرف کره بادام زمینی به عنوان میان وعده

برای شروع، نوع کره بادام زمینی که می خرید اهمیت دارد. خواندن برچسب غذا به شما سرنخی از دلیل آن را می دهد. مهم است که محتوای چربی اشباع شده، قندهای افزوده شده و مصرف سدیم را در زمانی که کاهش وزن هدف شماست (و غیره) پیگیری کنید و همه اینها می تواند در مورد برخی از مارک های کره بادام زمینی نگران کننده باشد. به سراغ نوعی بروید که کمترین میزان افزودنی را دارد و بیشتر حاوی بادام زمینی است. 

در مورد ایده های میان وعده، مهم است که کره بادام زمینی زیاد نخورید. مقدار توصیه شده مصرف روزانه این اسپری کره آجیل دو قاشق غذاخوری است. این ممکن است زمانی که در طول روز پخش می شود زیاد به نظر نرسد، اما وقتی غذاهای سالم دیگری را برای جفت کردن آن پیدا می کنید، در عرض چند دقیقه همه چیز از تیره به نظر می رسد تا درخشان شود. یک سیب با یک قاشق غذاخوری از مواد یک مثال است. ایده‌های دیگر عبارتند از یک قاشق غذاخوری پر از مقداری ماست یونانی، کره بادام‌زمینی با چوب کرفس یا هویج، یا پخش کردن روی یک کراکر برنج سبوس‌دار. افزودن یک قاشق به یک اسموتی سالم یکی دیگر از راه‌های نبوغ‌انگیز برای لذت بردن از طعم آجیلی و غنی این غذای محبوب است.

هدف از میان وعده این است که به اندازه کافی غذا بخورید تا شما را تا زمان وعده غذایی بعدی سیر نگه دارد، بنابراین مهم است که کنترل وعده غذایی را در نظر داشته باشید. در مورد ایده های بیشتر در مورد اینکه چه چیزی می توانید با کره بادام زمینی ترکیب کنید، گزینه های سالم تری نیز وجود دارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه