مدیریت آلرژی غذایی فرزندتان می تواند چالش برانگیز باشد – حتی زمانی که در خانه خود هستید و مواد تشکیل دهنده را کنترل می کنید. هنگامی که در سفر هستید، مدیریت آلرژی غذایی برای فرزند شما می تواند بسیار ظریف تر شود.
آلرژی غذایی شایع است. آنها زمانی اتفاق میافتند که بدن شما به یک ذره غذایی واکنش نشان میدهد که گویی یک پاتوژن مضر است، یک پاسخ ایمنی ایجاد میکند و یک واکنش آلرژیک ایجاد میکند.
طبق گزارش بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، تقریباً 4 میلیون کودک در ایالات متحده آلرژی غذایی دارند. آلرژن های رایج عبارتند از شیر، تخم مرغ، بادام زمینی، آجیل درختی، ماهی، صدف، گندم، سویا و کنجد.
وقتی در خانه هستید، مدیریت آلرژی غذایی فرزندتان می تواند به طبیعت دوم تبدیل شود، اما وقتی به سفر می روید، ناشناخته ها می توانند استرس زا باشند. برای مثال، کشورهای مختلف قوانین متفاوتی در مورد برچسبهای بستهبندی مواد غذایی و آمادهسازی مواد غذایی دارند، بنابراین شانس بیشتری برای مواجهه با مواد غذایی محرک ناآگاهانه یا از طریق آلودگی متقابل وجود دارد.
ما با کاترین ایوانز ، مدیر شرکت The Allergen Free Kitchen Inc. و مادر یک کودک مبتلا به آلرژی غذایی درباره ایمن نگه داشتن فرزندش در سفر صحبت کردیم.

چه زمانی کودک شما به آلرژی غذایی تشخیص داده شد؟
دومین فرزند کوچک من چهار ساله به طور رسمی اولین آلرژی غذایی خود را در سنین پایین تشخیص دادند. آنها با برخی از غذاها مشکل داشتند و در کهیر می افتادند. ملاقاتهای متعددی با متخصص آلرژی در سن 3 سالگی لازم بود تا مشخص شود که اولین آلرژی به طالبی بود.
در حالی که فرزندان من هرگز طالبی نخورده بودند، میوه های اطراف آن را در سالاد میوه خورده بودند. این تماس متقابل باعث اولین تشخیص آلرژی غذایی آنها شد. واکنش در مطب متخصص آلرژی هنگام آزمایش طالبی فوری و شدید بود. متخصص آلرژی گفت که قبلاً هرگز چنین واکنش سریعی را در کسی ندیده بود.
چند سال بعد، همان کودک دچار حساسیت شدید به شیر شد که با تشخیص EoE (ازوفاژیت ائوزینوفیلیک)، یک مری آلرژیک و آلرژی سلولی همراه شد.
خانواده ما سفری را با چهار فرزندمان شروع کردند تا از کودکمان در زمینه آلرژی غذایی حمایت کنند، زیرا کودک باید یک SFED (رژیم غذایی حذف شش غذا) را شروع کند تا بفهمد کدام غذاها باعث واکنش آلرژی غذایی IgG در EoE میشوند.
سفر با فرزندتان برای اولین بار پس از تشخیص چگونه بود؟
صادقانه بگویم، خیلی وقت پیش بود، و ما آنقدر سفر می کردیم که برای ما تفاوت چندانی نداشت.
در آن زمان من مهماندار یک شرکت هواپیمایی بزرگ بودم، بنابراین هر 1 تا 2 ماه یک بار سفر می کردیم. حضور در صنعت مسافرت واقعاً به من کمک کرد زیرا میدانستم چه امکاناتی در هتلهای زنجیرهای مختلف رایج است، چه برنامههای ترجمه بهترین عملکرد را دارند و چه خطمشیهای خطوط هوایی برای آلرژیهای غذایی وجود دارد.
اگر مهماندار هواپیما نبودم برای من خیلی فرق می کرد. برای من اضطراب و ترس زیادی وجود داشت.
اولین باری را که با بچه ها به کشتی تفریحی رفتیم را به یاد می آورم و بسیار استرس زا بود. کودک ما که آلرژی غذایی داشت نمیتوانست در بوفه غذا بخورد، زیرا هر نمایشگر دارای تپههای طالبی بود. حتی قدم زدن در قسمت بوفه هم باعث شد عرق کنم.
کارکنان فوق العاده بودند، آنها به ما کمک کردند تا مطمئن شویم سرآشپزها از آلرژی های غذایی فرزندمان اطلاع دارند. با این حال، ما تحقیقات خود را انجام دادیم. مطالب زیادی در خط کشتیرانی مطالعه کردیم، چه چیزی می توانستیم بیاوریم و چه چیزی نتوانستیم. ایمیل های زیادی برای اطمینان از وجود گزینه های غذایی در هر وعده غذایی و گشت و گذار در ساحل ارسال می شود.
از طریق تحقیق و تجربه شگفت انگیز کارکنان، هیچ مشکلی در اولین سفر دریایی خود با آلرژی غذایی نداشتیم.
برخی از نکات ایمنی که می توانید به سایر والدین مسافر ارائه دهید چیست؟
غذا و تنقلات خود را بیاورید. هرگز انتظار نداشته باشید که شرکت هواپیمایی بتواند آلرژی غذایی شما را برطرف کند. آشپزخانه ها اغلب برای تماس متقابل در شرکت های پذیرایی خطوط هوایی بهینه سازی نشده اند. گالی ها، آشپزخانه هواپیما، کوچک با فضای ذخیره سازی و پخت و پز محدود هستند.
بیشتر خطوط هوایی قادر به پاسخگویی به چندین آلرژی غذایی نیستند. بسیاری تضمین نمی کنند که غذای داخل هواپیما ضد حساسیت باشد، حتی اگر یک وعده غذایی خاص را از قبل سفارش دهید.
نه تنها گزینه های محدودی در دسترس هستند، بلکه اغلب با سایر غذاهایی که ممکن است حاوی آلرژن غذایی شما باشند، ذخیره می شوند. گالی ها به دلیل محدودیت فضا، پرسنل و زمان، توانایی بررسی تماس متقابل در طول پرواز را ندارند.
غذای بیشتری از آنچه فکر می کنید نیاز دارید بیاورید. با سفرهای هوایی، احتمال از دست رفتن اتصالات، تأخیر یا سایر وقفه های سفر ممکن است رخ دهد.
با TSA چک کنید
برای آنچه می توانید و نمی توانید بیاورید با TSA بررسی کنید. تمام مواد غذایی باید از طریق امنیت عبور کنند – بدون ژل، کرم یا مایعات. در اکثر کشورها استثنائاتی برای نیازهای پزشکی، داروها و نوزادان وجود دارد.
در صورت وجود معافیت پزشکی در جایی که می خواهید سفر کنید، آنچه را که باید دریافت کنید، بیابید. اگر به کشورهای دیگر سفر میکنید، قبل از خروج بدانید چه غذاهایی را میتوان از طریق گمرکات و خدمات مرزی وارد کرد یا نمیتوان آورد.
برای پاکسازی زودتر سوار شوید
زودتر سوار شوید تا قسمت صندلی خود را پاک کنید. با بچه ها، شما اغلب می توانید قبل از تخته. شما همچنین می توانید با نیازهای پزشکی، مانند آلرژی های غذایی، پیش از سفر به غذا بروید. از دستمالهای ضدعفونیکننده برای پاک کردن روکش صندلی، تکیهگاه، دیوار و پنجره، میز سینی و صفحه لمسی تلویزیون استفاده کنید.
روکشهای میز سینی مانند بستهبندی پلاستیکی با فشار و مهر و موم یا روکشهای یکبار مصرف با سمت چسبناک همراه داشته باشید. روکش ها برای بچه هایی که می خواهند روی میز سینی بازی کنند یا از آن برای غذا خوردن استفاده کنند عالی است.
سرویسهای بهداشتی یا همان طور که در هواپیما به آنها گفته میشود، میتوانند منطقهای برای تماس متقابل باشند. بسیاری از مردم درست قبل از ورود به لاوها می خورند یا می نوشند.
متأسفانه، با توجه به زمانهای محدود در پروازها، گاهی اوقات به دلیل تأخیر، هواپیماها آنطور که والدین آلرژی میخواهند تمیز نمیشوند. پاکسازی عمیق اغلب یک بار در روز یا کمتر انجام می شود. اکثر خطوط هوایی هر چند ماه یکبار برای تمیز کردن کامل هواپیما برنامه ریزی می کنند.
به متخصصان سفر اطلاع دهید
بسته به خط هوایی و کشوری که خدمه از آن هستند، ممکن است نیازی به آموزش کامل برای یک رویداد پزشکی آلرژیک نباشد. اغلب برای آلرژیها فقط کمکهای اولیه گذرا آموزش داده میشود، عمدتاً در مورد نحوه تشخیص آن.
مهمانداران هواپیما فقط میتوانند داروهایی را که به راحتی میدهند تحت هدایت خدمات مشاوره پزشکی شرکت هواپیمایی خود یا یک داوطلب حرفهای پزشکی داخل هواپیما تجویز کنند.
به متخصصان سفر در مورد مکان دستگاه اپی نفرین اطلاع دهید
با گذشت زمان در واکنش های آلرژیک ضروری است، مطمئن شوید که می توانید به راحتی به دستگاه های اپی نفرین کودک خود دسترسی داشته باشید. آنها را روی شخص خود یا در چمدان خود نگه دارید که به راحتی می توانید به زیر صندلی خود برسید.
در مورد حساسیت غذایی فرزندتان به مهمانداران بگویید. به آنها اطلاع دهید که تزریق کننده های خودکار اپی نفرین شما کجا هستند. همیشه این احتمال وجود دارد که والدین دچار وحشت شوند یا کودک را آرام کنند، و خدمه ممکن است نیاز داشته باشند در صورت دستور والدین، دستگاه را خارج کرده و به آنها تحویل دهند.
مهمانداران هواپیما همیشه در مورد نحوه دادن تزریق خودکار اپی نفرین آموزش نمی بینند. تصور نکنید که کمک های اولیه آلرژی آنها مانند برنامه آلرژی شما است. انژکتورهای خودکار بسیار زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد که برای خدمه کابین چیزی که شبیه یک دستگاه نجات معمولی به نظر می رسد ممکن است بیگانه باشد.
وسایل آشپزی را در محل اقامت خود در نظر بگیرید
با آشپزخانه یک هتل رزرو کنید یا اجاره کنید، یا وسایل آشپزی به اندازه سفر خود را بیاورید. اگر با هواپیما سفر می کنید، اندازه و وزن اغلب یک عامل هستند. آهسته پز یا کتری قابل جمع شدن برای کمک به گرم کردن غذای خود در هتل ضروری است.
هنگامی که اقامت خود را رزرو می کنید، اگر آشپزخانه کوچک در دسترس نیست، یک یخچال کوچک و مایکروویو در اتاق خود درخواست کنید.
خلاصه
زمانی را به صورت آنلاین صرف تحقیق در مورد گزینه های موجود در محل سفر خود کنید. صفحات رسانههای اجتماعی محلی را دنبال کنید و به گروههایی در آن منطقه بپیوندید تا ببینید در فروشگاهها یا رستورانهایی که برای اقامتگاههای آلرژی غذایی کودک شما مناسب هستند، چه چیزهایی موجود است.
اگر به کشور دیگری سفر می کنید، حتما بررسی کنید و قوانین برچسب گذاری آنها را ببینید. همه کشورها استانداردهای حساسیت زا یکسانی را برچسب گذاری نمی کنند یا حتی آلرژن های غذایی اولویت یکسانی ندارند.
https://www.healthline.com/health/allergies/travel-tips-from-parent-with-child-food-allergies