بهترین پیتزا کتوژنیک (خمیر سر بدون چربی)

این دستور پیتزا Fathead بدون آرد بادام درست شده است و بدون گلوتن، کتوژنیک و عالی است! روش جدید فوق العاده آسان من برای کار با خمیر پیتزا سر کلفت از راحتی یک غذاساز استفاده می کند و زندگی شما را بسیار آسان می کند! ایده آل برای رژیم کتوژنیک و کم کربوهیدرات با تنها ۲ کربوهیدرات خالص در هر برش!

پیتزا بدون غلات 1 (1 از 1)

بهترین دستور العمل پیتزا کتوژنیک – خمیر بدون مغز مغز چرب

پیتزا یکی از لذت‌های گناه‌آمیز است که وقتی می‌خواهیم مراقب وزن خود باشیم، وزن کم کنیم یا حتی سالم‌تر بخوریم، در آن غرق می‌شویم.

سلیقه شما خیلی بد و خوب است…..معمولا همینطور است. پر از تاپینگ های فراوان، یک برش هرگز کافی نیست. این هرگز کافی نیست زیرا پیتزای سنتی با آردهای سالم درست نمی شود که شما را سیر کند.

آیا کسی را می شناسید که بتواند یک تکه پیتزا بخورد؟ من هم نمی کنم.

اما خمیر فتهد، خمیر پیتزا کتوژنیک، دنیا را برای همه ما کسانی که رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات دارند تغییر داده است!

پیتزای بدون غلات 3 (1 از 1)

خمیر پیتزا فتهد چیست؟

من اولین کسی نیستم که این نوع پیتزا را درست کردم اما دستور اصلی آن به نام پیتزای سر چربی است. خمیر پیتزا سر کلفت اصلی با آرد بادام و پنیر خامه ای و پنیر موزارلا درست شده بود و نبوغ بود!

اما وقتی کودکی به آجیل حساسیت دارد، درست کردن چیزی با آرد بادام مشکل ساز است، بنابراین من از آرد نارگیل استفاده می کنم و به نظرم عالی عمل می کند!

اولین باری که دستور اصلی را با آرد آجیل خود امتحان کردم، پیتزا برای یک خانواده ۵ نفره خیلی کوچک بود.

من مطمئناً قصد نداشتم خمیر پیتزا کتوژنیک را فقط برای خودم درست کنم، بنابراین دوباره دستور پخت آنها را کشف کردم و با آنها کار کردم تا برای ما در خانواده مان مفید باشد. به این ترتیب آنقدر بزرگ است که هر کسی اگر بخواهد حداقل ۲ قطعه داشته باشد.

من فقط هیجان زده هستم که می توانم برای شب پیتزا پیتزا درست کنم که تمام خانواده من می خورند و کربوهیدرات و کتوژنیک کم و کاملاً خوشمزه است!

بیشتر بخوانید
زندگی یک سبک زندگی کتو: 5 نکته مهم برای حفظ شما در مسیر

مواد ساده مورد نیاز است

این دستور پیتزا کتوژنیک دو پیتزا گرد ۱۲ اینچی یا یک پیتزای مستطیلی بزرگ ۱۲ در ۱۶ درست می کند. اگر ترجیح می دهید یک پیتزا گرد ۱۲ اینچی درست کنید، همه مواد را به نصف تقسیم کنید.

لطفاً کارت دستور غذا را در پایین این پست وبلاگ برای اندازه گیری دقیق ببینید.

پیتزای بدون غلات 2 (1 از 1)

طرز تهیه پوسته پیتزا کتوژنیک با سر چاق

فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

روش آسان جدید: همه مواد را در یک غذاساز بریزید و تا زمانی که ترکیب شوند، آن را پردازش کنید.

آن را برداشته و در یک کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه در مایکروویو یا دو دیگ قرار دهید تا مخلوط با حرارت ملایم روی اجاق گاز ذوب شود.

دوباره هم بزنید تا ترکیب شوند.

دستان خود را خیس کنید و مخلوط را روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی پهن کنید یا از وردنه بین دو تکه پوسته استفاده کنید. سعی کردم بدون کاغذ روغنی درست کنم. قالب پیتزا رو چرب کردم و شاید قالب من بود ولی گیر کرد که ازش متنفرم.

بنابراین یک تکه کاغذ روغنی کار می کند. ممکن است آنقدر که می خواهید در قسمت پایین ترد نباشد، اما همان چیزی است که هست و برای ما کار می کند. برای بدست آوردن پوسته ترد، می توانید یک سنگ پیتزا را نیز امتحان کنید.

برای یک پوسته نازک، یک مستطیل ۱۲ در ۱۶ را اندازه بگیرید، یا این دستور دو پیتزا گرد ۱۲ اینچی درست می کند.

تا حد امکان به طور یکنواخت در لبه های ماهیتابه پخش کنید و برای جلوگیری از چسبندگی دستان خود را در صورت نیاز با آب خیس کنید.

با استفاده از چنگال، سوراخ هایی روی پوسته ایجاد کنید.

به مدت ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که کمی قهوه ای رنگ شود بپزید.

مواد را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بپزید تا پنیر ذوب شود.

بیشتر بخوانید
بهترین جایگزین های شیر کتوژنیک

کراست پیتزای کم کربوهیدرات در مقابل پیتزای معمولی

پیتزای معمولی حاوی گندم، گلوتن است و قطعا برای پیتزای کم کربوهیدرات یا کتوژنیک مناسب نیست، اما گزینه‌های زیادی برای کراست پیتزای کم کربوهیدرات وجود دارد و یکی از موارد مورد علاقه من، پوسته پیتزای گل کلم است.

یکی از محبوب ترین پیتزاهای کتوژنیک من در وب سایت من این پیتزا کراست گل کلم است. من شخصاً آن را دوست دارم، اما خانواده من برخلاف استفاده از این پوسته پیتزا با خمیر چربی، تفاوت در پوسته را می‌چشند.

اگرچه من عاشق دستور پخت پیتزای گل کلم هستم، اما این خمیر پیتزا با سر کلفت بیشتر شبیه بافتی است که بچه های من از آن لذت می برند.

با این پیتزای چاق می توانستند هر هفته آن را بخورند و حوصله شان سر نرود و شکایت نکنند.

چرا؟ چون ظاهرا شبیه پیتزای آردی واقعی است! برخلاف پیتزای گل کلم که به سختی در دست است و خوردن آن با چنگال راحت تر است، این پیتزا را می توان مانند یک تکه پیتزا سنتی نگه داشت.

پیتزای بدون غلات 6 (1 از 1)

تاپینگ های کتوژنیک پسند

می توانید سس مارینارای خانگی سریع من را درست کنید یا مارینارای رائو را بخرید که کربوهیدرات پایینی دارد.

تاپینگ های مورد علاقه ما فقط پنیر موزارلا و پپرونی است، اما پیاز سرخ شده، فلفل و قارچ نیز کتوپسند و خوشمزه خواهند بود.

طرز نگهداری دستور پیتزا کتوژنیک

باقی مانده پیتزا را در ظرف در بسته در یخچال تا ۳ روز نگهداری کنید.

چگونه پیتزا باقی مانده را دوباره گرم کنیم

برش های پیتزا کتوژنیک را دوباره در سرخ کن با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گرم کنید یا در فر معمولی با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.

پیتزای بدون غلات 7 (1 از 1)

من می خواهم این سؤال ثابت را که تقریباً هر روز پرسیده می شود در مورد اینکه آیا نارگیل یک آجیل است، روشن کنم. در حالی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ادعا می کند که نارگیل یک آجیل است که از درخت می آید، در واقع یک میوه است. افرادی که به آجیل حساسیت دارند ممکن است به نارگیل نیز حساسیت داشته باشند، اما حساسیت به نارگیل با داشتن آلرژی به آجیل یکسان نیست.

بیشتر بخوانید
نان آرد نارگیل کتوژنیک

پسر خودم در سن ۲ سالگی به آلرژی بادام زمینی و آجیل درختی مبتلا شد. او در تمام این سال ها بدون مشکل نارگیل خورده است و اکنون ۱۴ سال دارد. نارگیل میوه ای است به نام هسته. مثل هلو با سنگ است.

کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی به خوبی می گوید: «نارگیل یک آجیل گیاهی نیست: آن را به عنوان یک میوه طبقه بندی می کنند، حتی اگر FDA نارگیل را به عنوان آجیل به رسمیت می شناسد. اگرچه واکنش های آلرژیک به نارگیل مستند شده است، اکثر افرادی که به آجیل درختی حساسیت دارند می توانند با خیال راحت نارگیل بخورند. اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، قبل از افزودن نارگیل به رژیم غذایی خود با متخصص آلرژی خود صحبت کنید.

پیتزا بدون غلات 8 (1 از 1)

سوالات متداول

آیا می توانم مخمر را به خمیر پیتزا کتوژنیک اضافه کنم؟

بله، می توانید مایه خمیر را به خمیر اضافه کنید، اما توجه داشته باشید که فقط طعم می دهد، خمیر را بلند نمی کند و مایه خمیر را با شکر فعال نمی کنیم.

آیا می توانم تخم مرغ را عوض کنم؟

بله، اگر به دلیل آلرژی نیاز به برداشتن تخم مرغ دارید، می توانید آنها را با ۴ اونس پنیر خامه ای بیشتر جایگزین کنید.

آیا می توانم خمیر پیتزا کتوژنیک را فریز کنم؟

بله، می توانید این خمیر پیتزا کتوژنیک را فریز کنید. من در واقع خمیر را به عنوان یک پیتزای گرد ۱۲ اینچی می پزم، بدون افزودن هیچ گونه موادی سرد شود. با کاغذ روغنی بپوشانید و در فویل بپیچید. پوسته پیتزای پخته شده را تا ۲ ماه فریز کنید.

میتونم با آرد بادام درست کنم؟

بله، اگر به نارگیل حساسیت دارید، می توانید آرد نارگیل استفاده شده در این خمیر پیتزا کتوژنیک را با ۲ فنجان آرد بادام جایگزین کنید. اگر خمیر چسبناک بود، ¼ فنجان دیگر آرد بادام اضافه کنید.

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک برای سالمندان: مزایا، نکات و ملاحظات

دستور العمل های بیشتر پیتزا کتوژنیک

پیتزا با پوسته مرغ

پیتزا مال من

پیتزا کتوژنیک بدون پوسته (یک وعده)

بهترین پیتزا کتوژنیک کم کربوهیدرات

زمان آماده شدن 15 دقایق

زمان پخت و پز 17 دقایق

کل زمان 32 دقایق

بخش ها 12 بخش ها

کالری 206کیلو کالری

نویسنده برندا بنت | مامان بدون قند

دستورالعمل ها

  • فر را با دمای ۴۲۵ درجه گرم کنید. روش جدید: همه مواد را در غذاساز بریزید و تا زمانی که ترکیب شوند، فرآوری کنید. آن را برداشته و در کاسه مایکروویو قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه در مایکروویو قرار دهید یا در دیگ دوبل قرار دهید تا مخلوط با حرارت ملایم روی اجاق ذوب شود. دوباره هم بزنید تا ترکیب شوند.
  • دستان خود را خیس کنید و مخلوط را روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی پهن کنید یا از وردنه بین دو تکه پوسته استفاده کنید. برای یک پوسته نازک، یک مستطیل ۱۲ در ۱۶ را اندازه بگیرید، یا این دستور دو پیتزا گرد ۱۲ اینچی درست می کند.
  • تا حد امکان به طور یکنواخت در لبه های ماهیتابه پخش کنید و برای جلوگیری از چسبندگی دستان خود را در صورت نیاز با آب خیس کنید.
  • با استفاده از چنگال، سوراخ هایی روی پوسته ایجاد کنید.
  • به مدت ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که کمی قهوه ای رنگ شود بپزید.
  • مواد را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بپزید تا پنیر ذوب شود.

یادداشت

برای پوسته نازک، یک مستطیل ۱۲ در ۱۶ را اندازه بگیرید.
این دستور دو پیتزا گرد ۱۲ اینچی درست می کند. هر پیتزای گرد دارای ۶ برش بزرگ است.
اطلاعات تغذیه ای شامل تاپینگ نمی شود.
کربوهیدرات خالص: ۲ گرم
خدمت: 1قطعه | کالری: 206کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 6g | پروتئین: 12g | ضخامت: 14g | چربی های اشباع شده: 7g | کلسترول: 94میلی گرم | سدیم: 402میلی گرم | پتاسیم: 61میلی گرم | الیاف: 4g | قند: 1g | ویتامین A: 460IU | کلسیم: 208میلی گرم | اهن: 0.5میلی گرم

غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه