با وجود برخی بحث ها در مورد اعتبار آنها، خماری علف احتمالا واقعی است. در حالی که تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، گزارش های حکایتی نشان می دهد که کشیدن ماری جوانا می تواند علائم روز بعد را در برخی افراد ایجاد کند.

با وجود نام‌های مشابه، خماری‌های علف‌های کاملاً مشابه آنهایی نیستند که توسط الکل ایجاد می‌شود. و برای بسیاری، خماری علف نسبت به خماری های مرتبط با الکل قابل تحمل تر است.

علائم رایج خماری علف عبارتند از:

خماری علف های هرز: نحوه مدیریت Themhealthline.comhttps://www.healthline.com › سلامتی
  • خستگی
  • بی حالی
  • مه مغزی
  • خشکی چشم و دهان
  • سردرد
  • حالت تهوع خفیف

نکاتی را در مورد چگونگی مقابله با این اثرات و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بحث در جامعه پزشکی در مورد اینکه آیا خماری علف واقعاً یک چیز است، بخوانید.

چگونه می توانم از شر آن خلاص شوم؟

خماری علف معمولاً خود به خود از بین می رود. برای رفع فوری کار زیادی نمی توانید انجام دهید، اما این نکات می توانند تسکین دهند:

  • هیدراته بمانید. مهم ترین کاری که می توانید قبل، در حین و بعد از مصرف علف انجام دهید نوشیدن آب کافی است. این به تسکین علائمی مانند سردرد، خشکی دهان و خشکی چشم کمک می کند.
  • صبحانه مقوی بخورید. صبح بعد از استفاده از علف یک صبحانه سالم و متعادل را انتخاب کنید. یک وعده کوچک از کربوهیدرات های غلات کامل همراه با یک منبع کم پروتئین و چربی سالم را امتحان کنید.
  • دوش گرفتن. دوش گرفتن می تواند به شما کمک کند صبح بعد از کشیدن علف سرحال و هیدراته شوید. بخار حاصل از دوش آب گرم می تواند راه های هوایی شما را باز کند.
  • کمی چای زنجبیل درست کنید زنجبیل می تواند به علائم گوارشی مانند حالت تهوع کمک کند. برای تسکین ناراحتی معده، کمی زنجبیل رنده شده را به آب داغ با لیمو و عسل اضافه کنید.
  • کافئین بنوشید. یک فنجان قهوه یا چای کافئین دار می تواند به شما کمک کند هوشیاری بیشتری داشته باشید.
  • CBD را امتحان کنید. برخی گزارش‌های حکایتی نشان می‌دهند که کانابیدیول (CBD) می‌تواند با برخی از علائم مرتبط با خماری علف‌های مقابله کند. فقط از هرگونه آماده سازی حاوی THC دوری کنید.
  • یک مسکن مصرف کنید برای سردرد مداوم، مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) یا استامینوفن (تیلنول) مصرف کنید.
بیشتر بخوانید
اصول و اهمیت زمان وعده های غذایی

اگر می توانید، سعی کنید تا آخر روز آن را راحت کنید. با یک استراحت شبانه خوب، باید دوباره با احساس شبیه خودتان از خواب بیدار شوید.

چگونه بفهمم که خماری علف است؟

اگر بعد از استفاده از علف کمی احساس خستگی می کنید، ممکن است لزوماً خماری نباشد که تجربه می کنید.

در اینجا برخی دیگر از مقصران احتمالی وجود دارد:

  • نوشیدن الکل یا استفاده از داروهای دیگر در هنگام استفاده از علف . اگر در حین کشیدن ماری جوانا تمایل به مصرف مواد دیگر دارید، ممکن است بر احساس شما در صبح روز بعد تأثیر بگذارند.
  • ترک ماری جوانا اگر به طور منظم علف می کشید، ممکن است در زمانی که سیگار نمی کشید علائم ترک را تجربه کنید. علائم ترک ماری جوانا شامل تغییرات خلق و خو، بی خوابی و مشکل در تمرکز است.
  • اثرات ماندگار علف مدت زمان ماندگاری علف به عواملی مانند دوز، غلظت و روش تحویل، علاوه بر تحمل و متابولیسم شما بستگی دارد. در بیشتر مواقع، مصرف ماری جوانا بین یک تا چهار ساعت طول می کشد.

اگر حداقل پنج ساعت از آخرین استفاده شما از علف گذشته باشد و هیچ الکل مصرف نکرده باشید یا از مواد دیگر استفاده نکرده باشید، احتمالاً فقط عوارض بعدی علف را تجربه کرده اید.

آیا تحقیقی در مورد آنها انجام شده است؟

شواهد زیادی در مورد خماری علف وجود ندارد. مطالعات موجود اغلب قدیمی هستند یا محدودیت های عمده ای دارند.

بیشتر بخوانید
بیوپسی و آسپیراسیون مغز استخوان

مطالعات قدیمی تر

یک مطالعه در مورد خماری علف به سال ۱۹۸۵ برمی گردد. در این مطالعه، ۱۳ مرد در یک سری جلسات شرکت کردند که شامل کشیدن یک سیگار علف یا یک سیگار دارونما و سپس تکمیل یک سری آزمایش بود.

این آزمایش ها شامل مرتب سازی کارت ها و قضاوت فواصل زمانی بود. هنگامی که آزمایش‌ها صبح روز بعد تکرار شد، گروهی که سیگار علف‌های می‌کشیدند، فواصل زمانی را ۱۰ یا ۳۰ ثانیه طولانی‌تر از آنچه واقعاً بود ارزیابی کردند.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که اگرچه اثرات روز بعد سیگار کشیدن علف ممکن است ظریف باشد، اما احتمالاً وجود دارد. با این حال، حجم نمونه کوچک این مطالعه و شرکت کنندگان تماماً مرد محدودیت های قابل توجهی هستند.

مطالعه ۱۹۹۰ محدودیت های مشابهی داشت. این شامل ۱۲ مرد مصرف کننده ماری جوانا بود که در یک آخر هفته ماری جوانا و در آخر هفته دارونما مصرف کردند، سپس یک سری آزمایشات ذهنی و رفتاری را تکمیل کردند. اما این نویسندگان به این نتیجه رسیدند که به نظر نمی رسد علف تأثیر زیادی در صبح روز بعد داشته باشد.

تحقیقات اخیر

اخیراً، مطالعه ۲۰۱۷ دیدگاه‌های مربوط به حشیش پزشکی را در میان افراد مبتلا به درد مزمن بررسی کرد. یکی از عوارض نامطلوب ماریجوانا که خود گزارش شده بود، خماری بود که به عنوان یک احساس مه آلود و بدون هوشیاری در صبح توصیف می شد.

با این حال، نویسندگان این مطالعه نشان ندادند که چه تعداد از شرکت کنندگان این اثر را گزارش کردند.

بررسی ۲۰۱۵ در مورد استفاده از ماری جوانا پزشکی توصیه می کند که متخصصان مراقبت های بهداشتی در مورد اثر خماری به بیماران آموزش دهند. همچنین توصیه می کند که حداقل یک روز پس از آخرین باری که ماری جوانا استفاده شده است، آن را به عنوان ماندگار توصیف کنید.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است

البته گزارش‌های حکایتی متعددی از خماری ماری جوانا وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است. تحقیقات بیشتری برای درک علل، علائم و عوامل خطر مرتبط با خماری علف و همچنین خودمراقبتی توصیه شده باید انجام شود.

بعلاوه، بیشتر مطالعاتی که در بالا توضیح داده شد، بر اثرات بعد از صبح سیگار کشیدن مقدار کمی ماری جوانا متمرکز بودند. تحقیقاتی برای بررسی اثرات مصرف بیش از حد نیز مورد نیاز است.

آیا قابل پیشگیری هستند؟

تنها راه برای تضمین عدم خماری علف این است که از علف اجتناب کنید. با این حال، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به دلیل به حداقل رساندن اثرات منفی علف .

  • شب قبل از یک فعالیت مهم از کشیدن علف خودداری کنید. اگر تمایل دارید خماری علف را تجربه کنید، سعی کنید از مصرف ماری جوانا شب قبل از چیزی مهم، مانند امتحان یا روز پر استرس در محل کار خودداری کنید.
  • روزهای مرخصی بگیرید در صورت امکان از مصرف روزانه علف خودداری کنید. استفاده مداوم از علف می تواند تحمل شما را افزایش دهد، که در نهایت ممکن است باعث بروز علائم ترک در صبح شود.
  • استفاده خود را محدود کنید در صورت مصرف بیش از حد ممکن است احتمال خماری علف را تجربه کنید. قبل از بالا رفتن مقدار مناسبی تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید.
  • ماری جوانا با THC پایین را امتحان کنید. THC ماده فعال علف است. هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که THC چگونه بر علائم خماری علف تأثیر می گذارد، اما ارزش آن را دارد که سویه های کم THC را امتحان کنید تا ببینید آیا آنها به جلوگیری از علائم صبح بعد از ظهر کمک می کنند یا خیر.
  • هنگام امتحان یک محصول جدید احتیاط کنید. ممکن است متوجه شوید که بسته به دوز، غلظت و روش تحویل، واکنش متفاوتی به علف نشان می دهید. وقتی برای اولین بار چیزی را امتحان می کنید، با دوز کم شروع کنید.
  • آن را با مواد دیگر مخلوط نکنید. اگر تمایل به کشیدن علف در حین نوشیدن یا استفاده از داروهای دیگر داشته باشید، ممکن است اثرات صبحگاهی بعد از علف شدیدتر باشد.
  • با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد اثرات علف و دارو صحبت کنید. به یاد داشته باشید که هر داروی بدون نسخه یا نسخه ای که مصرف می کنید می تواند با علف تداخل داشته باشد. این می تواند بر احساس شما در صبح تاثیر بگذارد.
بیشتر بخوانید
آنچه در مورد رکتوم باید بدانید

چه زمانی برای کمک گرفتن

برخلاف تصور رایج، علف می توانند اعتیادآور باشند. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، احتمال اینکه به آن وابسته شوید بیشتر می شود.

اگر مرتباً خماری علف‌های را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از زیاده‌روی در آن باشد. اگر در محدود کردن مصرف خود مشکل دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای کمک با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید
معاینه رکتوم برای چیست؟

سایر علائم بالقوه سوء استفاده از علف عبارتند از:

  • از آن به صورت روزانه یا تقریباً روزانه استفاده کنید
  • هوس برای آن را تجربه می کند
  • زمان زیادی را صرف فکر کردن به آن یا به دست آوردن آن کنید
  • استفاده بیشتر در طول زمان
  • بیشتر از آنچه در نظر داشتید استفاده کنید
  • ادامه استفاده از آن علیرغم پیامدهای منفی
  • حفظ عرضه ثابت
  • خرج کردن پول زیادی برای آن، حتی زمانی که توانایی پرداخت آن را ندارید
  • اجتناب از موقعیت ها یا مکان هایی که نمی توانید از آن استفاده کنید
  • رانندگی یا کارکردن با ماشین آلات در حالت بالا
  • تلاش و شکست در توقف استفاده از آن
  • هنگام توقف، علائم ترک را تجربه می کنید