به عنوان مثال، بسیاری از مردم در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود به حشرات وابسته هستند. در برخی موارد، حشرات به جای منبع دیگری از مواد مغذی حیاتی، به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شوند.

رایج ترین حشرات مصرفی در سراسر جهان سوسک ها، کرم ها، زنبورها، زنبورها و مورچه ها هستند. مورچه ها به طور خاص منبعی سازگار با محیط زیست از پروتئین با کیفیت ارائه می دهند که ممکن است از سلامت قلب حمایت کرده و با استرس اکسیداتیو مبارزه کند.۲، ۳).

این مقاله همه چیزهایی را که در مورد خوردن مورچه ها باید بدانید، از جمله فواید و مضرات احتمالی را به شما می گوید.

خوردن مورچه ها: تغذیه، فواید، Downsideshealthline.comhttps://www.healthline.com › eati...

غذاهای محبوب مورچه ها در سراسر جهان

شیوه های فرهنگی به شدت بر افرادی که حشرات می خورند تأثیر می گذارد، و در حالی که اکثر کشورهای غربی از آن خودداری می کنند، حشرات منبع غذایی مهمی در بسیاری از مناطق جهان هستند.۲).

همانطور که می توانید تصور کنید، گونه های مورچه های متعددی وجود دارد و همه آنها تمایل به مصرف ندارند.

در اینجا تعدادی از محبوب ترین مورچه های خوراکی و کشورهایی که در آنها خورده می شوند آورده شده است:

  • مورچه های برگ برنده. مورچه های برگ برنده به ویژه در کشورهای آمریکای لاتین از جمله مکزیک، کلمبیا، پاناما و برزیل محبوب هستند. نام آنها از توانایی آنها در بریدن برگ ها برای تغذیه قارچ ها گرفته شده است که از آن برای تغذیه لاروهای خود استفاده می کنند.۲، ۴، ۵).
  • مورچه های بافنده. مورچه‌های بافنده در چین، هند، اندونزی، لائوس، میانمار، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، تایلند، جمهوری دموکراتیک کنگو، کامرون، بنگلادش، هند، مالزی و سری‌لانکا مصرف می‌شوند. آنها را مورچه‌های بافنده می‌نامند، زیرا برگ‌های درختان زنده را با ابریشم می‌بافند تا لانه‌شان را بسازند.۲).
  • مورچه های عسلی. مورچه های عسل معمولاً توسط جوامع بومی استرالیا مصرف می شوند. به آنها مورچه های عسلی نیز می گویند زیرا از معده خود برای ذخیره عسل برای تغذیه کلنی خود در مواقع کمبود استفاده می کنند.۲).
  • مورچه های سیاه مورچه های سیاه معمولاً در چین و کنیا مصرف می شوند.۶).

خلاصه

مورچه ها معمولا در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین مصرف می شوند. برخی از محبوب ترین انواع مورچه های خوراکی عبارتند از: برگ بری، بافنده، عسلی و مورچه سیاه.

چگونه آماده می شوند؟

به طور کلی، مورچه ها را می توان به صورت لارو یا بالغ خورد. آنها ممکن است به طور کامل یا به عنوان یک ماده در غذاهای مختلف مصرف شوند (۲، ۷).

بیشتر بخوانید
آسکاریازیس: علل، علائم و درمان

تکنیک های آماده سازی بسته به کشور و گونه های مورچه متفاوت است.

به عنوان مثال، لاروها و تخم‌های مورچه‌های بافنده بر بزرگسالان ترجیح داده می‌شوند، زیرا مورچه‌های بالغ طعم کمتری دارند. با این حال، بزرگسالان هنوز هم به عنوان چاشنی استفاده می شود.

در اینجا چند نمونه دیگر از نحوه تهیه مورچه ها در سراسر جهان آورده شده است:

  • لائوس مورچه‌های بافنده برای افزودن اسیدیته به سوپ‌های ماهی استفاده می‌شوند، مشابه روشی که مرکبات در کشورهای غربی استفاده می‌شود.۲).
  • تایلند مورچه های بافنده در قوطی فروخته می شوند (۲).
  • آمازون پرو مورچه‌های بافنده معمولاً برشته یا سرخ می‌شوند. لاروها معمولاً بو داده و با آرد کاساوا مخلوط می شوند.۴).
  • کلمبیا ملکه مورچه های برگ برنده به صورت سرخ شده در بازارهای محلی فروخته می شود (۵).
  • مکزیک. مورچه های برگ برنده معمولاً بو داده و آسیاب می شوند تا طعم سس مایونز و سس تهیه شود.۷، ۸).
  • هند. تخم‌ها و لارو مورچه‌های بافنده را با ادویه می‌جوشانند و مورچه‌های بالغ را به‌صورت چاتنی مخلوط با فلفل قرمز و نمک آماده می‌کنند.۹).

خلاصه

فرهنگ های مختلف با استفاده از روش های مختلف مورچه ها را آماده می کنند. کباب کردن، سرخ کردن و آب پز کردن معمول است.

ارزش غذایی مورچه ها

ارزش غذایی حشرات – از جمله مورچه ها – بسته به گونه آنها بسیار متفاوت است. همچنین تحت تأثیر مرحله دگرگونی، رژیم غذایی و زیستگاه آنها قرار می گیرد. با این وجود، مورچه ها تمایل زیادی به پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی دارند.۲).

برای مثال، لارو و تخم‌های مورچه‌های بافنده حدود ۷ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم وزن دارند. در مقابل، مورچه های برگ برنده بالغ و مورچه های سیاه به ترتیب حاوی ۴۲ تا ۵۳ گرم و ۴۰ تا ۴۵ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم هستند.۱، ۲، ۴، ۵، ۶).

علاوه بر این، مورچه ها فیبر و مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیم، پتاسیم و فسفر را تامین می کنند.۱، ۶).

رایج ترین نوع فیبر در حشرات کیتین است که از اسکلت خارجی آنها به دست می آید. این فیبر نامحلول است – نوعی فیبر که بدن شما قادر به هضم آن نیست (۲، ۷).

خلاصه

ارزش غذایی مورچه ها بسته به گونه و مرحله دگرگونی مورچه ها، رژیم غذایی و زیستگاه آنها متفاوت است. آنها بیشتر پروتئین، فیبر و مواد معدنی را فراهم می کنند.

فواید خوردن مورچه ها

کاربردهای سنتی مورچه ها بسته به منطقه و فرهنگ متفاوت است. آنها ممکن است برای درمان آسم و گلودرد استفاده شوند یا از سر آنها به عنوان بخیه برای بستن زخم استفاده شود.۵).

بیشتر بخوانید
گرمازدگی: علائم، علل، درمان، پیشگیری

با این حال، بیشتر مزایای مورچه ها با مزایای مصرف حشرات به طور کلی، مانند ارائه یک منبع جایگزین پروتئین حیوانی سازگار با محیط زیست مرتبط است.

سازگار با محیط زیست

در سال‌های اخیر، یافتن راه‌های پایدار برای افزایش تولید غذا برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهان یک نگرانی بوده است.

مورچه ها به عنوان حشرات خوراکی ممکن است بخشی از روندهای نوظهور شوند که بر ارائه رژیم های غذایی سالم تر و پایدارتر متمرکز شده اند.۲).

به طور کلی حشرات به دلیل تأثیر کم محیطی، یک منبع غذایی پایدار محسوب می شوند.

برای شروع، آنها تمایل به بازده تبدیل غذای بالایی دارند، که به ظرفیت حیوان برای تبدیل توده خوراک به افزایش توده بدن اشاره دارد.

این بدان معناست که آنها به ازای هر کیلوگرم افزایش وزن در مقایسه با سایر منابع پروتئینی، به کیلوگرم خوراک کمتری نیاز دارند. به عنوان مثال، جیرجیرک ها ۱۲ برابر کمتر از گاو و ۴ برابر کمتر از گوسفند به غذا نیاز دارند.۲).

علاوه بر این، حشرات به کاهش آلودگی محیطی کمک می کنند. آنها در تبدیل زیستی زباله های آلی بسیار کارآمد هستند – به این معنی که می توانند زباله های حیوانی یا گیاهی را به منبع انرژی تبدیل کنند.۲).

حشرات همچنین دارای مزایای زیست محیطی زیر هستند (۲، ۷، ۱۰):

  • آنها آمونیاک کمی و گازهای گلخانه ای کمی منتشر می کنند.
  • آنها نیاز آبی را نسبت به گاو کاهش داده اند.
  • اعتقاد بر این است که آنها مسائل رفاهی کمتری برای حیوانات ارائه می دهند.
  • خطر انتقال عفونت به انسان نسبت به پستانداران و پرندگان کمتر است.

از آنجایی که مورچه ها کارآمد هستند و کمتر به محیط زیست وارد می کنند، از جمله مورچه ها به عنوان منبع پروتئین ممکن است به کاهش استفاده از سایر منابع طبیعی محدود مانند زمین، انرژی و آب کمک کند.

با این حال، پایداری مورچه ها به شیوه های خوب جمع آوری بستگی دارد. روش های جمع آوری ناپایدار ممکن است برای محیط طبیعی آنها مضر باشد (۲).

غذای پروتئینی جایگزین حیوانی

رشد سریع جمعیت در سراسر جهان تقاضای جهانی برای گوشت را افزایش داده است، اما بسیاری مدل های فعلی تولید گوشت را ناپایدار می دانند. بنابراین، منابع پروتئین حیوانی جایگزین ممکن است به کاهش فشار بر محیط کمک کند.۷، ۱۱).

مورچه ها یک منبع پروتئین حیوانی هستند که ممکن است به افزایش کیفیت رژیم غذایی و دریافت کلی پروتئین کمک کند.۲، ۱۲).

بیشتر بخوانید
مولتیپل اسکلروزیس (MS) چیست؟ علائم، علل

محتوای پروتئین بالای حشرات به عنوان جایگزینی برای شیر، گوشت، ماهی و تخم مرغ برای مصرف انسان مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، در کشورهایی که حشره‌خواری یک عمل رایج است، حشرات منبع ارزشمندی از پروتئین هستند.۱، ۱۳).

با این حال، هنوز مطالعات انسانی بسیار کمی در مورد مصرف حشرات وجود دارد. بنابراین، شرکت های غربی در حال حاضر روی استفاده از حشرات به عنوان غذای حیوانات و غذای حیوانات خانگی تمرکز کرده اند.۱، ۱۰).

سایر مزایای ادعا شده

اگرچه این فواید کمتر از سایرین مورد مطالعه قرار گرفته اند، مورچه ها ممکن است به عنوان منبع آنتی اکسیدان مفید باشند و ممکن است به سلامت قلب کمک کنند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با استرس اکسیداتیو مانند بیماری قلبی و سرطان کلیدی هستند. یک مطالعه نشان داد که مورچه‌های سیاه دارای سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها – یعنی پلی فنول‌ها – هستند که با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب پرتقال مقایسه می‌شود.۱۴).

با این حال، مطالعات بیشتری در مورد اثرات مورچه ها بر سلامت انسان مورد نیاز است.

از نظر سلامت قلب، یک مطالعه ۲ هفته ای در بزرگسالان سالم مشخص کرد که مصرف روزانه ۳ تا ۶ گرم کیتین باعث کاهش کلسترول کل و افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) می شود.۱).

اما باز هم، ما به تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر کیتین مورچه ها بر سلامت انسان نیاز داریم.

خلاصه

فواید خوردن مورچه ها عمدتاً ناشی از تأثیر کم محیطی و کیفیت بالای پروتئین آنها است. آنها همچنین ممکن است آنتی اکسیدان ارائه دهند و از سلامت قلب حمایت کنند.

نکات منفی بالقوه

به دلیل فقدان مطالعات انسانی در مورد خوردن مورچه ها، شواهد علمی کمی در مورد جنبه های منفی احتمالی آنها وجود دارد.

به عنوان مثال، برخی از تحقیقات نشان می دهد که کیتین ممکن است یک آلرژن غذایی بالقوه باشد، در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهد که ممکن است در واقع پاسخ های ایمنی برخی افراد را بهبود بخشد.۲).

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مورچه ها ممکن است منبعی از پورین ها – ترکیبات موجود در پروتئین ها – باشند و تولید اسید اوریک را افزایش دهند، که ممکن است برای افراد مبتلا به نقرس مضر باشد.۷).

با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه

شواهد متفاوتی در مورد اثر آلرژی زایی بالقوه کیتین از مورچه ها وجود دارد. به طور مشابه، مشخص نیست که آیا مورچه ها منبع پورین هستند یا خیر، بنابراین افراد مبتلا به نقرس باید آنها را کم مصرف کنند.

آیا خوردن مورچه ها بی خطر است؟

به طور کلی، گونه های مورچه های خوراکی برای خوردن بی خطر هستند و خطرات بیشتری نسبت به سایر محصولات حیوانی ندارند. فرآوری و نگهداری باید مانند سایر مواد غذایی از مقررات بهداشتی و ضدعفونی پیروی کند، از جمله شستشوی کامل و حرارت دادن هنگام پخت.۱، ۲، ۷).

بیشتر بخوانید
گلوکز در اینجا تمام آنچه شما باید بدانید

همانطور که گفته شد، در هنگام مصرف مورچه ها باید به چند نکته توجه داشت.

از یک طرف، مصرف کامل مورچه ها به این معنی است که میکروبیوتا یا باکتری های روده آنها را نیز مصرف می کنید، که ممکن است منجر به بلع انگل شود. به طور خاص، انگل دیکروسلیوم دندریتیک ممکن است انسان هایی که مورچه های حاوی متاسرکریا می خورند را آلوده کند (۱۳).

با این حال، موارد دیکروسلیوز – عفونت ناشی از انگل – بسیار نادر است.۱۵).

از سوی دیگر، همه مورچه ها خوراکی نیستند. برخی از مورچه ها مانند مورچه های آتشین و جک جامپر اندام هایی دارند که سم تولید می کنند.

در حالی که سم معمولاً در دستگاه گوارش شما غیرفعال می شود، خطر نیش در دهان یا مری شما وجود دارد که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک کشنده شود.۱۲، ۱۶، ۱۷).

خلاصه

مورچه های خوراکی به طور کلی برای خوردن بی خطر هستند. با این حال، مصرف کامل مورچه ها خطر ابتلا به عفونت های انگلی را افزایش می دهد. برای به حداقل رساندن خطر واکنش های آلرژیک، باید از مصرف انواع سمی مورچه ها خودداری کنید.

خلاصه

خوردن مورچه ها در بسیاری از کشورهای جهان یک عمل رایج است، جایی که از آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده در دستور العمل ها استفاده می شود یا توسط خودشان مصرف می شود.

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد فواید و معایب آنها انجام نشده است، مورچه ها یک منبع پروتئین حیوانی سازگار با محیط زیست هستند.

اگرچه مورچه های خوراکی برای خوردن بی خطر هستند، اما اگر مورچه های کامل آلوده به یک انگل خاص را مصرف کنید، خطر عفونت کمی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که از مصرف انواع سمی مانند مورچه های آتشین و مورچه های جک جامپر خودداری کنید.

فقط یک چیز

امروز این را امتحان کنید: اگر کنجکاو هستید که مورچه ها را بخورید اما دوست ندارید آنها را کامل بخورید، سعی کنید از آنها به عنوان یک ماده در دستور پختی مانند این استفاده کنید.

Source link