دارچین فواید سلامتی، کاهش وزن و دستور العمل ها

دارچین ادویه‌ای است که در پوست داخلی درختان یافت می‌شود که منشأ آن از جنس Cinnamomum است. از آن به دلیل عطر متمایز و همچنین طعم دهنده در انواع غذاها استفاده می شود. این ادویه همه کاره را می توان در چای، غذاهای سنتی، میان وعده ها، غلات صبحانه، غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده کرد. ماده اصلی دارچین که مسئول عطر و طعم آن است، سینامالدئید است. این ادویه منبع سالمی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این ادویه همچنین به دلیل تعدادی از فواید سلامتی شناخته شده است. در زیر به طور مفصل در مورد چند مورد بحث خواهیم کرد –

۵ فواید دارچین برای سلامتی

دارچین در مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی دارد که در زیر به برخی از آنها به تفصیل اشاره می کنیم.

۱. به کاهش قند در بیماران دیابتی کمک می کند

تقریباً دو قاشق چایخوری پودر دارچین بعد از غذا به کاهش مقاومت به انسولین برای بیماران دیابتی کمک می کند و به هورمون اجازه می دهد بهتر عمل کند. همچنین فشار خون را کاهش می دهد که بیشتر به تنظیم دیابت نوع دوم کمک می کند.

۲. به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند

با مصرف روزانه نصف قاشق چای خوری یا یک گرم پودر دارچین، می توان کلسترول LDL را کاهش داد و کلسترول HDL را افزایش داد. علاوه بر این، دارچین همچنین می تواند به طور طبیعی سطح کلسترول شما را کاهش دهد.

فواید سلامتی، کاهش وزن و دستور العمل ها

۳. به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های قوی مانند پلی فنول ها است. مصرف دارچین می تواند بدن ما را از استرس اکسیداتیو که مسئول آسیب سلولی و ایجاد بسیاری از بیماری های مزمن است خلاص کند.

بیشتر بخوانید
6 بهترین نوع پاستا و نودل بدون گلوتن

۴. کمک به مبارزه با عفونت های قارچی

دارچین برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و بوی بد دهان بسیار معروف است. از روغن آن برای درمان عفونت مجاری تنفسی نیز استفاده می شود. خواص میکروبی این ادویه به مبارزه با قارچ ها نیز گسترش می یابد.

۵. از التهاب جلوگیری می کند

ترکیب سینامالدئید، که مسئول ایجاد رایحه و طعم منحصر به فرد دارچین است، به ترمیم آسیب بافتی و مبارزه با عفونت ها کمک می کند. مصرف دارچین همچنین می تواند سردرد و چندین نوع درد مانند درد آرتروز را کاهش دهد. این ادویه همچنین گردش خون را تقویت می کند که به نوبه خود می تواند به کاهش درد با گذشت زمان کمک کند.

دارچین و کاهش وزن

پودر دارچین دارای محتوای فیبر بالایی است – مصرف کمتر از یک قاشق چای خوری می تواند شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و به رفع نیازهای فیبر غذایی روزانه کمک می کند.

بیشتر بخوانید
کلپ حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی

تحقیقات نشان داده است که مصرف دارچین به چربی سوزی کمک می کند. اگر به طور معمول دارچین را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنید، ممکن است بتوانید افزایش وزن را کاهش دهید. با این حال، این بدان معنا نیست که دارچین را به تنهایی یا هر یک از غذاهای پخته شده پرکالری مرتبط با دارچین مصرف کنید. می توانید دارچین را در رژیم غذایی خود در دستور العمل های مختلف قرار دهید. در بخش زیر به برخی از آنها می پردازیم.

دستور العمل های دارچین برای کاهش وزن

در زیر، دو دستور العمل را به خواننده ارائه می دهیم که می تواند در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده شود. علاوه بر اینها، همیشه می‌توانید دستور العمل‌هایی را جستجو کنید که دارای دارچین در آن‌ها برای دوز روزانه دارچین خود هستند.

۱. چای دارچین

چای دارچین

روش:

  • آب را در یک تابه گرم کنید و بگذارید بجوشد.
  • دو قاشق پودر دارچین را به آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.
  • صبر کنید تا آب قرمز/قهوه ای شود.
  • فیلتر کنید و بدون شکر اضافه بنوشید. در صورت تمایل می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.
بیشتر بخوانید
دارچین سیلان چه فوایدی دارد؟

۲. دارچین و سرکه سیب

دارچین و سرکه سیبروش:
  • یک لیوان آب را در یک تابه قرار دهید تا بجوشد.
  • یک اینچ چوب دارچین به این اضافه کنید.
  • مخلوط را بجوشانید تا قهوه ای شود
  • یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با این محلول مخلوط کنید
  • برای کمی شیرینی عسل اضافه کنید (مصرف دارچین و عسل برای کاهش وزن موثر است)
  • مقداری یخ اضافه کنید تا آن را سرد بنوشید یا همانطور که هست بنوشید

آلرژی یا دارچین برای عوارض جانبی کاهش وزن

اگر فردی به دارچین حساسیت داشته باشد، علائم زیر قابل مشاهده است. مصرف بیش از حد برای کاهش وزن نیز ممکن است منجر به عوارض جانبی کاهش وزن زیر شود:

  • بثورات پوستی
  • معده درد
  • حالت تهوع
  • آسم
  • عطسه کردن

اگر متوجه هر یک از عوارض ذکر شده در بالا شدید، لطفاً آن را متوقف کرده و با پزشک متخصص مشورت کنید.

چوب دارچین یا پودر دارچین – کدام بهتر است؟

در حالی که تقلب برای هر دو نوع دارچین موجود در بازار امکان پذیر است، پودر دارچین بیشتر مستعد افزودنی های ناخالص است. اگر می خواهید از مزایای سلامتی دارچین بهره مند شوید، توصیه می کنیم به جای پودر دارچین، چوب دارچین بخرید. چوب دارچین معطر و فشرده است. اگر پودر دارچین را ترجیح می دهید، دارچین را به شکل چوب بخرید و قبل از استفاده در پخت و پز/پخت با هاون یا میکسر آسیاب آن را به سادگی آسیاب کنید. از این طریق می توانید از طعم و عطر تازه دارچین با تمام فواید ذاتی سلامتی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید
7 بهترین جایگزین برای خامه ترش

خلاصه

دارچین، همانطور که مشخص است، یکی از سالم ترین ادویه ها در جهان است. بسیار مغذی است و به کاهش خطرات برخی بیماری‌ها مانند دیابت و سایر مشکلات سلامتی مرتبط با کلسترول کمک می‌کند. در حالی که نمی توان دارچین را به تنهایی برای کاهش وزن نسبت داد، مصرف روزانه دارچین از نظر علمی برای کاهش وزن و مدیریت مفید است. هنوز به این فکر می کنید که آیا باید این ادویه های چوبی کوچک را در پروژه های آشپزی خود بگنجانید؟ بیشتر از این فکر نکنید و این کار را انجام دهید تا از طیف گسترده ای از مزایای سلامتی و کاهش وزن بهره مند شوید.

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه