اگر دیابت دارید می توانید ذرت بخورید؟

بله، اگر دیابت دارید می توانید ذرت بخورید. ذرت منبع انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. همچنین سدیم و چربی کمی دارد.

گفته می شود، توصیه های خود را دنبال کنید انجمن دیابت آمریکا یک محدودیت روزانه برای مقدار کربوهیدراتی که قصد خوردن دارید تعیین کنید و کربوهیدرات های مصرفی خود را پیگیری کنید.

ذرت

یک بلال متوسط ​​از ذرت پخته، زرد و شیرین این موارد را فراهم می کند:

  • کالری: ۷۷
  • کربوهیدرات: ۱۷.۱ گرم
  • فیبر غذایی: ۲.۴ گرم
  • شکر: ۲.۹ گرم
  • فیبر: ۲.۵ گرم
  • پروتئین: ۲.۹ گرم
  • چربی: ۱.۱ گرم

ذرت نیز فراهم می کند

دیابت و مصرف ذرت: آیا مشکلی ندارد؟
  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین سی
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • اهن
  • فلز روی
شاخص گلیسمی ذرت

نحوه تأثیر غذا بر گلوکز خون (قند خون) با شاخص گلیسمی (GI) نشان داده می شود. غذاهای با GI از ۵۶ تا ۶۹ غذاهای گلیسمی متوسط ​​هستند. غذاهای با گلیسمی پایین کمتر از ۵۵ امتیاز دارند. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا (۷۰ و بالاتر) می توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید
اعتیاد به نیکوتین: آنچه باید بدانید

شاخص گلیسمی ذرت ۵۲ است. سایر GI مرتبط عبارتند از:

  • تورتیلا ذرت: ۴۶
  • کورن فلکس: ۸۱
  • پاپ کورن: ۶۵

اگر دیابت دارید، تمرکز شما بر روی غذاهای با GI پایین خواهد بود. اگر نتوانید مقدار کافی انسولین (هورمونی که به پردازش قند خون کمک می کند) تولید کنید، احتمالاً گلوکز خون اضافی خواهید داشت.

غذاهای با GI بالا گلوکز را به سرعت آزاد می کنند. غذاهای با گلیسمی پایین تمایل دارند گلوکز را به آرامی و به طور پیوسته آزاد کنند که برای کنترل قند خون مفید است.

GI بر اساس مقیاس ۰ تا ۱۰۰ است که ۱۰۰ گلوکز خالص است.

بار گلیسمی ذرت

اندازه بخش و کربوهیدرات های قابل هضم در بار گلیسمی (GL) همراه با شاخص گلیسمی گنجانده شده است. GL یک بلال متوسط ​​۱۵ است.

رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب در مقابل رژیم پر کربوهیدرات و کم چرب

آ مطالعه ۵۲ هفته ای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ اثرات رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب را در مقابل رژیم غذایی پر کربوهیدرات و کم چرب مقایسه کردند. اگرچه هر دو رژیم باعث بهبود متوسط ​​سطح قند خون، وزن و گلوکز ناشتا شدند، رژیم کم کربوهیدرات برای کنترل کلی گلوکز بسیار بهتر عمل کرد.

آیا خوردن ذرت فوایدی دارد؟

با توجه به الف مطالعه اخیرمصرف زیاد فلاونوئیدها، مانند آنهایی که در ذرت (بزرگترین گروه از ترکیبات فنلی آن) یافت می شود، خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله دیابت را کاهش می دهد. این مطالعه همچنین نشان داد:

  • مصرف متوسط ​​نشاسته مقاوم (حدود ۱۰ گرم در روز) از ذرت می تواند پاسخ گلوکز و انسولین را کاهش دهد.
  • مصرف منظم ذرت غلات کامل سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و چاقی را کاهش دهد.
بیشتر بخوانید
3 بهترین جایگزین برای مخمر برای کمک به شما در خرج کردن

این مطالعه نشان داد که مطالعات بیشتری در مورد ترکیبات فعال زیستی ذرت در ارتباط با سلامت مورد نیاز است.

شربت ذرت با فروکتوز بالا

شربت ذرت با فروکتوز بالا شیرین کننده ای است که از ذرت تهیه می شود. معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شود. اگرچه شربت ذرت با فروکتوز بالا ممکن است به اندازه قند معمولی سطح قند خون را افزایش ندهد، اما ترشح انسولین را تحریک نمی کند و باعث می شود افراد دیابتی برای تنظیم قند خون به انسولین نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید
آیا می توان از اسید بوریک برای عفونت قارچی استفاده کرد؟

شربت ذرت با فروکتوز بالا نیز می تواند منجر به مقاومت به لپتین شود. بر اساس مجله غدد درون ریزهورمون لپتین باعث سیری می شود و به مغز شما اجازه می دهد بداند که بدن نیازی به غذا خوردن و سوزاندن کالری با سرعت طبیعی ندارد.

بردن

خوردن ذرت فوایدی دارد، اما مهم است که بدانیم چگونه سطح بالای کربوهیدرات‌های آن می‌تواند گلوکز خون را افزایش دهد و بر نحوه مدیریت دیابت تأثیر بگذارد.

اگرچه همه افراد مبتلا به دیابت نسبت به برخی غذاها واکنش مشابهی نشان نمی دهند، پیروی از دستورالعمل های غذایی و پیگیری آنچه می خورید می تواند کمک کننده باشد.