ذرت در رژیم کتوژنیک

ذرت تازه، از جمله ذرت روی بلال، یک سبزی نشاسته ای در نظر گرفته می شود.

ذرت روی بلال یک کلاسیک تابستانی است و ذرت خامه‌ای کاملاً با کباب‌پز ترکیب می‌شود. اما اگر رژیم کتو دارید، ذرت تازه غذایی است که بهتر است دو بار درباره آن فکر کنید. این مقاله دلیل آن را توضیح می دهد.

حقایق تغذیه ای ذرت

می گوید ذرت یک نشاسته محسوب می شود اسکات کیتلی، RDN، از درمان تغذیه پزشکی کیتلی در شهر نیویورک. او می گوید: «این یک کربوهیدرات پر انرژی است. راه های مختلفی برای لذت بردن از ذرت وجود دارد – تازه روی لپه یا خارج از لپه، منجمد یا کنسرو شده.

درشت مغذی ها در ذرت

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA):

  • کربوهیدرات در ذرت ۲۷ گرم (گرم)
  • کربوهیدرات خالص در ذرت ۲۴ گرم

کربوهیدرات خالص یک اندازه گیری است که توسط کربوهیدرات کل منهای فیبر و الکل قند تعیین می شود اتکینز. کربوهیدرات خالص مقدار کربوهیدراتی است که هضم می شود و در نتیجه بر قند خون تأثیر می گذارد. کربوهیدرات خالص یک درشت مغذی رسمی (مانند کربوهیدرات، چربی و پروتئین) نیست، اما افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند اغلب از این عدد به عنوان راهنمایی برای کمک به حفظ محدوده کربوهیدرات خود استفاده می کنند.

  • چربی در ذرت ۲ گرم
  • پروتئین موجود در ذرت ۵ گرم
بیشتر بخوانید
کره کاکائو چیست؟

سایر مواد مغذی موجود در ذرت

همانطور که می بینید، ذرت سرشار از کربوهیدرات است. اما علاوه بر مقدار شگفت‌انگیز پروتئین، ذرت حاوی ویتامین‌های B، روی، منیزیم و آهن است. سیستم سلامت کلینیک مایو. بعلاوه، ذرت ۳ گرم فیبر دارد که آن را به منبع خوبی تبدیل می کند. فیبر یک ماده مغذی است که به شما کمک می کند منظم باشید.

بیشتر بخوانید
کربوهیدرات در یک رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات

آیا می توانید ذرت روی کتو بخورید؟

نه، به طور معمول نه. دایانا راجرز، RD، می گوید: “من ذرت را برای افرادی که سعی در کتوزیس دارند توصیه نمی کنم.” غذای پایدار در کنکورد، ماساچوست. با توجه به محتوای کربوهیدرات بالای ذرت، می توانید از رژیم غذایی کم کربوهیدرات خودداری کنید.

که گفت، ممکن است در یک جا قرار گیرد خیلی کوچک کیتلی خاطرنشان می کند که بخشی از ذرت تازه، مانند یک یا دو قاشق غذاخوری، در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مانند کتو. حتی این مقدار هم «بسیاری از کربوهیدرات‌های بالقوه شما را از بین می‌برد»، بنابراین واقعاً باید ارزشش را داشته باشد. اگر از خود می پرسید “آیا می توانم ذرت را در رژیم کتو بخورم؟” پاسخ قطعا منفی است – این خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید
انرژی کتو: چگونه یک رژیم کتوژنیک راز انرژی پایدار است؟

آیا ذرت سالم است؟

بله، ذرت سالم است، به خصوص به این دلیل که منبع خوبی از فیبر است. اما اگر از رژیم کتو استفاده می کنید به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارد، معمولاً مناسب نیست، که اگر مراقب نباشید به راحتی می تواند محدودیت کربوهیدرات روزانه شما را کاهش دهد.

به جای ذرت چه بخوریم

وقتی هوس ذرت می کنید و از رژیم کتو پیروی می کنید، این جایگزین ها را امتحان کنید.

  • ذرت بو داده شما می توانید پاپ کورن بیشتری نسبت به ذرت تازه بخورید، زیرا کربوهیدرات کمتری دارد – یک فنجان پاپ کورن خرد شده دارای ۶ گرم کربوهیدرات و ۱ گرم فیبر است. USDA اشاره می کند. به‌علاوه، کیتلی اضافه می‌کند، می‌توانید آن را با روغن یا روغن بریزید تا نیازهای کالری و چربی خود را برآورده کنید. چیزی شیرین می خواهید؟ او پیشنهاد می کند آن را با دارچین یا مقدار کمی شیرین کننده غیر مغذی بپاشید.
  • اسکواش زمستانی ذرت طعم شیرین خوبی دارد، اما سبزیجات دیگری نیز وجود دارند که طعم شیرینی دارند. اگر سهم خود را کوچک نگه دارید، حدود ¼ فنجان، مقداری کدو حلوایی زمستانه (۵.۵ گرم کربوهیدرات راجرز می‌گوید: وقتی پخته می‌شود، نشاسته‌ای است، اما کربوهیدرات‌های کمتری دارد و می‌تواند ولع طعم شیرین‌تری را برطرف کند.
بیشتر بخوانید
تحقیقات جدید در مورد رژیم کتوژنیک و سندرم کمبود GLUT1

خلاصه

آیا ذرت می تواند شما را از کتوز خارج کند؟ آره. ذرت به راحتی در رژیم کتوژنیک جای نمی گیرد، زیرا این سبزی نشاسته ای حاوی کربوهیدرات های بسیار زیادی است. برای رفع ذرت، اگر رژیم کتو دارید، پاپ کورن ممکن است یک میان وعده بهتر باشد.

Source link

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه