چرا ماساژ باسن؟

باسن شما ترکیبی از چربی و ماهیچه است. عضلات گلوتئال باسن که مجموعاً از بزرگترین عضلات بدن هستند، برای ثبات، حرکت و وضعیت بدن ضروری هستند. به طور خلاصه، آنها بسیار مهم هستند.

هنگامی که آنها به دلیل استفاده نکردن صحیح آسیب می بینند یا ضعیف می شوند، باسن می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند، از درد کمر و لگن گرفته تا دامنه حرکتی کوتاه.

ماساژ باسن می‌تواند به درمان این مشکلات و مجموعه‌ای از مشکلات مرتبط با درد کمک کند. ماساژ باسن به منظور کشش و فشار دادن عضلات سرینی است. این می تواند گردش خون را تقویت کند، دامنه حرکتی را بهبود بخشد و ثبات عضلانی را افزایش دهد.

این که آیا مایل به ماساژ باسن برای از بین بردن تنگی نفس هستید، کنجکاو هستید که آیا این ماساژ می‌تواند به شما کمک کند تا پس از یک روز سخت در باشگاه به بهبودی بپردازید یا آن را یک فعالیت گرم‌کننده سرگرم‌کننده برای اتاق خواب ببینید، شما باید در مورد ماساژ باسن بدانید.

رسیدن به ماساژ کف باسن

فواید ماساژ باسن

ماساژ باسن فواید زیادی برای بدن شما دارد. اینها شامل دامنه حرکتی بهتر در نیمه پایینی شما، تسکین درد، افزایش گردش خون و ریکاوری سریعتر عضلات است. همچنین اتفاقاً برای زوج ها یک فعالیت سرگرم کننده و احساسی است (مزایای عضلانی یک عارضه جانبی خوشحال کننده است).

ماساژ باسن برای کمردرد

بیشتر از ۸۰ درصد آمریکایی ها در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه خواهند کرد. برای برخی افراد، درد مزمن و تقریباً ناتوان کننده خواهد بود.

قبل از روی آوردن به جراحی یا داروهای تجویزی، ماساژ درمانی باسن ممکن است راهی کارآمد برای کاهش کمردرد و بهبود دامنه حرکتی باشد.

بیشتر بخوانید
زردی (علل و درمان)

ماساژ باسن ممکن است به تسکین کمردرد کمک کند:

  • کبودی در باسن، مانند سقوط یا جراحت
  • سیاتیک، درد شدید و سوزشی که از عصب سیاتیک بر روی باسن تابیده می شود.
  • فتق دیسک (در صورت ضعیف شدن بالشتک بین بدنه های استخوان مهره چه اتفاقی می افتد)
  • درد دنبالچه
  • باسن تنگ

ماساژ باسن به شل شدن ماهیچه های مهم گلوتئال کمک می کند و فشار روی سایر قسمت های پشت، ستون فقرات و پاها را کاهش می دهد. هنگامی که عضلات بیش از حد کار شده یا سفت می توانند شل شوند، می توانند راحت تر بهبود یابند. این به جلوگیری از درد، فشار و آسیب عضلانی کمک می کند.

ماساژ باسن برای درد پا

مانند پشت، پاهای شما برای هماهنگی بسیاری از فعالیت های مهم، از راه رفتن و دویدن گرفته تا حرکت از حالت نشسته و ایستاده، به عضلات باسن متکی هستند. هنگامی که باسن به درستی برای نیمه پایینی بدن کار نمی کند، ممکن است علائمی از جمله پا درد را تجربه کنید.

ماساژ باسن ممکن است به تسکین پا درد ناشی از موارد زیر کمک کند:

  • بورسیت، وضعیتی که در آن کیسه های پر از مایع برای محافظت از مفاصل ملتهب و دردناک می شوند.
  • عدم فعالیت عضلات سرینی یا عضلات گلوتئال به درستی کار نمی کند
  • عضلات سفت، ناشی از فعالیت بیش از حد، عدم کشش یا ورزش نامناسب

دامنه حرکتی بهبود یافته

اگر عضلات باسن در اثر عدم استفاده ضعیف شده یا به دلیل استفاده بیش از حد، عفونت یا سایر تحریکات ملتهب شوند، ممکن است در حرکت عضلات دچار مشکل شوید. باسن تنگ می تواند ناراحت کننده باشد و حتی می تواند میزان خوب حرکت شما را محدود کند.

بیشتر بخوانید
هر آنچه که باید در مورد اورهاپلاسما بدانید

ماساژ باسن می تواند سفتی این عضلات را کاهش دهد. سپس یک فیزیوتراپ یا ماساژدرمانگر می تواند با شما برای کشش این عضلات همکاری کند. این می تواند به شما کمک کند تا به آرامی دامنه حرکتی را به دست آورید و قدرت و گردش خون را بهبود بخشد.

بهبود عملکرد ورزشی

گلوت هایی که به درستی فعال نمی شوند یا به اندازه ای که می توانند کارآمد و قوی نیستند، می توانند فعالیت های ورزشی را مختل کنند. باسن ضعیف نیز می تواند خطر آسیب را افزایش دهد.

ورزشکاران با مربیان و سایر کارشناسان تناسب اندام برای تمرین عضلات سرینی و عضلات پایین تنه همکاری می کنند. آنها همچنین با فیزیوتراپ ها و ماساژدرمانگران برای کشش و ماساژ این ماهیچه های بزرگ، در عمق باسن، کمر و قسمت بالایی پاها کار می کنند. ماساژ می تواند به ورزشکاران کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند و سریعتر از آسیب برگردند.

مزایای بارداری

اضافه وزن در شکم شما می تواند به طور غیرمعمول فشار و فشار زیادی بر عضلات پشت شما وارد کند. در دوران بارداری، این وزن و فشار ممکن است با رشد کودک افزایش یابد.

ماساژ قبل از تولد بر روی آرامش کلی عضلانی تمرکز دارد، اما ماساژ باسن ممکن است به ویژه برای مادران باردار مفید باشد. شل کردن و کشش این ماهیچه ها ممکن است به شما کمک کند وضعیت بهتری داشته باشید و در کل درد کمتری را تجربه کنید.

ماساژ حسی باسن

ماساژ روشی فوق العاده برای نشان دادن محبت فیزیکی است. از این گذشته، لامسه یک احساس قدرتمند است و ماساژ به معنای ارتباط با قدرت لمس است.

بیشتر بخوانید
کراتینین پایین: علل، علائم، درمان

برای برخی افراد، ماساژ باسن یک شکل سرگرم کننده از پیش بازی است. برای دیگران، این یک فعالیت حسی است که بسیار جدی انجام می شود. مهم نیست که چگونه به آن نزدیک می‌شوید، هر از چند گاهی فشار کوچکی روی بالش ممکن است راهی سرگرم‌کننده برای ادویه‌کردن چیزهای اتاق خواب باشد.

در این حوزه، هیچ راه درست یا غلطی برای انجام ماساژ باسن وجود ندارد. از آن لذت ببرید و به نظرات شریک زندگی خود گوش دهید.

از کجا ماساژ باسن بگیریم؟

فیزیوتراپ و ماساژدرمانگر هر دو می توانند ماساژ باسن انجام دهند. آنها به طور ویژه برای کشش و دستکاری این عضلات برای آرامش، تقویت و ریکاوری آموزش دیده اند.

فیزیوتراپیست ها احتمالاً ماساژ را در طول قرار ملاقات فیزیوتراپی انجام می دهند. ممکن است همراه با تعدادی حرکات کششی یا تمرینی انجام شود.

یک ماساژدرمانگر می تواند ماساژ باسن را به عنوان بخشی از ماساژ کل بدن انجام دهد. همچنین می توانید از آنها بخواهید که به طور خاص روی باسن و هر ناحیه ای که درد یا ناراحتی دارد تمرکز کنند.

بعید است که بیمه درمانی ماساژ درمانی را پوشش دهد، اما برخی ممکن است ماساژ درمانی را با یادداشت و تجویز پزشک پوشش دهند. اگر ماساژ به دلایل ضروری پزشکی انجام شود، احتمال پوشش بیمه ای بیشتر است.

در بسیاری از موارد، بیمه درمانی ماساژ را به عنوان بخشی از قرار ملاقات با فیزیوتراپیست که توسط پزشک تجویز می شود پوشش می دهد. با این حال، قبل از گرفتن قرار ملاقات، با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا بررسی کنید که چه مواردی تحت پوشش قرار می گیرد و چه مدارکی اضافی ممکن است برای تحت پوشش قرار گرفتن این روش لازم باشد.

بیشتر بخوانید
هیپوترمی - علائم و علل

تکنیک های ماساژ باسن

یک ماساژدرمانگر برای استفاده از چندین تکنیک برای ماساژ باسن آموزش دیده است. اینها می تواند شامل ماساژ سوئدی، عمیق بافتی و ورزشی باشد. هر یک از این تکنیک ها مزایای فردی برای باسن دارند.

همچنین می توانید از فوم غلتک ها برای کمک به ماساژ و کشش ماهیچه های باسن خود در خانه استفاده کنید. این به خصوص بعد از تمرین مفید است. فوم غلتک ها به نقاط ماشه ای یا نواحی دردناک در عضلات شما فشار می آورند. فشار دادن به عضلات منقبض می تواند به رها شدن و آرامش آنها کمک کند. این می تواند گردش خون را تقویت کرده و بهبود را نیز بهبود بخشد.

 خلاصه

ماساژ باسن یک راه عالی برای شل کردن عضلات، تقویت گردش خون و بهبود قدرت باسن است. فیزیوتراپیست ها و ماساژدرمانگران آموزش دیده می توانند به شما در درمان علائم و بهبود قدرت کلی شما در این عضلات کمک کنند.

از اینکه از ماساژور خود بخواهید کمی مالش پشت بدنتان را بخواهید، نگران نباشید. این کاملا حرفه ای است. با این حال، در راحتی اتاق خواب شما، ماساژ باسن می تواند یک فعالیت سرگرم کننده باشد، اگر شریک زندگی شما فقط کاری برای شما انجام دهد. در این صورت، ماساژ کاملاً برای روشن کردن شما است.
Source link