رژیم تخم مرغ آب پز: آیا واقعا موثر است؟

آیا تخم مرغ دوست دارید؟ شما واقعا مثل تخم مرغ؟ سپس رژیم تخم مرغ آب پز ممکن است برای شما جذاب باشد – به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن هستید. حقیقت این است که این رژیم غذایی شیک منجر به تغییرات طولانی مدتی نمی شود که سلامت شما را بهبود می بخشد. هنوز کنجکاو؟ برای آشنایی با نحوه عملکرد این طرح، مزایا و معایب آن و نحوه رعایت ایمن آن، ادامه مطلب را بخوانید.

رژیم تخم مرغ پخته چیست؟

رژیم تخم مرغ آب پز بر روی تخم مرغ، به ویژه تخم مرغ آب پز تمرکز دارد. شما حداقل دو تا سه تخم مرغ در روز می خورید و حتی مجبور نیستید آنها را در هر وعده غذایی خود بگنجانید. چرا کسی می خواهد به این شکل غذا بخورد؟

این فیلم کمی پشتوانه افراد مشهور دارد: نیکول کیدمن طبق گزارش ها قبل از بازی در فیلم فقط تخم مرغ آب پز می خورد. کوهستان سرد.

چارلز ساعتچی، همسر سابق سرآشپز نیگلا لاوسون و موسس آژانس تبلیغاتی Saatchi & Saatchi نیز رژیم تخم مرغ آب پز را انجام داده است.

رژیم تخم مرغ آب پز چگونه کار می کند؟

چندین نسخه از رژیم غذایی تخم مرغ آب پز وجود دارد.

آریل چندلر می نویسد: ما گزینه های زیر را بررسی خواهیم کرد، اما نسخه معمولی شبیه به اتکینز کم کربوهیدرات است. رژیم تخم مرغ آب پز. وعده های غذایی یک روز به طور کلی به این شکل است:

صبحانه حداقل دو تخم مرغ و یک تکه میوه (سبزیجات کم کربوهیدرات یا پروتئین اختیاری)

ناهار تخم مرغ یا پروتئین بدون چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات

شام تخم مرغ یا پروتئین بدون چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات

آیا رژیم تخم مرغ آب پز برای شما خوب است؟

به طور کلی، این رژیم غذایی حاوی مواد غذایی سالم است، اما یک رژیم متعادل و سالم نیست. رژیم تخم مرغ آب پز بسیار محدود کننده، فوق العاده کم کالری و شیک است. لیزا یانگ، PhD، RDN، نویسنده نیویورک سیتی در  نهایت کامل، سرانجام لاغر می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم شما باید رژیمی داشته باشید که نیاز به وسواس یک غذا داشته باشد .

هسته اصلی رژیم غذایی، تخم مرغ، غذایی است که برای شما سالم است – نه تنها یا به عنوان غذای اصلی شما. انجمن قلب آمریکا می گوید که یک تخم مرغ (یا دو سفیده تخم مرغ) در روز می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

بیشتر بخوانید
رژیم قلیایی یا آلکالین: بررسی مبتنی بر شواهد

تخم مرغ یک صبحانه عالی می سازد. دکتر یانگ می گوید: تخم مرغ آب پز یک میان وعده مغذی است، اما من فکر می کنم که مصرف انواع غذاها راه سالم تری برای خوردن است.

خوبی تخم مرغ این است که پروتئین بالایی دارد. یک تخم مرغ آب پز بزرگ ۷۸ کالری، ۶ گرم (گرم) پروتئین، ۵ گرم چربی، ۰.۶ گرم کربوهیدرات و ۰ گرم فیبر دارد.

ایمی شاپیرو، بنیانگذار و مدیر Real Nutrition در شهر نیویورک می گوید: تخم مرغ یک پروتئین کامل است و حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D و کولین است  . پروتئین کامل پروتئینی است که تمام اسیدهای آمینه ضروری را به مقدار کافی در خود داشته باشد.

کولین یک ماده مغذی است که به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کند که حافظه و خلق و خو را تنظیم می کنند، در کنار سایر عملکردها.

شاپیرو می‌گوید: در حالی که برخی تحقیقات صبحانه‌های پر پروتئین حاوی تخم‌مرغ را با کمک به کاهش وزن افراد رژیم غذایی مرتبط دانسته‌اند، شاپیرو می‌گوید: «هیچ چیز جادویی در مورد تخم‌مرغ برای کاهش وزن وجود ندارد.

عوارض مصرف بیشتر تخم مرغ آب پز

این رژیم واقعاً کم کالری است و بسیاری از غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل و لوبیا را محدود می کند. به همین دلیل، اگر مراقب نباشید، ممکن است علامت فیبر را از دست بدهید. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که مردان ۵۰ ساله و کمتر حداقل ۳۸ گرم فیبر و زنان حداقل ۲۵ گرم فیبر دریافت کنند.

خیلی پایین بیایید و ممکن است در معرض خطر یبوست باشید  . اگر فقط تخم مرغ بخورید، خطر یبوست زیاد است، زیرا تخم مرغ ۰ گرم فیبر دارد.

آیا پیروی از رژیم غذایی تخم مرغ آب پز بی خطر است؟

اگر سابقه اختلال در غذا خوردن دارید، رژیم های محدود کننده از هر نوعی (از جمله رژیم تخم مرغ آب پز) برای شما مناسب نیست. کسانی که با بیماری‌های مزمن زندگی می‌کنند، به‌ویژه شرایطی که نیاز به مصرف دارو دارند، عاقلانه است که قبل از ایجاد هر گونه تغییر چشمگیر در رژیم غذایی خود با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنند – رژیم غذایی تخم‌مرغ پخته به‌عنوان چشمگیر محسوب می‌شود. از سوی دیگر، افرادی که سابقه اختلالات خوردن یا وضعیت سلامت فعلی ندارند، اگر رژیم تخم مرغ آب پز را در کوتاه مدت انجام دهند، بعید است با مشکلات سلامتی مواجه شوند. من این رژیم را یک رژیم فرش قرمز می دانم. شاپیرو می‌گوید: زمانی که می‌خواهید نتایج را به سرعت ببینید و با احساس محدودیت برای مدت کوتاهی مشکلی ندارید، باید امتحان کنید. او می‌گوید که این رژیم نشانه‌های خود را از دهه ۱۹۶۰ می‌گیرد، زمانی که «محدود کردن خود را زنانه و بی‌احتیاطی می‌دانستند». اما این فضای سالمی برای حضور در آن نیست.

به علاوه، سردرگمی مداوم در مورد اینکه آیا تخم مرغ برای شما مفید است، وجود دارد، زیرا حاوی کلسترول غذایی است. هر تخم مرغ آب پز ۱۸۶ میلی گرم (میلی گرم) کلسترول دارد.

بیشتر بخوانید
رژیم غذایی بدون قند و گندم

یک مطالعه  به این نتیجه رسید که هر ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافی در رژیم غذایی که در روز مصرف می شود، به ترتیب با ۱۷ و ۱۸ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ به هر علت مرتبط است.

در همین حال، مطالعه دیگری نشان داد که کلسترول در بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت و دیابت نوع ۲ خطر کمتری دارد. نویسندگان گزارش دادند که شرکت‌کنندگانی که رژیم غذایی سرشار از تخم‌مرغ را به مدت سه ماه مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی کم تخم‌مرغ استفاده می‌کردند، تغییراتی در سطح چربی خون یا نشانگرهای التهاب (که نشان‌دهنده تغییر در سلامت قلب و عروق است) را تجربه نکردند. محققان رژیم غذایی پر تخم مرغ را مصرف ۱۲ یا بیشتر تخم مرغ در هفته تعریف کردند، در حالی که آنها گفتند رژیم کم تخم مرغ شامل خوردن کمتر از دو تخم مرغ در هفته است.

در حالی که برخی از افراد همچنان نسبت به کلسترول رژیم غذایی ابراز نگرانی می کنند، این محدودیت از دستورالعمل های غذایی ۲۰۱۵-۲۰۲۰ حذف شد.

تخم مرغ همچنین به دلیل محتوای چربی اشباع شده آنها مشخص می شود. هر تخم مرغ بزرگ حاوی ۱.۶ گرم چربی اشباع شده است.

این دستورالعمل‌ها توصیه می‌کنند برای سلامت قلب، مصرف روزانه چربی‌های اشباع شده را با کمتر از ۱۰ درصد کالری در روز محدود کنید. برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، این معادل ۲۲ گرم چربی اشباع شده یا کمتر در روز است.

پس آیا تخم مرغ برای شما خوب است یا بد؟ با در نظر گرفتن کل تحقیق، شاپیرو خاطرنشان می کند که چربی اشباع شده در غذا است که کلسترول را افزایش می دهد، نه لزوماً کلسترول رژیم غذایی. علاوه بر این، «کربوهیدرات ها و قندهای ساده موجود در غذاها هستند که کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش می دهند. من نگران خوردن روزانه تخم مرغ آب پز نخواهم بود. با این حال، اگر این بیشتر چیزی است که می خورید، چربی اشباع شده می تواند اضافه شود.

شاپیرو به مشتریانش چراغ سبز نشان می دهد که روزانه دو عدد تخم مرغ بخورند، اما به نظر می رسد این توصیه بهداشتی بر اساس سایر سازمان ها و تحقیقات بهداشتی سالانه متفاوت است. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که مصرف هر نصف تخم مرغ در روز خطر مرگ و میر کلی و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا ۷ درصد افزایش می دهد – و افزایش مصرف کلسترول از طریق تخم مرغ مقصر آن است.
با این حال، در مطالعه دیگری که توسط برخی از نویسندگان مشابه تحقیق بالا انجام شد، نتیجه این بود که خوردن یک تخم مرغ در روز با ۲۹ درصد کاهش خطر مرگ و میر در میان افرادی که فشار خون داشتند (فشار خون بالا یک عامل خطر برای قلب است) مرتبط است. بیماری) در مقایسه با بیمارانی که کمتر از دو تخم مرغ در هفته می خوردند. در عوض، نویسندگان می گویند که منابع کلسترول غیرتخم مرغی با خطر بالاتر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. بیانیه کلی آنها این است که این بیماران مجبور نبودند مصرف تخم مرغ را محدود کنند.

بیشتر بخوانید
نحوه پیروی از یک رژیم غذایی کات برای لاغری

برای ایمن بودن، اگر دیابت یا هر عامل خطری برای بیماری قلبی دارید، از تیم مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چه تعداد تخم مرغ برای خوردن مناسب است.

چه چیزی بخوریم و از چه چیزهایی پرهیز کنیم

طبق کتاب چندلر، غذاهای زیر در رژیم غذایی تخم مرغ آب پز توصیه می شود. در مورد اینکه از چه چیزهایی باید اجتناب کرد، این برنامه غذایی سختگیرانه است: شما نباید از این لیست دور شوید.

  • تخم مرغ
  • مرغ بدون پوست
  • ماهی
  • گوشت گاو لاغر
  • گوشت بره و خوک
  • سبزیجات کم کربوهیدرات، از جمله سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ، سبزی کولرد، اسفناج و سبزی خردل؛ کدو سبز؛ و فلفل دلمه ای
  • میوه های کم کربوهیدرات مانند گوجه فرنگی، پرتقال، لیمو، لیموترش، هندوانه، توت فرنگی، طالبی، هلو و گریپ فروت
  • نوشیدنی های بدون کالری مانند آب ساده و آب گازدار
  • کره
  • روغن نارگیل
  • سس مایونز

یک منوی نمونه ۷ روزه برای رژیم غذایی تخم مرغ آب پز

روز ۱

صبحانه  دو عدد تخم مرغ، اسفناج، پرتقال ناهار سالمون  کبابی روی سالاد میان وعده  هیچ کدام شام  گوشت خوک کبابی با  کلم بروکلی دسر  هیچ

روز ۲

صبحانه  دو عدد تخم مرغ، گوجه فرنگی، طالبی ناهار  مرغ کبابی همراه با سالاد میان وعده  هیچ کدام شام  ماهی تن آهی با کلم پیچ دسر  هیچ

روز ۳

صبحانه  دو عدد تخم مرغ، ناهار پرتقال استیک  تکه تکه شده روی سالاد میان وعده  هیچ کدام شام  سالمون پخته با قارچ دسر  هیچ

روز ۴

صبحانه  دو عدد تخم مرغ، مارچوبه، توت فرنگی ناهار سالاد  تخم مرغ روی کاهو میان وعده  هیچ کدام شام  کباب گوشت گاو با گل کلم دسر  هیچ

روز ۵

صبحانه  دو عدد تخم مرغ، تکه ژامبون، توت فرنگی ناهار  ماهی کاد پخته با مارچوبه میان وعده  هیچ کدام شام  سیخ مرغ کبابی با فلفل دلمه ای و پیاز دسر  هیچ

روز ۶

صبحانه  دو عدد تخم مرغ طالبی ناهار سالاد  تخم مرغ روی کاهو میان وعده  بدون شام  ماهی ماهی با لوبیا سبز دسر  هیچ

روز ۷

صبحانه  دو عدد تخم مرغ، هندوانه ناهار سالمون  کبابی روی سالاد میان وعده  هیچ کدام شام  گوشت خوک گوشت خوک با بوک چوی دسر  هیچ

نسخه های دیگر رژیم تخم مرغ

شما مجبور نیستید به رژیم سنتی تخم مرغ آب پز پایبند باشید. اگر می‌خواهید نسخه اصلی را امتحان کنید، برخی از نسخه‌های جایگزین شامل تخم‌مرغ و گریپ فروت (به هر وعده غذایی نصف گریپ فروت اضافه می‌شود) و رژیم غذایی فقط تخم‌مرغ (فقط تخم‌مرغ و آب مجاز است).
  همچنین یک رژیم غذایی شراب و تخم مرغ وجود داشت که توسط  Vogue رایج شد و در سال ۲۰۱۸ به صورت ویروسی منتشر شد.

سخن پایانی در مورد رژیم غذایی تخم مرغ آب پز

رژیم تخم مرغ آب پز یک رژیم غذایی مد روز است که نیاز به خوردن تنها تخم مرغ، مقداری میوه، سبزیجات غیر نشاسته ای، پروتئین بدون چربی و مقداری چربی دارد و به کاهش وزن کمک می کند. کارشناسان می گویند در حالی که کاهش کالری در ابتدا ممکن است منجر به کاهش وزن شود، بعید است که شما به این شیوه غذا خوردن پایبند باشید. علاوه بر این، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، یا اگر سابقه اختلال خوردن دارید، باید از یک رژیم غذایی محدود و مد روز صرف نظر کنید.

بیشتر بخوانید
رژیم غذایی تیفوسی: بررسی اجمالی، غذاها و مزایا

یانگ می‌گوید: «اگر می‌خواهید این کار را به‌عنوان یک راه حل سریع انجام دهید، ممکن است در ابتدا مقدار زیادی وزن آب از دست بدهید، اما نمی‌توانید برای همیشه به این شکل زندگی کنید. این نوع رژیم‌ها می‌توانند بعداً منجر به پرخوری و ناامیدی زیادی شوند.»

لینک منبع

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه