رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه رایگان

برنامه رژیم غذایی کتو ۲۸ روزه

در این نمونه از رژیم غذایی کتوژنیک که ۲۸ روزه رایگان معرفی شده است با این سبک غذایی آشنا می شوید.

توجه فرمایید که این نمونه رژیم تخصصی دکتر روشن ضمیر نیست. چرا که امکان ذکر نمونه آن رژیم از بابت حجم مطالب و محتوا وجود ندارد. به عنوان مثال در رژیم تخصصی ۱۵ صفحه فقط فایل pdf رژیم و بالای ۱۰ فایل صوتی. البته مهمتر از اینها، ارتباط مستقیم افراد و پشتیبانی در طول دوره مستقیم با دکتر و خدماتی همچون تغییر رژیم رایگان است. (مثلا برای افرادی که کاهش وزن مطلوبی ندارند یا دیگر رژیم کتو را نمی خواهند)

یک نمونه از رژیم کتوژنیک مواد غذایی مجاز گوجه فلفل آووکادوو گوشت زیتون

توصیه های مهم در این برنامه ۲۸ روزه

مصرف این موارد جهت جلوگیری از بروز عوارض و کمک به رژیم:

مصرف آب فراون (دو برابر قبل)

یک قاشق سرکه سیب + یک قاشق چای خوری پودر تارتار + نصف قاشق چای خوری نمک با ۱ لیوان آب

دارچین

زنجبیل

قهوه تلخ

چای سبز

مکمل منیزیم

مولتی ویتامین مینرال

مصرف آب فراوان

مصرف ملین های بدون قند مثل پوست اسفرزه

سایر نکات

-توجه فرمایید مواد یا گروهای غذاهایی که در رژیم نوشته نشده است و یا حاوی قند یا کربوهیدرات بالا هستند مثل گروه نان و غلات ممنوع است.

-روش پخت مواد غذایی تفاوتی ندارد. شما با مقدار روغنی که در هر وعده نوشته شده است می توانید غذا را بپزید.

-هر وعده غذایی حاوی مقدار مشخصی از سه گروه یعنی چربی، پروتئین و کربوهیدرات است که می توانید هر مورد را در گروه خود جایگزین کنید:

گروه چربی یعنی: کره حیوانی یا روغن زیتون یا روغن MCT یا روغن نارگیل یا روغن کنجد

گروه پروتئین یعنی: پنیر پر چرب، سفیده تخم مرغ، تخم مرغ کامل، دل و جگر، انواع گوشت (هر نوع گوشتی مثلا گاو، مرغ، ماهی، میگو، گوشت چرخ کرده حتی کباب و سوسیس و کالباس خانگی که از گوشت است)

گروه کربوهیدرات یعنی: اسفناج، کاهو، کرفس، خیار، کدو، بروکلی و انواع کلم ها، قارچ، فلفل، کدو

-مقادیر بر اساس وزن ماده غذایی قابل مصرف ذکر شده است مثلا گوشتها یعنی گوشت پخته بدون استخوان.

– یک بار در روز یک ظرف سالاد حاوی کاهو + کلم + خیار + گوجه و یک بشقاب سبزی خوردن مصرف کنید.

برنامه غذایی

صبحانه:

گروه چربی ۱ قاشق غذاخوری مثلا ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون…

گروه پروتئین ۱ واحد مثلا ۳۰ گرم پنیر یا ۱ تخم مرغ…

گروه کربوهیدرات: ۱ واحد مثلا ۱۰۰ گرم خیار یا ۱۰۰ گرم گوجه فرنگی …

نهار:

گروه چربی ۲ قاشق غذاخوری مثلا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون…

گروه پروتئین ۳ واحد مثلا ۹۰ گرم مرغ (حدود ۳ قوطی کبریت)…

گروه کربوهیدرات: ۱ واحد مثلا ۱۰۰ گرم بروکلی…

شام:

گروه چربی ۱ قاشق غذاخوری مثلا ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون…

گروه پروتئین ۲ واحد مثلا ۶۰ گرم گوشت یا ۲ عدد تخم مرغ…

گروه کربوهیدرات: ۱ واحد مثلا ۱۰۰ گرم کاهو…

میان وعده ها:

این موارد را می توانید به دلخواه در بین وعده ها در یک روز مصرف کنید:

کلیه موارد آزاد از قبیل چای، قهوه، استویا و دمنوش های بدون قند

نصف لیوان از یکی از این میوه ها: توت فرنگی، کرنبری، بلوبری، رزبری، نارگیل، زیتون و آووکادو

۱ مشت مغزیجات (گردو، بادام، فندوق، و….) مثلا ۱۰ عدد بادام یا ۲ قاشق غذاخوری کره بدون قند آنها مثلا ۲ قاشق کره بادام زمینی

این نمونه بر اساس واحدهای گروه های غذایی (چربی، پروتئین و کربوهیدرات) تهیه شده است. اما در صفحه زیر یک نمونه دیگر اما به روش متفاوت با این نمونه، یعنی ذکر دقیق نوع غذا برای هر وعده ذکر شده است:

نمونه رژیم کتوژنیک

مطلب مشابه دیگر:

رژیم کتوژنیک pdf

۴.۲/۵ - (۸ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید