رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که توسط بسیاری از افراد برای کاهش وزن و بهبود سلامت استفاده می شود.

معمولاً نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا به مصرف کربوهیدرات روزانه خود پایبند باشید و بدن خود را در حالت کتوز نگه دارید. این به معنای کنار گذاشتن شیرینی ها، تنقلات و سایر مواد غنی از کربوهیدرات مانند نوشابه ها و الکل باشد.

با این حال، بسیاری از نوشیدنی‌های الکلی کم کربوهیدرات وجود دارد که می‌توانید در حد اعتدال از آنها لذت ببرید، حتی در رژیم کتو.

این مقاله بهترین و بدترین نوشیدنی های الکلی را برای انتخاب در رژیم کتوژنیک به شما ارائه می دهد.

رژیم کتو و الکل: بهترین و بدترین نوشیدنی برای انتخاب

نوشیدنی های مجاز کتوژنیک

اگر از رژیم کتو پیروی کنید، بسیاری از گزینه های الکل کم کربوهیدرات در دسترس هستند (در خارج از کشور).

به عنوان مثال، اشکال خالص الکل مانند ویسکی، جین، تکیلا، رام و ودکا کاملاً بدون کربوهیدرات هستند.

شراب و آبجوی سبک نیز کربوهیدرات نسبتا کمی دارند – معمولاً ۳-۴ گرم در هر وعده.

رتبه بندی بهترین نوشیدنی های کتو در اینجا آمده است:

یک نوع الکل بخش محتوای کربوهیدرات
رام ۱.۵ اونس (۴۴ میلی لیتر) ۰ گرم
ودکا ۱.۵ اونس (۴۴ میلی لیتر) ۰ گرم
جین ۱.۵ اونس (۴۴ میلی لیتر) ۰ گرم
تکیلا ۱.۵ اونس (۴۴ میلی لیتر) ۰ گرم
ویسکی ۱.۵ اونس (۴۴ میلی لیتر) ۰ گرم
شراب قرمز ۵ اونس (۱۴۸ میلی لیتر) ۳-۴ گرم
شراب سفید ۵ اونس (۱۴۸ میلی لیتر) ۳-۴ گرم
آبجو لاگر ۱۲ اونس (۳۵۵ میلی لیتر) ۳ گرم
بیشتر بخوانید
تاکی کاردی دهلیزی حمله ای (PAT)

میکسرهای کم کربوهیدرات

میکسرهای دوستدار کتوژنیک به اندازه خود الکل مهم هستند.

مراقب مواد مخلوط شده رایج مانند آبمیوه، نوشابه، شیرین کننده ها و نوشیدنی های انرژی زا باشید – آنها می توانند به سرعت یک نوشیدنی بدون کربوهیدرات را به یک بمب کربوهیدراتی با کالری بالا تبدیل کنند.

در عوض، مواد کم کربوهیدرات مانند نوشابه رژیمی، آب مقوی بدون قند، روغن زیتون یا بسته‌های طعم پودری را انتخاب کنید.

این میکسرها می توانند مصرف کربوهیدرات شما را کم نگه دارند و در عین حال طعم نوشیدنی شما را افزایش دهند.

در اینجا تعداد کربوهیدرات‌ها برای چند مخلوط کن نوشیدنی مناسب کتو آورده شده است:

نوع میکسر بخش محتوای کربوهیدرات
سلتزر ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) ۰ گرم
آب مقوی بدون شکر ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) ۰ گرم
سودای رژیمی قوطی ۱۲ اونس (۳۵۵ میلی لیتر). ۰ گرم
مخلوط نوشیدنی کریستال لایت ۱/۲ قاشق چایخوری (۲ گرم) ۰ گرم
بیشتر بخوانید
دوز زردچوبه: چه مقدار در روز مصرف کنید؟

نوشیدنی هایی که باید اجتناب کنید

بسیاری از نوشیدنی های الکلی مملو از کربوهیدرات هستند، برخی از انواع آن حاوی بیش از ۳۰ گرم در یک وعده هستند.

به عنوان مثال، کوکتل ها و نوشیدنی های مخلوط معمولاً به مواد قندی و کربوهیدرات بالا مانند آبمیوه، نوشابه، شیرین کننده ها یا شربت ها متکی هستند.

در همین حال، ماءالشعیر معمولی از نشاسته تهیه می شود و می تواند بیش از ۱۲ گرم کربوهیدرات در تنها یک قوطی داشته باشد.

در اینجا مقایسه ای از محتوای کربوهیدرات چندین نوشیدنی الکلی محبوب وجود دارد که در صورت رژیم کتو باید از آنها اجتناب کنید:

یک نوع الکل بخش محتوای کربوهیدرات
مارگاریتا ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) ۱۳ گرم
ماری خونین ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) ۱۰ گرم
کوکتیل مرکب از ویسکی و شکر و اب لیمو ۳.۵ اونس (۱۰۵ میلی لیتر) ۱۴ گرم
سنگریا ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) ۲۷ گرم
پینا کولادا ۴.۵ اونس (۱۳۳ میلی لیتر) ۳۲ گرم
جهان شهری ۳.۵ اونس (۱۰۵ میلی لیتر) ۲۲ گرم
آبجو معمولی قوطی ۱۲ اونس (۳۵۵ میلی لیتر). ۱۲ گرم
بیشتر بخوانید
چه نوع داروهایی می توانند برای کبد شما سمی باشند؟

اعتدال کلیدی است

در حالی که مقدار زیادی نوشیدنی های الکلی کم کربوهیدرات دوستدار کتو وجود دارد، این بدان معنا نیست که آنها باید به بخشی منظم از روتین شما تبدیل شوند.

حتی انواع کم کربوهیدرات الکل هنوز کالری خالی بالایی دارند، به این معنی که کالری زیادی را با مواد مغذی ضروری کم یا بدون مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، فیبر، ویتامین ها یا مواد معدنی ارائه می کنند.

نوشیدن بیش از حد الکل نه تنها می تواند خطر کمبودهای تغذیه ای را در طول زمان افزایش دهد، بلکه می تواند به افزایش تدریجی وزن نیز کمک کند.

در واقع، در یک مطالعه هشت ساله روی ۴۹۳۲۴ زن، مصرف حداقل دو نوشیدنی در روز با افزایش خطر افزایش وزن قابل توجه در مقایسه با نوشیدن سبک یا متوسط ​​همراه بود.

الکل همچنین می تواند چربی سوزی را سرکوب کند و با ذخیره کالری اضافی به عنوان چربی در بدن، چربی بدن را افزایش دهد.

نوشیدن زیاد الکل همچنین می تواند به سایر بیماری های جدی مانند دیابت، بیماری قلبی، مشکلات کبدی و سرطان کمک کند.

بیشتر بخوانید
علامت کرنیگ چیست؟

به همین دلیل، بهتر است میزان مصرف الکل خود را متعادل نگه دارید – که به عنوان یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان تعریف شده است.

ردیف پایین

حتی در رژیم کتو، نوشیدنی‌های الکلی کم کربوهیدرات زیادی برای انتخاب وجود دارد.

شراب، آبجو سبک، و اشکال خالص الکل – مانند ویسکی، رام، و جین – کربوهیدرات کمی یا بدون کربوهیدرات در هر وعده ارائه می دهند و به راحتی با مخلوط کن های کم کربوهیدرات مانند سلتزر، نوشابه رژیمی، یا آب مقوی بدون قند جفت می شوند.

با این حال، صرف نظر از رژیم غذایی خود، بهتر است مصرف الکل خود را کنترل کنید تا از اثرات نامطلوب سلامتی جلوگیری کنید.

به عنوان یک قانون کلی، زنان باید حداکثر یک نوشیدنی در روز مصرف کنند، در حالی که مردان باید به دو یا کمتر.