سیب در نقرس

یک سیب در روز ممکن است لزوماً پزشک را دور نکند، اما ممکن است به شما در مدیریت علائم نقرس کمک کند – به شرطی که میوه را در حد اعتدال مصرف کنید. نقرس به دلیل تجمع اسید اوریک باعث تورم و درد مفاصل می شود.

اسید اوریک توسط بدن شما با مصرف غذاهای حاوی ترکیبات پورین تولید می شود. مصرف بیش از حد غذاهای با پورین بالا منجر به اسید اوریک اضافی می شود که در نتیجه نقرس ایجاد می شود یا شدت علائم نقرس افزایش می یابد.

سیب حاوی ترکیباتی است که ممکن است به درمان نقرس کمک کند – و همچنین ترکیباتی که ممکن است شرایط را بدتر کنند.

نمای نزدیک از سیب های ننه اسمیت

محتوای پورین

همه انواع سیب دارای پورین کم در نظر گرفته می شوند. اقلام کم پورین حاوی کمتر از ۵۰ میلی گرم پورین در هر ۱۰۰ گرم غذا هستند. به طور متوسط، یک سیب تنها ۱۴ میلی گرم ترکیبات پورین در هر ۱۰۰ گرم دارد، به این معنی که یک سیب بزرگ ۲۲۳ گرمی حاوی تقریباً ۳۱ میلی گرم پورین است.

بیشتر بخوانید
کلم در نقرس اثر پیچاندن برگ‌های کلم دور مفاصل

سس سیب، آب سیب و سیب های خشک نیز پورین کمی دارند و در رژیم غذایی نقرس مجاز هستند. سایر غذاهای قابل قبول کم پورین شامل بیشتر سبزیجات، لبنیات کم چرب یا بدون چربی، برنج، نان، ماکارونی و همه میوه ها است.

محتوای ویتامین C

طبق یک مطالعه “آرتریت و روماتیسم” که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، به نظر می رسد رژیم غذایی با مصرف زیاد ویتامین C سطح اسید اوریک را کاهش می دهد و ممکن است به پیشگیری و درمان نقرس کمک کند.

بیشتر بخوانید
بادام زمینی در نقرس

مردان باید روزانه ۹۰ میلی گرم ویتامین C داشته باشند، در حالی که زنان نیاز دارند. تقریباً ۷۵ میلی گرم یک سیب بزرگ حاوی ۱۰.۳ میلی گرم ویتامین C یا بیش از ۱۱ درصد از نیاز مردان و نزدیک به ۱۴ درصد از نیاز زنان است.

گنجاندن سیب در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند به میزان توصیه شده روزانه برسید. با این حال، از آنجایی که مطالعه سال ۲۰۰۵ مصرف مکمل با ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز را ارزیابی کرد، رژیم غذایی به تنهایی ممکن است سطوح کافی از این ماده مغذی را برای مفید بودن برای نقرس فراهم نکند.

بیشتر بخوانید
غذاهایی که در صورت ابتلا به نقرس باید از آنها اجتناب کنید

مصرف توصیه شده

مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ توصیه می‌کند که اگر به نقرس مبتلا هستید، روزانه دو تا چهار وعده میوه مصرف کنید. یک سیب کامل متوسط، ۱ فنجان سیب ورقه شده یا خرد شده، ۱ فنجان آب سیب و ۱/۲ فنجان سیب خشک همه به عنوان یک وعده میوه به حساب می آیند.

از محصولات سیب با شکر افزوده مانند سس سیب شیرین شده خودداری کنید و فقط آب میوه ۱۰۰ درصد را انتخاب کنید. از آنجایی که آب میوه سرشار از قند و فیبر کم است، کمتر بنوشید و بیشتر سیب های کامل را با پوست سالم بخورید.

تاثیر فروکتوز

سیب حاوی غلظت زیادی از فروکتوز قند طبیعی است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داد که مصرف زیاد فروکتوز – از جمله فروکتوز از میوه‌هایی مانند سیب – با خطر بیشتر ابتلا به نقرس در مردان مرتبط است.

بیشتر بخوانید
بهترین رژیم غذایی برای نقرس: چه چیزی بخوریم، چه چیزی از آن اجتناب کنیم

این ممکن است به این دلیل رخ دهد که فروکتوز سطح اسید اوریک را افزایش می دهد. از پزشک خود بپرسید که در زمان درمان نقرس، چند بار به شما توصیه می کند که میوه های غنی از فروکتوز مانند سیب، انگور، هندوانه و هلو مصرف کنید.

Source link

۵/۵ - (۳ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه