سیر در رژیم کتوژنیک

 در حالی که سیر یک سبزی در نظر گرفته می شود، بسیاری از مردم از آن به عنوان ادویه استفاده می کنند، اما آیا سیر کتو دوستانه است؟

آیا سیر در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

سر سیر در مقابل حبه سیر کتو دوستانه
سس سیر کتو

تمام اشکال سیر، از جمله حبه، خرد شده، پودر، و سیر سیاه، ممکن است در  رژیم کتوژنیک استفاده شوند. سیر دارای کربوهیدرات نسبتا کمی است، سیر تازه دارای ۱ گرم کربوهیدرات در هر حبه و ۱.۵ گرم کربوهیدرات خالص در ۱ قاشق چایخوری پودر سیر است.

از این گذشته، چه کسی می خواهد یک ظرف پودر سیر یا سیر خام بخورد!!! (فراموش کنید پرسیدم).

در این مقاله، من میزان کربوهیدرات‌ سیر، انواع مختلف سیر، فواید سلامتی، برخی از موارد منفی و دستور العمل‌های سیر دوستدار کتو مانند سس  سیر را پوشش خواهم داد.

آیا سیر کتو دوستانه pinterest است

آیا می توان در رژیم کتوژنیک سیر بخورید؟

بله، سیر ممکن است در رژیم کتوژنیک استفاده شود، اما اگر شما هم مانند من هستید، ممکن است سیر را کم کنید. برای اکثر افراد، استفاده از سیر تازه و پودر سیر در حین پیروی از رژیم کتوژنیک کاملاً قابل قبول است.

با این حال، اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً از مقادیر کمی سیر برای طعم دادن استفاده می کنید.

در این صورت، به کاری که انجام می دهید ادامه دهید.

چقدر کربوهیدرات در سیر وجود دارد؟

شاید از خود بپرسید که آیا سیر کربوهیدرات زیادی دارد؟ 

پاسخ این است که، یک حبه سیر حدود ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارد.

بنابراین، با انداختن ۵ حبه ۵ گرم کربوهیدرات به وعده غذایی اضافه می شود. 

یک حبه سیر چیست؟ وقتی سیر کامل را از فروشگاه مواد غذایی می‌خرید، به آن «سر» یا «قطعه» سیر گفته می‌شود. هر تکه ای که از سر سیر استفاده می کنید مانند تصویر زیر یک حبه است.

به طور متوسط، یک سر سیر حدود ۱۱ حبه دارد. اگر از کل سر سیر استفاده می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که ظرف شما حدود ۱۱ گرم کربوهیدرات خالص داشته باشد. 

بیشتر بخوانید
رژیم کتوژنیک چیست؟

اگر سایر اشکال سیر را ترجیح می‌دهید، در زیر فهرستی از جایگزین‌ها آورده شده است که همگی معادل ۱ گرم کربوهیدرات خالص هستند.

  • سیر ریز شده: ۱/۲ تا ۱ قاشق چایخوری سیر خرد شده
  • پودر سیر: ۱/۸ تا ۱/۴ قاشق چایخوری پودر سیر
  • نمک سیر: ۱/۲ تا ۱ قاشق چایخوری نمک سیر

وقتی صحبت از سیر برشته یا سیر سیاه می شود، می توانید انتظار داشته باشید که همان مقدار کربوهیدرات یک حبه سیر معمولی داشته باشد. به این معنی که سیر برشته یا سیاه، یک حبه معادل ۱ گرم کربوهیدرات خالص خواهد بود.

چه مقدار سیر می توانید در رژیم کتو بخورید؟

میزان سیری که می توانید در رژیم کتوژنیک داشته باشید، به میزان کربوهیدراتی که می توانید در روز داشته باشید بستگی دارد.

اکثر افراد معمولاً بین ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز مصرف می کنند.

به تخصیص کربوهیدرات خود فکر کنید، مشابه بودجه ای که باید خرج کنید. بنابراین، میزان سیری که می توانید داشته باشید بستگی به این دارد که آیا بودجه شما اجازه می دهد که چه مقدار سیر می خواهید استفاده کنید.

آیا سیر برای کاهش وزن مفید است؟

سیر یک سبزی محبوب با برخی خواص دارویی است، اما آیا سیر از نظر کاهش وزن فایده ای دارد؟ 

شاید.

 همانطور که به اکثر مردم می گویم، جنگل را به خاطر درختان از دست ندهید. حتی اگر سیر بتواند به کاهش وزن کمک کند، تأثیر آن در مقایسه با تمرکز بر رژیم غذایی و ورزش شما بسیار ناچیز خواهد بود. گفته می شود، سیر ممکن است به افزایش چربی سوزی کمک کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که مکمل های غذایی با سیر منجر به کاهش وزن بدن و کاهش بافت چربی در موش ها می شود. 

بیشتر بخوانید
آنفولانزای کتوژنیک: علائم و نحوه خلاص شدن از شر آن

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره سیر کهنه (AGE) ممکن است منجر به کاهش وزن در برخی از زنان شود.

چرا سیر برای شما مفید است؟

تا زمانی که من به یاد دارم سیر به عنوان یک مکمل “سلامتی” استفاده شده است. 

حتی بقراط، پزشک یونان باستان، سیر را برای درمان بیماری های مختلف تجویز می کرد. همانطور که بقراط می گفت: بگذار غذا داروی تو باشد و دارو غذای تو باشد. 

به سرماخوردگی کمک می کند

در یک مطالعه ۱۲ هفته ای، مصرف روزانه مکمل سیر سرماخوردگی را تا ۶۳ درصد کاهش داد .

در مطالعه دیگری، دوز بالای عصاره سیر کهنه شده (AGE) روزهای بیماری با سرماخوردگی یا آنفولانزا را تا ۶۱  درصد کاهش داد.

در حالی که هنوز نیاز به تحقیق وجود دارد، اگر اغلب در اینجا و آنجا با سرماخوردگی مبارزه می کنید، اضافه کردن مقداری سیر ضرری ندارد.

ممکن است فشار خون را کاهش دهد

مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که مکمل های سیر به طور قابل توجهی کمک می کند. 

در مطالعه دیگری، عصاره سیر به اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون موثر بود.

می تواند به پیشگیری از بیماری های عصبی کمک کند

سیر حاوی آنتی اکسیدان های خاصی است که ممکن است به محافظت در برابر آسیب سلولی و پیری کمک کند. 

ترکیبی از اثرات مختلف سیر بر کلسترول، فشار خون و خواص آنتی اکسیدانی آن ممکن است خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند آلزایمر و زوال عقل را کاهش  دهد.

علاوه بر این، رژیم‌های کتوژنیک نیز برای فواید درمانی آن در رابطه با اختلالات عصبی  مورد مطالعه قرار گرفته‌اند .

سطح کلسترول را بهبود می بخشد

نشان داده شده است که مکمل های سیر کلسترول تام و/یا LDL (کلسترول “بد”) را تا ۱۵ درصد کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید
نمونه رژیم کتوژنیک یا کتو جهت لاغری سریع

چرا سیر ممکن است برای برخی مضر باشد؟

در حالی که سیر ممکن است یک سبزی/ادویه خوشمزه و سالم به نظر برسد، برخی افراد ممکن است واکنش مثبتی نشان ندهند.

بوی بد دهان

همه ما آن شخص را می شناسیم (یا شاید شما آن شخص باشید) که تنفس سیر دارد!

با این حال، به اندازه کافی خنده دار، یک مطالعه نشان داد که خوردن سیر می تواند جذابیت بوی بدن شما را بهبود بخشد. 

آلرژی

آلرژی به سیر می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

سیر به دلیل ایجاد گاز و نفخ در بسیاری از افراد بدنام است و به عنوان یکی از غذاهایی که در صورت پیروی از  رژیم غذایی مبتنی بر FODMAP باید از آن اجتناب کنید ذکر شده است .

تصور می شود که غذاهای سرشار از FODMAP به علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سایر اختلالات گوارشی کمک می کنند. 

افزایش خطر خونریزی

مصرف مکمل های سیر ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر از هر نوع رقیق کننده خون استفاده می کنید یا قصد انجام عمل جراحی را دارید، بهتر است این اطلاعات را به پزشک خود فاش کنید.

برای پوست خوبه

اگر واکنش آلرژیک به سیر ندارید، مردم اغلب از سیر خرد شده برای کمک به بهبود آکنه و تبخال استفاده می کنند. 

باز هم اگر بتوانید بو را تحمل کنید.

دافع پشه

سیر می تواند بیشتر از پشه ها را دفع کند. به طور شگفت انگیزی، سیر می تواند در دفع پشه ها بدون استفاده از DEET یا سایر مواد شیمیایی سمی معجزه کند. 

دستور العمل ها و ایده های کیتو-دوستانه سیر

اگر به دنبال چند ایده الهام بخش برای گنجاندن سیر در رژیم غذایی خود هستید، در اینجا چند ایده وجود دارد.

روغن زیتون دم کرده سیر

یک روش معمول و آسان برای استفاده از سیر این است که چند حبه سیر را با استفاده از پرس سیر فشار دهید و آن را با مقداری روغن زیتون خالص با کمی نمک مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید
بستنی کتوژنیکی

پرس سیر ندارید؟ چند حبه را ریز خرد کنید.

سس سیر کتو پسند

اگر تا به حال غذای خاورمیانه ای یا مدیترانه ای خورده اید، به احتمال زیاد با سس خوش طعم سیری که همیشه سرو می کنند برخورد کرده اید.

این سس تقریباً روی هر گوشتی که می خواهید از آن استفاده کنید به خوبی می آید.

کره سیر

یکی دیگر از راه های آسان برای تقویت رژیم کتو، تهیه کره سیر است. برای این دستور می توانید از سیر تازه یا پودر سیر استفاده کنید.

به سادگی ۱/۴ فنجان کره یا روغن گیاهی را آب کنید، ۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر (۱ یا ۲ حبه ریز خرد شده)، کمی نمک را با آن مخلوط کنید، و شما آماده هستید.

در ادامه ویدیویی با سیر تازه و کمی جعفری را مشاهده می کنید.

خلاصه

سیر با تنها ۱ گرم کربوهیدرات خالص در هر حبه سیر کتو دوست است. فقط به یاد داشته باشید، که نباید زیاده روی کنید.

توجه

این مطلب توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم کتوژنیک تهیه شده است. در صورتی که تمایل به دریافت رژیم کتوژنیک تخصصی که مشخصات زیر را دارد:

  • رژیم متناسب با شرایط شما
  • شامل بیش از ۱۵ صفحه رژیم به شکل pdf
  • توضیحات کامل و مفصل صوتی
  • پشتیبانی و ارتباط مستقیم با خود دکتر (شماره دکتر را خواهید داشت و هر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید بپرسید)
  • گزارش هفتگی و درصورت لزوم تغییر رژیم جدید بطور رایگان

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه