شیر قلیایی است یا اسیدی؟


قلیایی یا اسیدی بودن یک غذا می تواند بر روی سیستم گوارش شما تأثیر بگذارد.

اعتبار تصویر:
krisanapong detraphiphat/Moment/GettyImages

در مورد قلیایی یا اسیدی بودن غذاها سر و صدای زیادی وجود دارد. تئوری این است که خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی و کمبود غذاهای قلیایی باعث تغییر سطح pH بدن می شود و منجر به بیماری می شود.

را PH شیر ۶.۷ تا ۶.۹ است، آن را کمی پایین تر از حالت خنثی و در نتیجه اسیدی می کند. استثناء شیر خام است که ممکن است قلیایی تر از شیر پاستوریزه باشد. برخی از شیرهای غیر لبنی نیز اسیدی هستند، در حالی که برخی دیگر قلیایی هستند.

نکته

در حالی که PH شیر ۶.۷ تا ۷.۹ است که آن را کمی اسیدی می کند، شیر خام و دوغ قلیایی در نظر گرفته می شوند.

PH شیر

غذاها و نوشیدنی هایی که PH کمتر از ۴.۶ بسیار اسیدی هستندبه گفته Healthline، غذاهایی با pH کمتر از ۷ کمی اسیدساز هستند. اگرچه لبنیات و بسیاری از شیرهای غیر لبنی نزدیک به خنثی هستند – pH 7 – هنوز هم گفته می شود که در تشکیل اسید در بدن نقش دارند.

شیرهای خام – از گاو یا بز – قلیایی هستند کالج آمریکایی علوم مراقبت های بهداشتیاگرچه مصرف لبنیات غیر پاستوریزه توصیه نمی شود. دوغ نیز قلیایی کننده است.

از آنجایی که غلات به عنوان غذاهای اسیدی در نظر گرفته می شوند، شیرهای غیرلبنی ساخته شده از برنج نیز اسیدساز هستند. بر اساس این گزارش، سویا نیز بسیار اسیدی است قلیایی. نارگیل و بادام غذاهای قلیایی هستند، بنابراین شیرهای ساخته شده از آنها بسته به مواد افزودنی و فرآوری ممکن است قلیایی شوند.

لبنیات شیرین شده با شکر و غیر لبنیات

شکر بسیار اسیدی است و شیرهای لبنی و غیرلبنی که با آن شیرین شده اند نسبت به شیرهای شیرین نشده خود اسیدسازتر هستند. شیر بادام که معمولاً به صورت شیرین شده عرضه می شود، حاوی ۱۳ گرم شکر در هر فنجان. شیر گاو نیز حاوی ۱۳ گرم شکر در هر فنجان – با این حال، به جای شکر نیشکر اضافه شده در شیر بادام شیرین، لاکتوز طبیعی شکر است.

هنگامی که می‌خواهید مصرف غذاها و نوشیدنی‌های اسیدساز را کنترل کنید، بهترین شیر بادام شیر بادام شیری شیرین نشده است. این برای تمام شیرهای غیر لبنی دیگر مانند نارگیل، سویا و برنج صدق می کند.

بیشتر بخوانید: فواید قلیایی در بدن چیست؟

رژیم قلیایی

را رژیم قلیایی محبوب پیشنهاد می کند که غذاهای اسیدساز سطح pH خون را تغییر می دهند و محیط اسیدی را تشکیل می دهند که باعث تشکیل بیماری می شود. طرفداران ادعا می کنند که اسید بیش از حد در رژیم غذایی می تواند منجر به سرطان، دیابت و فشار خون بالا، در میان سایر بیماری ها

از سوی دیگر، رژیم غذایی ادعا می کند که خوردن غذاهای قلیایی بیشتر می تواند سلامتی را بهبود بخشد و با بیماری ها مبارزه کند. هرچه مواد غذایی قلیایی تر باشند، برای سلامتی شما بهتر است. برخی از غذاهای قلیایی عبارتند از:

  • سبزیجات تازه
  • میوه تازه
  • لوبیا و عدس
  • غلات کامل
  • آووکادوها
  • روغن زیتون
  • آجیل
  • دانه

بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۵، اگرچه این غذاها به طور غیرقابل انکاری برای شما سالم هستند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سطح pH آنها در شکل گیری یا سرکوب بیماری تفاوتی ایجاد کند وجود ندارد. مجله پزشکی بریتانیا.

رژیم قلیایی در مقابل رژیم غذایی سالم

حتی اگر فرضیه رژیم غذایی نادرست باشد، رژیم قلیایی همچنان بسیار سالم است. غذاهای قلیایی مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی هستند که باعث سلامتی می‌شوند.

خوردن مقدار زیادی از این غذاها و پرهیز از غذاها و نوشیدنی های اسید ساز مانند قند، غذاهای فرآوری شده، گوشت های چرب و الکل سلامت شما را بهبود می بخشد، خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد، به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید و فشار خون خود را ثابت نگه دارید. سطح کلسترول پایین

با این حال، تلاش برای پیروی از رژیم قلیایی، که توصیه می‌کند از مصرف غذاهای سالم مانند لبنیات حذف شود، تلاش بیشتری می‌طلبد که مزایای آن از نظر علمی پشتیبانی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: برای سالم ماندن چه چیزهایی باید بخوریم؟



Source link

۳/۵ - (۲ امتیاز)
بیشتر بخوانید
داستان های افسردگی: از بیماران واقعی بشنوید
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه