قهوه و نفخ | آردایت

[ad_1]

کافئین موجود در قهوه می‌تواند مقصر باشد، اما همچنین می‌تواند چیزی که به قهوه اضافه شده است، مانند شیر، مقصر باشد. نوشیدن قهوه همچنین می‌تواند یک اختلال گوارشی زمینه‌ای مانند سندرم روده تحریک‌پذیر را تشدید کند که می‌تواند گاز را به عنوان علامت داشته باشد.

درباره نفخ شکم شما

قهوه و نفخ |  قوی زنده

نفخ شکم یا دفع گاز یکی از راه هایی است که بدن از شر گازهای اضافی خلاص می شود. این بخشی طبیعی از فرآیند گوارش است، اما اگر به طور مداوم رخ دهد می تواند هم ناراحت کننده و هم شرم آور باشد. خلاص شدن از شر نفخ مستلزم کاهش میزان گاز در روده است.

گاز معمولاً در اثر بلع هوا، مانند زمانی که خیلی سریع غذا می خورید، یا در اثر غذاها یا نوشیدنی هایی که به خوبی در دستگاه گوارش شما هضم نمی شوند، ایجاد می شود. اگر چه قهوه یکی از عوامل رایج ایجاد گاز نیست، اما گاهی اوقات می تواند باعث نفخ شکم و گاز معده شود، مانند برخی قندها و محصولات لبنی که معمولاً به قهوه اضافه می شوند.

مشکلات با قهوه

کافئین موجود در قهوه باعث افزایش سطح اسید در روده می شود. با توجه به سیستم بهداشت دانشگاه میشیگان. حتی اگر قهوه بدون کافئین می نوشید، مقداری کافئین همچنان وجود دارد. مثلا، ۱ فنجان قهوه بدون کافئین هنوز حاوی حدود ۲ میلی گرم تا ۵ میلی گرم کافئین است. اگرچه در مقایسه با قهوه معمولی کافئین چندانی ندارد – یک فنجان متوسط ​​حدود ۴۰ میلی گرم تا ۱۸۰ میلی گرم دارد – اگر چندین فنجان بنوشید ممکن است به گاز و نفخ منجر شود، به خصوص اگر حساس به کافئین.

بیشتر بخوانید: چند فنجان قهوه در روز می توانید بنوشید؟

علل اضافی نفخ شکم

در صورت عدم تحمل لاکتوز، افزودن محصولات لبنی مانند شیر یا خامه به قهوه می تواند منجر به گاز و نفخ شود. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز فاقد آنزیم هضم کننده قند – معروف به لاکتوز – موجود در محصولات لبنی هستند. علاوه بر این، برخی از جایگزین های قند، مانند سوربیتول، می توانند باعث ایجاد گاز شوند.

اگر یک اختلال پزشکی زمینه‌ای مانند سندرم روده تحریک‌پذیر دارید، قهوه یا چیزی که به قهوه اضافه می‌کنید ممکن است مشکل را تشدید کند و باعث تشدید علائم شود و منجر به نفخ شود.

بیشتر بخوانید: درمان های خانگی برای نفخ بدبو

راه حل های ممکن برای نفخ شکم

نوشیدن قهوه سیاه ممکن است به از بین بردن نفخ شکم شما کمک کند. استفاده از خامه غیر لبنی یا مصرف مکمل لاکتاز – آنزیمی که لاکتوز را تجزیه می کند – نیز ممکن است موثر باشد، اگر عدم تحمل لاکتوز. با این حال، اگر نفخ شکم ادامه یابد، تغییر قهوه بدون کافئین ممکن است کمی تسکین یابد، به خصوص اگر مصرف خود را محدود کنید.

تغییر به یک جایگزین گیاهی مانند کاسنی نیز ممکن است کمک کننده باشد. مصرف مکمل هایی مانند زغال فعال که گاز روده را کاهش می دهد نیز ممکن است به کاهش نفخ کمک کند. اگر به اختلالات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستید، بهتر است از مصرف قهوه به طور کامل اجتناب کنید.

[ad_2]

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید