دریافت رژیم: 09055380149

ماهی تن و نقرس

یکی از قدیمی ترین بیماری های شناخته شده پزشکی، نقرس نوعی آرتریت است که با درد ناگهانی و شدید در مفاصل ناشی از تجمع کریستال های اسید اوریک مشخص می شود.

هنگامی که بدن مواد شیمیایی به نام پورین را که در برخی غذاها یافت می شود تجزیه می کند، اسید اوریک تولید می کند. هنگامی که اسید اوریک بیش از حد در سیستم شما جمع می شود، کریستال ها را تشکیل می دهد و باعث التهاب دردناک می شود.

کاهش مواد غذایی با پورین بالا – مانند ماهی تن – در رژیم غذایی شما می تواند تولید اسید اوریک بدن شما را کاهش دهد و احتمال بروز یا عود نقرس را کاهش دهد.

ماهی تن و پورین

مبتلایان به نقرس باید مصرف غذاهای دریایی را که دارای پورین بسیار بالایی هستند، از جمله خرچنگ، میگو، آنچوی، ساردین، ماهی خال مخالی، گوش ماهی و صدف کاهش دهند یا حذف کنند.

بیشتر بخوانید
نقرس: علل، علائم و درمان

در مقایسه، ماهی تن دارای پورین متوسطی است. با توجه به انجمن آموزش نقرس و اسید اوریک، یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ منتشر شده در “ژورنال پزشکی نیوانگلند” نشان داد که هر وعده اضافی در هفته از غذاهای دریایی منجر به افزایش ۷ درصدی در خطر ابتلا به نقرس در مردان میانسال می شود.

سروهای توصیه شده

وب سایت گروه پزشکی Scarsdale توصیه می کند که مصرف گوشت، ماهی یا مرغ از جمله ماهی تن را به ۱۱۳ تا ۱۷۰ گرم کاهش دهید. در روز برای از بین بردن علائم نقرس.

بیشتر بخوانید
بادام هندی برای نقرس

«دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، ۲۰۱۰» USDA گزارش می‌دهد که آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​حدود ۱۰۰ گرم غذای دریایی در هفته مصرف می‌کنند و افزایش مصرف را توصیه می‌کنند. برای بزرگسالانی که رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف می کنند، برنامه غذایی DASH – رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون – حداکثر ۱۷۰ گرم پروتئین بدون چربی، از جمله غذاهای دریایی، در روز را پیشنهاد می کند.

  • وب سایت گروه پزشکی Scarsdale توصیه می کند که مصرف گوشت، ماهی یا مرغ از جمله ماهی تن را به ۱۱۳ تا ۱۷۰ گرم کاهش دهید.
  • برای بزرگسالانی که رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف می کنند، برنامه غذایی DASH – رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون – حداکثر ۱۷۰ گرم پروتئین بدون چربی، از جمله غذاهای دریایی، در روز را پیشنهاد می کند.
بیشتر بخوانید
نقرس چیست؟ علائم، علل، تشخیص، درمان و پیشگیری

فواید رژیم غذایی

ماهی تن علاوه بر میزان متوسط ​​پورین آن، فواید غذایی نیز دارد. این منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ است، نوعی چربی غیراشباع چندگانه که سلامت عروق کرونر را تشویق می کند.

امگا ۳ موجود در ماهی تن همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت، سکته مغزی، آسم، کولیت اولسراتیو، برخی سرطان ها و سایر شرایط را کاهش دهد. این ماهی سردآبی، چه به صورت کنسرو شده و چه تازه پخته شده مصرف شود، یک پروتئین بدون چربی با کلسترول و چربی اشباع شده بسیار کمتر از گوشت قرمز است.

  • ماهی تن علاوه بر میزان متوسط ​​پورین آن، فواید غذایی نیز دارد.
  • این ماهی سردآبی، چه به صورت کنسرو شده و چه تازه پخته شده مصرف شود، یک پروتئین بدون چربی با کلسترول و چربی اشباع شده بسیار کمتر از گوشت قرمز است.
بیشتر بخوانید
نقرس و LCHF - دکتر رژیم غذایی

Source link

۵/۵ - (۲ امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «ماهی تن و نقرس;

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه