آیا تا به حال یک اسکوتر الکترونیکی یا دوچرخه الکترونیکی سوار شده اید؟ راحتی ، قیمت مناسب و سرگرمی غیرقابل انکار است. اما آیا به نظر می رسد کمی خطرناک است؟
در حقیقت ، میزان تصادفات مربوط به دوچرخه الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی در حال صعود است. شاید با توجه به افزایش چشمگیر محبوبیت ، تعجب آور نباشد. سواران اغلب از آنها نادرست استفاده می کنند: با سرعت زیاد ، نزدیک اتومبیل و عابر پیاده و در جاده ها و پیاده روهایی که برای آنها طراحی نشده بودند.
نوآوری های مختل کننده ، مانند دوچرخه های الکترونیکی و اسکوتر الکترونیکی ، به ناچار با افتادگی همراه است. بنابراین ، چگونه می توانیم خطرات مربوط به تصادفات را به حداقل برسانیم؟
دوچرخه های الکترونیکی ، اسکوترهای الکترونیکی و جراحات
بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ ، فروش دوچرخه های الکترونیکی از ۲۵۰،۰۰۰ در سال به بیش از یک میلیون افزایش یافته است. با افزایش محبوبیت آنها، تعداد بیشتری از افراد را مجروح می کنند.

مطالعه ۲۰۲۴ در جاما این را برجسته می کند. محققان داده هایی را از سیستم نظارت بر آسیب های الکترونیکی ملی ، که توسط کمیسیون ایمنی محصول مصرفی ایالات متحده اداره می شود ، تهیه کردند. آنها مراقبت های اوژانس را بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ برای افرادی که هنگام سوار شدن به دوچرخه الکترونیکی یا اسکوتر الکترونیکی مجروح شده اند ، تجزیه و تحلیل کردند ، در مقایسه با افرادی که هنگام سوار شدن به دوچرخه های معمولی و اسکوتر مجروح شده اند.
این مطالعه چه چیزی پیدا کرد؟
در طول دوره مطالعه شش ساله ، تقریباً سه میلیون نفر سوار دوچرخه الکترونیکی ، اسکوتر الکترونیکی یا همتایان معمولی آنها به دنبال مراقبت در اوژانس بودند ، از جمله حدود ۴۵.۵۰۰ سوار دوچرخه الکترونیکی و ۱۹۰،۰۰۰ سوارکار الکترونیکی و حدود ۲.۵ میلیون معمولی دوچرخه سواران و ۳۰۵،۰۰۰ سوار اسکوتر معمولی.
مضامین خاصی در مورد میکروموبیت الکترونیکی پیدا شد:
مراقبت از بالا به سمت بالا
- صدمات دوچرخه الکترونیکی هر سال بیش از دو برابر می شود و از ۷۵۱ در سال ۲۰۱۷ به ۲۳۴۹۳ در سال ۲۰۲۲ می رسد.
- صدمات اسکوترها هر سال بیش از ۴۵ ٪ افزایش یافته است و از ۸،۵۶۶ در سال ۲۰۱۷ به ۵۶.۸۴۷ در سال ۲۰۲۲ می رسد.
رفتار پرخطر تر
- ۴۳ ٪ از سواران دوچرخه الکترونیکی و اسکوترها کلاه ایمنی در مقابل ۵۲ ٪ برای سایر سواران پوشیدند
- ۷ ٪ از سواران دوچرخه الکترونیکی و ۹ ٪ از سواران اسکوترها قبل از تصادفات خود در مقابل ۴ ٪ از سواران دوچرخه معمولی و ۳ ٪ از سواران اسکوتر معمولی مشغول نوشیدن بودند.
حوادث بیشتر در مناطق شهری رخ داده است در مقایسه با تنظیمات روستایی:
- ۸۳ ٪ از تصادفات دوچرخه الکترونیکی و اسکوترها
- ۷۱ ٪ از تصادفات دوچرخه و اسکوتر معمولی.
همه سواران انواع مشابهی از صدمات را تجربه کردند: ضایعات ، کبودی ها ، استخوان های شکسته و صدمات سر و گردن بیشتر شایع بود.
محدودیت های این مطالعه چیست؟
این مطالعه فقط شامل افرادی است که در اورژانس درمان شده اند ، بنابراین افراد دارای صدمات شدید کمتری را از نادیده می گیرد – و حتی افرادی که دارای صدمات قابل توجهی هستند که به اورژانس نرفتند. برخی ممکن است به هیچ وجه به دنبال مراقبت نباشند ، یا به یک عمل مراقبت های اولیه یا کلینیک پیاده روی رفته اند تا از مراقبت های گران قیمت یا به دلایل دیگر جلوگیری کنند.
همچنین این مطالعه صدمات ناشی از عابران پیاده توسط دوچرخه الکترونیکی یا سواران الکترونیکی را درنظر نگرفته است. خسارت مالی مانند خسارت به ماشین ها محاسبه نشده است.
و در نهایت این مطالعه نمی تواند ایمنی دوچرخه های الکترونیکی و اسکوتر الکترونیکی را با گزینه های معمولی مقایسه کند. دلیل این امر این است که هیچ داده ای در مورد میزان طی شده با استفاده از یک روش خاص حمل و نقل یا در طول زمان جمع آوری نشده است.
چگونه می توانید از صدمات الکترونیکی یا اسکوتر الکترونیکی جلوگیری کنید؟
ده اقدامات احتیاطی با عقل سلیم می تواند به شما در جلوگیری از صدمات کمک کند:
- کلاه ایمنی بپوشید. اگر در حال استفاده از دوچرخه یا اسکوتر الکترونیکی هستید ، کلاه ایمنی بپوشید.
- تمرین دوچرخه های الکترونیکی بسیار سنگین تر از دوچرخه های معمولی هستند و ممکن است متفاوت باشند. و بسیاری از بزرگسالان از مدرسه ابتدایی اسکوتر سوار نشده اند! بنابراین اگر با سوار شدن به دوچرخه یا اسکوتر الکترونیکی آشنا نیستید ، در یک مکان امن که در آن هیچ ترافیکی یا عابر پیاده وجود ندارد ، تمرین کنید.
- قوانین جاده را دنبال کنید. سوار بر خطوط دوچرخه موجود شوید و از پیاده روها خودداری کنید. در دوچرخه الکترونیکی ، از بوق استفاده کنید تا به افراد اطراف اهداف خود هشدار دهید تا خطوط را تغییر دهید یا تغییر دهید. (در اسکوتر الکترونیکی ، بهتر است همیشه هر دو دست را روی میله های دسته نگه دارید.).
- کند شدن برخی از دوچرخه های الکترونیکی به سرعت ۳۰ مایل در ساعت نزدیک می شوند. هرچه سریعتر بروید ، زمان کمتری برای واکنش به حوادث غیر منتظره یا وسایل نقلیه نشان می دهید و در صورت تصادف ، آسیب دیدگی جدی تر خواهد بود.
- خطرات پایین تر در حالی که تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر قرار دارید سوار نشوید ، یا هنگام حرکت از تلفن خود استفاده کنید.
- به تنهایی برو سوار دیگری را اضافه نکنید. بیشتر دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی به طور همزمان برای یک سوار ساخته می شوند.
- سوار دفاعی. مراقب چاله ها یا باز کردن درب خودرو باشید.
- نور در صورت سوار شدن در شب ، لباس روشن بپوشید یا یک چراغ وصل کنید.
- تماس بگیرید حضور خود را به دیگران اعلام کنید. به عنوان مثال ، فریاد بزنید “در سمت چپ!” با نزدیک شدن به عابران پیاده یا سواران کندتر که قصد عبور از آن را دارید.
خلاصه
این که آیا این بخشی از رفت و آمد روزانه شما است ، یک پستی سریع گاه به گاه از نقطه A تا نقطه B ، یا فقط یک سفر برای تفریح از آن ، دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی راهی عالی برای دور زدن هستند. اگرچه آنها با خطر خاصی روبرو هستند ، اما می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا شانس تصادف را به حداقل برسانید.