نان پیتا کم کربوهیدرات (بهترین نان کتوژنیک)

نان پیتای کم کربوهیدرات روی کاغذ روغنی
مواد لازم برای نان پیتا اندازه گیری شده در کاسه
آرد بادام در کاسه و کفگیر
نان پیتای کم کربوهیدرات روی ورقه پخت قبل از پخت
پای کم کربوهیدرات در بشقاب
نان پیتا با فیل سبزیجات

این نان پیتای نرم و پف دار کتوژنیک با کربوهیدرات کم تنها در ۳۰ دقیقه آماده می شود.

یک نان بدون گلوتن خوشمزه که فقط ۲.۸ گرم کربوهیدرات خالص و ۱۳۱ کالری در هر وعده دارد.

برای اینکه به دستور غذا حالت مدیترانه ای بدهد، از مخلوط آرد بادام و نارگیل استفاده کردم و روغن زیتون را برای طعم بیشتر اضافه کردم.

😍چرا عاشق این نان تخت کتوژنیک خواهید شد 

این دستور پخت نان کتوژنیک:

  • بافت جویدنی نان پیتا مناسب
  • سبک و کرکی، با تردی خوب در پوسته
  • کمتر از ۱۰ دقیقه آماده سازی
  • گرم یا سرد خوشمزه است
  • فقط با چنگال می توان آن را مخلوط کرد. بدون تجهیزات آشپزخانه فانتزی لازم است!
  • بنابراین همه کاره! از آن به عنوان ساندویچ، در سبد نان استفاده کنید یا با سوپ، سالاد و دیپ میل کنید.

🛒عناصر

در زیر به موادی که برای تهیه این نان صاف کم کربوهیدرات نیاز دارید آمده است. من نکاتی را برای بهترین نتیجه اضافه کرده ام.

  • آرد نارگیل – در صورت امکان، آرد نارگیل و سایر آردهای کم کربوهیدرات را همیشه با ترازو دیجیتال وزن کنید. این بسیار دقیق تر از استفاده از فنجان های اندازه گیری است و نتیجه بهتری ایجاد می کند.
  • آرد بادام – آرد بادام بسیار ریز نان صاف تری می دهد. اگر فقط می توانید آرد بادام ساده یا بادام آسیاب شده را بگیرید، مقدار آن را ۱-۲ قاشق غذاخوری افزایش دهید.
  • پودر پوسته پسیلیوم (اسفرزه) – پسیلیوم یک فیبر پری بیوتیک است که خمیر بدون گلوتن را الاستیک می کند و بافت سالم تری به آن می بخشد.
  • آب گرم – به فعال شدن بیکینگ پودر کمک می کند.
  • روغن زیتون – من از روغن زیتون فرابکر استفاده کردم.
  • پودر خمیرمایه – از تازه بودن آن مطمئن شوید تا نان های پیتا خوب ور بیایند.
  • نمک 

👩‍🍳طرز تهیه نان پیتا کم کربوهیدرات

(این بخش شامل دستورالعمل های گام به گام و عکس هایی است که طرز تهیه این دستور را نشان می دهد. کارت دستور پخت حاوی مقادیر مواد و اطلاعات تغذیه ای را در پایین پست پیدا کنید.)

مواد خشک – آرد نارگیل، آرد بادام، پودر پسیلیوم و بیکینگ پودر را در یک کاسه مخلوط کنید. گزینه ای برای اضافه کردن کمی نمک.

بیشتر بخوانید
آیا بادمجان در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ کربوهیدرات، کالری و بیشتر

حالا آب گرم و روغن زیتون را اضافه کنید و مخلوط را با چنگال مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را حدود یک دقیقه با دستان خود ورز دهید.

خمیر در یک کاسه

سپس یک توپ از خمیر درست کنید و آن را به ۴ قسمت برش دهید و به شکل گلوله درآورید و روی سینی معکوس پوشانده شده با کاغذ پخت، قرار دهید.

خمیر به چهار قسمت تقسیم می شود

ورقه دیگری از پوسته را روی آن قرار دهید و با وردنه به شکل مارشمالو بغلتانید. آنها باید حدود ½ سانتی متر ضخامت داشته باشند. لبه ها را با انگشتان خود فرم دهید تا صاف شوند.

پوسته بالایی را بردارید و با کنجد دلخواه بپاشید.

حالا نان های پیتای کم کربوهیدرات را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که طلایی و پف کنند بپزید.

نکات دستور غذا

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک نان صاف کتوژنیک کاملاً پف دار درست کنید:

قبل از پخت

پسیلیوم (اسفرزه): از پودر پوسته پسیلیوم استفاده کنید نه از پسیلیوم کامل. این دو به راحتی اشتباه گرفته می شوند، زیرا تمام پسیلیوم در نگاه اول مانند یک پودر به نظر می رسد. باید به اندازه آرد گندم پودری باشد. من در واقع دوست دارم خودم را با قرار دادن کل پسیلیوم در مخلوط کن و مخلوط کردن آن به صورت پودر درست کنم.

خمیر را سرد کنید: اگر خمیر بیش از حد چسبنده است (اگر آشپزخانه شما داغ است این اتفاق می افتد)، فقط آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

نازک رول کنید: اگر خمیر را خیلی ضخیم بغلتانید، ممکن است نان ها بلند نشوند و داخل آن چسبناک باقی بمانند. ضخامت ½ سانتی متر ایده آل است.

بیشتر بخوانید
7 چیزی که باید در مورد الکل و رژیم کتو بدانید

شکل دادن: برای جلوگیری از چسبیدن خمیر هنگام فرم دادن، دستان خود را روغن یا خیس کنید.

طعم: پیتا را با سیاهدانه، پودر سیر یا گیاهانی مانند آویشن یا رزماری بپاشید.

در حین پخت

شکستن حباب های هوا: اگر حباب های هوای بزرگ ایجاد شد، به سادگی آن ها را در حین پخت با چنگال یا سیخ بکوبید.

ورقه پخت را بچرخانید: در صورت لزوم، ورقه پخت را بعد از ۱۵ دقیقه بچرخانید تا نان های صاف به طور یکنواخت قهوه ای شوند.

پوست طلایی: در انتها می‌توانید گریل یا جوجه‌های گوشتی را هم روشن کنید تا کمی ترد و روی آن‌ها قهوه‌ای طلایی شوند.

بعد از پخت

قبل از برش سرد کنید: قبل از برش دادن و پر کردن نان صبر کنید تا کاملا خنک شود. نان کم کربوهیدرات زمانی که گرم می شود ترد می شود و با سرد شدن سفت می شود.

اگر می خواهید نان پیتای کم کربوهیدرات را برای استفاده با دیپ پاره کنید، می توانید آن را مستقیماً از فر استفاده کنید.

🔄جایگزین کردن

آرد نارگیل دوست ندارید؟ پیتای بدون مغز می خواهید؟ در اینجا ایده هایی وجود دارد که چگونه می توانید دستور غذا را تغییر دهید.

نان مسطح آرد بادام: باید بتوان آرد نارگیل را با ۱ فنجان آرد بادام اضافی جایگزین کرد. آرد بادام نسبت به آرد نارگیل جذب کمتری دارد، بنابراین به مقدار بیشتری نیاز دارید.

استفاده از تخم مرغ: این دستور پخت بدون تخم مرغ است. با این حال، برای اطمینان از افزایش زیاد، می توان ۱ تخم مرغ اضافه کرد. شما همچنین می خواهید مقدار آب را به حدود ½ فنجان یا ۱۲۰ میلی لیتر کاهش دهید.

بدون مغز: آرد بادام را با مقدار مساوی آرد کنجد جایگزین کنید.

🍽ارائه پیشنهادات

یک پوسته ژیروسکوپ کلاسیک: با کاهو، گوجه‌فرنگی و پیاز قرمز روی نان کتوژنیک پیتای یونانی پر کنید.

بیشتر بخوانید
آیا سیب زمینی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

خاورمیانه ای: رژیم کتوژنیکفلافل کم کربوهیدرات، کاهو و سس تاهینی (ارده) پر کنید.

سوپ ها: با سوپ قارچ، سوپ گل کلم یا سوپ مرغ کتوژنیک میل کنید.

کاهش می یابد: از هوموس کم کربوهیدرات گرفته تا گواکامول، نان های مسطح برای انواع دیپ مناسب هستند.

پوسته پیتزا: روی آن را با سس پیتزا کتوژنیک خانگی و پنیر رنده شده بریزید.

ایده های بیشتر برای پر کردن پیتا:

  • برش ها و سالاد بوقلمون یا بوقلمون
  • پنیر و گوجه فرنگی
  • ژامبون و سالاد کلم
  • بیکن، کاهو و گوجه فرنگی
  • سبزیجات برشته و پستو
  • مرغ سوخاری و سالاد

ذخیره سازی

یخچال: در دمای اتاق در ظرف در بسته به مدت ۲-۳ روز یا در یخچال به مدت ۴-۵ روز نگهداری شود.

فریزر: تا ۳ ماه فریز کنید. برای جلوگیری از چسبیدن آنها بین کاغذ روغنی قرار دهید.

گرم کردن مجدد: برای ترد شدن دوباره آنها را به مدت ۳ دقیقه در فر گرم کنید.

نان پیتا کم کربوهیدرات

توسط Sugar Free Londoner

این نان پیتای کرکی کم کربوهیدرات را با فیلینگ مورد علاقه خود پر کنید یا آن را با دیپ سرو کنید! فقط در ۳۰ دقیقه آماده می شود.

زمان آماده شدن 8 دقیقه

زمان پخت و پز 22 دقیقه

کل زمان 30 دقیقه

دوره نان، تزئین

کالری 131 کیلو کالری

دستورالعمل ها

  • فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد / ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سانتیگراد / ۳۲۰ درجه فارنهایت با فن) گرم کنید.
  • آرد نارگیل، آرد بادام بسیار ریز، پودر پسیلیوم و بکینگ پودر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. امکان اضافه کردن نمک
  • آب گرم و روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر به دست آید. خمیر را حدود یک دقیقه با دستان خود ورز دهید.
  • خمیر را به شکل توپ در آورید و به ۴ قسمت برش دهید و به شکل گلوله درآورید و روی سینی معکوس پوشانده شده با کاغذ پخت قرار دهید.
  • ورقه دیگری از پوسته را روی آن قرار دهید و به ضخامت حدود ½ سانتی متر پهن کنید و لبه ها را با انگشتان خود شکل دهید. پوسته بالایی را بردارید و کنجد بپاشید.
  • حدود ۲۰-۲۵ دقیقه یا تا زمانی که طلایی و پف کند بپزید. اگر حباب های هوای بزرگ ایجاد شد، در حین پخت با چنگال یا سیخ بهم بزنید.
  • توجه: در صورت لزوم، ورقه های پخت را بچرخانید تا نان های مسطح به طور یکنواخت قهوه ای شوند و/یا در انتها گریل/گوشت گوشتی را روشن کنید تا مطمئن شوید که روی آن کمی ترد و قهوه ای طلایی است.
بیشتر بخوانید
سس مایونز در رژیم کتوژنیک: طرز تهیه آن

یادداشت

۲.۸ گرم کربوهیدرات خالص در هر پیتا. ۴ نان پیتا درست می کند.

  • سالاد بوقلمون
  • پنیر و گوجه فرنگی
  • ژامبون و سالاد کلم
  • بیکن، کاهو و گوجه فرنگی
  • سبزیجات برشته و پستو
  • مرغ سوخاری و سالاد

به مدت ۲ تا ۳ روز روی پیشخوان نگهداری کنید یا تا ۳ ماه در فریزر قرار دهید. برای ترد شدن، دوباره در فر به مدت ۳ دقیقه گرم کنید.

غذا خوردن

کالری: 131کیلو کالریکل کربوهیدرات ها: 9.1gپروتئین: 9.8gضخامت: 6.8gچربی های اشباع شده: 1.9gالیاف: 6.2gقند: 1.7g

نکته مهم:

البته در این سایت مقالات زیادی توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه نوشته شده که پیشنهاد می کنیم حتما آنها را مطالعه بفرمایید به عنوان مثال مقاله زیر:
غذاهای کتویی ایرانی ؛ دستور پخت غذاهای کتوژنیکی

📢این مطلب توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم کتوژنیک تهیه شده است. در صورتی که تمایل به دریافت رژیم کتوژنیک تخصصی که مشخصات زیر را دارد:

  • رژیم متناسب با شرایط شما
  • شامل بیش از ۱۵ صفحه رژیم به شکل pdf
  • توضیحات کامل و مفصل صوتی
  • پشتیبانی و ارتباط مستقیم با خود دکتر (شماره دکتر را خواهید داشت و هر سوال یا مشکلی داشتید میتوانید بپرسید)
  • گزارش هفتگی و درصورت لزوم تغییر رژیم جدید بطور رایگان

۱/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه