نکاتی در سبک زندگی و رژیم غذایی برای استخوان های سالم

یک رژیم غذایی سالم نه تنها شامل طیف گسترده ای از مواد مغذی است، بلکه شامل حذف انتخاب های غذایی بی کیفیت است که می تواند در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، در حالی که برخی از رژیم‌های غذایی و انتخاب‌های سبک زندگی می‌توانند به جذب مواد مغذی استخوان کمک کنند، برخی دیگر می‌توانند باعث شوند بدن سطوح بالاتری از مواد مغذی را نسبت به حالت عادی دفع کند.

تغذیه و رژیم غذایی برای کاهش وزن را ببینید

علاوه بر تغذیه خوب، چندین جنبه دیگر از مراقبت از خود وجود دارد که برای داشتن یک کمر سالم مهم هستند، از جمله موارد زیر.

در این مقاله:

نکاتی در سبک زندگی و رژیم غذایی برای استخوان های سالم |  ستون فقرات - سلامت
  • غذا برای فکر: رژیم غذایی و تغذیه برای یک کمر سالم
  • نکاتی درباره سبک زندگی و رژیم غذایی برای استخوان های سالم
  • کلسیم برای استخوان های قوی لازم است

نوشیدن مقدار زیادی آب

هیدراتاسیون مناسب نیز به ویژه برای ستون فقرات و پشت مهم است. برای مثال، دیسک‌های بین مهره‌ای عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند – در بدو تولد، دیسک‌ها حدود ۸۰ درصد آب هستند، اگرچه این میزان معمولاً با افزایش سن کاهش می‌یابد. هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ سلامت دیسک های ستون فقرات مهم است. نوشیدن آب کافی همچنین به حفظ یا رسیدن به وزن مطلوب بدن کمک می کند که در نهایت می تواند سلامت کمر را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید
عملکرد آب: 7 فواید برای سلامتی

توصیه معمول برای یک رژیم غذایی سالم شامل حداقل ۸ لیوان بزرگ آب در هر روز است. از نظر پزشکی، هیچ دستورالعمل سخت و سریعی برای میزان مصرف آب در روز وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که آب حداقل نیمی از مایعات مصرفی روزانه یک فرد را تشکیل دهد.

علاوه بر این، توزیع مصرف آب در طول روز به جای نوشیدن فقط در هنگام تشنگی مهم است.

به طور منظم تمرین کن

انجام ورزش کافی به دلایل بسیاری حیاتی است. وقتی نوبت به کمر می‌رسد، ورزش مزیت مضاعفی دارد که به بهبود سریع‌تر جراحات و جلوگیری از عود کمردرد کمک می‌کند.

حرکت از طریق ورزش های ملایم و کنترل شده، جریان مواد مغذی را در ساختارهای ستون فقرات تحریک می کند که روند بهبودی را تسهیل می کند. به عنوان مثال، فعالیت بدنی باعث می شود که دیسک های بین مهره ای با آب متورم شوند و سپس آن را دفع کنند، فرآیندی که برای تبادل مواد مغذی بین دیسک ها و سایر ساختارهای ستون فقرات ضروری است. حرکت همچنین فعالیت ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها را برای حفظ یکپارچگی ستون فقرات تحریک می کند.

بیشتر بخوانید
در مورد سندرم باسن مرده چه کنیم (اگر تمام روز می نشینید این را بخوانید)

به ۵ ماده مغذی برای حمایت از درمان کمردرد و جراحی کمر مراجعه کنید

اگر فعالیت بدنی و ورزش ملایم وجود نداشته باشد، دیسک های ستون فقرات از مواد مغذی و حرکتی که برای سالم ماندن و عملکرد لازم نیاز دارند محروم می شوند.

یک برنامه ورزشی متمرکز – که معمولاً توسط یک متخصص سلامت ستون فقرات هدایت می شود – بخش مهمی از تقریباً هر درمان کمردرد است. بیشتر برنامه های ورزشی شامل ترکیبی از تمرینات کششی، تقویتی و هوازی کم تاثیر است. برای افرادی که مشکل کمر ندارند، ورزش برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات کمر در آینده مهم است.

از سیگار کشیدن اجتناب کنید

مصرف نیکوتین و مصرف تنباکو از جهات مختلف مضر است و بر ساختارها و عملکردهای مختلف بدن تأثیر می گذارد. سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به کمردرد را افزایش دهد و در فرآیندهای درمانی طبیعی بدن از جمله تشکیل بافت و استخوان اختلال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید
چه عواملی بر قد افراد تاثیر می گذارد؟

نشان داده شده است که نیکوتین با مهار رشد استخوان، فرآیند همجوشی را پس از جراحی فیوژن ستون فقرات تضعیف می کند.

جراحی فیوژن ستون فقرات یک روش گسترده است و افرادی که این جراحی را برای رفع کمردرد شدید و مداوم خود انتخاب می‌کنند، باید سیگار را ترک کنند تا بهترین شانس ممکن برای جوش خوردن استخوان و بهبودی ستون فقرات را داشته باشند.

از مصرف کولا خودداری کنید

اسید فسفریک برای کولاها (کولاهای معمولی و رژیمی) منحصر به فرد است و به کلسیم و منیزیم در دستگاه گوارش متصل می شود. مصرف منظم فسفر با کاهش تراکم توده استخوانی (BMD) مرتبط است.

از مصرف زیاد الکل خودداری کنید

مصرف زیاد الکل خطر پوکی استخوان و پوکی استخوان را افزایش می دهد.

مصرف منظم الکل به عنوان یک عامل خطر برای افزایش تحلیل استخوان تعیین شده است. یک مطالعه نشان داد که زنانی که به طور منظم الکل مصرف می‌کنند، در سنین بالاتری که زنان در معرض خطر پوکی استخوان هستند، بیشتر در معرض خطر از دست دادن استخوان قرار دارند.

بیشتر بخوانید
اسکولیوز - علائم و علل

مصرف نمک را کاهش دهید

سدیم و کلرید موجود در نمک خوراکی، دفع کلسیم از طریق ادرار را قبل از اینکه به درستی جذب شود و برای استخوان‌های قوی مورد استفاده قرار گیرد، افزایش می‌دهد. نمک های هیمالیا یا دریا فرآوری نشده حاوی بسیاری از مواد معدنی هستند که در سلامت استخوان ها نقش دارند و گزینه بهتری هستند.

مصرف کافئین را معتدل کنید

کافئین موجود در قهوه، چای و نوشابه ها ممکن است منجر به از دست دادن استخوان شود، اگر مقدار مناسبی از کلسیم مصرف نشود. نشان داده شده است که سطوح بالای مصرف کافئین با کاهش قابل توجه تراکم استخوان در زنان مسن مطابقت دارد و ژنتیک نیز یکی از عوامل از دست دادن استخوان است.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه