نکات کاربردی بیشتر برای روزه داری

این در ادامه نکات کاربردی برای روزه داری است. بیایید با چند سوال رایج شروع کنیم.

آیا روزه گرفتن من را خسته می کند؟

در تجربه ما در کلینیک مدیریت رژیم غذایی فشرده، برعکس آن صادق است. بسیاری از مردم متوجه می شوند که در طول روزه داری انرژی بیشتری دارند – احتمالاً به دلیل افزایش آدرنالین. متابولیسم پایه در طول روزه داری کاهش نمی یابد، بلکه افزایش می یابد. متوجه خواهید شد که می توانید تمام فعالیت های عادی زندگی روزمره را انجام دهید. خستگی مداوم جزء طبیعی روزه نیست. در صورت احساس خستگی مفرط، باید فوراً روزه داری را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

آیا روزه گرفتن باعث سردرگمی یا فراموشی من می شود؟

بدون عنوان-3

وقتی روزه میگیرم سرگیجه میگیرم چه می توانم بکنم؟

به احتمال زیاد، شما در حال کم آبی هستید. پیشگیری از این امر به نمک و آب نیاز دارد. حتما مایعات فراوان بنوشید. با این حال، مصرف کم نمک در روزهای روزه داری ممکن است باعث سرگیجه شود. نمک دریایی اضافی در آبگوشت یا آب معدنی اغلب به کاهش سرگیجه کمک می کند.

احتمال دیگر این است که فشار خون شما خیلی پایین است – به خصوص اگر داروهای فشار خون بالا مصرف می کنید. در مورد تنظیم داروهای خود با پزشک خود صحبت کنید.

وقتی روزه میگیرم سردرد میگیرم چه می توانم بکنم؟

بدون عنوان-2

بیشتر بخوانید
نحوه تاثیر رژیم فستینگ متناوب بر تستوسترون

شکمم همیشه غرغر می کند. چه می توانم بکنم؟

سعی کنید مقداری آب معدنی بنوشید.

از زمانی که روزه خواری را شروع کردم، دچار یبوست شدم. چه می توانم بکنم؟

چاپ

دل درد میگیرم چه می توانم بکنم؟

از مصرف وعده های غذایی زیاد خودداری کنید. ممکن است متوجه شوید که پس از اتمام یک روزه تمایل به پرخوری دارید، اما سعی کنید به طور معمول غذا بخورید. بهتر است افطار به آرامی انجام شود. بلافاصله بعد از غذا از دراز کشیدن خودداری کنید و سعی کنید حداقل نیم ساعت بعد از غذا در وضعیت عمودی بمانید. قرار دادن بلوک های چوبی زیر سر تخت برای بالا بردن آن ممکن است به علائم شبانه کمک کند. اگر هیچ یک از این گزینه ها برای شما کارساز نبود، با پزشک خود مشورت کنید.

من داروها را با غذا مصرف می کنم. در روزه داری چه کنم؟

داروهای خاصی وجود دارند که ممکن است با معده خالی مشکلاتی ایجاد کنند. آسپرین می تواند باعث ناراحتی معده یا حتی زخم شود. مکمل های آهن ممکن است باعث تهوع و استفراغ شوند. متفورمین که برای دیابت استفاده می شود ممکن است باعث تهوع یا اسهال شود. لطفاً با پزشک خود در مورد اینکه آیا این داروها نیاز به ادامه دارند یا خیر صحبت کنید. همچنین، می توانید داروهای خود را با یک وعده کوچک سبزی برگ مصرف کنید.

گاهی اوقات فشار خون در طول روزه داری پایین می آید. اگر از داروهای فشار خون استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که فشار خون شما خیلی پایین می آید که می تواند باعث سبکی سر شود. و البته، اگر داروهایی مصرف می کنید که قند خون شما را کاهش می دهند، باید بیشتر مراقب باشید و قبل از شروع روتین روزه با پزشک خود کار کنید.

بیشتر بخوانید
9 نوع روزه متناوب

همیشه در مورد تنظیم داروهای خود با پزشک خود مشورت کنید.

گرفتگی عضلات میگیرم چه می توانم بکنم؟

سطوح پایین منیزیم، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت رایج است، ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود. ممکن است از مکمل منیزیم بدون نسخه استفاده کنید. همچنین ممکن است در نمک های اپسوم که نمک های منیزیم هستند خیس بخورید. یک فنجان را به یک حمام گرم اضافه کنید و به مدت نیم ساعت در آن خیس کنید. منیزیم از طریق پوست شما جذب می شود.

اگر دیابت داشته باشم چه؟

اگر دیابت دارید یا داروهای دیابت مصرف می کنید باید مراقبت های ویژه ای انجام شود. (برخی از داروهای دیابت، مانند متفورمین، برای سایر بیماری ها مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده می شود.) قند خون خود را به دقت کنترل کنید و داروهای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. پیگیری پزشکی از نزدیک توسط پزشک شما الزامی است. اگر نمی توان از نزدیک دنبال شما شد، روزه نگیرید.

روزه باعث کاهش قند خون می شود. اگر از داروهای دیابت یا به ویژه انسولین استفاده می کنید، ممکن است قند خون شما به شدت پایین بیاید که می تواند یک وضعیت تهدید کننده زندگی باشد. شما باید مقداری شکر یا آب میوه مصرف کنید تا قند خود را به حالت عادی برگردانید، حتی اگر به این معنی باشد که باید روزه خود را در آن روز قطع کنید. نظارت دقیق بر قند خون شما الزامی است.

قند خون پایین در طول روزه داری انتظار می رود، بنابراین ممکن است دوز داروی دیابت یا انسولین شما کاهش یابد. اگر قند خونتان را مکرر کاهش داده اید، به این معنی است که بیش از حد دارو مصرف کرده اید، نه این که روند ناشتا جواب نمی دهد. در برنامه مدیریت رژیم غذایی فشرده، ما اغلب قبل از شروع روزه داروها را با پیش بینی کاهش قند خون کاهش می دهیم. از آنجایی که پاسخ قند خون غیرقابل پیش بینی است، نظارت دقیق با پزشک ضروری است.

نظارت بر

نظارت دقیق برای همه بیماران، به ویژه، برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است. همچنین باید فشار خون خود را به طور منظم و ترجیحاً هفتگی کنترل کنید. حتماً در مورد کارهای معمول خون، از جمله اندازه گیری الکترولیت، با پزشک خود صحبت کنید. اگر به هر دلیلی احساس ناخوشایندی کردید، فوراً روزه خود را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت باید حداقل دو بار در روز قند خون خود را کنترل کرده و آن را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید
رژیم فستینگ متناوب 16/8

به ویژه، تهوع مداوم، استفراغ، سرگیجه، خستگی، قند خون بالا یا پایین یا بی حالی با روزه داری متناوب یا مداوم طبیعی نیست. گرسنگی و یبوست علائم طبیعی هستند و می توان آنها را مدیریت کرد.

۸ نکته برتر روزه داری متناوب

  1. آب بنوشید: هر روز صبح را با یک لیوان کامل آب هشت اونس شروع کنید.
  2. مشغول بمانید: ذهن شما را از غذا دور می کند. اغلب انتخاب یک روز پرمشغله در محل کار برای یک روز سریع کمک می کند.
  3. قهوه بنوش: قهوه یک سرکوب کننده خفیف اشتها است. چای سبز، چای سیاه و آبگوشت استخوان نیز ممکن است کمک کننده باشد.
  4. سوار امواج: گرسنگی موج می زند. پیوسته نیست هنگامی که ضربه زد، به آرامی یک لیوان آب یا یک فنجان قهوه داغ بنوشید. اغلب تا پایان کار، گرسنگی شما از بین می رود.
  5. به هیچ کس نگویید که روزه هستید – به جز پزشک: اکثر مردم سعی می کنند شما را دلسرد کنند، زیرا مزایای آن را درک نمی کنند. یک گروه پشتیبانی نزدیک اغلب مفید است، اما گفتن به همه کسانی که می شناسید ایده خوبی نیست.
  6. یک ماه به خود فرصت دهید: زمان می برد تا بدن شما به روزه عادت کند. چند بار اول که روزه می گیرید ممکن است سخت باشد، پس آماده باشید. ناامید نشو آسان تر خواهد شد.
  7. در روزهای غیر روزه از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید: روزه متناوب بهانه ای برای خوردن هرچه دوست دارید نیست. در روزهای غیر روزه داری، از یک رژیم غذایی مغذی کم قند و کربوهیدرات های تصفیه شده پیروی کنید.
  8. پرخوری نکن: پس از روزه گرفتن، وانمود کنید که هرگز اتفاق نیفتاده است. به طور معمول غذا بخورید، گویی هرگز روزه نگرفته اید.
بیشتر بخوانید
سندرم روزه و تغذیه مجدد - دکتر رژیم غذایی

آخرین و مهمترین نکته این است که روزه را در زندگی خود جای دهید! خود را از نظر اجتماعی محدود نکنید زیرا روزه هستید. برنامه روزه خود را طوری تنظیم کنید که با سبک زندگی شما همخوانی داشته باشد. زمان هایی وجود دارد که در طی آن روزه گرفتن غیرممکن است: تعطیلات، تعطیلات، عروسی ها. سعی نکنید روزه را به زور وارد این جشن ها کنید. این موقعیت ها زمان هایی برای استراحت و لذت بردن هستند. با این حال، پس از آن، به سادگی می توانید روزه خود را برای جبران افزایش دهید. یا فقط برنامه منظم روزه داری خود را از سر بگیرید. برنامه روزه خود را با آنچه برای سبک زندگی شما منطقی است تنظیم کنید.

انتظار چه چیزی

میزان کاهش وزن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. هرچه مدت طولانی تری با چاقی دست و پنجه نرم کنید، کاهش وزن برای شما دشوارتر خواهد بود. برخی داروها ممکن است کاهش وزن را سخت کنند. شما به سادگی باید پافشاری کنید و صبور باشید.

احتمالاً در نهایت یک فلات کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. تغییر رژیم روزه یا رژیم غذایی یا هر دو ممکن است کمک کننده باشد. تغییر پروتکل روزه اغلب چیزی است که برای شکستن یک فلات مورد نیاز است.

روزه هیچ تفاوتی با هیچ مهارت دیگری در زندگی ندارد. تمرین و حمایت برای اجرای خوب آن ضروری است. اگرچه این بخشی از فرهنگ بشری برای همیشه بوده است، بسیاری از مردم آمریکای شمالی هرگز در زندگی خود روزه نگرفته اند. بنابراین، روزه گرفتن توسط مقامات تغذیه رایج به عنوان سخت و خطرناک ترسیده و رد شده است. حقیقت، در واقع، کاملاً متفاوت است.

مرتبط:

رژیم فستینگ متناوب ۱۶/۸

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان ، فستینگ یا روزه در رژیم کتو

روزه خشک چیست؟ تفاوت آن با فستینگ و روزه داری متناوب آبی

تفاوت رژیم فستینگ متناوب با رژیم عادی در کاهش وزن

رژیم فستینگ ۵:۲ در کاهش وزن

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه