ورزشکاران نیازهای بیشتری به بدن خود دارند و ممکن است نیازهای تغذیه ای بیشتری داشته باشند. مکمل های ویتامین ممکن است کمک کند، به ویژه برای ورزشکارانی که از رژیم های غذایی تخصصی یا محدود پیروی می کنند.

ویتامین ها ریز مغذی هایی هستند که به بدن ما کمک می کنند تا سالم ترین و بهترین عملکرد خود را داشته باشد. اغلب، یک رژیم غذایی متعادل مقدار مناسبی از ویتامین ها را فراهم می کند. با این حال، از آنجایی که ورزشکاران ممکن است در طول روزهای خود از انرژی اضافی استفاده کنند، گاهی اوقات نیازهای تغذیه ای بیشتری دارند.

برای برخی از ورزشکاران، ویتامین ها ممکن است راه خوبی برای رفع این نیازها باشند، اما همیشه بهتر است قبل از شروع هر مکملی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

ویتامین برای ورزشکاران: چگونه بدانیم چه چیزی بهترین است برای Youhealthline.comhttps://www.healthline.com › سلامتی

آیا ویتامین ها برای ورزشکاران مفید هستند؟

ویتامین ها در غذاهایی که می خوریم یافت می شوند. برای اکثر افراد (و بیشتر ورزشکاران)، یک رژیم غذایی متعادل ویتامین کافی برای عملکرد سالم را فراهم می کند.

اما مکمل های ویتامین ممکن است کمک کند ورزشکارانی که شرایط دیگری دارند که توانایی بدن آنها را در جذب مواد مغذی محدود می کند یا دارای کمبودهای تغذیه ای خاص هستند. همچنین، ورزشکاران اغلب می توانند خواسته های بیشتری از بدن خود داشته باشند و ویتامین ها ممکن است به رفع این نیازها کمک کنند.

اگر کمبودهای تغذیه ای وجود داشته باشد، ممکن است به ویژه برای ورزشکاران مضر باشد افزودن ویتامین ها ممکن است انتخاب خوبی باشد یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به تعیین اینکه آیا یک ورزشکار ممکن است از مکمل های ویتامین سود ببرد کمک کند.

بیشتر بخوانید
مقدمه ای بر رژیم غذایی دوندگان

کدام ویتامین ممکن است برای ورزشکاران مفید باشد؟

در مورد ویتامین های دقیق مورد نیاز، این بستگی به ورزشکار، ورزش و نیازهای بدن او دارد. اغلب، یک متخصص مانند یک متخصص تغذیه یا پزشک ورزشی می تواند به یک ورزشکار کمک کند تا تصمیم بگیرد روی چه ویتامین ها و سایر مواد مغذی تمرکز کند.

با این حال آکادمی تغذیه و رژیم غذایی (AND) نشان می دهد ویتامین هایی وجود دارد که ممکن است برای ورزشکاران مفید باشد.

ویتامین A

ویتامین A با طیف وسیعی از اثرات مثبت همراه است. اشاره شد مزایای ممکن است شامل شود سلامت چشم، سلامت استخوان و بهبود عملکرد سیستم ایمنی. کمبود ویتامین A می تواند منجر به شب کوری و همچنین شرایط پوستی و بافتی شود.

ویتامین A در غذاهایی مانند سبزیجات سبز برگ، سبزیجات نارنجی و زرد، تخم مرغ، لبنیات و ماهی یافت می شود. یافتن غذاهای دیگری مانند آبمیوه ها و آبمیوه ها که ویتامین A اضافه کرده اند معمول است.

همچنین می توانید ویتامین A را در کپسول ها، قرص ها، پودرها و سایر مکمل ها پیدا کنید.

ویتامین های گروه B

ویتامین های B گروهی از چندین ویتامین هستند:

  • تیامین (B1)
  • ریبوفلاوین (B2)
  • نیاسین (B3)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • بیوتین (B7)
  • فولات (B9)
  • کوبالامین (B12)

این ویتامین ها به متابولیسم خود کمک کند به درستی عمل کند بدن شما برای پردازش کربوهیدرات ها و تبدیل آنها به انرژی به آنها نیاز دارد. این ویتامین ها در انواع غذاها یافت می شوند. برخی از افراد، به ویژه افرادی که رژیم غذایی خاص یا محدود دارند، گاهی اوقات می توانند از مکمل ها بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید
آیا باید بعد از یک تمرین سخت ماست بخورم؟

به عنوان مثال، ویتامین B12 اغلب در گوشت یافت می شود. در نتیجه، ورزشکارانی که از رژیم های گیاهی و وگان پیروی می کنند، گاهی اوقات مکمل های B12 را مفید می دانند. با این حال، مهم است که قبل از شروع مصرف مکمل های ویتامین B با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

ویتامین دی

ویتامین D به بدن کمک می کند تا از کلسیم برای ساختن استخوان ها، دندان ها و ماهیچه ها استفاده کند. کمبود ویتامین D می تواند منجر به استخوان های ضعیف و شکننده، بیماری های پوستی، کم خونی و سایر نگرانی های سلامتی شود.

ویتامین D در بسیاری از غذاها از جمله تخم مرغ، پنیر، شیر و ماهی وجود دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز به بدن شما کمک می کند تا این ویتامین را دریافت کند.

برای افرادی که در آب و هوای خاصی زندگی می کنند یا در داخل خانه کار می کنند معمول است که ویتامین D کافی دریافت نکنند. مکمل ها می توانند کمک کنند.

اهن

کمبود آهن می تواند باعث بیماری به نام کم خونی شود. افراد مبتلا به کم خونی گاهی اوقات علائمی مانند خستگی و سبکی سر را تجربه می کنند که می تواند بر عملکرد ورزشی تأثیر بگذارد. آهن در بسیاری از غذاها از جمله سبزیجات سبز برگ، گوشت قرمز و لوبیا یافت می شود.

گاهی اوقات، حفظ سطح آهن سالم برای ورزشکارانی که از رژیم های گیاهی یا گیاهخواری استفاده می کنند دشوار است.

آزمایش خون می تواند سطح آهن را در خون شما ارزیابی کند. اگر آهن کافی ندارید، پزشک می تواند به شما اطلاع دهد. آنها می توانند بهترین مکمل آهن را برای شما توصیه کنند.

بیشتر بخوانید
برنامه غذایی 7 روزه نهایی باشگاه

ویتامین K

ویتامین K به لخته شدن خون شما کمک می کند. می تواند به محافظت از بدن شما در برابر آسیب ها کمک کند. برای ورزشکاران، این می تواند به معنای کاهش خطر آسیب در طول مسابقه و تمرین باشد.

ویتامین K عمدتاً در سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج و کلم پیچ یافت می شود.

ویتامین E

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است. به ترمیم و رشد مجدد سلول های شما کمک می کند. برای ساخت سلول های جدید و حفظ عملکرد ماهیچه ها مورد نیاز است. مقداری تحقیقات نشان می دهد می تواند به ورزشکاران در مرحله ریکاوری پس از ورزش کمک کند.

ویتامین E در غذاهایی مانند آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها و برخی سبزیجات یافت می‌شود.

اگر ورزشکار هستید خطرات احتمالی مصرف ویتامین ها وجود دارد؟

این غیر معمول است، اما ممکن است، در هنگام مصرف ویتامین ها به عنوان یک ورزشکار، با عوارض جانبی مواجه شوید. می توانید مقدار زیادی ویتامین مصرف کنید. این سمیت ویتامین نامیده می شود و می تواند طیفی از علائم را ایجاد کند که بسته به ویتامین متفاوت است، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • یبوست
  • دل درد

علاوه بر این، برخی از ویتامین ها و داروهای خاص می توانند تداخل داشته باشند. به عنوان مثال، ویتامین K می تواند نحوه عملکرد وارفارین رقیق کننده خون را تغییر دهد.

مهم است که با پزشک خود در مورد هر نوع ویتامینی که قصد مصرف آن را دارید صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند ایمن ترین و بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

آیا ویتامین ها به عملکرد ورزشی کمک می کنند؟

مصرف ویتامین ها می تواند به حفظ سلامت کلی شما کمک کند و می تواند به محافظت در برابر آسیب قلبی، آسیب ماهیچه ها و سایر فشارهایی که ورزشکاران می توانند بر بدن وارد کنند، کمک کند. داشتن سلامت کلی بهتر یکی از راه‌های کمک به افزایش عملکرد کلی ورزشی شماست.

بیشتر بخوانید
برنامه غذایی بدنسازی: چه بخوریم، چه چیزهایی باید اجتناب کنیم

کدام مولتی ویتامین برای یک فرد ورزشکار بهتر است؟

نیاز به ویتامین بسیار فردی است. قبل از انتخاب مولتی ویتامین، دانستن اینکه چه ویتامین‌هایی را به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنید یا به دلیل نیازهای فعالیت‌های ورزشی خاص خود به آن‌ها بیشتر نیاز دارید، مهم است.

به همین دلیل است که بهتر است با یک پزشک، متخصص تغذیه یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی صحبت کنید که می تواند به شما در انتخاب مولتی ویتامین مناسب برای شما کمک کند.

خلاصه

ویتامین ها به بدن ما کمک می کنند تا در بهترین سطح کار کند. برای بسیاری از افراد، یک رژیم غذایی سالم و متعادل ویتامین کافی را تامین می کند.

با این حال، ورزشکاران خواسته های اضافی را به بدن خود وارد می کنند و می توانند نیازهای تغذیه ای بیشتری داشته باشند. مکمل های ویتامین، از جمله ویتامین های A، C، E و K، همراه با آهن و ویتامین های B، ممکن است به ورزشکاران در رفع این نیازها کمک کنند.
Source link