پاهای بی قرار؟ نمیتونی بخوابی؟ ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید

پاهای بی قرار؟ مشکلات خواب؟ ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید. دکتر نائومی نیومن بینارت، متخصص تغذیه نشان می دهد که چرا این ماده معدنی حیاتی سلامتی، کلید سلامتی شماست.

در این زمان از سال، ما اغلب با اخباری در مورد آخرین سوپر غذاها و روندهای غذایی بمباران می شویم. با این حال، یک ماده معدنی حیاتی وجود دارد که بسیاری از ما آن را از دست می دهیم و می تواند به طور قابل توجهی سلامت ذهنی و جسمی ما را کاهش دهد.

این ماده معدنی برای بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی که سلامت ما را افزایش می دهد ضروری است.

منیزیم ممکن است به کاهش علائم چندین بیماری که زنان را تحت تاثیر قرار می دهد کمک کند

منیزیم چیزی بیش از یک ماده معدنی است. این سنگ بنای سلامتی است که برای همه چیز از عملکرد ماهیچه ها و سلامت استخوان ها گرفته تا تولید انرژی و ترمیم DNA ضروری است.

با توجه به اینکه غذاهای فرآوری شده و بسیار فرآوری شده نقش زیادی در رژیم غذایی بریتانیا دارند، بسیاری از مردم ممکن است برای دریافت منیزیم کافی دچار مشکل شوند. منیزیم ممکن است به تسکین علائم چندین بیماری که زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند کمک کند، و دریافت منیزیم کافی می‌تواند برای پیشگیری و درمان این بیماری‌ها واقعا مفید باشد.

تشخیص کمبود منیزیم

چگونه متوجه می شوید که کمبود منیزیم دارید؟ در اینجا پنج مورد از رایج ترین نشانه هایی که ممکن است نشان دهند سطح شما کمتر از حد مطلوب است را آورده ایم:

  • انقباضات و گرفتگی عضلات: اینها می توانند راه بدن شما برای اعلام نیاز به منیزیم بیشتر باشند.
  • خستگی غیر قابل توضیح: اگر دائما خسته هستید، کمبود منیزیم ممکن است ذخایر انرژی شما را تخلیه کند.
  • مسائل مربوط به سلامت استخوان: منیزیم برای تراکم استخوان حیاتی است. کمبود می تواند استخوان های شما را در معرض خطر قرار دهد.
  • فشار خون بالا: این ماده معدنی نقش مهمی در سلامت قلب از جمله حفظ سطح فشار خون سالم دارد.
  • ضربان قلب نامنظم: کمبود منیزیم ممکن است مقصر تپش قلب یا ضربان نامنظم قلب باشد.

چرا بسیاری از ما دچار کمبود منیزیم هستیم؟ پاسخ تا حدی در کشاورزی مدرن نهفته است که خاک ما – و در نتیجه تولید ما – را از مواد معدنی ضروری از جمله منیزیم تخلیه کرده است.

علاوه بر این، رژیم غذایی غربی با تمایل خود به غذاهای فرآوری شده، اغلب در تامین منیزیم کافی کوتاهی می کند.

اگر دائما خسته هستید، کمبود منیزیم ممکن است ذخایر انرژی شما را تخلیه کند

فواید دگرگون کننده سلامتی منیزیم

گنجاندن منیزیم در برنامه روزانه می تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت شما داشته باشد:

مزیت شماره ۱ افزایش خواب

منیزیم می تواند کیفیت خواب را با تنظیم ریتم شبانه روزی و ترویج آرامش عضلانی بهبود بخشد.

خواب سالم از سلامت سیستم ایمنی بدن به علاوه سلامت عاطفی و جسمی پشتیبانی می کند که زنان بالای ۴۰ سال واقعاً می توانند با آن مبارزه کنند. فواید منیزیم برای خواب توسط علم تایید شده است محققان دریافته‌اند افرادی که مصرف منیزیم پایینی دارند، کمتر می‌خوابند و کیفیت خواب پایین‌تری دارند.

فواید منیزیم برای خواب توسط علم تایید شده است

فایده شماره ۲ بهبود خلق و خو

نقش مهمی در تنظیم خلق و خو ایفا می کند و راهی طبیعی برای تقویت روحیه و مبارزه با افسردگی ارائه می دهد.

در حقیقت، یک مطالعه پیدا کرد بیش از ۸۰ درصد از زنان یائسه دارای سطوح پایین منیزیم خون بودند و این زنان بیشتر احتمال داشت که افسردگی را گزارش کنند.

فایده شماره ۳ سلامت استخوان

با کاهش سطح استروژن با شروع یائسگی، استخوان ها متخلخل تر می شوند و منجر به پوکی استخوان و پوکی استخوان می شوند. منیزیم برای حفظ استخوان های قوی حیاتی است و ممکن است به مقابله با شروع پوکی استخوان در زنان یائسه کمک کند..

سالم-استخوان-کمبود-منیزیم-.jpg
منیزیم برای حفظ استخوان های قوی حیاتی است

فایده شماره ۴ سلامت قلب

منیزیم از عملکرد عضلات قلب پشتیبانی می کند و می تواند در کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مفید باشد. زنان یائسه به دلیل کاهش سطح استروژن، استرس و انتخاب سبک زندگی در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی هستند..

در حقیقت، یک مطالعه بزرگ روی بیش از ۳۷۰۰ زن یائسه نشان داد زنانی که سطح منیزیم بالاتری داشتند نشانگرهای التهابی کمتری را در رابطه با بیماری قلبی نشان دادند که نشان می‌دهد سلامت قلب بهتری دارند.

مزیت شماره ۵ عملکرد ورزش

این به کاهش تجمع اسید لاکتیک در حین ورزش کمک می کند و عملکرد و ریکاوری را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد که زنانی که منیزیم بیشتری مصرف می‌کنند، توده عضلانی و قدرت بیشتری دارند، نشان می دهد که منیزیم ممکن است به حفظ کاهش توده عضلانی مربوط به سن کمک کند.

زنانی که مصرف منیزیم بیشتری داشتند، توده عضلانی و قدرت بیشتری داشتند

سود شماره ۶ کاهش تنش عضلانی

منیزیم ترانس درمال به ویژه در کاهش تنش و اسپاسم عضلانی موثر است و تسکین مستقیم مناطق آسیب دیده را ارائه می دهد.

در حقیقت، محققان دریافتند که افراد مبتلا به فیبرومیالژیا پس از اسپری کردن روغن منیزیم روی بازوها و پاهای خود دو بار در روز به مدت یک ماه درد کمتری را گزارش کردند..

چگونه مصرف منیزیم خود را افزایش دهیم..

منیزیم بیشتری بخورید

ادغام غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی یک راه خوشمزه برای افزایش مصرف است. سبزیجات برگ دار، آجیل، دانه ها، غلات کامل، حبوبات و شکلات تلخ همه منابع عالی منیزیم هستند.

آب منیزیم برای کمبود منیزیم
آب منیزیم را می توان در روتین هیدراتاسیون خود گنجاند
منیزیم بیشتری بنوشید

BetterYou آب منیزیم به دلیل سهولت استفاده و جذب سریع آن متمایز است. نوشیدن این BetterYou آب دم کرده منیزیم یک راه ساده و لذت بخش برای افزایش مصرف روزانه منیزیم ارائه می دهد.

بر خلاف قرص ها یا پودرهایی که ممکن است هضم آنها سخت یا ناخوشایند باشد، BetterYou آب منیزیم را می توان در روتین هیدراتاسیون خود گنجاند و اطمینان حاصل کرد که منیزیم مورد نیاز بدن را بدون هیچ زحمتی دریافت می کنید.

حمام کنید و خود را با منیزیم بیشتری نوازش کنید

کاربردهای ترانس پوستی مانند حمام منیزیم با BetterYou تکه های منیزیم یا درخواست لوسیون منیزیم BetterYou یا اسپری‌ها، می‌توانند فواید فوایدی داشته باشند، و باعث تقویت مجدد مواد معدنی و سلامت و آرامش کلی پوست شوند.

Source 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه