پاپایا – فواید، تغذیه، و کاهش وزن

پاپایا (همچنین پاپاو یا پاپاو نیز نامیده می شود) میوه ای بومی مناطق گرمسیری جهان است. میوه ها به دلیل رنگ زنده، بافت نرم و طعم شیرین خود مشهور هستند. پاپایا در انواع غذاهای آشپزی مانند سالاد، اسموتی و شیک استفاده می شود.

فواید خوردن پاپایا بر محبوبیت آنها می افزاید. قبلاً تصور می شد که پاپایا میوه های کمیاب است، با این حال، اکنون تقریباً در تمام فصول سال به راحتی در دسترس است تا از آن لذت ببریم.

ارزش غذایی پاپایا

خوردن پاپایا فواید زیادی دارد. پاپایا منبع عالی ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E و ویتامین K است. ۱۰۰ گرم پاپایای رسیده شامل ۳۲ کالری، ۰.۶ گرم پروتئین، ۰.۱ گرم چربی، ۷.۲ گرم کربوهیدرات و ۲.۶ گرم است. فیبر

میوه پر شده است آنتی اکسیدان هاکه به کاهش التهاب، مبارزه با بسیاری از بیماری ها و جلوگیری از چین و چروک کمک می کند.

پاپایا - فواید، تغذیه، و کاهش وزن

۱۱ فواید ثابت شده پاپایا برای سلامتی

کریستف کلمب به درستی پاپایا را “میوه فرشتگان” نامید. پاپایا و فواید سلامتی دست به دست هم می دهند. در زیر برخی از مزایای سلامتی ذکر شده است:

۱. پاپایا کلسترول را کاهش می دهد

پاپایا سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به جلوگیری از افزایش کلسترول در شریان ها کمک می کند. کلسترول بیش از حد منجر به چندین بیماری عروق کرونر از جمله حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون می شود.

این میوه غنی از فیبر به کنترل فشار خون کمک می کند و همچنین سطح کلسترول “ناسالم” (LDL) را در خون تنظیم می کند. طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDAیک میوه بزرگ (حدود ۷۸۰ گرم) حدود ۱۳ تا ۱۴ گرم فیبر دارد که مقدار مناسبی است. فیبرها همچنین هضم نرم‌تری را تضمین می‌کنند، مدفوع را حجیم می‌کنند و حرکت روده را تسهیل می‌کنند

۲. تقویت کننده ایمنی

پاپایا حاوی بیش از ۲۰۰ درصد دوز روزانه ویتامین C شماست. این میوه برای جلوگیری از چندین بیماری از جمله اسکوربوت مفید است. ویتامین C در ساخت کلاژن ضروری است که به نوبه خود به اتصال بافت های بدن کمک می کند.

کمبود ویتامین C منجر به علائم متعددی مانند کم خونی، ضعف، مشکلات پوستی و بیماری لثه می شود. بنابراین، خوب است که به طور منظم یک کاسه پاپایا داشته باشید تا از چنین مشکلات سلامتی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید
ماست : حقایق تغذیه ای و سلامتی

۳. پاپایا به کاهش وزن کمک می کند

پاپایا به کاهش وزن کمک می کند زیرا کالری کمی دارد و منبع خوبی از فیبر همراه با GI پایین است. محتوای فیبر موجود در پاپایا باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید و در نتیجه هوس را کاهش دهید.

با توجه به الف مطالعهآب پاپایا علاوه بر کاهش جذب چربی دارای خواص ضد چاقی، ضد چربی خون و ضد التهاب است.

۴. پاپایا به دیابت کمک می کند

یکی از بزرگترین علائم دیابت میل به غذاهای شیرین است. فواید پاپایا شامل مفید بودن بسیار برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا این میوه دارای GI پایین و فیبر بالایی است، بنابراین از افزایش قند خون در بیماران دیابتی جلوگیری می کند.

با توجه به الف مطالعه، پاپایا اثر هیپوگلیسمی بر بدن دارد. فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در میوه هستند که ممکن است به تنظیم قند خون کمک کنند.

۵. محافظت در برابر آرتریت

پاپایا شامل پاپائین، یک ماده شیمیایی ضد التهابی است که به طور طبیعی در میوه یافت می شود. نشان داده شده است که پاپائین در کاهش درد و سفتی مفاصل مفید است و آن را به یک مکمل عالی برای افراد مبتلا به آرتریت تبدیل می کند.

علاوه بر این، افرادی که از آرتروز رنج می‌برند، با ضعیف‌تر شدن و ضعیف‌تر شدن ساختار استخوان‌هایشان، درد زیادی را تجربه می‌کنند. پاپایا برای افرادی که در آینده در معرض خطر ابتلا به آرتریت هستند مفید است، زیرا از ملتهب شدن استخوان ها جلوگیری می کند. به این ترتیب، از اشکال مختلف آرتریت جلوگیری می شود.

۶. پاپایا به هضم غذا کمک می کند

از آنجایی که پاپایا حاوی پاپائین است، آنزیمی که به اندازه کافی قوی برای نرم کردن گوشت و جلوگیری از علائم معده است، گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند. محتوای فیبر و آب بالا به هضم غذا کمک می کند، حرکت روده را افزایش می دهد و حرکات روده را نرم و منظم می کند.

بیشتر بخوانید
پنیر چدار سالم برای رژیم روزانه شما

۷. پاپایا بینایی را بهبود می بخشد

فواید سلامت پاپایا شامل بینایی شما نیز می شود. این میوه سرشار از ویتامین A است که به بینایی شما کمک زیادی می کند. بینایی با افزایش سن به دلیل دژنراسیون ماکولا بسیار ضعیف می شود.

علاوه بر این، زآگزانتین، یک آنتی اکسیدان قوی و مهم در بینایی انسان، در گوشت پاپایا یافت می شود. با فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش، از سلول های شبکیه در برابر آسیب، به ویژه دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن محافظت می کند و در عین حال از نابینایی نیز جلوگیری می کند.

۸. پاپایا از چین و چروک و علائم پیری جلوگیری می کند

پاپایا با جوان‌تر به نظر رسیدن به شما کمک می‌کند. با توجه به اینکه این میوه منبع عالی ویتامین C است، به ساخت کلاژن در بدن شما کمک می کند و در نتیجه بافت های شما به یکدیگر متصل می شوند. در مجموع، خوردن یک کاسه پاپایا در هر روز می تواند تضمین کند که حداقل پنج سال جوانتر از سن واقعی خود به نظر می رسید.

۹. پاپایا استرس را کاهش می دهد

مزایای سلامت پاپایا همچنین شامل وضعیت ذهنی شما می شود. توصیه می شود هر روز یک کاسه پاپایا بخورید، به خصوص اگر محل کار پر استرسی دارید. پاپایا به تنظیم جریان هورمون های استرس از طریق ویتامین C کمک می کند.

۱۰. پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان داده اند که می توان از تجمع سلول های سرطانی از طریق دوز روزانه آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و فیتونوترینت ها جلوگیری کرد. نشان داده شده است که موارد سرطان روده بزرگ و پروستات در افراد با مصرف روزانه پاپایا کاهش می یابد.

با این حال، این مطالعات هنوز در مراحل اولیه خود هستند. عاقلانه نیست که بدون تحقیق مناسب و مشورت با انکولوژیست خود، آنها را دنبال کنید.

۱۱. پاپایا درد قاعدگی را کاهش می دهد

هر زنی می تواند شهادت دهد که دردهای قاعدگی وحشتناک ترین زمان ماه است. زنانی که از گرفتگی عضلات شدید رنج می برند باید به طور منظم پاپایا بخورند. یکی از مزایای اصلی پاپایا، به ویژه برای زنان، این است که این میوه به جریان خون قاعدگی کمک می کند.

بیشتر بخوانید
13 غذای کم چرب که برای سلامتی مفید هستند

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به خروج خون از رحم شما کمک می کند.

پاپایا برای کاهش وزن

مردم همیشه در جستجوی معجزه کاهش وزن هستند که به آنها کمک می کند بدون نیاز به رفتن به باشگاه یا رژیم غذایی محدود وزن اضافی خود را کاهش دهند. در حالی که چنین معجزه ای وجود ندارد، برخی از میوه ها و سبزیجات به طور موثری به کاهش کاهش وزن کمک می کنند.

پاپایا یکی از این میوه هاست. پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است، زیرا این میوه دارای محتوای کالری کم است.

کاهش وزن به روشی محاسباتی و کل نگر برای اطمینان از اینکه وزن از دست رفته خود را دوباره به دست نمی آورید، مهم است. کاهش وزن بدون هدف برای کنترل آن تنها به بازیابی وزن در آینده کمک می کند.

مزایای پاپایا شامل کمک به کاهش وزن اما بدون محرومیت شما از سایر مواد مغذی ضروری است. بدن شما یاد می گیرد که چگونه وزن کم کند و به حفظ آن ادامه دهد. به یاد داشته باشید که در مصرف پاپایا زیاده روی نکنید. میوه را برای ۲ تا ۳ روز در هفته به مدت چند ماه بخورید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

خلاصه

پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان ها و آنزیم های مختلف است که از هر نظر به بهبود بدن کمک می کند. مصرف منظم پاپایا می تواند به بهبود بدن از درون کمک کند، در نتیجه پوست جوان تر به نظر می رسد و دستگاه گوارش به شدت بهبود می یابد.

به طور خلاصه، پاپایا برای کل بدن شما مفید است. توصیه می شود یک دوز پاپایا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا بهتر و سالم تر باشید.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

س. فواید خوردن پاپایا چیست؟

A. پاپایا باعث کاهش کلسترول، تقویت ایمنی و کاهش وزن می شود.

س. چه کسانی نباید پاپایا بخورند؟

الف. زنان باردار، افراد مبتلا به آلرژی به پاپایین و کسانی که تحت هر گونه جراحی قرار می گیرند، نباید پاپایا بخورند.

س. مضرات پاپایا چیست؟

A. پاپایا ممکن است برای زنان باردار مضر باشد. همچنین می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود و ممکن است با داروها خوب نباشد.

بیشتر بخوانید
ذرت - فواید، حقایق تغذیه ای و دستور العمل های سالم

س. آیا پاپایا چربی می سوزاند؟

A. پاپایا هضم را بهبود می بخشد. اما هیچ مدرک قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد چربی می سوزاند.

س. آیا می توانیم هر روز پاپایا بخوریم؟

پاسخ.

س. چرا بعد از خوردن پاپایا معده من درد می کند؟

پاسخ: در حالی که پاپایا منبع فیبر است و برای سلامت دستگاه گوارش مناسب است، خوردن بیش از حد ممکن است اثر ملین داشته باشد و باعث اسهال و ناراحتی معده شود.

س. آیا پاپایا به شما گاز می دهد؟

بله، مصرف زیاد پاپایا ممکن است باعث نفخ و حرکات شل شود.

س. ۱ کیلوگرم پاپایا چند کالری دارد؟

الف. ۱ کیلوگرم پاپایا تقریباً ۱۲۰ کالری دارد.

آیا پاپایا یک میوه کم کالری است؟

پاسخ: بله، پاپایا یک میوه کم کالری است. به عنوان مثال، یک فنجان پاپایای مکعبی شده فقط ۶۲ کالری دارد.

س. آیا می توانم پاپایا را در شب بخورم؟

A. پاپایا به عنوان یک ملین خوب عمل می کند. بنابراین اگر به دنبال اجابت مزاج خوب هستید، باید پاپایا را شب ها قبل از رفتن به رختخواب بخورید.

س. آیا پاپایا برای کاهش وزن مفید است؟

A. بله، پاپایا برای کاهش وزن عالی است. کالری کمی دارد، GI متوسطی دارد و منبع فیبر خوبی است.

س. آیا می توانم پاپایا را با معده خالی بخورم؟

الف. خوردن پاپایا با معده خالی می تواند دستگاه گوارش شما را تمیز کرده و سموم را پاک کند.

س. ارزش غذایی پاپایا چیست؟

A. پاپایا ارزش غذایی بالایی دارد. حاوی کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B9 یا فولات و پتاسیم است.

س. آیا خوردن پاپایا هر روز اشکالی ندارد؟

پاسخ: بله، خوردن پاپایا هر روز برای حفظ انرژی و مصون ماندن در برابر چندین بیماری اشکالی ندارد.

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه