پیشگیری از میگرن: ۶ محرک میگرن که باید از آن اجتناب کنید

اگر مستعد ابتلا به سردردهای میگرنی هستید، می دانید که چقدر می توانند ناتوان کننده باشند. حتی علائم خفیف میگرن می تواند کل روز شما را مختل کند.

دکتر جولیا جونز، متخصص مغز و اعصاب در هیوستون متدیست، می گوید: «حدود ۵۲ درصد از مراجعه به پزشکان مراقبت های اولیه برای سردرد است، که اکثر آنها احتمالاً سردردهای میگرنی هستند.

علائم و شدت میگرن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما دکتر جونز توصیه های جهانی برای پیشگیری از میگرن برای هرکسی که این نوع سردرد را تجربه می کند دارد: محرک های رایج را بشناسید و شناسایی کنید که کدامیک بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

علت سردردهای میگرنی چیست؟

اگرچه تصور می شود که ژنتیک نقش مهمی ایفا می کند، علت اصلی میگرن به طور کامل شناخته نشده است. همچنین دلیلی هم نیست که برخی افراد بیشتر از دیگران مستعد رشد آنها هستند. (مرتبط: چرا مدام سردرد می گیرم؟)

پیشگیری از میگرن: 6 محرک میگرن که باید از آن اجتناب کنید

اما دکتر جونز اشاره می کند که ما می دانیم که برخی از مغزها به سختی به سردرد تبدیل می شوند.

دکتر جونز توضیح می دهد: «افراد مستعد ابتلا به میگرن، ارتباطات عملکردی قوی تری بین سیستم عصبی خودمختار و مراکز درد در مغز دارند. سردرد میگرنی بسته به فعالیت یا تحریک پذیری مغز فرد احتمالاً در نتیجه یک اثر آستانه رخ می دهد.

دکتر جونز می افزاید که فرستادن “مغز میگرنی” به لبه آن نیازی به مقدار زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید
سردردهای هورمونی: علل، علائم و درمان.

۶ محرک میگرن

دانستن محرک های رایج میگرن تضمین نمی کند که دیگر هرگز به آن مبتلا نشوید. اما برای بسیاری از افراد، می تواند به کاهش دفعات این سردردها کمک کند.

در اینجا شش عامل محرک سردردهای میگرنی وجود دارد که ممکن است بخواهید اقداماتی را برای جلوگیری از آنها انجام دهید:

۱. استرس

خواه به خاطر مسائلی در رابطه، کار، امور مالی یا چیز دیگری باشد، استرس یک محرک بزرگ برای سردردهای میگرنی است.

دکتر جونز می‌گوید: «آنها همچنین می‌توانند با کاهش استرس ایجاد شوند، به این معنی که در نهایت از یک عامل استرس‌زای خاص در زندگی خود خلاص شوید». به عنوان مثال، برخی از افراد هر شنبه پس از پایان استرس هفته کاری یا در اولین روز تعطیلات، دچار سردرد میگرنی می شوند.

۲. نوسانات هورمونی

دکتر جونز می‌گوید: برای زنان، قطع استروژن که بعد از قاعدگی ماهانه و بعد از تخمک‌گذاری رخ می‌دهد، می‌تواند باعث میگرن شود.

در برخی موارد، داروهای ضد بارداری خوراکی نیز می توانند.

۳. تغییر در روال شما

حتی انحرافات جزئی در برنامه روزانه شما، هرچند ناچیز به نظر می رسد، می تواند تأثیر زیادی بر مغز میگرنی داشته باشد.

دکتر جونز می‌گوید: «تغییرات زیاد مانند دیر رسیدن به یک وعده غذایی یا حذف کامل یک وعده غذایی، می‌تواند فرد را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. یک الگوی خواب متغیر نیز می تواند، که برای کارگران شیفت کاری، مانند پرستاران، رانندگان اتوبوس، افسران پلیس و غیره مشکل ساز است.

بیشتر بخوانید
غذاهای دریایی و سردرد

نکته قابل توجه، دکتر جونز اضافه می‌کند که تغییرات مهم‌تر در برنامه‌های روزمره شما، مانند سفر به منطقه زمانی متفاوت، می‌تواند باعث میگرن شود.

۴. غذاها و نوشیدنی ها

دکتر جونز می گوید: حدود یک چهارم بیماران میگرنی محرک غذا یا نوشیدنی خواهند بود. ما می دانیم که نیتریت ها و غذاهای حاوی تیرامین، به ویژه، می توانند منجر به این سردردها شوند.

غذاها و نوشیدنی هایی که محرک میگرن هستند عبارتند از:

  • شراب قرمز
  • شکلات
  • پنیرها
  • آجیل
  • گوشت های فرآوری شده
  • گوشت های دودی
  • میوه های خشک
  • چاشنی ها و شیرین کننده های مصنوعی (و هر نوع ماریناد که ممکن است در آن استفاده شود)

مبتلایان به میگرن که فکر می‌کنند ممکن است محرک غذایی داشته باشند، باید یک دفترچه یادداشت علائم غذایی یا استفاده از یک برنامه ردیابی میگرن را در نظر بگیرند.

دکتر جونز می گوید: «این غذاها همیشه بلافاصله باعث میگرن نمی شوند. ممکن است تا سه روز طول بکشد تا میگرن ناشی از غذا واقعاً تسخیر شود و با آن درد ناتوان کننده ظاهر شود.

به عنوان مثال، دکتر جونز اغلب به بیماران می گوید که روزه جمعه می تواند علت سردرد میگرنی دوشنبه باشد.

۵. بوها و نورهای روشن

برخی از مغزهای میگرنی به محرک های حسی قوی حساس تر هستند، از جمله:

  • شمع های معطر
  • بخور دادن
  • عطر
  • دود
  • چراغ های روشن
  • چراغ چشمک زن
  • نور فلورسنت
بیشتر بخوانید
درمان های موثر و سریع سردرد در خانه

دکتر جونز می افزاید: “به یاد داشته باشید، یک اثر آستانه ای وجود دارد که ما فکر می کنیم مسئول انحراف مغز میگرنی به سمت سردرد است.” “شاید پریود شده اید، روتین شما خاموش است و خوب نخوابیده اید. بنابراین، اکنون ناگهان شمع یا عطری که قبلا هرگز شما را آزار نداده است منجر به میگرن می شود.”

به عبارت دیگر، به خاطر داشته باشید که این محرک ها می توانند تجمعی باشند.

۶. تغییرات آب و هوا

شاید شنیده باشید که تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به تشدید آرتریت شود، اما به نظر می رسد که این تغییرات با فراوانی میگرن نیز مرتبط باشد.

دکتر جونز می افزاید: «بسیاری از بیماران من می گویند که می دانند یک جبهه سرد در برابر هواشناسی در راه است.

وقتی دانستن محرک های شما کافی نیست، چه کاری باید انجام دهید

برخی از محرک های میگرن قابل اجتناب هستند. دیگران نیستند.

بدون در نظر گرفتن این موضوع، دکتر جونز می گوید برخی از مبتلایان به میگرن برای مدیریت موثر سردرد خود به دارو نیاز دارند.

دکتر جونز می‌گوید: «بعضی از افراد می‌توانند یک برنامه روتین ایده‌آل برای پیشگیری از میگرن داشته باشند و همین برای کاهش قابل توجه دفعات آن کافی است.

بیشتر بخوانید
نکاتی در مورد میگرن قاعدگی

این می تواند به معنای حذف نکردن وعده های غذایی، بیدار شدن در ساعت معین در هر روز هفته، حتی آخر هفته ها، انجام تمرینات هوازی سه بار در هفته باشد.

دکتر جونز توضیح می دهد: “اما این برای همه کار نمی کند. حدود یک سوم از بیماران من در یک ماه شش تا هشت سردرد میگرنی می گیرند.” اینها افرادی هستند که باید از داروهای پیشگیرانه استفاده کنند.»

کار را با پزشک مراقبت های اولیه خود شروع کنید. (مرتبط: چه زمانی برای سردرد به پزشک مراجعه کنیم)

دکتر جونز می گوید: «داروهای عمومی بسیاری برای میگرن وجود دارد که پزشک می تواند برای کمک به کاهش دفعات میگرن تجویز کند.

اگر میگرن شما هنوز اغلب رخ می دهد یا شدید است، پزشک مراقبت های اولیه ممکن است شما را برای ارزیابی دقیق تر به یک متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. یک متخصص مغز و اعصاب همچنین ممکن است گزینه های درمانی دیگری برای میگرن مانند بوتاکس و آنتی بادی های مونوکلونال را توصیه کند.

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه