چرا ویتامین ها و مکمل باعث نفخ می شوند و چگونه آن را برطرف کنید

برخی ویتامین ها و مکمل ها ممکن است باعث نفخ و سایر علائم گوارشی شوند.

اگر بعد از مصرف ویتامین یا مکمل های روزانه خود احساس نفخ می کنید، ممکن است فکر کنید این دو به هم مرتبط هستند – و حق با شماست. به گفته متخصصان، مولتی ویتامین ها و برخی مکمل ها بیشتر از سایرین باعث ایجاد نفخ می شوند. اما نگران نباشید: راه‌هایی برای رفع نفخ وجود دارد.

مکمل هایی که می توانند باعث نفخ شوند

مشکلات معده اغلب هنگام مصرف مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی می‌تواند سر زشت خود را ایجاد کند.

دلانگ می‌گوید برخی از مکمل‌ها، به‌ویژه مکمل‌های ارزان‌تر، گاهی با اشکال مصنوعی ویتامین‌ها و مواد معدنی ساخته می‌شوند و اغلب حاوی چسب‌ها و پرکننده‌ها هستند که می‌توانند برای معده شما آزاردهنده باشند.

چرا ویتامین ها و مکمل های شما می توانند شما را نفخ کنند و چگونه آن را برطرف کنید

او می‌گوید: «یکی از شایع‌ترین شکایات هنگام مصرف مکمل‌ها ناراحتی معده است، که ممکن است به صورت زیر ظاهر شود:

بیشتر بخوانید
بربرین چیست؟ مزایای سلامتی، خطرات، بیشتر
  • درد شکم
  • نفخ
  • حالت تهوع، اسهال یا یبوست

در اینجا بزرگترین متخلفان هستند:

  • رامولتی ویتامین هااین مخلوط از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می تواند عوارض جانبی داشته باشد که شامل ناراحتی معده می شود. با توجه به سیستم بهداشت دانشگاه میشیگان (UMHS).
  • رافلز روی.در حالی که مکمل‌های روی خوراکی برای سیستم ایمنی، متابولیسم و ​​بهبود زخم مفید هستند کلینیک مایو، این مکمل ها همچنین می توانند عوارض جانبی مانند سوء هاضمه و اسهال ایجاد کنند.
  • رااهن.این مکمل ها همچنین می توانند عوارض گوارشی داشته باشند، با توجه به کلینیک کلیولند. مکمل‌های آهن که معمولاً برای درمان کم‌خونی مصرف می‌شوند، می‌توانند باعث ناراحتی معده، یبوست و مدفوع تیره شوند.
  • راکلسیم. این مکمل‌ها اغلب برای سلامت استخوان مصرف می‌شوند، و اگرچه معمولاً عوارض جانبی کمی دارند، اما می‌توانند باعث نفخ، گاز و یبوست شوند. کلینیک مایو.
بیشتر بخوانید
لوموتیل: دوز، عوارض جانبی، موارد استفاده

کاهش نفخ با مصرف مکمل ها

دلونگ می‌گوید علیرغم ارتباط بین ویتامین‌ها و نفخ، تعدادی از مراحل وجود دارد که می‌توانید برای کمک به کاهش یا جلوگیری از نفخ پس از مصرف مکمل‌ها انجام دهید.کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده اگر نفخ دارید این مراحل را توصیه می کند:

  • از جویدن آدامس صرف نظر کنید
  • از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید
  • مصرف غذاهای حاوی فروکتوز یا سوربیتول را محدود کنید
  • از غذاهای گازدار مانند کلم بروکسل، شلغم، کلم، لوبیا و عدس خودداری کنید.
  • آهسته غذا بخورید
بیشتر بخوانید
عوارض جانبی تایسابری: آنچه باید بدانید

اگر قصد خرید مکمل ها را دارید، محصولات با کیفیت بالا را انتخاب کنید. دلانگ می گوید: «نکته شماره ۱ که باید در انتخاب مکمل ها به آن توجه کرد، کیفیت است.

هنگام انتخاب مکمل ویتامین یا مواد معدنی، او موارد زیر را توصیه می کند:

  • مکمل های با کیفیت بالا را انتخاب کنید که توسط شخص ثالث آزمایش شده است.
  • به دنبال محصولات بدون بایندر و پرکننده باشید که می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.
  • مکمل های زیادی را به طور همزمان مصرف نکنید، زیرا ممکن است منجر به نفخ و درد شود.
  • برچسب ها را بخوانید. مکمل های با کیفیت همراه با دستورالعمل های استفاده هستند.

با توجه به UMHS، با هر مکمل یک لیوان کامل آب بنوشید و هنگام مصرف مکمل های ویتامین یا مواد معدنی به دوز مناسب پایبند باشید. از مصرف دوز بیشتر مولتی ویتامین نسبت به آنچه در برچسب یا پزشکتان توصیه شده است خودداری کنید. انجام این کار به طور بالقوه می تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید
Femara (لتروزول): عوارض جانبی، استفاده غیرقانونی از ناباروری

در مورد مصرف مولتی ویتامین یا مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید. دلانگ می گوید، یک متخصص تغذیه یا داروساز ثبت شده نیز می تواند به هر سوالی که در مورد ویتامین ها و نفخ دارید پاسخ دهد.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

2 دیدگاه دربارهٔ «چرا ویتامین ها و مکمل باعث نفخ می شوند و چگونه آن را برطرف کنید;

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه