دریافت رژیم: 09055380149

چگونه با ۸ درمان خانگی از شر گرفتگی عضلات خلاص شویم؟

بسیاری از افراد گزارش می دهند که در ابتدای چرخه قاعدگی خود دچار درد شکم یا لگن شده اند. در برخی موارد، درمان‌ها می‌توانند به فرد کمک کنند تا تسکین یابد.

در طول یک دوره، رحم منقبض می شود تا پوشش داخلی دیواره رحم را فشرده کند و به آن اجازه می دهد از طریق واژن از بدن خارج شود. این انقباضات می تواند باعث درد یا ناراحتی شود. بسیاری از مردم از آنها به عنوان گرفتگی یاد می کنند.

در طول قاعدگی، اکثر افراد گرفتگی در قسمت تحتانی شکم را تجربه می کنند، اگرچه درد می تواند به قسمت پایین کمر، کشاله ران یا بالای ران نیز تابیده شود. دردهای قاعدگی در ابتدای پریود بدترین حالت را دارند و با گذشت روزها کمتر ناراحت می شوند.

بسیاری از درمان های خانگی می توانند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کنند، از جمله موارد زیر:

چگونه با 8 درمان خانگی از شر گرفتگی عضلات خلاص شویم؟

۱. حرارت را به شکم بزنید

قرار دادن یک بطری آب گرم یا پد گرم کننده روی شکم می تواند ماهیچه ها را شل کرده و گرفتگی را تسکین دهد.

گرما به عضله رحم و اطرافیان آن کمک می کند تا آرام شوند، که ممکن است گرفتگی و ناراحتی را کاهش دهد.

یک فرد همچنین می تواند یک پد گرم کننده را روی کمر قرار دهد تا از کمردرد خلاص شود. گزینه دیگر این است که در یک حمام گرم غوطه ور شوید که می تواند به شل شدن عضلات شکم، پشت و پاها کمک کند.

۲. به ورزش ملایم بپردازید

اگرچه ورزش ممکن است آخرین چیزی باشد که بسیاری از افراد در هنگام گرفتگی احساس تمایل به انجام آن دارند، اما ممکن است باعث تسکین درد شود.

بیشتر بخوانید
یائسگی و سرگیجه: علل و درمان ها

اگر فردی درد داشته باشد، ورزش شدید ممکن است مفید نباشد، اما کشش ملایم، پیاده روی یا انجام یوگا ممکن است کمک کند. ورزش همچنین باعث ترشح اندورفین می شود که مسکن طبیعی طبیعت است.

مطالعه تایوانی دریافتند که ۱۲ هفته کلاس های یوگا دو بار در هفته باعث کاهش دردهای قاعدگی در شرکت کنندگان در مطالعه شد.

۳. رسیدن به ارگاسم

ارگاسم ممکن است به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. در طول ارگاسم، رحم منقبض می شود اما سپس آزاد می شود. این ممکن است به کاهش تاثیر انقباضات قاعدگی کمک کند.

مانند ورزش، ارگاسم نیز باعث ترشح اندورفین و سایر هورمون‌هایی می‌شود که درد را تسکین می‌دهند و به فرد کمک می‌کنند احساس خوبی داشته باشند.

در مورد رابطه جنسی در دوران قاعدگی اینجا بیشتر بدانید.

۴. برای تسکین گرفتگی عضلات، طب سوزنی را امتحان کنید

پژوهشی نشان داده است که طب سوزنی می تواند دردهای قاعدگی را تسکین دهد. این درمان علاوه بر ترشح اندورفین و کمک به آرامش افراد، ممکن است التهاب را کاهش دهد.

احتمال اینکه فرد از یک دوره مداوم طب سوزنی بهره مند شود بیشتر از یک جلسه است.

۵. شکم را ماساژ دهید

ماساژ یا انجام خود ماساژ روی شکم نیز می تواند عضلات لگن را شل کرده و گرفتگی را کاهش دهد. افراد می توانند به آرامی روغن ماساژ، لوسیون بدن یا روغن نارگیل را به پوست خود بمالند تا به این روند کمک کنند.

۶. شکم را با اسانس ماساژ دهید

ماساژ شکم با روغن‌های ضروری ممکن است مزایای بیشتری برای کسانی که دردهای قاعدگی را تجربه می‌کنند، داشته باشد.

با توجه به بررسی ۲۰۱۵روغن های زیر ممکن است به فرد در مدیریت علائم گرفتگی کمک کنند:

  • رزماری
  • بابونه رومی
  • نعناع
بیشتر بخوانید
آیا می توان از ماست برای سلامت واژن استفاده کرد؟

افراد می توانند سعی کنند چند قطره از حداقل یکی از این اسانس ها را به روغن حامل اضافه کنند تا خود ماساژ موثر شکم را انجام دهند.

۷. تغییرات رژیم غذایی را در نظر بگیرید

ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی ممکن است دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، میوه ها، سبزیجات، آجیل، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل به بدن کمک می کند تا سالم بماند.

افزایش مصرف مایعات به هیدراته ماندن بدن کمک می کند. کم آبی یکی از دلایل شایع گرفتگی عضلات است.

دمنوش‌های گیاهی گرم و آرام‌بخش هستند و در برخی موارد خود گیاهان نیز می‌توانند گرم باشند سودمند همچنین.

برخی از تولید کنندگان پیشنهاد می کنند که چای های خاص مانند چای بابونه، قاصدک، تمشک قرمز و رازیانه، دردهای قاعدگی را تسکین دهند. با این حال، شواهد کمی برای تأیید این موضوع وجود دارد.

۱۰ تا از بهترین چای ها را برای علائم یائسگی از اینجا خریداری کنید.

تغییرات هورمونی که بر دستگاه گوارش فرد تأثیر می گذارد می تواند باعث دردهای قاعدگی شود. تغییرات کوتاه مدت رژیم غذایی اغلب می تواند این علائم را کاهش دهد.

اولویت دادن به یک رژیم غذایی غنی از فیبر و کم روغن و قندهای تصفیه شده می تواند به بهبود هضم و کاهش ناراحتی شکمی کمک کند.

بیشتر بخوانید
چگونه بر اضطراب غلبه کنیم - توسط زنانی که دارند

۸. از داروهای بدون نسخه استفاده کنید

اگر درمان‌های خانگی طبیعی درد را تسکین نمی‌دهند، فرد می‌تواند از آن استفاده کند مسکن بدون نسخهمانند آسپرین یا ایبوپروفن.

این داروها می توانند التهاب، درد و دردهای قاعدگی را تسکین دهند. اگر دوز توصیه شده برای تسکین دردهای قاعدگی کافی نیست، دستورالعمل های دوز روی شیشه را دنبال کنید و با پزشک مشورت کنید.

علت دردهای قاعدگی چیست؟

در طول قاعدگی، دیواره‌های عضلانی رحم منقبض و شل می‌شوند تا به رحم کمک کنند تا پوشش داخلی خود را از بین ببرد. این منجر به ناراحتی می شود که می تواند در برخی افراد از خفیف تا شدید متغیر باشد.

این دردها معمولاً ادامه دارند ۴۸-۷۲ ساعت و ممکن است با افزایش سن فرد خفیف تر شود.

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید

اگر درمان‌های خانگی به کاهش گرفتگی عضلات کمک نمی‌کند یا اگر گرفتگی بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند، ممکن است بخواهند با پزشک صحبت کنند.

پزشک می تواند داروهای خانگی دیگری را برای آزمایش یا تجویز داروهایی مانند قرص های ضد بارداری یا برخی از انواع مسکن ها برای کنترل علائم پیشنهاد کند.

علائم دیگری که ممکن است نیاز به تماس با پزشک را داشته باشد عبارتند از:

  • خونریزی بسیار شدید
  • گرفتگی هایی که با گذشت زمان یا با افزایش سن بدتر می شوند
  • درد یا ناراحتی شدید
  • گرفتگی هایی که در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کنند

این علائم ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد که پزشک می تواند درمان موثری را برای آن پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید
ترشحات خونی واژن: علل و نحوه درمان آن

سوالات متداول

در زیر به برخی از سوالات متداول درباره درمان های خانگی برای دردهای قاعدگی پاسخ داده شده است.

بهترین چای برای دردهای قاعدگی چیست؟

شواهد کافی برای نتیجه گیری وجود ندارد که هر چای گیاهی خاصی می تواند دردهای قاعدگی را درمان کند. با این حال، تحقیقات محدود نشان می دهد که مصرف زنجبیل و چای سبز ممکن است به درمان علائم کمک کند.

آیا آبمیوه ها می توانند به دردهای پریود کمک کنند؟

خوردن میوه و سبزیجات بیشتر ممکن است به کاهش کمک کند دردهای قاعدگی یک فرد با این حال، شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا نوشیدن آبمیوه های خاص کمک کننده است یا خیر وجود ندارد.

چه چیزی می تواند دردهای پریود را بدتر کند؟

چندین عوامل و شرایط زمینه ای ممکن است خطر ابتلا به دردهای شدید قاعدگی را در افراد افزایش دهد، از جمله:

  • سابقه خانوادگی گرفتگی شدید
  • زیر ۲۰ سال بودن
  • داشتن چاقی
  • اندومتریوز
  • فیبروم ها
  • بیماری التهابی لگن
  • آدنومیوز
  • مصرف کم امگا ۳
  • سیگار کشیدن
  • فشار

خلاصه

دردهای قاعدگی یک علامت رایج قبل و در طول دوره است. در بیشتر موارد، گرفتگی عضلات طبیعی است، اما برخی از موقعیت‌ها ممکن است نشانه‌ای جدی‌تر باشد.

اگر این درمان‌های خانگی در تسکین دردهای قاعدگی موفق نبودند، مهم است که با پزشک صحبت کنید.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه