چگونه مغزها را بو داده و آنها را سالم نگه داریم

سوالات پاسخ داده شده:
  • چگونه مغز خام را در فر برشته کنیم؟
  • کدام مغز برای بو دادن بهتر است؟
  • آیا مغز هنگام بو دادن فواید سلامتی خود را از دست می دهد؟
  • آیا مغز بو داده برای شما مفید است؟
  • آیا تفاوتی بین مغز بو داده خام و خشک یا روغنی وجود دارد؟

آیا چیزی بهتر از عطر مغز برشته شده وجود دارد؟ فندق برشته، بادام هندی بوداده، پسته برشته، مغز ماکادمیا برشته – شما نام مغز را می‌گذارید،  فقط نمی‌توانید نه بگویید!

با این حال، بسیاری از ما منتظر آن بازی فوتبال اواخر پاییز یا کارناوال زمستانی در فضای باز هستیم تا از این خوراکی خوشمزه لذت ببریم. و در حالی که انجام این کار کاملاً خوب است، آیا خوب نیست که هر چند وقت یکبار مقداری مغز بو داده در خانه داشته باشید؟

خبر خوب این است:  بو دادن مغز بسیار  آسان است. در راهنمای زیر به روشی ساده توضیح می دهیم که چگونه است. اما ابتدا اجازه دهید در مورد مغز های ایده آل برای بو دادن و نحوه حفظ ارزش غذایی مغز برشته شده صحبت کنیم.

بهترین مغز برای بو دادن چیست؟

شما در مورد شاه بلوط برشته، مغز کاج برشته شده و بادام برشته شنیده اید.  اما آیا همه مغز ها برای بو دادن خوب هستند؟

از نظر فنی، تقریباً هر مغزی را می توانید تفت دهید. اما وقتی نوبت به زمان‌بندی کباب‌ها می‌رسد، فقط از چند  قانون پیروی کنید .

  • مغز های سبک تر مانند گردو، پسته و گردو و گردو نیازی به مدت زمان زیادی در حرارت ندارند تا خوب برشته شوند.
  • مغز هایی که متراکم تر هستند مانند مغز ماکادمیا، بادام و فندق به زمان بیشتری نیاز دارند تا نان تست خوبی داشته باشند.

با هر یک از انواع مغزها، روی حرارت زیاد تفت ندهید و برای مدت طولانی تفت ندهید.

آیا مغز بو داده برای شما مفید است؟

خود مغز ها فوق العاده سالم هستند. تقریباً همه گونه‌ها مملو از پروتئین، چربی‌های مفید و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر هستند – البته آنتی‌اکسیدان‌ها را هم ذکر نکنیم.

اما برشته شده چطور؟ آیا مغز بو داده به اندازه مغز خام سالم است؟ ما می دانیم که آنها از بسیاری جهات کمی خوشمزه تر هستند، اما مانند بسیاری از غذاها، باید تعجب کرد که آیا افزودن حرارت به مغز باعث تغییر خواص تغذیه ای آنها می شود یا خیر.

برای فهمیدن پاسخ این سوال ابتدا باید بگوییم که دشمن ارزش غذایی در مورد مغز برشته شده  حرارت بالاست.  علاوه بر این، اگر  مغز خود را برای مدت طولانی بپزید،  ارزش غذایی آن کاهش می یابد. بیشتر در این مورد بعدا.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که دو روش اساسی برای بو دادن مغز وجود دارد:  بو داده خشک  یا  بو داده شده با روغن. 

احتمالاً قبلاً حدس زده‌اید که کدام روش سالم‌تر است… بدیهی است که غذاهای پخته شده در روغن سالم‌تر هستند.

اما حقیقت این است که مغز بو داده شده با روغن آنقدرها هم که فکر می کنید برای شما مضر نیستند. همانطور که مشخص است،  کالری و چربی آنها کمی بیشتر  از مغز بو داده خشک است.

و مغز بو داده شده خشک و روغنی در مقابل مغز خام چطور؟

در اینجا نیز تفاوت زیادی وجود ندارد – اگر مغز را به درستی تفت دهید. به عنوان مثال، در ۲۸ گرم گردوی خشک بو داده ۱۹۹ کالری و در ۲۸ گرم اسپند خام ۱۹۳ کالری وجود دارد.

البته این به این معنی نیست که باید تمام مغز برشته شده را که دوست دارید بخورید. مانند مغز خام، بهتر است مغز بو داده را در حد اعتدال مصرف کنید. این به ویژه اگر مواد دیگری مانند شکر سفید یا قهوه ای را به مغز خود اضافه کرده باشید، صادق است.

حفظ ارزش غذایی هنگام بو دادن مغز

همانطور که در بالا ذکر کردیم، اگر می خواهید ارزش غذایی مغز بو داده خود را حفظ کنید، باید مطمئن شوید که حرارت زیادی اضافه نکنید و مغز خود را برای مدت طولانی در حرارت نگذارید.

دلیل این امر این است که وقتی چربی را در معرض گرما قرار می دهید، چیزی به نام «چربی ترشیده» دریافت می کنید. به آن “چربی اکسید شده” نیز می گویند زیرا آنچه در واقع اتفاق می افتد این است که چربی ها با گرم شدن اکسیده می شوند (به معنای واقعی کلمه: ترکیب شیمیایی با اکسیژن). متأسفانه، این چیزی را ایجاد می کند که برای بدن شما خیلی خوب نیست: رادیکال های آزاد.

رادیکال های آزاد  شکل و مولکولی هستند که ناپایدار هستند. با گذشت زمان، با مصرف مقدار فزاینده‌ای از رادیکال‌های آزاد، می‌توانند در بدن شما (در سلول‌ها) تجمع کنند و در نهایت منجر به بیماری‌هایی شوند که یکی از آنها سرطان است. رادیکال های آزاد نه تنها برای شما مضر هستند، بلکه می توانند طعم لذیذ مغز برشته شده شما را نیز از بین ببرند.

چگونه از رادیکال های آزاد در مغز بو داده دوری کنیم؟

خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید از ایجاد رادیکال های آزاد هنگام برشته کردن و برشته کردن مغز جلوگیری کنید.

۱. فقط با بو دادن مغز خود در دمای کم تا متوسط ​​شروع کنید.

۲. مغز خود را زیاد تفت ندهید. به محض اینکه آنها قهوه ای طلایی کامل (یا هر رنگی که می خواهید به دست آورید)، آنها را از روی حرارت بردارید. برشته کردن در دسته های کوچک در اینجا کمک کننده خواهد بود. اگر دسته ای دارید که خیلی بزرگ است، احتمالاً در نهایت آنها را برای مدت طولانی برشته خواهید کرد.

به عبارت دیگر، حرارت را بالا نبرید و فرض کنید می‌توانید مغز‌های خود را به‌سادگی برای نیمی از زمان مورد نیاز تفت دهید.  کم و کند راه رفتن است.

چگونه مغز خام را در فر برشته کنیم

۱. فر خود را از قبل روی ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. دما در اینجا بسیار مهم است، بنابراین اگر می توانید از دماسنج ثانویه استفاده کنید تا مطمئن شوید که فر شما واقعاً روی ۳۵۰ درجه فارنهایت است.

۲. از کاغذ روغنی برای پوشاندن ورقه پخت استفاده کنید. از قرار دادن کاغذ روغنی روی دو طرف تابه خودداری کنید زیرا ممکن است در حین تفت دادن بسوزد. به چند دلیل نمی خواهید مغز خود را مستقیماً روی ورقه پخت برشته کنید. اول، اگر از مواد اضافی مانند شکر استفاده می کنید، تمیز کردن ماهیتابه بعد از آن می تواند بسیار دشوار باشد. در مرحله بعد، شما می خواهید مغز شما به طور یکنواخت برشته شود و پوست می تواند در این مورد کمک کند.

۳. مغز هایی را که قرار است برشته کنید انتخاب کنید و آنها را روی کاغذ روغنی خود پهن کنید. اکنون زمان اضافه کردن مواد اضافی مانند شکر، روغن یا نمک است. در اینجا مغز خود را در یک لایه می خواهید. آنها را روی هم انباشته نکنید! حتی اگر آنها را مرتباً هم بزنید و تنظیم کنید، انباشتن مغز‌هایتان به این می‌رسد که بعضی‌ها اصلاً تمام نمی‌شوند و بعضی‌ها می‌سوزند.

۴. یک لایه مغز خود را به مدت پنج تا ده دقیقه در فر بپزید. شما می خواهید آنها را اغلب بررسی کنید زیرا، دوباره، آنها می توانند به راحتی بسوزند. مطمئن شوید که رنگ قهوه ای طلایی ایده آلی را که می خواهید دریافت کنید. اگر می‌خواهید مغز تیره‌تر باشد، زمان را با افزایش ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه اضافه کنید تا نسوزند.  هرگز مغز خود را زیر مرغ گوشتی قرار ندهید تا برشته شود.

۵. پس از اتمام برشته کردن، می توانید آنها را مستقیماً از روی ورقه پخت و کاغذ روغنی بردارید. اگر شکر قهوه ای یا هر ماده دیگری را اضافه کردید، حتما این مرحله را سریع انجام دهید زیرا اگر زیاد صبر کنید مغز ها به راحتی به هم می چسبند. مغز ها را روی یک ورقه پخت جداگانه یا کاغذ روغنی قرار دهید تا خنک شوند. در صورت لزوم همه آنها را جدا از هم خنک کنید تا نچسبند.

۶. پس از سرد شدن، در ظرف در بسته نگهداری کنید.

آیا آماده هستید مغز بو داده خودتان را امتحان کنید؟

بسیاری از مردم با دستوری که از شما می خواهد گردو را روی اجاق گاز برشته کنید یا مغز ماکادمیا را در فر برشته کنید، می ترسند. اما همانطور که می بینید، این فرآیند ساده، ساده است و نتیجه ای خوشمزه و پر از عطر به دست می آید.

اکنون می توانید هر زمان که بخواهید مغز بو داده را به یک روش ساده درست کنید. حتی اگر امشب فقط مشتاق مقداری بادام بوداده شکر قهوه ای برای بستنی خود باشید.  اکنون می دانید که واقعاً چقدر آسان است!

 منبع

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه