کم آبی چیست؟ علائم، علل، تشخیص، درمان و پیشگیری

چقدر آب برای نوشیدن در روز نیاز دارید؟

با این حال، سخت است که قوانین سخت و سریع را در مورد مقدار آبی که همه باید به طور روزانه بنوشند تا به اندازه کافی هیدراته بمانند، به کار ببریم. ( ضرب المثل قدیمی نوشیدن هشت لیوان آب در روز را به خاطر دارید؟ بیش از حد ساده شده است.) فراتر از در نظر گرفتن هر گونه شرایط بهداشتی اساسی، نیاز به آب افراد بر اساس وزن و اندازه بدن، منابع غذایی و مایعات، سطح فعالیت، موقعیت جغرافیایی و عوامل دیگر

جدیدترین دستورالعمل‌های آکادمی ملی علوم توصیه می‌کند که مردان بزرگسال ۱۹ تا ۷۰ ساله باید روزانه ۳.۷ لیتر (۱۲۵ اونس) آب بخورند و زنان بالغ در این محدوده سنی باید ۲.۷ لیتر (۹۱ اونس) آب مصرف کنند. (۱۲) یعنی ۱۵ فنجان مایعات در روز برای مردان و کمی بیش از ۱۱ فنجان در روز برای زنان. اما باز هم، این واقعاً به متغیرهای زیادی بستگی دارد، از جمله سن، وزن، جنسیت و باردار بودن یا شیردهی شما.

درمان گرمازدگی: یک عارضه شایع کم آبی بدن

از دست دادن حجم مایعات می تواند بر توانایی بدن شما برای خنک نگه داشتن خود تأثیر بگذارد و منجر به بیماری گرما شود – گرما دمای هسته شما است نه گرمای بیرون. (۱۳)

توضیح می دهد: «دفاع طبیعی بدن برای تولید گرما، عرق است کوین کوپه، MD، یک جراح ارتوپد در وودلندز تگزاس که در پزشکی ورزشی تخصص دارد. زمانی که ما عرق می کنیم، آب روی پوست ما قرار می گیرد و سپس محیط بیرون آن را تبخیر می کند و دمای بدن ما را کاهش می دهد. هوای گرم و مرطوب می تواند این روند طبیعی خنک کننده را مختل کند. اگر رطوبت زیاد باشد، آب تبخیر نمی‌شود. فقط آنجا می‌نشیند و مکانیسم خنک‌کننده تقریباً کارآمد نیست.»

بیشتر بخوانید
چرا الکل باعث نفخ می شود

دکتر کوپه سه مرحله زیر از بیماری گرما را که توسط آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا (AAOS) تشریح شده است، شرح می دهد. (۱۳)

کرامپ های گرمایی اکثر افرادی که از بیماری گرما رنج می برند در اولین مرحله هستند، با گرمازدگی، به شدت عرق می کنند، در لمس احساس گرما می کنند و گرفتگی عضلات را تجربه می کنند – به ویژه در اندام ها. اگر این علائم را دارید، آب بنوشید، تمرین خود را مکث کنید و به آرامی عضلات خود را بکشید تا گرفتگی های گرمایی خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید
5 غذا که باعث التهاب می شوند

گرمازدگی به گفته کوپه، اگر بدن شما نتواند خنک شود، علائم سیستمیک مانند گیجی، حالت تهوع، تشنگی بیش از حد، ضعف و سردرد ممکن است ایجاد شود. در اوایل گرمازدگی، فرد به شدت عرق می کند اما پوستش خنک می شود. با افزایش دمای بدن او، تعریق به طور کلی متوقف می شود و پوست گرم، خشک و قرمز می شود. استفراغ، تشنج و از دست دادن هوشیاری می تواند منجر شود و دمای مرکزی بدن فرد ممکن است به ۱۰۴ درجه فارنهایت برسد. در این مرحله مهم است که آنها را به مکانی خنک منتقل کنید، آنها را باد بزنید، یا یخ بگذارید تا دمای آنها پایین بیاید، به آنها بدهید. در صورت هوشیاری مایعات مصرف کنند و به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

گرمازدگی کوپه می گوید فردی در این مرحله به شدت بیمار است. هنگامی که دمای مرکزی بدن آنها به ۱۰۵ درجه فارنهایت برسد، آسیب اندام، مغز و سلول ممکن است رخ دهد. آنها می توانند به کما بروند. برای جلوگیری از آسیب دائمی یا مرگ به مراقبت فوری پزشکی نیاز است. قبل از رسیدن خدمات اورژانس، فرد مبتلا به گرمازدگی باید با حمام یخ یا کمپرس یخ در نواحی بازو، گردن و کشاله ران درمان شود. تا جایی که ممکن است از لباس فرد خارج شوید. اما، کوپه می گوید، بیماری های گرمایی به ندرت به این مرحله پیشرفت می کنند.

بیشتر بخوانید
علل چرب شدن پوست و 6 درمان خانگی

پیشگیری از کم آبی بدن

راه شماره ۱ برای جلوگیری از کم آبی، نوشیدن مایعات است! با تیم مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهینه است. به طور کلی، در طول روزهای گرم و مرطوب یا سایر موقعیت‌هایی که باعث کاهش مایعات می‌شوند (مانند ورزش یا بیماری)، هر ۱۵ دقیقه یک جرعه آب یا یک مایع آبرسان حاوی الکترولیت میل کنید. او توصیه می کند: “این باید شما را در انجام وظیفه نگه دارد.”

شولز می گوید، علاوه بر این، از نوشیدنی هایی که می توانند اثر ادرارآور داشته باشند، مانند الکل یا نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

اگر داروهایی مصرف می‌کنید که باعث دفع بیشتر ادرار می‌شوند، مطمئن شوید که میزان آب مصرفی خود را حفظ کرده‌اید و با پزشک خود در مورد میزان مایعات مصرفی خود صحبت کنید. همچنین، اگر دیابت دارید یا در معرض خطر ابتلا به آن هستید، سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. (۳)

بیشتر بخوانید
چگونه با شیفت های شب کنار بیاییم

و بدانید که غذاهای زیادی وجود دارند که به دلیل داشتن آب زیاد می توانند از کم آبی بدن جلوگیری کنند.

در نهایت، شولز می گوید: «از عقل سلیم استفاده کنید. «اگر هوای بیرون بسیار گرم است، ساعاتی از روز را انتخاب کنید که اگر می‌خواهید برای انجام فعالیت‌ها بیرون بروید، هوا گرم نیست. اطمینان حاصل کنید که هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یکبار آبرسانی می کنید و مایعاتی مصرف می کنید که به بدن شما اجازه می دهد دمای مناسب را حفظ کند و بیش از حد گرم نشود. با کمی هوشیاری، کم آبی در اکثر موارد قابل پیشگیری است.

Source link

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه