کورگاسم یااورگاسم ناشی از ورزش چیست و چگونه افراد به آن می رسند؟

“کورگاسم” به ارگاسمی اطلاق می شود که فرد ممکن است از طریق ورزش، به خصوص تمرینات شدید شکمی یا مرکزی بدن به آن دست یابد. آنها می توانند حتی بدون احساس برانگیختگی یا تحریک فیزیکی رخ دهند. در حالی که برخی از این حس لذت می برند، برخی دیگر ممکن است آن را به عنوان یک مزاحم ببینند.

در حالی که کورگاسم ممکن است یک مفهوم جدید به نظر برسد، دکتر آلفرد کینزیدکتر کینزی در کتاب خود به نام رفتار جنسی در زن انسان به ارتباط بین ارگاسم زن و ورزش اشاره کرد. در حالی که متخصصان هنوز در مورد فرآیند زیربنایی پشت کورگاسم مطمئن نیستند، تحقیقات نشان می دهد که درگیر شدن عضلاتی که هسته مرکزی را تثبیت می کنند نیز ممکن است منقبض شوند. عضلات کف لگن، که در رسیدن به ارگاسم نقش دارند.

در این مقاله، ما در مورد اینکه کورگاسم چیست، چه احساسی دارند و چگونه افراد می‌توانند به آن‌ها دست یابند یا اجتناب کنند، بحث خواهیم کرد.

تعریف

کورگاسم به ارگاسم ناشی از ورزش اشاره دارد. کارشناسان همچنین ممکن است از آن به عنوان لذت جنسی ناشی از ورزش یاد کنند. مردم این پدیده را «کورگاسم» می‌نامند، زیرا معمولاً در طول یک تمرین شدید مرکزی، به‌ویژه هنگام درگیر شدن عضلات شکم و کف لگن اتفاق می‌افتد. آنها کاملاً فیزیولوژیکی هستند و بدون افکار یا خیالات جنسی قبلی رخ می دهند.

دکتر دبرا هربنیکپروفسور و نویسنده کتاب The Coregasm Workout اشاره می کند که آنها بسیار رایج هستند. دور و بر ۹% طبق نظرسنجی ملی سلامت و رفتار جنسی در سال ۲۰۱۴، از مردم ایالات متحده حداقل یک بار آنها را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید
اگر تراجنسیتی یا غیر دودویی هستید، باید درباره کنترل بارداری بدانید

چه حسی دارد

مانند سایر انواع ارگاسم، احساس و شدت کورگاسم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

شواهد حکایتی حاکی از آن است که افراد مبتلا به فرج گزارش می دهند که احساسی شبیه به ارگاسمی دارد که فرد از دخول واژن به آن دست می یابد. با این حال، گزارش شده است که آنها با شدت کمتر و بدون احساس ضربان در کلیتوریس رخ می دهند. این احساس اغلب از قسمت تحتانی شکم شروع می شود و سپس به واژن و پایین تنه گسترش می یابد.

برای افرادی که آلت تناسلی دارند، کورگاسم ممکن است شبیه به ارگاسم پروستات باشد. بر خلاف ارگاسم آلت تناسلی، ارگاسم پروستات ممکن است احساس شدیدتر و طولانی تری ایجاد کند.

چرا این اتفاق می افتد

کارشناسان هنوز مکانیسم دقیق کورگاسم را نمی دانند. با این حال، تحقیقات اشاره می‌کند که معمولاً به تمرینات شدید میانی یا شکم مربوط می‌شود. در یک مطالعه قدیمی تر در تجارب زنان با ارگاسم ناشی از ورزش، تمرینات شکمی رایج ترین فعالیت برای القای ارگاسم بود.

در حال حاضر، بیشتر شواهد نشان می دهد که کورگاسم ممکن است به نظریه پس زدن کف لگن مربوط باشد. این نشان می دهد که فعال کردن و انقباض عضلات کف لگن ممکن است به تحریک کلیتورال، واژن عمیق یا پروستات کمک کند. علاوه بر حمایت از قسمت پایین روده، مثانه و رحم، این ماهیچه ها می توانند نیز کمک کند به شدت برانگیختگی و ارگاسم.

علاوه بر این، برخی از تمرین‌هایی که روی هسته کار می‌کنند ممکن است عصب پودندال را فعال کنند. این عصب اصلی در لگن است که به ایجاد حس در نواحی کمک می کند که شامل اندام تناسلی برخی از کارشناسان این عصب را به عنوان عصب اصلی از تمایلات جنسی

بیشتر بخوانید
7 جایگزین ویاگرا که توسط پزشکان تایید شده است

چه کسی آنها را دارد؟

بیشتر مطالعات بر روی کورگاسم هایی که در زنان اتفاق می افتد تمرکز دارند، اما مردان نیز می توانند آن را تجربه کنند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که آنها در زنان شایع تر هستند. قدرت هسته کافی احتمالاً یک عامل اساسی در داشتن کورگاسم است، بنابراین داشتن یک هسته قوی‌تر ممکن است تجربه آن را برای فرد آسان‌تر کند.

مشابه سایر انواع ارگاسم، رسیدن به ارگاسم برای برخی افراد آسانتر است. در حالی که ممکن است یک فرد در طول یک تمرین شدید شکم تجربه کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که ورزش منجر به کورگاسم شود.

آناتومی، حرکات، همسویی و حالت عاطفی یک فرد نیز ممکن است بر توانایی آنها برای تحریک کورگاسم تأثیر بگذارد.

چگونه یکی داشته باشیم

به طور کلی، تمرینات مرکزی که عضلات پایین شکم و کف لگن را درگیر می کنند، ممکن است احتمال دستیابی به کورگاسم را افزایش دهند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بنشین
  • بلند کردن پاهای آویزان
  • بالا بردن پای صندلی کاپیتان
  • زانوهای آویزان
  • کرانچ ها
  • ضربات بال بال زدن
  • ضربات بال زدن آویزان
  • رانش های لگن
  • لیفت پا و زانو
  • چمباتمه زدن
  • تخته ها
  • توخالی نگه می دارد
  • pullups
  • چیناپ ها
  • طناب

بهترین تمرینات اصلی را برای همه سطوح تناسب اندام ببینید.

در حالی که کورگاسم معمولاً مربوط به تمرینات شکمی است، فرد ممکن است لذت جنسی ناشی از ورزش را از فعالیت‌های دیگر مانند بالا رفتن و وزنه‌برداری نیز تجربه کند.

بیشتر بخوانید
راهنمای انتخاب بهترین کاندوم

نکات و ترفندها

بسیاری از افرادی که دچار کورگاسم شده اند ممکن است به طور تصادفی آن را تجربه کرده باشند. با این حال، در حالی که فرد نمی تواند تضمینی برای رسیدن به کورگاسم داشته باشد، انجام منظم تمریناتی که عضلات شکم و لگن را هدف قرار می دهند می تواند به او کمک کند این تمرینات را تمرین کرده و با آن آشنا شود.

توجه به بدن خود فرد می تواند به او کمک کند تا با آنچه در درونش اتفاق می افتد هماهنگ بماند. به محض اینکه احساس کردند که کورگاسم در حال آمدن است، باید شروع به آرام شدن کنند و اجازه دهند بدون توقف تمرین همراه شود.

نه تنها ورزش برای کورگاسم ضروری است، بلکه مطالعه ۲۰۱۸ اشاره می کند که ورزش کوتاه مدت می تواند منجر به هجوم اندورفین، سروتونین و سایر مواد شیمیایی عصبی شود که در برانگیختگی نقش دارند. همچنین فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک فرد را افزایش می دهد و پاسخ های برانگیختگی آنها را به محرک های جنسی افزایش می دهد. به این ترتیب، افراد می توانند تمرینات بدن و کف لگن را در یک برنامه تمرینی منظم بگنجانند تا شانس ابتلا به کورگاسم را افزایش دهند.

با این حال، عضلات کف لگن توسعه نیافته می توانند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارند. علاوه بر این، دلایل رایج برای توسعه نیافته عضلات کف لگن می تواند شامل شود زایمان و درمان سرطان پروستات مطالعه ۲۰۱۹ نشان می دهد که تمرینات کف لگن بعد از تولد می تواند به بهبود عملکرد جنسی کمک کند. مقداری شواهد و مدارک همچنین نشان می دهد که تمرینات کف لگن می تواند به بهبود عملکرد جنسی در مردان کمک کند.

بیشتر بخوانید
آیا حلقه اختلال نعوظ می تواند ناتوانی جنسی را درمان کند؟

نحوه اجتناب

برخی افراد ممکن است کورگاسم را شرم آور و ناراحت کننده بدانند، در حالی که برخی دیگر آن را منحرف کننده می دانند. همچنین ممکن است فرد را به خودآگاهی برساند، به خصوص زمانی که در مکان های عمومی است.

یک فرد می تواند با پایان دادن به تمرین قبل از رسیدن به اوج به دلیل کورگاسم از آنها جلوگیری کند. افرادی که قبلاً یکی از برنامه‌های تمرینی خاص داشتند، ممکن است بخواهند از چنین تمرین‌هایی اجتناب کنند و به حرکات جایگزین روی بیاورند.

توجه به بدن نیز می تواند کمک کننده باشد. اگر فردی احساس کند که کورگاسم در راه است، ممکن است با کاهش سرعت یا توقف کامل آن را متوقف کند تا این احساس از بین برود. آنها همچنین می توانند به تمرین بعدی بروند.

خلاصه

کورگاسم یک عارضه جانبی بالقوه تمرینات شدید شکم است. این به ارگاسم ناشی از ورزش اشاره دارد که ممکن است برای برخی افراد تجربه لذت بخشی باشد. با این حال، دیگران ممکن است آن را ناراحت کننده و حواس پرتی بدانند.

در حالی که تحقیقات هنوز قطعی نیست، برخی شواهد نشان می‌دهند که این احساس ممکن است به دلیل کارکردن عضلاتی باشد که می‌توانند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارند.

همه افراد ممکن است از ورزش دچار کورگاسم نشوند. با این حال، ورزش منظم و تقویت عضلات مرکزی و کف لگن می تواند به عملکرد جنسی کمک کند و احتمال ابتلا به کورگاسم را افزایش دهد.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه