۱۰ غذایی که باید برای درمان واریس بخوریم؟【آپدیت۱۴۰۲】❤️

چکیده :

برای درمان واریس چه بخوریم ؟ بهترین دکتر واریس در تهران چگونه در این زمینه به ما کمک خواهد کرد ؟ واریس در افراد زمانی اتفاق می‌افتند که دریچه‌های از کار افتاده در سیاهرگ‌ها اجازه می‌دهند خون در جهت مخالف جریان یابد یا در یک ناحیه جمع شود.

برای درمان واریس چه بخوریم ؟ بهترین دکتر واریس در تهران چگونه در این زمینه به ما کمک خواهد کرد ؟ واریس در افراد زمانی اتفاق می‌افتند که دریچه‌های از کار افتاده در سیاهرگ‌ها اجازه می‌دهند خون در جهت مخالف جریان یابد یا در یک ناحیه جمع شود. بین تغذیه و واریس رابطه نزدیکی وجود دارد. برخی از مواد معدنی موجود در غذاها تأثیر مستقیمی بر سلامت عروق و وریدهای متورم و متسع دارند.

اگر رگ های واریسی دارید و می خواهید وضعیت خود را مدیریت کنید یا سعی می کنید از واریس جلوگیری کنید، یک رژیم غذایی مناسب می تواند کمک کننده باشد. اما قبل از هر چیزی باید به بهترین دکتر واریس در تهران مراجعه نمایید و تایید نهایی را از این پزشک ها بگیرید . اگر شما نیز می خواهید بهترین دکتر قلب در تهران را بیابید، می توانید به سایت های پزشکا ، جراحتو ، پزشک۲۴ و … مراجعه کنید.

۱۰ غذایی که برای درمان واریس باید بخوریم؟

برخی از غذاها برای افراد مبتلا به بیماری های واریس پا بهتر است. در ادامه ۱۰ ماده غذایی مناسب برای بهبود سلامت رگ ها را معرفی می کنیم که بهتر است برای افرادی که از رگ های واریسی یا رگ های عنکبوتی رنج می برند مصرف کنند.

  1. دانه چیا :دانه های چیا، با وجود اندازه کوچکشان، سرشار از مواد مغذی هستند. هر اونس دانه چیا حاوی ۱۱ گرم فیبر و ۵ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ است. فیبر و امگا ۳ می تواند به بهبود سلامت عروق کمک کند. با افزودن دانه های چیا به سالاد یا مخلوط کردن چند قاشق غذاخوری در یک کاسه گرانولا یا غلات صبحانه، می توانید به راحتی آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  2. انواع توت ها: آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش التهاب و تقویت عروق خونی کمک کنند. توت ها، به خصوص بلوبری، منابع عالی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E هستند. این ماده مغذی را با خوردن روزانه یک مشت توت یا مخلوط کردن آنها در یک اسموتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  3. آووکادو: برخی از چربی ها، مانند آنهایی که در آووکادو یافت می شوند، برای بدن مفید هستند و عروق را سالم نگه می دارند. آووکادو سرشار از ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم و منیزیم است. می توانید آن را به مکعب برش دهید و در سالاد استفاده کنید یا با آب لیمو و سس تند برای تهیه گواکامول استفاده کنید.

  4. موز:موز می تواند به درمان واریس پا کمک کند زیرا سرشار از پتاسیم و منیزیم است. اگر طعم موز را به تنهایی دوست ندارید، می توانید آن را به اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید.

  5. ماهی: انواع خاصی از ماهی ها مانند سالمون، ساردین و آنچوی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و می توانند به بهبود گردش خون و کاهش علائم بیماری ورید کمک کنند.

  6. گندم سیاه: گندم سیاه سرشار از آنتی اکسیدان روتین است که به نظر می رسد به بهبود جریان خون و گردش خون در بدن کمک می کند. گندم سیاه همچنین سرشار از پروتئین و فیبر است. یکی از راه های استفاده از آن پختن دانه ها به صورت فرنی است. هنگام پخت می توانید به جای آرد گندم کامل از آرد گندم سیاه استفاده کنید.

  7. مارچوبه: مارچوبه همچنین یک غذای ادرارآور است و می تواند به بهبود تورم کمک کند. ساده ترین راه برای خوردن مارچوبه این است که قسمت چوبی آن را برش دهید و سپس قسمت سبز را بخارپز کنید تا نرم شود. می توانید آن را با کمی روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل نیز مزه دار کنید.

  8. کنترل واریس با مرکبات: مانند انواع توت ها، مرکبات (مانند گریپ فروت و پرتقال) سرشار از ویتامین C هستند. آنها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان روتین هستند.

  9. سبزیجات برگ دار: سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و کلم سبز سرشار از منیزیم هستند. این ماده معدنی در بهبود گردش خون و جریان خون نقش دارد. سبزی های برگدار دیگر مانند سبزی قاصدک، ادرار آور طبیعی هستند و می توانند ورم پا را کاهش دهند.

  10. شاهی (ترتیزک): شاهی یک غذای غنی است که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت عروق بسیار مفید است.

غذاهای مضر برای واریس

جدای از مداخلات پزشکی برای درمان واریس، پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز برای جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت بسیار مهم است. بهتر است از مصرف الکل و غذاهای پر نمک و شکر پرهیز کنید و در عوض رژیم غذایی کم نمک، شکر و فیبر بالا را در پیش بگیرید. اگر واریس دارید، بهتر است از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید:

  • کربوهیدرات های تصفیه شده: تا حد امکان از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده یا ساده خودداری کنید. این غذاها نه تنها عامل اصلی برخی از بیماری های مزمن هستند، بلکه می توانند سلامت عروق خونی را نیز تضعیف کنند. افراد مبتلا به بیماری های وریدی باید به جای کربوهیدرات های تصفیه شده از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای و جو دوسر که حاوی فیبر بیشتری هستند استفاده کنند.

  • مصرف شکر : غذاهای فرآوری شده مانند شکلات، کلوچه ها و کیک ها اغلب حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده هستند که برای عروق بسیار مضر هستند . افزایش قند خون منجر به ترشح مقدار زیادی انسولین در بدن می شود. بهتر است از قندهای طبیعی مانند قند موجود در میوه ها استفاده کنید، زیرا این نوع قندهای طبیعی در واقع برای بدن مفید هستند (در حد اعتدال). میوه های غنی از فیبر قند را به آرامی وارد خون می کنند.

  • مصرف الکل: از مصرف منظم الکل باید به هر قیمتی اجتناب کرد زیرا می تواند باعث ایجاد و بدتر شدن رگ های واریسی شود.

  • غذای کنسرو شده: غذاهای کنسرو شده معمولاً با ماده شیمیایی به نام بیسفنول پوشانده می شوند. بیسفنول A استروژن را تقلید می کند و با تاثیر بر هورمون های بدن باعث ایجاد یا بدتر شدن رگ های واریسی می شود. به جای خرید غذاهای کنسرو شده، سعی کنید غذاهای تازه یا غذاهای منجمد موجود در فروشگاه ها را انتخاب کنید.

  • مصرف غذاهای شور

کلام آخر

اتخاذ یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری و درمان واریس بسیار مهم است. با این حال، به یاد داشته باشید که این غذاها نمی توانند جایگزین روش های اصلی درمان واریس شوند. برای درمان قطعی این مشکل باید با بهترین دکتر واریس در تهران مشورت کنید و در مورد مداخلات جراحی یا لیزر درمانی مناسب تصمیم گیری کنید. سپاسگزاریم که تا انتها مطلب همراه ما بودید و این مقاله را مطالعه نمودید. لطفاً پیشنهادات و نظرات خود را از طریق سایت پزشکا pezeshka.net با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :
واریس,درمان واریس,دکتر واریس در تهران,دکتر قلب,دکتر قلب و عروق,رژیم غذایی برای واریس

۵/۵ - (۳ امتیاز)
بیشتر بخوانید
فشار خون طبیعی چیست؟
دیدگاهتان را بنویسید