۴ تا از بهترین ورزش ها برای هموروئید و ورزش هایی که باید از آنها اجتناب کنید


پیاده روی یک ورزش کم تاثیر است که می تواند به درمان هموروئید کمک کند.

اعتبار تصویر:
Yoshiyoshi Hirokawa/DigitalVision/GettyImages

4 تا از بهترین ورزش ها برای هموروئید و ورزش هایی که باید از آنها اجتناب کنید

بواسیر – ورید متورم و ملتهب در مقعد و پایین رکتوم – هرگز (حداقل) سرگرم کننده نیست. در حالی که آنها همیشه باعث درد نمی شوند، بواسیرهایی که درست در داخل مقعد شما ایجاد می شوند گاهی اوقات می توانند از طریق اکسترود شده و تبدیل به هموروئید خارجی شوند که می تواند بسیار دردناک باشد.

علائم شامل خونریزی در حین حرکات روده است که اغلب به صورت خون قرمز روشن روی دستمال توالت همراه با درد، خارش یا تورم ظاهر می شود. آنها با موقعیت‌هایی مرتبط هستند که رگ‌های ناحیه مقعد یا مقعد را تحت فشار قرار می‌دهند – مانند نشستن طولانی‌مدت در توالت یا زور زدن با حرکات روده.

سایر علل شایع عبارتند از فشار ناشی از بارداری بر روی سیاهرگ های رکتوم و ضعیف شدن عضلات و بافت همبند ناشی از افزایش سن. در حالی که برخی از ورزش‌ها باعث زور زدن می‌شوند و می‌توانند هموروئید را بدتر کنند، ورزش منظم برای کمک به بهبود و پیشگیری از هموروئید توصیه می‌شود.

اگر عموماً فردی فعال هستید، ممکن است تعجب کنید که آیا با هموروئید تمرین می کنید یا خیر. در حالی که پاسخ معمولاً بله است – به استثنای درد شدید و/یا خونریزی بیش از حد – تمرین‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند مفید باشند و تمرین‌های دیگری می‌توانند وضعیت شما را بدتر کنند.

نکته

اگر بعد از اجابت مزاج دچار درد یا خونریزی شدید، ممکن است هموروئید داشته باشید. برای تشخیص دقیق و بحث در مورد برنامه درمانی به پزشک مراجعه کنید.

آیا ورزش به هموروئید کمک می کند؟

بله، تمرینات بی خطری برای هموروئید وجود دارد. مطابق با انتشارات سلامت هارواردورزش هوازی متوسط ​​به تحریک روده ها کمک می کند، که به نوبه خود می تواند از یبوست و زور زدن در هنگام مدفوع جلوگیری کند.

ورزش هوازی ضربان قلب و گردش خون را افزایش می دهد. با افزایش گردش خون در راست روده، می‌توانید از ایجاد لخته‌های خون دردناک در هموروئید جلوگیری کنید و به بهبودی کمک کنید. ورزش هوازی نیز مواد شیمیایی آزاد می کند در مغز شما که به کاهش درد و استرس کمک می کند – که هر دو می توانند با هموروئید رخ دهند.

آیا این بدان معناست که پیاده روی برای بواسیر مفید است؟ کاملا! این یک شکل در دسترس و کم تاثیر از ورزش هوازی است. سعی کنید پیاده روی منظم و ۲۰ دقیقه ای را به روز خود اضافه کنید.

این ۴ تمرین را برای هموروئید امتحان کنید

  1. عضله اسفنکتر مقعد خود را منقبض کنید. (فکر کنید: جلوگیری از اجابت مزاج بدون فشار آوردن.)
  2. انقباض را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  3. برای تکمیل یک ست، ۵ بار تکرار کنید و سعی کنید ۳ یا ۴ ست کگل را در طول روز انجام دهید.

بر اساس گفته‌ها، کگل می‌تواند با تقویت عضلات کف لگن و مقعد به درمان هموروئید کمک کند همه چیز درباره هموروئید. این می تواند به جلوگیری از تبدیل شدن بواسیر داخلی به هموروئید خارجی و افزایش گردش خون در مقعد کمک کند و به درمان هموروئید موجود کمک کند.

  1. به صورت روی شکم دراز بکشید و کف دست‌ها را زیر شانه‌ها روی زمین بگذارید و پاهایتان را با انگشتان پا روی زمین خم کنید.
  2. کف دست خود را فشار دهید تا خود را به سمت بالا در موقعیت فشار بالا ببرید. بدن شما باید یک خط مستقیم از پاشنه پا از طریق باسن تا سر ایجاد کند.
  3. به کف زیر سر خود نگاه کنید تا گردن خود را خنثی نگه دارید و به طور عادی نفس بکشید.
  4. حداقل ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید، سپس خود را به زمین برگردانید.

تا زمانی که به مقعد خود فشار نیاورید، تقویت عضلات شکم و رکتوم با تمریناتی مانند پلانک باعث ایجاد هموروئید نمی شود و در واقع می تواند به درمان هموروئیدهای تحریک کننده کمک کند. به علاوه، لازم نیست پشت شما با زمین تماس داشته باشد.

نکته

اگر خوردن فیبر بیشتر، نوشیدن مایعات بیشتر و ورزش برای تقویت مدفوع نرم و جلوگیری از یبوست کافی نیست، پزشک ممکن است نرم کننده های مدفوع را توصیه کند. علاوه بر این، داروهای تسکین دهنده یا مسکن ها ممکن است برای کمک به مدیریت ناراحتی و درد بواسیر توصیه شوند.

  1. صاف بایستید.
  2. پای راست خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید، زمانی که ران شما موازی زمین است بایستید و با زانوی خود زاویه ۹۰ درجه ایجاد کنید.
  3. پای راست خود را پایین بیاورید و این کار را روی پای دیگر تکرار کنید.
  4. این لیفت پاها را برای ۳ تا ۱۰ دقیقه تکرار کنید تا جایی که می توانید جریان خون را به بواسیر خود افزایش دهید و باعث بهبودی و تسکین سریعتر شود.

یوگا و حرکات کششی برای درمان و کمک به پیشگیری از هموروئید مفید هستند مجله بین المللی یوگا آسانا. روی کشش شکم و ران خود تمرکز کنید تا بواسیر خود را به بهترین نحو درمان کنید.

  1. برای درمان بواسیر خارجی صاف بایستید.
  2. روی انگشتان پا بالا بیایید و دستان خود را به سمت آسمان دراز کنید.
  3. به جلو خم شوید و در صورت امکان نوک انگشتان خود را روی زمین قرار دهید.

نکته

این تمرین ماهیچه مقعد شما را تقویت می کند و به جلوگیری از هموروئید خارجی در آینده کمک می کند.

ورزش هایی که باید از بواسیر اجتناب کنید

برخی فعالیت ها می تواند هموروئید را بدتر کند. ایستادن و نشستن، به خصوص برای مدت طولانی، هر دو به وریدهای راست روده فشار وارد می کنند و می توانند هموروئید را بدتر کنند. و تمریناتی که به بواسیر شما فشار مستقیم وارد می کنند، مانند دوچرخه سواری، پارویی و اسب سواری، می توانند درد و خونریزی را افزایش دهند. اینها را با پیاده روی یا شنا عوض کنید.

مردم اغلب از خود می پرسند، “آیا دراز و نشست می تواند باعث هموروئید شود؟” پاسخ بله است. ورزش هایی که به شدت از عضلات پشت و شکم شما استفاده می کنند، مانند دراز و نشست (و حتی اسکات)، فشار داخلی شکم را افزایش می دهند که می تواند هموروئید را بدتر کند.

وزنه برداری با بواسیر نیز به دلیل افزایش تنش عضلانی و فشار شکمی، فشار بیشتری را بر آنها وارد می کند. اگرچه وزنه‌برداری در صورت ابتلا به هموروئید (به شرطی که درد شدید نداشته باشید) به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما نمی‌خواهید چیزی بیش از حد سنگین که باعث زور زدن شما می‌شود بلند کنید.

ورزش‌هایی که از مانور والسالوا استفاده می‌کنند – حبس کردن نفس در حین فشار دادن برای بازدم، که در وزنه‌برداری رایج است – ممکن است هموروئید را بدتر کند. با این حال، اگر هموروئید دارید و از قبل ورزش یا وزنه برداری شدید را در برنامه خود قرار داده اید، ممکن است بتوانید تکنیک بلند کردن خود را برای به حداقل رساندن خطر اصلاح کنید. اما ابتدا باید از پزشک خود بپرسید.

هشدار

گاهی اوقات هموروئید نیاز به اقدامات یا جراحی برای قطع جریان خون دارد، بنابراین در صورت ادامه درد یا خونریزی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین، وجود خون در مدفوع می‌تواند نشانه‌ای از موارد جدی‌تر از جمله سرطان باشد، بنابراین این علامت را نادیده نگیرید. اگر مدفوع خونی یا قهوه ای رنگ دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

دکتر روشن ضمیر Dr. Farzad Roshanzamir, PhD هستم، متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). رژیم آنلاینی را طراحی کرده‌ام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیم‌های معمول رژیم‌های تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم.