۵ راه برای مقابله با دلتنگی زمانی که کسی که دوستش دارید دور است

روابط از راه دور به ویژه در میان زوج های جوان رایج است. محققین دریافته اند که تا ۴۰ درصد از دانشجویان درگیر نوعی عاشقانه از راه دور هستند، و بسیاری از افراد مسن نیز به همین ترتیب با فردی دور قرار می گیرند.

می گویند غیبت باعث می شود که دل عاشق شود. همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند جنبه های خاصی از یک رابطه را بهبود بخشد. یکی مطالعه دریافتند که افرادی که در روابط از راه دور هستند در مقایسه با زوج هایی که در نزدیکی یکدیگر زندگی می کردند، در معیارهای عشق به شریک زندگی خود، “سرگرمی با شریک زندگی” و کیفیت مکالمه نمره بالاتری کسب کردند. زوج های راه دور همچنین سطوح پایین تری از “احساس به دام افتادن” را گزارش کردند.

در حالی که همه اینها چیزهای خوبی هستند، اما یک نقطه ضعف بزرگ در روابط از راه دور وجود دارد: دلتنگی برای طرف مقابل در زمانی که از هم جدا هستید. این اشتیاق برای بودن با کسی محدود به روابط عاشقانه نیست. ممکن است پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مشتاق بودن با فرزندان و نوه های خود باشند و دوستانی که از هم جدا شده اند ممکن است آرزوی همراهی با یکدیگر را داشته باشند.

دلتنگی چیست؟

می گوید: “در هسته اش، اشتیاق شامل دو تجربه متضاد به طور همزمان است.” استف دو بویز، دکترا، روانشناس بالینی دارای مجوز و دانشیار روانشناسی در موسسه فناوری ایلینویز در شیکاگو.

حسرت: 5 راه برای مقابله با زمانی که کسی که دوستش دارید دور است

دکتر دو بویز می گوید: «از یک طرف، اشتیاق بر اساس تمایل عمیق فرد به کسی یا چیزی است که می تواند مثبت باشد. به عبارت دیگر، قبل از اینکه بتوانید به کسی علاقه مند شوید، باید به او اهمیت دهید و احساس این که محبت به یک انسان دیگر چیز خوبی است.

بیشتر بخوانید
فردیت چیست؟

دو بویز می گوید: «از سوی دیگر، ما احساس اشتیاق می کنیم زیرا چیزی که می خواهیم همان چیزی است که نداریم. “این می تواند نارضایتی یا درد عاطفی و جسمی را به همراه داشته باشد.”

در حالی که حسرت گاهی اوقات می تواند نوعی سوگواری باشد، تفاوت عمده ای بین این دو وجود دارد. دو بویز می گوید: «دلتنگی را می توان تسکین داد. “وقتی دوباره با شخصی که از دست داده ایم یکی شویم، می تواند از بین برود.”

می گوید، مانند هر احساس انسانی دیگری، تجربه اشتیاق می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد اندی مرولا، دکترا، دانشیار ارتباطات در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا.

ممکن است هرازگاهی وقتی به دوستی فکر می کنید که در جای دیگری زندگی می کند، احساس درد ملایمی کنید. یا ممکن است برای یک عاشقانه از راه دور آنقدر احساس ناراحتی کنید که تا زمانی که شریک زندگیتان در کنارتان نباشد نتوانید غذا بخورید، بخوابید یا از زندگی لذت ببرید.

۵ راه برای کنار آمدن با احساس اشتیاق

کارشناسان می گویند هر جا که در طیف اشتیاق قرار می گیرید، راه های مفیدی برای کاهش دردی که احساس می کنید وجود دارد.

۱. زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید

به گفته یک متخصص، وقتی در حسرت کسی هستید، گذراندن وقت با افراد دیگر می تواند مرهمی قوی برای دردی باشد که احساس می کنید. مطالعه پژوهشی در مورد روابط از راه دور

بیشتر بخوانید
آلکسی تایمیا یا مشکل در تشخیص احساسات: علل، علائم و درمان

دکتر مرولا می‌گوید: «هر زمانی که احساس می‌کنید ارتباطتان قطع شده یا تنها هستید، گذراندن وقت با دوستان می‌تواند مفید باشد». او اضافه می‌کند که حسرت می‌تواند باعث شود احساس کنید که تنها زمانی کامل هستید که با این شخص دیگر هستید. گذراندن وقت با دوستان می تواند به رفع یا تسکین این احساسات کمک کند.

۲. مشغول بمانید

مطالعه تحقیقاتی ذکر شده در بالا نشان داد وقتی افرادی که در روابط از راه دور مشغول هستند – با کار، دوستان یا سایر فعالیت ها – احساس اشتیاق یا تنهایی آنها کاهش می یابد.

این مطالعه همچنین نشان داد که دوره‌های زمانی خاص برای افرادی که در روابط از راه دور هستند دشوار است. به عنوان مثال، روزهایی که دقیقاً پس از دیدن شخص مورد نظرشان، زمان تعطیلات، و دوره‌های «آرامش» (زمانی که زیاد در جریان نیست) احساسات منفی را افزایش می‌دهند.

این مطالعه نشان می‌دهد که مشغول بودن در این زمان‌ها – برای مثال، با برنامه‌ریزی از قبل برای بودن با دوستان یا تکمیل یک پروژه – می‌تواند به کاهش اشتیاق کمک کند.

۳. به سمت روشن نگاه کنید

هنگامی که شما مشتاق کسی هستید، می توانید در موارد منفی گیر کنید – یعنی اینکه می خواهید با آن شخص باشید، اما نمی توانید.

با این حال، گاهی اوقات از هم جدا شدن بد نیست. مرولا توصیه می کند: «سعی کنید برخی از مزایای جدایی را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، نداشتن فرد در اطراف ممکن است به شما زمان بیشتری برای مراقبت از خود یا انجام کارهایی که از آنها لذت می برید می دهد که اگر آن شخص در کنارش بود انجام نمی دادید. به عنوان مثال، شما ممکن است بیشتر ورزش کنید یا سرگرمی های خود را دنبال کنید. او می‌گوید: «از هم دور بودن ممکن است به شما زمان بیشتری بدهد تا کارتان را انجام دهید یا کارهای دیگر را انجام دهید تا وقتی بتوانید با هم باشید، بیشتر در دسترس یکدیگر باشید.

بیشتر بخوانید
نوسانات خلقی یا اختلال دوقطبی؟ چگونه تفاوت را تشخیص دهیم

این امکان وجود دارد که زمان جدا از هم را به عنوان یک فرصت، نه فقط یک سختی، دوباره تصور کنید. او می‌افزاید که قالب‌بندی مجدد چیزها به این روش می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

۴. مشخص کنید که چه چیزی را بپذیرید و چه چیزی را تغییر دهید

اگر مشتاق کسی هستید، پذیرش اینکه جنبه های خاصی از موقعیت شما وجود دارد که نمی توانید آنها را تغییر دهید می تواند یک استراتژی مقابله ای مفید باشد. پژوهش حاکی از.

از خود بپرسید، در مورد وضعیت چه می توانم بپذیرم؟ Du Bois، نویسنده کتاب جدید می گوید من خوب نیستم و این اشکالی ندارد: مهارت های خرد سلامت روان برای مقابله با مبارزات اجتناب ناپذیر زندگی. برای مثال، شاید بتوانید بپذیرید که برای یک ماه کسی را که آرزویش را دارید نخواهید دید.

اکنون چیزی را در مورد وضعیت خود مشخص کنید که می توانید آن را تغییر دهید – یا مجبور نیستید آن را بپذیرید. دو بویز می گوید: «اینجا چیزی کوچک را هدف بگیرید. به عنوان مثال، می توانید میزان ارتباط خود را با شخصی که آرزویش را دارید تغییر دهید.

بیشتر بخوانید
برخورد با عشق نافرجام

او می‌گوید: «معمولاً، این ترکیب پذیرش و تغییر به رفع حداقل کمی از ناراحتی کمک می‌کند.

۵. راه های جدیدی برای در تماس ماندن پیدا کنید

تحقیق در مجله روابط اجتماعی و شخصی دریافته است که افرادی که در روابط از راه دور هستند که پیام های متنی زیادی رد و بدل می کنند، نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، رضایت بیشتری از رابطه دارند.

مرولا می گوید روابط از راه دور همچنین می تواند به زوج ها فرصتی برای برقراری ارتباط به روش های جدید و خلاقانه بدهد. او پیشنهاد می‌کند: «می‌توانید برای طرف مقابلتان نامه بفرستید». نامه‌های دست‌نویس قدرتمند هستند، زیرا زمان می‌برند و نیاز به تمرکز انفرادی روی گیرنده دارند، و همچنین چیزی ملموس و ماندگار هستند.

البته همیشه خطر افراط در آن وجود دارد. مرولا می‌گوید: «شما نمی‌خواهید خیلی قوی باشید، به خصوص در شروع یک رابطه جدید.

اگر فکر می کنید ممکن است به طور مکرر پیامک می فرستید، تماس می گیرید، یا سعی در برقراری ارتباط دارید، او توصیه می کند که از دستورات طرف مقابل پیروی کنید – یعنی سعی کنید حجم پیامک ها یا سایر ارتباطات او را با خودتان هماهنگ کنید.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه