۸ نشانه تنهایی

تنهایی همیشه آشکار نیست.

بیشتر و بیشتر، روانشناس بالینی امیلی بلی، دکترا، یک درمانگر دارای مجوز بیش از یک دهه، آنچه را که “تنهایی پنهان” می نامد را مشاهده می کند. مردم با شکایت از مشکلاتی که در ابتدا به نظر می رسد ربطی به تنهایی ندارند، به دفتر او می آیند، مانند افزایش نوشیدن الکل یا استرس شدید. اما پس از آن، همانطور که مشتریان او صحبت می کنند، مشخص می شود که آنها عمیقاً تنها بوده اند بدون اینکه متوجه شوند.

بر اساس انجمن روانشناسی آمریکا، تنهایی یک احساس ناخوشایند از تنها بودن یا انزوا بودن (یا تصور کردن خود) است.

دکتر بلی، بنیانگذار و مدیر بالینی گروه روانشناسی Pleasantville در Chappaqua، نیویورک، تنهایی را به عنوان یک پاسخ قابل درک به فقدان ارتباط انسانی که ما به آن متصل شده ایم، می بیند.

8 نشانه و نشانه تنهایی

از آنجایی که ارتباط اجتماعی یکی از پایه های رفاه است، تنها بودن می تواند بسیاری از چیزها را از تعادل خارج کند و به طور بالقوه بر بدن، ذهن و رفتار شما تأثیر بگذارد. اگر فکر می کنید که ممکن است تنهایی را تجربه کنید، در اینجا چیزی است که باید مراقب آن باشید.

۱. ای کاش دوستان بیشتری داشتید

بلی می‌گوید: «بارزترین علامت این است که شما افراد را از دست می‌دهید و آرزو می‌کنید که ای کاش افراد بیشتری در زندگی خود داشته باشید.

برخی از محققان می گویند که آرزو برای شناسایی تنهایی کلیدی است. با توجه به مدل اختلاف (الف چارچوب برای درک تنهایی که توسط روانشناسان اجتماعی ایجاد شده است دانیل پرلمن، دکترا، و لتیتیا آن پپلاو، دکتراروانشناس توضیح می دهد که مردم زمانی احساس تنهایی می کنند که شبکه اجتماعی آنها انتظارات آنها را برآورده نمی کند دانیل راسل، دکترا، استاد بازنشسته توسعه انسانی و مطالعات خانواده در دانشگاه ایالتی آیووا در ایمز، آیووا.

بیشتر بخوانید
دلیریوم - علائم و علل

۲. احساس می کنید هیچ کس شما را نمی فهمد

وقتی تنها هستید، ممکن است احساس کنید که با افراد اطرافتان هماهنگ نیستید. دکتر راسل می گوید این امر آنقدر رایج است که یک آیتم روی آن است مقیاس تنهایی UCLA او توسعه داد، که برای چندین دهه استاندارد طلایی برای محققانی است که تنهایی را مطالعه می کنند.

Bly توضیح می دهد که با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که در برقراری ارتباط با مشکل مواجه هستید، زیرا اساساً نمی توانید توسط دیگران درک شوید. او اشاره می‌کند که دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که مردم احساس سوء تفاهم می‌کنند، از جمله دلایل مربوط به نژاد، طبقه، گرایش جنسی و آسیب. اما مطمئناً این چیزی است که با تنهایی و عدم ارتباط اجتماعی تقویت می‌شود.»

در نهایت، تنهایی می تواند به پارانویا تبدیل شود. در یک مطالعهافرادی که می‌گویند احساس تنهایی می‌کنند، احتمالاً می‌گویند دیگران از آنها متنفرند، نسبت به دیگران مشکوک هستند و فکر می‌کنند دیگران قصد آسیب رساندن به آنها را داشته‌اند. نتایج برای افراد با و بدون سابقه روان پریشی نشان می دهد که تنهایی می تواند باعث ایجاد الگوهای تفکر پارانوئید حتی در بین افرادی شود که تمایل زیادی به این الگوهای فکری ندارند.

۳. شما احساس تنهایی می کنید – حتی زمانی که در یک جمعیت هستید

جای تعجب نیست که افراد تنها تمایل دارند بگویند احساس تنهایی می کنند. اما، برخلاف شهود، احساس انزوا یا کنار گذاشته شدن می‌تواند حتی برای افرادی که به نظر پروانه‌های اجتماعی هستند ادامه یابد.

تعداد افرادی که یک نفر توسط یک نفر احاطه شده است یا تعداد دوستانی که یک فرد دارد به سادگی راه خوبی برای تشخیص اینکه کسی تنهاست یا خیر، نیست. بررسی مطالعات. راسل می‌گوید که ممکن است یک نفر با چند رفیق تنها باشد در حالی که دیگری ممکن است با چند نفر اصلاً تنها نباشد.

بیشتر بخوانید
رفتار پرخاشگرانه: نشانه‌ها، علل و درمان‌ها.

۴. شما نمی خواهید اجتماعی شوید

یک نشانه رایج اما به ظاهر متناقض از تنهایی این است که شما در واقع کمتر از حد معمول به معاشرت علاقه دارید. وقتی تنها هستید، فقط فکر کردن به یک شب بیرون رفتن می‌تواند باعث شود که احساس خستگی کنید یا از دست رفته باشید.

در نهایت، ممکن است متوجه شوید که به طور کلی از رویدادهای اجتماعی اجتناب می کنید. بلی می‌گوید: «تقریباً مثل این است که عادت کرده‌اید در تماس نباشید، احساس خوبی نسبت به خودتان ندارید و سپس بیشتر کناره‌گیری می‌کنید.

۵. احساس ناراحتی می کنید و در سر خود گیر می کنید

احساس تنهایی می تواند از نظر عاطفی ناراحت کننده باشد. در یک مطالعه، دانشجویان کالج لاتینکس که بیشتر تنها بودند نیز بیشتر در معرض علائم اضطراب، افسردگی و استرس بودند. بلی می‌گوید: «این یک عنصر مشترک تقریباً هر چیزی است که می‌تواند از نظر سلامت روانی ما را تحت تأثیر قرار دهد».

با گذشت زمان، شک به خود و احساس بی ارزشی می تواند ریشه دوانده باشد. بلی می‌گوید: «بخشی از درک ما از خود به نحوه انعکاس ما در چشم و ذهن دیگران مربوط می‌شود. او می گوید که بدون دسترسی به افراد دیگر به عنوان آینه، ممکن است در مورد اینکه چه کسی هستیم گیج و نامطمئن شویم.

۶. بدن شما احساس خستگی می کند

راسل می‌گوید برای دهه‌ها، محققان می‌دانستند که تنهایی مداوم با سلامت جسمانی ضعیف و حتی مرگ مرتبط است.

شواهدی که ارتباط اجتماعی را با سلامت جسمانی مرتبط می‌کند، در نتایج بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قوی‌ترین است مشاوره جراح عمومی ایالات متحده در مورد اثرات شفابخش ارتباط اجتماعی و جامعه، منتشر شده در مه ۲۰۲۳. این توصیه به a بررسی مطالعات نشان داد که تنهایی خطر بیماری قلبی را تا ۲۹ درصد و سکته را تا ۳۲ درصد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید
تکنیک آرامش جیکوبسون چیست؟

راسل می‌گوید توجه به این نکته مهم است که وقتی محققان در مورد این اثرات هشداردهنده سلامت صحبت می‌کنند، عموماً به تنهایی مزمن اشاره می‌کنند تا تنهایی کوتاه‌مدتی که همه ما گهگاه احساس می‌کنیم.

اما حتی تنهایی موقتی هم می تواند باعث شود که احساس بدی داشته باشید. علائم فیزیکی تنهایی می تواند شامل سردرد، بدن درد، علائم شبیه آنفولانزا و مشکلات خواب باشد. کلینیک مایو.

۷. زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی صرف می کنید

از دست دادن ساعت به پیمایش بی پایان؟ تنهایی می تواند مقصر باشد.

Bly خاطرنشان می کند: استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند تنهایی را پنهان کند و آن را به طور همزمان ایجاد کند.

بلی می‌گوید که رسانه‌های اجتماعی – و فالوورها، لایک‌ها و دوستانی که می‌توانید در آنجا پیدا کنید – این توهم را ایجاد می‌کنند که به هم متصل هستند اما فقط هولوگرام روابط واقعی انسانی را ارائه می‌دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر برای پر کردن سطل اتصال خود به رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید، ممکن است خالی باشید. در یک مطالعه در این نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال در چهار کشور، افرادی که از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط اجتماعی استفاده می‌کردند، نسبت به افرادی که از آن برای مقاصد دیگری مانند اجتناب از کسالت استفاده می‌کردند، احساس تنهایی می‌کردند.

روی آوردن به رسانه های اجتماعی زمانی که تنها هستید ممکن است منجر به افزایش ترس از دست دادن (FOMO) شود پژوهش نقشه برداری فعالیت الکتریکی در مغز با استفاده از EEG این نتایج نشان می دهد که تنهایی ممکن است افراد را به استفاده از رسانه های اجتماعی سوق دهد که به نوبه خود می تواند منجر به FOMO شود. خود FOMO ممکن است تنهایی را افزایش دهد و منجر به چرخه مضری شود که در آن تنهایی، استفاده از رسانه های اجتماعی و FOMO به یکدیگر سوخت می دهند. مرور از ادبیات

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره داروهای ضد افسردگی

۸. متوجه لغزش عادات سالم خود می شوید

وقتی به نظر می‌رسد که مشتریان او به‌طور اجباری خود را پر می‌کنند – زیاده روی در غذا، خرید یا مواد مصرف می‌کنند – بلای شروع به شک می‌کند که ممکن است ناخودآگاه در تلاش برای مدیریت احساس پوچی یا تنهایی باشند.

این بیشتر از یک مشاهده بالینی است. به عنوان مثال، محققان دریافته‌اند احساس تنهایی باعث می‌شود که بیشتر از آنچه که ممکن است بخرید، بخواهید چیزهایی بخرید، از جمله یکی مطالعه به طور خاص به خرید در سیستم عامل های دیجیتال نگاه کنید.

Bly می‌گوید: اگر عادت‌های شما از کنترل خارج شده‌اند یا در غیر این صورت با علائم تنهایی غرق شده‌اید، به روان‌درمانگر یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مورد اعتماد مراجعه کنید. او می‌گوید که اغلب می‌توانید با ایجاد ارتباطات اجتماعی منظم بخشی از کیت مراقبت از خود، از تنهایی جلوگیری کنید. اما اگر استراتژی‌های DIY کار نمی‌کنند، این یک سرنخ است که چیز دیگری – مانند افسردگی یا بیماری روانی دیگر – ممکن است در جریان باشد.

Source link

لطفاً به این مطلب امتیاز دهید. این‌کار به بهبود ارائه مطالب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی (PhD). ارائه دهنده رژیم های تخصصی آنلاین با خدمات ویژه